Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljamarkkinat  (Luettu 20506 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Viljamarkkinat
Sen lisäksi että me husokit, joset, tatet ja kännät eletään vilja-aitan suurisatoisten maiden äärellä ja kelit ova jollakin ihmeen tuurilla suotuisia, on meillä vielä yksi etu.

Iso viljan ostaja sijaitsee kivenheiton päässä. Sinne on hyvä viedä itte ne jyvät omilla tai pankin kaluilla mut joka tapauksessa rahti on muuta kun rekkapenan renkailla vietynä.

Teiltä vilja-aitan viljelijöiltä  pitäisi poistaa Luonnon Haitta Korvaus, kun sitä luonnonhaittaa ei oman todistuksenne mukaan edes ole.

Katokorvauskin poistettiin, kun sitä ei ole.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljamarkkinat
Sen lisäksi että me husokit, joset, tatet ja kännät eletään vilja-aitan suurisatoisten maiden äärellä ja kelit ova jollakin ihmeen tuurilla suotuisia, on meillä vielä yksi etu.

Iso viljan ostaja sijaitsee kivenheiton päässä. Sinne on hyvä viedä itte ne jyvät omilla tai pankin kaluilla mut joka tapauksessa rahti on muuta kun rekkapenan renkailla vietynä.

Teiltä vilja-aitan viljelijöiltä  pitäisi poistaa Luonnon Haitta Korvaus, kun sitä luonnonhaittaa ei oman todistuksenne mukaan edes ole.

Katokorvauskin poistettiin, kun sitä ei ole.

Uolevi Jopoukkokin poistaa melko varmaan ittensä....:D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Viljamarkkinat
   Pari vuotta oon jo pyrkiny myymään viljan niin että hinta siilosta vaa'an kautta pudotettuna.  Jos ei kelle käy niin olkoon ilman. Ohran pyyntö oli kuulema liian kova viime keväänä  mut nyt uskon et siilot tyhjenee vaikka nostankin hintaa kevättä kohti. On vain niin hölmöä alistuu järjestelmään joka on luotu sanelupolitiikalla.  Uskokaa itteenne.  Älkää myykö liian halvalla. Kyselyjä on jo tullu aika hyvin.
FIXIT

Kalevi Paskaperse

  • Vieras
Vs: Viljamarkkinat
   Pari vuotta oon jo pyrkiny myymään viljan niin että hinta siilosta vaa'an kautta pudotettuna.  Jos ei kelle käy niin olkoon ilman. Ohran pyyntö oli kuulema liian kova viime keväänä  mut nyt uskon et siilot tyhjenee vaikka nostankin hintaa kevättä kohti. On vain niin hölmöä alistuu järjestelmään joka on luotu sanelupolitiikalla.  Uskokaa itteenne.  Älkää myykö liian halvalla. Kyselyjä on jo tullu aika hyvin.

Sä oot oikee mies, kippis sulle.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Viljamarkkinat
   Pari vuotta oon jo pyrkiny myymään viljan niin että hinta siilosta vaa'an kautta pudotettuna.  Jos ei kelle käy niin olkoon ilman. Ohran pyyntö oli kuulema liian kova viime keväänä  mut nyt uskon et siilot tyhjenee vaikka nostankin hintaa kevättä kohti. On vain niin hölmöä alistuu järjestelmään joka on luotu sanelupolitiikalla.  Uskokaa itteenne.  Älkää myykö liian halvalla. Kyselyjä on jo tullu aika hyvin.

Alle 150 euron ei pitäisi kenenkään myydä rehuohraa, tilalla siilossa. Itse tyydyn tuohon hintaan toistaiseksi, katellaan keväämmällä uusiksi, mikäli hinnat muuttuu radikaalisti. Kun kukaan ei myy, kyllä hinta edes vähän nousee. Ulkoa tuonti ei ole pitkässä juoksussa järkevää, paljon kalliimmalla kuin kotimaasta saisi.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Viljamarkkinat
   Tuonnilla pelottelu on taas keino saada halvalla vilja liikkeelle. Tuonti on kuitenkin melkosen kallista ja teollisuus voi tuodakkin että saadaan hinta pysymään kurissa kotimaassa. Tuodaanhan koivukuitua kaksinkertaisella hnnalla.   
 
FIXIT

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Viljamarkkinat
   Pari vuotta oon jo pyrkiny myymään viljan niin että hinta siilosta vaa'an kautta pudotettuna.  Jos ei kelle käy niin olkoon ilman. Ohran pyyntö oli kuulema liian kova viime keväänä  mut nyt uskon et siilot tyhjenee vaikka nostankin hintaa kevättä kohti. On vain niin hölmöä alistuu järjestelmään joka on luotu sanelupolitiikalla.  Uskokaa itteenne.  Älkää myykö liian halvalla. Kyselyjä on jo tullu aika hyvin.

Alle 150 euron ei pitäisi kenenkään myydä rehuohraa, tilalla siilossa. Itse tyydyn tuohon hintaan toistaiseksi, katellaan keväämmällä uusiksi, mikäli hinnat muuttuu radikaalisti. Kun kukaan ei myy, kyllä hinta edes vähän nousee. Ulkoa tuonti ei ole pitkässä juoksussa järkevää, paljon kalliimmalla kuin kotimaasta saisi.

Viljan teolliset käyttäjät ostanevat esimerkiksi joka viidennen kilonsa ulkomailta vaikka puolet kaliimmalla mitä suomalaiselle viljelijälle tarvitsisi maksaa. Tällä keinolla se 4/5, kotimaan hankinta voi olla  neljänneksen halvempaa mitä se muuten olisi. Eiköhän se kokonaiskulun kannalta ole järkevää laittaa paikallinen viljelijä polvilleen vaikka kalliillakin tuonnilla. Ainoa keino hallita hintaromahdusta lienee suuresti vihattu suoramyynti vaikkapa Viroon. Tulipa siitä aika raivo silloin viimeksikin.

Tai jotain.

Edit: Niin tuossahan Sorjone mainitsi koivukuidun hintapoliittisen tuonnin. Just tätä nähtävästi tapahtuu viljakaupassakin. Ainoa mahdollisuus on tarjota koko sato suomalaisen teollisuuden ulkopuolelle, eli vientiin ja polttoon, osin suoratoimituksiin karjatiloille.

-SS-

alpo10

  • Vieras
Vs: Viljamarkkinat
   Pari vuotta oon jo pyrkiny myymään viljan niin että hinta siilosta vaa'an kautta pudotettuna.  Jos ei kelle käy niin olkoon ilman. Ohran pyyntö oli kuulema liian kova viime keväänä  mut nyt uskon et siilot tyhjenee vaikka nostankin hintaa kevättä kohti. On vain niin hölmöä alistuu järjestelmään joka on luotu sanelupolitiikalla.  Uskokaa itteenne.  Älkää myykö liian halvalla. Kyselyjä on jo tullu aika hyvin.

Alle 150 euron ei pitäisi kenenkään myydä rehuohraa, tilalla siilossa. Itse tyydyn tuohon hintaan toistaiseksi, katellaan keväämmällä uusiksi, mikäli hinnat muuttuu radikaalisti. Kun kukaan ei myy, kyllä hinta edes vähän nousee. Ulkoa tuonti ei ole pitkässä juoksussa järkevää, paljon kalliimmalla kuin kotimaasta saisi.
eiköhän viljan hinta tänäkin vuonna määräydy vientihintojen mukaan? Miksi sitä ulkoa tuotaisiin tänne, kun muutenkin on riittävästi? Jos 150€ odottaa rehuohrasta, niin sitten kannattaa alkaa tekemään isoja siiloja..... toivottavasti olen väärässä :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljamarkkinat
   Pari vuotta oon jo pyrkiny myymään viljan niin että hinta siilosta vaa'an kautta pudotettuna.  Jos ei kelle käy niin olkoon ilman. Ohran pyyntö oli kuulema liian kova viime keväänä  mut nyt uskon et siilot tyhjenee vaikka nostankin hintaa kevättä kohti. On vain niin hölmöä alistuu järjestelmään joka on luotu sanelupolitiikalla.  Uskokaa itteenne.  Älkää myykö liian halvalla. Kyselyjä on jo tullu aika hyvin.

Alle 150 euron ei pitäisi kenenkään myydä rehuohraa, tilalla siilossa. Itse tyydyn tuohon hintaan toistaiseksi, katellaan keväämmällä uusiksi, mikäli hinnat muuttuu radikaalisti. Kun kukaan ei myy, kyllä hinta edes vähän nousee. Ulkoa tuonti ei ole pitkässä juoksussa järkevää, paljon kalliimmalla kuin kotimaasta saisi.
eiköhän viljan hinta tänäkin vuonna määräydy vientihintojen mukaan? Miksi sitä ulkoa tuotaisiin tänne, kun muutenkin on riittävästi? Jos 150€ odottaa rehuohrasta, niin sitten kannattaa alkaa tekemään isoja siiloja..... toivottavasti olen väärässä :)

Höpsis.

13000-15000euron, jos riittääkään, pytty maksaa ittensä takasin kun säilöö 100euron ohraa siellä ja odottaa hintojen nousemista.

:D

Siinä vaan on se ongelma että niitä pyttyjä joutuu tekemään "sijoitusmielessä" vuosittain.

Kehverätä.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

rantajussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Viljamarkkinat
Äläkää pojjat tällä hetkellä myydä mittään!Kultaaika o tulossa nurkkan takana!!

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Viljamarkkinat
 Saatta olla tuo jemmaaminen helpommin sanottu kuin tehty. Rahan tarve on monellakin huutava.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Viljamarkkinat
Äläkää pojjat tällä hetkellä myydä mittään!Kultaaika o tulossa nurkkan takana!!

Tais sieltä viimänen rekan takavalo just vilahtaa nurkalta Viljavalle päin ?
Että jos onkin 80 euroa hetken päästä ? Entäs jos nopea minimoikin tappionsa ?
Kyllä meikäläinenkin joskus pidätti, 200 euron ohraa, ja sitten myin 80 eurolla
muutaman vuoden päästä.

Rapsia pidätin 405 euron tavaraa, ehkä jopa 300 euroa saa ens talvella.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljamarkkinat
Saatta olla tuo jemmaaminen helpommin sanottu kuin tehty. Rahan tarve on monellakin huutava.

Et sää nyt ymmärrä.

Se pyöreä pytty tuottaa kun siellä säilöö sitä rehuohraa ja muuta, korko on hyvinkin suuri sille yli kympin sijoitukselle.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Viljamarkkinat
  Tällä hetkellä hierotaan kauppaa 100 tonnista ylivuotista ohraa suoraan satonsa menettäneelle karjatilalle hintaan 155 euroa tonni silosta pudotettuna.
FIXIT

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Viljamarkkinat
  Tällä hetkellä hierotaan kauppaa 100 tonnista ylivuotista ohraa suoraan satonsa menettäneelle karjatilalle hintaan 155 euroa tonni silosta pudotettuna.
Tuo on tietenkin hyvä tilanne myyjän kannalta, kun on sitä karjataloutta kohtuullisen matkan päässä. Mahtaako ostorehu viljakaupan kautta sen halvempaa olla. Täällä ei ole vielä olemassa sitä isoa kanakoppia ehkä moneen vuoteen. Olisi mahdollisesti markkinoita siihen sitten. Noin 150 km päässä on jokin iso munakanayksikkö, jolla on viljakauppaa vastaavat vastaanottotilat, kuorma-autot pääsevät kippaamaan ja on vaa'at. En uskalla itse tarjota, jos vaikka omamyyjä hoitelisi, hyvin meni viimeksi. Mielellään minä sen muutaman euron tonnilta välittäjälle suon, hän kun tekee myyntityön ja hoitaa maksuliikenteen ja tilaa kuskinkin.

-SS-