Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottoritekniikan kehitystä  (Luettu 13759 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Moottoritekniikan kehitystä
Luin aamupalalla TM:n käyttötestiraporttia, josta bongasin seuraavan:

'moottori on suunniteltu ja valmistettu niin, että jos runkolaakeripukit löysätään, koko sylinteriryhmä kampiakseleleineen pitää uusia.'

Kuulostaa aika ikävältä rakenteelta jos moottoriremonttia joskus haikailee takuuajan ulkopuolella. Ja minulle kyllä ihan uusi juttu.
Vaan ei kai mokomaan kukaan koneremppaa tee, ostaa vaan kokonaan uuden pirssin. Paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa... rahalla hoituu.  :-)

Tuollainen mylly löytyy siis ainakin nimihirviöstä "Audi A4 Avant Business Sport 2,0 TDI 110 kW S tronic".

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2766
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
No tuo ominaisuus on ollut Ford Focuksessa alusta saakka -99 ->

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
No tuo ominaisuus on ollut Ford Focuksessa alusta saakka -99 ->

Mun Ford-elämäni loppui jonnekin nuoruuteen ja Escorttiin.. mulle asia on uusi. Mikä ei välttämättä kerro kuin melko vähäisestä kiinnostuksestani autoihin.

Vaan mikä on syy ja tekninen perustelu tuollaiselle rakenteelle - jotain hassuja jännityksiä lohkossa? Onko sama edessä työkoneissa ja raskaassa kalustossa?

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
'moottori on suunniteltu ja valmistettu niin, että jos runkolaakeripukit löysätään, koko sylinteriryhmä kampiakseleleineen pitää uusia.'

Tuossa lukee varmaankin kertakäyttömoottori.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
'moottori on suunniteltu ja valmistettu niin, että jos runkolaakeripukit löysätään, koko sylinteriryhmä kampiakseleleineen pitää uusia.'

Tuossa lukee varmaankin kertakäyttömoottori.

Ei kait näihin nyky himeleihin kannata oikein enää koneremonttia tehdä. Hinta kipuaa äkkiä vieraalla teetettynä 3000€!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8302
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Taitaa olla tuon alumiinilohkon ropleemia. Kaikki pitää tehdä nykyään niin päin helvettiä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

montöör

  • Vieras
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Moottorit, autot, koneet, laitteet, kaikki on tuotteita. Ne tehdään
vain ostettaviksi.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
No tuo ominaisuus on ollut Ford Focuksessa alusta saakka -99 ->
eikös tuo foordi vedetä kasaanki yksillä pulteilla joiden kannat on öljypohjassa ja mutterit venttiilinkopassa tai ainakin lähes noin.

mutta mukavalta kyllä kuulostaa kun turbon pesät on osa pakosarjaa, tai katalysaattori on pakosarjaa yms hienoudet :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
No tuo ominaisuus on ollut Ford Focuksessa alusta saakka -99 ->
eikös tuo foordi vedetä kasaanki yksillä pulteilla joiden kannat on öljypohjassa ja mutterit venttiilinkopassa tai ainakin lähes noin.

mutta mukavalta kyllä kuulostaa kun turbon pesät on osa pakosarjaa, tai katalysaattori on pakosarjaa yms hienoudet :o :o :o :o

Tietysti tehdään tuomoiseksi. Merkkiliike kiittää 110€/tunti. Melkein kannattaa abs kaikki anturit ja osat esim. mersussa vaihtaa nyrkkipajalla läpi ennen kuin vie Veholle. Singnaali renkaan vaihto 450€! Osat maksaa n.50€!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
ja kiva kun jo pelkkien öölien vaihto vaatii uutta roppua kun entinen ei enää käy... on tuo maailma menny mallilleen...

Köntys

  • Vieras
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
ja kiva kun jo pelkkien öölien vaihto vaatii uutta roppua kun entinen ei enää käy... on tuo maailma menny mallilleen...

Eikös ne vanhat öljyt imetä öljytikunreijästä, jos sellaistakaan on, monessa vehkeessä ei ole.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Autoteollisuuden elinkaarimalli ei käsitä enää isältä pojalle -autoja. Hyvä jos kestää isällä sen muutaman vuoden.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19860
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Autoteollisuuden elinkaarimalli ei käsitä enää isältä pojalle -autoja. Hyvä jos kestää isällä sen muutaman vuoden.

Juu ja 100000 km kohdalla katkesi kampi, paloi venttiili tai kone muuten oli loppuun kulunut, että piti tehdä täysremonttia. Nivelet rasvattiin 500 km välein, 2500 km öljynvaihtohuollon yhteydessä laakerit ja puslat avattiin ja pestiin ja rasvattiin, kone telakalla jokusen kuukauden välein nin kuin huolellisen autonkäyttäjän pitikin.

Alustamassaus tehtiin lähes vuosittain, porailtiin reikiä koteloihin, sumuteltiin tervoja, laitettiin lokareita, silti paikattiin 10 v jälkeen reikiä. Mersut ja Volvot kehuttiin maailman kestävimmiksi autoiksi, jotka kestävät JOPA 17 vuotta. No, nyt ranskalaisetkin perheautot kestävät 20 vuotta tuosta vaan, jopa pikkuvolkkarit.

Nyt autolla kuin autolla ajaa puoli miljoonaa ilman ensimmäistäkään venttiilinsäätöä tai mäntien rengastusta, tai pallonivelen vaihtoa. Pikkudieseleillä jopa 600-700000, jossain taksikäytössä. Ei ole enää Mersun yksinoikeus olla 250 tuhannen ajokilometrin jälkeen vielä kestotestitähtenä.

-SS-

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Autoteollisuuden elinkaarimalli ei käsitä enää isältä pojalle -autoja. Hyvä jos kestää isällä sen muutaman vuoden.

Juu ja 100000 km kohdalla katkesi kampi, paloi venttiili tai kone muuten oli loppuun kulunut, että piti tehdä täysremonttia. Nivelet rasvattiin 500 km välein, 2500 km öljynvaihtohuollon yhteydessä laakerit ja puslat avattiin ja pestiin ja rasvattiin, kone telakalla jokusen kuukauden välein nin kuin huolellisen autonkäyttäjän pitikin.

Alustamassaus tehtiin lähes vuosittain, porailtiin reikiä koteloihin, sumuteltiin tervoja, laitettiin lokareita, silti paikattiin 10 v jälkeen reikiä. Mersut ja Volvot kehuttiin maailman kestävimmiksi autoiksi, jotka kestävät JOPA 17 vuotta. No, nyt ranskalaisetkin perheautot kestävät 20 vuotta tuosta vaan, jopa pikkuvolkkarit.

Nyt autolla kuin autolla ajaa puoli miljoonaa ilman ensimmäistäkään venttiilinsäätöä tai mäntien rengastusta, tai pallonivelen vaihtoa. Pikkudieseleillä jopa 600-700000, jossain taksikäytössä. Ei ole enää Mersun yksinoikeus olla 250 tuhannen ajokilometrin jälkeen vielä kestotestitähtenä.

-SS-

Ennen ei sentään tarvinut pusrkilla kaataa öljyä. Nyt öljynkulutus on uusissa autoissa normaalia jos yhden 4 litraa kippaat mobilia moottoriin huolto välissä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19860
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Autoteollisuuden elinkaarimalli ei käsitä enää isältä pojalle -autoja. Hyvä jos kestää isällä sen muutaman vuoden.

Juu ja 100000 km kohdalla katkesi kampi, paloi venttiili tai kone muuten oli loppuun kulunut, että piti tehdä täysremonttia. Nivelet rasvattiin 500 km välein, 2500 km öljynvaihtohuollon yhteydessä laakerit ja puslat avattiin ja pestiin ja rasvattiin, kone telakalla jokusen kuukauden välein nin kuin huolellisen autonkäyttäjän pitikin.

Alustamassaus tehtiin lähes vuosittain, porailtiin reikiä koteloihin, sumuteltiin tervoja, laitettiin lokareita, silti paikattiin 10 v jälkeen reikiä. Mersut ja Volvot kehuttiin maailman kestävimmiksi autoiksi, jotka kestävät JOPA 17 vuotta. No, nyt ranskalaisetkin perheautot kestävät 20 vuotta tuosta vaan, jopa pikkuvolkkarit.

Nyt autolla kuin autolla ajaa puoli miljoonaa ilman ensimmäistäkään venttiilinsäätöä tai mäntien rengastusta, tai pallonivelen vaihtoa. Pikkudieseleillä jopa 600-700000, jossain taksikäytössä. Ei ole enää Mersun yksinoikeus olla 250 tuhannen ajokilometrin jälkeen vielä kestotestitähtenä.

-SS-

Ennen ei sentään tarvinut pusrkilla kaataa öljyä. Nyt öljynkulutus on uusissa autoissa normaalia jos yhden 4 litraa kippaat mobilia moottoriin huolto välissä.

Sodan jälkeen öljyt vaihdettiin 2500 km välein, 60 - luvulla 5000 välein, vielä 70-luvulla oli 5000 - 7500 km välein öljynvaihdot ! Ja öljytilavuudet helposti alkaen 6-8 litraa.

Niihän siinä lisäyksiäsi länkytät, mutta esimerkiksi tuo -98 Longlife Volkkari ei ole koskaan tarvinnnut lisäysöljyä, vaihtovälit ovat olleet 15000 - 20000 km. Ja öljynvaihtoja tehty tähän mennessä 32 kappaletta. Ja muuten taas katsastuksessa vuodeksi leima, Jarruvoimat täydet, jarrujen ero 1-5%, iskarien ero 0%, nokipitoisuudet vähäiset (no tietty matka-ajoa)

Eipä tuo Mondeossakaan oleva transiitin moottori 20 tuhannen öljynvaihtovälein ole tarvinnut lisäystä, vaikka on se Fordin oma 0W-20 öljy.

Pösön Hdi:ssäkään ei laske täytöksi asti, siinä on mittaristossa näyttö, niin jälkikasvu osaa siitä päätellä, jos tarvii. Kolmea palloa alemmaksi ei ole vuoden aikana mennyt. Olisiko viisi palloa piripintaan täynnä.

-SS-