Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nurmen hinta?  (Luettu 15363 kertaa)

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
nurmen hinta?
onko raatilaiset myöneet tai ostaneet rehua pystyyn?tarve olisi lisä rehualalle mutta ei peltoa lähellä vapaana. isäntä n 10km päästä kyseli mitä maksaisin 12ha  apilapitosta nurmea. puolet lannoitettu salpietarilla ja puolet ilman.paaliin teen itse rehut ja paalirehuakin on naapurissa myynissä. kannattaako ruveta maksamaan mansikoita pystyyn vai ostaa valmiita suoraan? vai tarjooko lannoiteiden hinnan ja sillä selvä?
mutta pääasia, millä hinnalla olette ostaneet?

Pulu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 263
Vs: nurmen hinta?
Lannoitteen hinnalla tai itse lannoittamalla viljamiehen haluamalla laadulla. Valmista rehua en ostais jos mahdollisuus tehdä itse. Kukaan ei lähde ensimmäisenä myymään omista varannoistaan sitä parasta rehua, mutta itse tehden voi sentään vaikuttaa moneenkin laadulliseen asiaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9602
Vs: nurmen hinta?
No ei kait se naapuri kehtaa huonoa rehua myydä.

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: nurmen hinta?
hyvää rehua olen sieltä ostanut jonkin verran kylläkin. itse kyllä teen jos ilman saa tehdä mutta maksamaan kun rupeaa nurmesta niin vähän mietityttää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9602
Vs: nurmen hinta?
hyvää rehua olen sieltä ostanut jonkin verran kylläkin. itse kyllä teen jos ilman saa tehdä mutta maksamaan kun rupeaa nurmesta niin vähän mietityttää.

Noin mäkin olen ajatellut. Toisaalta en koskaan ole tehnyt vaikka olis ilman tarjottu, koska ei ole ollut tarvetta. Tänä vuonna monella on toisin. Kyselin mäkin muutamaa viherlannoitus / kesantolohkoa. Yksi oli luvattu muualle. Yksi haluaa murskata lannoitteeksi ja pari oli vihreää, mutta ei niissä silti mitään kasvustoa ollut. melkein sanoisin , että jos on tarvetta , niin  tänä kesänä kannattaa jotain hyvästä nurmesta maksaakkin. Näin ainakin itse pähkäilin. Mutta eipä taira olla hyviä tyrkyllä. Ja Ehkä sitä sen verta , että ens talveksi. Täytyy ens keväänä kylvää rai heinää ja muuta yksvuotista, jos ylivuotiset menee vähiin.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: nurmen hinta?
Yksi tapa haarukukoida hintaa on laskea asia myyjän kannalta. Paljonko hän saisi valmiista paalista myydessään ja mitä hänelle kustantaisi paalauttaminen.  Myyntiriski hänellä tietysti on, mutta periaatteessa tuon erotuksen alle hänen ei kannattaisi myydä pystyyn.  Ja myyntiriskiä hintaneuvotteluissa painottaen ostajan ei kannata sen enempää maksaa :)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: nurmen hinta?
Paalien hinta on yleensä alle paalauskustannuksen. Suojavyöhykkeitä sais korjata vaikka kuinka ja niiden korjuusta saa vielä lähettää laskunkin perään.
Mystinen kesälaatumies

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: nurmen hinta?
Lannoitteen hinnalla tai itse lannoittamalla viljamiehen haluamalla laadulla. Valmista rehua en ostais jos mahdollisuus tehdä itse. Kukaan ei lähde ensimmäisenä myymään omista varannoistaan sitä parasta rehua, mutta itse tehden voi sentään vaikuttaa moneenkin laadulliseen asiaan.

Olen ostanut ihan hyviäkin paaleja välillä. Näitä kun siilot on tupaten täynnä, joten lopulta viimeiset lohkot on syksyllä paalattu pyramidiksi mikä halutaan pienemmäksi ennen kevättä.

Joskus olen taas saanut korjata ilmaiseksi viherlannoituskasvustoa mistä olisin jopa voinut maksaakin. Mutta rahan sijasta so***** että ajatan lietettä tai murskaan vielä syksyllä. Mutta ne ovat sitten olleet todella lähellä. Kannattaa kyllä laskea itselle kannattavuusrajaa ottaen huomioon tuon välimatkan ja tarjota sen mukaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: nurmen hinta?
Ei kai niistä mitään kuulu maksaa?

Jos apulantaa on omistaja laittanut niin sitten se apulanta maksetaan, ja sekin on vähän niin ja näin kun ei monesti tiedä paljonko ja mitä sinne on laitettu. Kannattaa itse ostaa ne apulannat ja levittää.

Miksi sille jauholakille pitäs maksaa sellasesta nurmesta jonka se joutuu joka tapauksessa murskaamaan ja jossakin vaiheessa lopettamaan?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19867
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: nurmen hinta?
Ei kai niistä mitään kuulu maksaa?

Jos apulantaa on omistaja laittanut niin sitten se apulanta maksetaan, ja sekin on vähän niin ja näin kun ei monesti tiedä paljonko ja mitä sinne on laitettu. Kannattaa itse ostaa ne apulannat ja levittää.

Miksi sille jauholakille pitäs maksaa sellasesta nurmesta jonka se joutuu joka tapauksessa murskaamaan ja jossakin vaiheessa lopettamaan?

Tämä erityisesti pätee myös nurmien peltotukiin ja kasvinviljelytuotteiden hinnanalennuskorvauksiin !

-SS-

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: nurmen hinta?
Paalien hinta on yleensä alle paalauskustannuksen. Suojavyöhykkeitä sais korjata vaikka kuinka ja niiden korjuusta saa vielä lähettää laskunkin perään.
Höpö höpö jos suoja vyöhyke perustettu 2015 ja täydennetty 2016. Porskuttaa se hyvinkin sitoumus kauden loppuun aivan a luokan rehua. Voi sen täydentää vielä tänäkin vuonna jos harva kasvusto. Ensi vuosi alkaa olla turhaa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9602
Vs: nurmen hinta?
Paalien hinta on yleensä alle paalauskustannuksen. Suojavyöhykkeitä sais korjata vaikka kuinka ja niiden korjuusta saa vielä lähettää laskunkin perään.
Höpö höpö jos suoja vyöhyke perustettu 2015 ja täydennetty 2016. Porskuttaa se hyvinkin sitoumus kauden loppuun aivan a luokan rehua. Voi sen täydentää vielä tänäkin vuonna jos harva kasvusto. Ensi vuosi alkaa olla turhaa.

Moniko suojavyöhyke on tuollainen. Mitä minä olen katsellut, niin nurmen perustamis vuosi saattaa olla viime vuosituhannelta. Ollut vaihtelevasti kesantona ja luonnonhoitopeltona siihen saakka, kun rahahanat aukaistiin. Ajatuksella mitä vähemmän satoa, sen parempi. Koko kukkaiskasvien kirjo muutamalla puuvartisella höystettynä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: nurmen hinta?
Paalien hinta on yleensä alle paalauskustannuksen. Suojavyöhykkeitä sais korjata vaikka kuinka ja niiden korjuusta saa vielä lähettää laskunkin perään.
Höpö höpö jos suoja vyöhyke perustettu 2015 ja täydennetty 2016. Porskuttaa se hyvinkin sitoumus kauden loppuun aivan a luokan rehua. Voi sen täydentää vielä tänäkin vuonna jos harva kasvusto. Ensi vuosi alkaa olla turhaa.

Täydenyksessä kun vetää italian raita  tarpeeksi, niin saa uusiakkin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Jätkä

  • Vieras
Vs: nurmen hinta?
Ei kai niistä mitään kuulu maksaa?

Jos apulantaa on omistaja laittanut niin sitten se apulanta maksetaan, ja sekin on vähän niin ja näin kun ei monesti tiedä paljonko ja mitä sinne on laitettu. Kannattaa itse ostaa ne apulannat ja levittää.

Miksi sille jauholakille pitäs maksaa sellasesta nurmesta jonka se joutuu joka tapauksessa murskaamaan ja jossakin vaiheessa lopettamaan?

 Ja mitäpä se jauholakki antamaan ilmaiseksi sitä heinää, kun se karjanpitäjä joutuu jokatapauksesta muualta ostamaan.  ;) Laittakoot kantturat korkealaitaiseen, jos varaa ei ole ruokkia niitä.
 
Voisi verratta sitä keskusteluja kantojen ja hakkuutähteiten "ilmaiseksi" antamiseen, jossa kuulemma riitti korvaukseksi maanmuokkaus ja muutama kymppi. Kummassakin tapauksessa maan ravinteet "lahjoitetaan" vähäistä hyötyä vastaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: nurmen hinta?
Ei kai niistä mitään kuulu maksaa?

Jos apulantaa on omistaja laittanut niin sitten se apulanta maksetaan, ja sekin on vähän niin ja näin kun ei monesti tiedä paljonko ja mitä sinne on laitettu. Kannattaa itse ostaa ne apulannat ja levittää.

Miksi sille jauholakille pitäs maksaa sellasesta nurmesta jonka se joutuu joka tapauksessa murskaamaan ja jossakin vaiheessa lopettamaan?

 Ja mitäpä se jauholakki antamaan ilmaiseksi sitä heinää, kun se karjanpitäjä joutuu jokatapauksesta muualta ostamaan.  ;) Laittakoot kantturat korkealaitaiseen, jos varaa ei ole ruokkia niitä.
 
Voisi verratta sitä keskusteluja kantojen ja hakkuutähteiten "ilmaiseksi" antamiseen, jossa kuulemma riitti korvaukseksi maanmuokkaus ja muutama kymppi. Kummassakin tapauksessa maan ravinteet "lahjoitetaan" vähäistä hyötyä vastaan.

Olkien suhteen olen samoilla linjoilla että oljet kuuluu sille maan matoselle ja muulle mykoritsakansalle, ei patjaksi paskahännälle...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159