Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet  (Luettu 38132 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
mulla tosa 66sessa alkaa olla jarrut aika hentoiset mut kyllä se pysähtyy tarpeeseen.    ja tänä syskynä jo iso remppa tehty!   putos kohlimen hihnapyörä pellolle kun sen akselin päästä katkes 6 millin pultti.   noooo nyt on taas kunnolla kii ja matka jatkuuu.. kuhan tuo vesisae loppuu!

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Fahr 750 puinut jo 12 vuotta, niin kuvina kuin märkinä syksyinä. Yksi rengasrikko pysäyttänyt puinnit koko aikana (koputtaa puuta). Itselle ainakin sopiva kampe. ps. onko joku tai jokin laittanut tällaiseen joskus 600- renkaita?!?

On varmaan, parisia ja piikkejä ainakin.

Se on sitten samalla parempi ottaa verstaan nurkkaan ainakin uudet vetokehät jos leveyttä tai pitoa mielii lisäillä noissa sivuvaunumalleissa.

Ei useinkaan riitä pelkkä vetokehä, usein lohkee myös vanne, missä vetokehä kiinni ja jos huono säkä niin menee vetoaksilakin mutkalle.
Mulla 770, ollut uudesta meillä, nyt jo kolmannessa polvessa...

Ollut uudesta asti 600 Trelleborgit edessä ja 400 takana. Vetoakseleita on mennyt pari kpl, nämäkin kummallakin kerralla rahtipuintipellolla jossa äestys unohtunut. Nyt viimeiseen 20 vuoteen ei oo rahtia puitu niin eio o ollu murheitakaan. Hidas mutta kankea, ja kapea pöytä noille pyörille ainakin, pyörät on yhtä leveällä kuin pöydän leikkuuleveys.

Sopiikohan noihin mistään muusta mallista edes vähän leveämpi pöytä helposti? Tuohon ei mitään valtavia modifikaatioita enää kyllä aleta tekemään...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Fahr 750 puinut jo 12 vuotta, niin kuvina kuin märkinä syksyinä. Yksi rengasrikko pysäyttänyt puinnit koko aikana (koputtaa puuta). Itselle ainakin sopiva kampe. ps. onko joku tai jokin laittanut tällaiseen joskus 600- renkaita?!?

On varmaan, parisia ja piikkejä ainakin.

Se on sitten samalla parempi ottaa verstaan nurkkaan ainakin uudet vetokehät jos leveyttä tai pitoa mielii lisäillä noissa sivuvaunumalleissa.

Ei useinkaan riitä pelkkä vetokehä, usein lohkee myös vanne, missä vetokehä kiinni ja jos huono säkä niin menee vetoaksilakin mutkalle.
Mulla 770, ollut uudesta meillä, nyt jo kolmannessa polvessa...

Ollut uudesta asti 600 Trelleborgit edessä ja 400 takana. Vetoakseleita on mennyt pari kpl, nämäkin kummallakin kerralla rahtipuintipellolla jossa äestys unohtunut. Nyt viimeiseen 20 vuoteen ei oo rahtia puitu niin eio o ollu murheitakaan. Hidas mutta kankea, ja kapea pöytä noille pyörille ainakin, pyörät on yhtä leveällä kuin pöydän leikkuuleveys.

Sopiikohan noihin mistään muusta mallista edes vähän leveämpi pöytä helposti? Tuohon ei mitään valtavia modifikaatioita enää kyllä aleta tekemään...

Nii mut sullahan on uusi malli, kai noissa jo pitää kestääkin.

Mää tarkotin 60-70-luvun tappureita.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Fahr 750 puinut jo 12 vuotta, niin kuvina kuin märkinä syksyinä. Yksi rengasrikko pysäyttänyt puinnit koko aikana (koputtaa puuta). Itselle ainakin sopiva kampe. ps. onko joku tai jokin laittanut tällaiseen joskus 600- renkaita?!?

On varmaan, parisia ja piikkejä ainakin.

Se on sitten samalla parempi ottaa verstaan nurkkaan ainakin uudet vetokehät jos leveyttä tai pitoa mielii lisäillä noissa sivuvaunumalleissa.

Ei useinkaan riitä pelkkä vetokehä, usein lohkee myös vanne, missä vetokehä kiinni ja jos huono säkä niin menee vetoaksilakin mutkalle.
Mulla 770, ollut uudesta meillä, nyt jo kolmannessa polvessa...

Ollut uudesta asti 600 Trelleborgit edessä ja 400 takana. Vetoakseleita on mennyt pari kpl, nämäkin kummallakin kerralla rahtipuintipellolla jossa äestys unohtunut. Nyt viimeiseen 20 vuoteen ei oo rahtia puitu niin eio o ollu murheitakaan. Hidas mutta kankea, ja kapea pöytä noille pyörille ainakin, pyörät on yhtä leveällä kuin pöydän leikkuuleveys.

Sopiikohan noihin mistään muusta mallista edes vähän leveämpi pöytä helposti? Tuohon ei mitään valtavia modifikaatioita enää kyllä aleta tekemään...

Nii mut sullahan on uusi malli, kai noissa jo pitää kestääkin.

Mää tarkotin 60-70-luvun tappureita.
770 eikös ollu 66S aikoinaan . Semmonen meillä oli , paljon ajettu . 900 Faarin osti velimies joskus -83 paikkeilla , sillä puitiin paljon nyt kai vissiin 922 ja jontikoita pari kappaletta . 900 Fäärit on Kölasta kehiteltyjä , eron kyllä huomaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Paine pesurilla pesu tais olla myrkkyä kestovoidelluille laakereille. Rasvanippat olis jatkanut laakerien ikää kummasti.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Tässä on Faarin kulkukyky koetuksella märässä. Pyörät ovat hiukan pinkeät, saisi varmaan olla hiukan lyttyä, niin ei tekisi nin paljon jälkeä. Mielenkiintoinen tapa päästä pahasta paikasta yli on pompotella pöytää ylös alas.

https://www.youtube.com/watch?v=8oOgrCiOD34

-SS-

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Tässä on Faarin kulkukyky koetuksella märässä. Pyörät ovat hiukan pinkeät, saisi varmaan olla hiukan lyttyä, niin ei tekisi nin paljon jälkeä. Mielenkiintoinen tapa päästä pahasta paikasta yli on pompotella pöytää ylös alas.

https://www.youtube.com/watch?v=8oOgrCiOD34

-SS-

Noissa 66 ja 66S tuppas takapyörät painumaan ensin . 900 on parempi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Samalla tavalla Sampo 10/ 360 upposi ja rullasi pahnoja vaan pyörien ympärillä jos oli 1,2 ilmakehää painetta renkaassa. Kun laski puoleen ilmakehään, niin johan alkoi kulkea pehmeämmässä mitä jalkamies pystyi tarpomaan.

Kympissä joskus oli otettava silppuri pois, sitten rupesi pysymään takapyörät pinnalla. 360 on niin paljon raskaampi pöytä ja takarenkaat leveällä, kulkee paremmin kuin kymppi. 1974 - vuonna kelpasi Sampo rahtiakin puimaan, eivät yhtään sinä vuonna köyhälle naureskelleet, kun vesijätöillä näkyi vain vihreiden hyppäävien hirvien säiliö mudan seasta. Sama homma sadesyksynä 1981, joku loimaanmies yritti Consuliinkin nelivetoja virittää, Sampo meni ihan itellään.

-SS-

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Tässä on Faarin kulkukyky koetuksella märässä. Pyörät ovat hiukan pinkeät, saisi varmaan olla hiukan lyttyä, niin ei tekisi nin paljon jälkeä. Mielenkiintoinen tapa päästä pahasta paikasta yli on pompotella pöytää ylös alas.

https://www.youtube.com/watch?v=8oOgrCiOD34

-SS-

Luulin sen pilkkivän ;D
pessimisti ei pety!

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
>Tässä on Faarin kulkukyky koetuksella märässä. Pyörät ovat hiukan pinkeät, saisi varmaan olla hiukan lyttyä, niin ei tekisi nin paljon jälkeä. Mielenkiintoinen tapa päästä pahasta paikasta yli on pompotella pöytää ylös alas.

https://www.youtube.com/watch?v=8oOgrCiOD34

Pelkkää hötöä kahua kun noin kovaa voi ajaa. Nimim. on faarin rajat tullut kokeiltua.Ei onneksi enää

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
>Tässä on Faarin kulkukyky koetuksella märässä. Pyörät ovat hiukan pinkeät, saisi varmaan olla hiukan lyttyä, niin ei tekisi nin paljon jälkeä. Mielenkiintoinen tapa päästä pahasta paikasta yli on pompotella pöytää ylös alas.

https://www.youtube.com/watch?v=8oOgrCiOD34

Pelkkää hötöä kahua kun noin kovaa voi ajaa. Nimim. on faarin rajat tullut kokeiltua.Ei onneksi enää

Mitä toi kasvusto edes on? Heinää?

On kyl ankeen näkönen laitos tollanen sivuvaunumalli.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hämeen hitain

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 205
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Deutz Fahrista edelleen askarruttaa 1080 surkea pöytä. Syöttösormet pui viljan syöttösormien alle ja lopulta tukkii koko roskan. Varsinkin kaura ja ohra oli hankalia, samoin oikein kypsä lyhyt vehnä. Oikeastaan aina kypsä, lyhyt vilja. Sampolla ei ole samanlaista ongelmaa, pöydän profiili on erilainen, ei ole sellaista notkoa ennen kolakuljetinta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
Deutz Fahrista edelleen askarruttaa 1080 surkea pöytä. Syöttösormet pui viljan syöttösormien alle ja lopulta tukkii koko roskan. Varsinkin kaura ja ohra oli hankalia, samoin oikein kypsä lyhyt vehnä. Oikeastaan aina kypsä, lyhyt vilja. Sampolla ei ole samanlaista ongelmaa, pöydän profiili on erilainen, ei ole sellaista notkoa ennen kolakuljetinta.

Sun on ollu rumpu päin persettä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
 Vuodesta 1970 puinut Faarilla, eikä  Hämeen hitaan kertomasta ongelmasta tietoakaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet
juu, ite kanssa ihmoottelin mistä merkistä mahtaa kirjuuttaa kun ei tuota vaarissa löyty.   noooo, käyttäjiäkin on niiiiin monenlaisia.