Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottoritekniikan kehitystä  (Luettu 13758 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Kasarilla litratehot olivat 50 heppaa ja nykyään 120 😂

Silti oikeiden koneremppojen tekoväli on kaksin- tai kolminkertainen. Te ette vissiin muista miten paskoja autoja oli vielä ysärillä. Mää muistan kun nytkin 4 sellaista syöttiämpäriä lojuu pihalla, jokainen hajalla jostain. Eikä kaikki ole edes Ooppeleita 😅

Olet mielestäni hivenen kärryillä tässä. Tuntuu, että jopa nuo mopoautoilijat Kiskon perukoilta, jotka käyvät Salossa koulua pääsevät pitemmällä viattomalla ajoneuvon kilometrisuoritteella, mitä Austin Allegrolla pystyi saamaan aikaan 1976 vuonna.

Ottamatta kantaa siihen, onko mopoauto oikea tuommoiselle 100 km rajoituksella olevalle liikenneväylälle. No, ajaa siellä traktoreitakin.

-SS-

Ehkä ne konerempat johtui enemmän suodatustekiikasta ja öljyn laadusta. Tuolloin tungettiin 10-30 yleisöljyä tai muuta teräketjulitkua mootoriin. Opettaja käytti vielä -90 luvulla kesäisin mineraali öljyä autossaan. Nyt synteetisen öljyt 5-50 öljyt on yleisessä käytössä. Vielä kun verrataan näitä talvia, niin se on eriasia laittaa 10-30 mosse käyntiin -40 asteen pakkasessa, kuin synteetisellä +5 asteessa.

Kyllä meillä autot on pelanneet moiteetta sieltä -80 luvulta asti. No tosin vanhemmat huolattikin autot merkkiliikeessä 10tkm välein.

Viimeksi muokattu: 25.05.17 - klo:20:06 kirjoittanut Terminator II

Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Vaan mikä on syy ja tekninen perustelu tuollaiselle rakenteelle - jotain hassuja jännityksiä lohkossa? Onko sama edessä työkoneissa ja raskaassa kalustossa?
Laitoin kysymyksen isojen koneiden kanssa työuransa tehneelle.

noissa isoissa koneissa pystyy kyllä avaamaan pukit kone remontin yhteydessä, mutta henkilöauton moottoreissa voi olla mitä tahansa yllätyksiä, että pitää olla varmaa tietoa ennen kuin alkaa tekemään mitään. Silloin kun EU salli että takuu säilyy uusissa autoissa vaikka tekis huollot missä tahansa , niin sen jälkeen auto tehtaat alko tekee niitä ansoja että kotisepät kompastuu jos ei ole sitä varmaa tietoa mitä tekee, en ihmettele yhtään jos audi on tehny tollasen moottorin jota ei voi korjata  koska auton kiertokulkua pitää saada lyhennettyä, ja asiakas maksaa koska asiakkaalla on raha, niin ikävältä kun se kuulostaakin

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Vaan mikä on syy ja tekninen perustelu tuollaiselle rakenteelle - jotain hassuja jännityksiä lohkossa? Onko sama edessä työkoneissa ja raskaassa kalustossa?
Laitoin kysymyksen isojen koneiden kanssa työuransa tehneelle.

noissa isoissa koneissa pystyy kyllä avaamaan pukit kone remontin yhteydessä, mutta henkilöauton moottoreissa voi olla mitä tahansa yllätyksiä, että pitää olla varmaa tietoa ennen kuin alkaa tekemään mitään. Silloin kun EU salli että takuu säilyy uusissa autoissa vaikka tekis huollot missä tahansa , niin sen jälkeen auto tehtaat alko tekee niitä ansoja että kotisepät kompastuu jos ei ole sitä varmaa tietoa mitä tekee, en ihmettele yhtään jos audi on tehny tollasen moottorin jota ei voi korjata  koska auton kiertokulkua pitää saada lyhennettyä, ja asiakas maksaa koska asiakkaalla on raha, niin ikävältä kun se kuulostaakin

Audissa muistaakseni pitää olla joissain malleissa oma penkki että moottorin saa pois. Tiputetaan koko paska laatikon kanssa ala puolelta pois.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Tuollaiset konstruktiot on ihan noin niille jotka muutenkin maksavat jostain skodasta törkeää ylihintaa rinkuloiden vuoksi. Olisi väärin antaa tyhmien pitää rahansa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Tuollaiset konstruktiot on ihan noin niille jotka muutenkin maksavat jostain skodasta törkeää ylihintaa rinkuloiden vuoksi. Olisi väärin antaa tyhmien pitää rahansa.

Audin ja skodan osilla ei olekkaan muuta eroa kuin hinta.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!