Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe shindaiva 680  (Luettu 9841 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65264
shindaiva 680
sattupa tuollanen kohille... ja nyt aattelin kysellä mikä on myyjä nykyään suomessa ja minkäkokonen tuo mahtaa olla koneeltaan... ja millasia ketjuja ja laippoja noissa on käytössä... tuo yksilö 13 tuuman laipalla ja 325 ketjulla mut mistään ei löyty uutta laippaa ja ketjua moiseen ... saati tietoja...       netissäkin vain varaosamyyjiä ulkomailla...                                onko jollain moista ollu/on käytössä?   edes varaosana..?

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Vs: shindaiva 680
Joskus kymmenen vuotta sitten oli joku iso shindaiwan rohjake käytössä. En muista mallia, mutta perhanan painava se oli.
Hyvin oli potkua, mutta turhan iso saha minun savotoille, myin sen jollekkin ksämökkiläiselle.
Hyvin se toimi, tosin kovilla pakkasilla en sahannut.
Tästä viestistä ei nyt paljon apua ollut, kuhan muistelin vanhoja.   ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9724
Vs: shindaiva 680
sattupa tuollanen kohille... ja nyt aattelin kysellä mikä on myyjä nykyään suomessa ja minkäkokonen tuo mahtaa olla koneeltaan... ja millasia ketjuja ja laippoja noissa on käytössä... tuo yksilö 13 tuuman laipalla ja 325 ketjulla mut mistään ei löyty uutta laippaa ja ketjua moiseen ... saati tietoja...       netissäkin vain varaosamyyjiä ulkomailla...                                onko jollain moista ollu/on käytössä?   edes varaosana..?

Nyt oot taas itses liemeen saattanut :) Mä en tiedä mitään mutta annan muutaman neuvon. Varmista ensin sahan merkki ja malli, toista varmistus muutaman kerran. Jos pysyt vieläkin alkuperäisessä mielipiteessäsi, pidä se. Netistä löytyi taulukko jossa minimi laipan mitta oli 16" ja 3/8 ketjujako siis tuolle alkuperäiselle merkille ja mallille (joka tosin on kirjoitettu Shindaiwa 680) onko se nyt sitten eri saha ? Onhan näitä kirjoitusvirhe merkkejä muitakin Echo / Ecfo. Miksi siinä nyt sitten on 0,325 ketju ? ja tuollainen ranka laippa? Tuo mainitsemani Echo taitaa olla sama saha tuon Shindaiwan kanssa ja myyntikin lähes joka tiskillä. Motonetista lähtien , tosin tuota numeroa ei taida enää saada. Olisko 70-80 luvulta ?

Jossain sahan hajotuskuvissa oli numero laipan muovisuojaan , joka oli 20" pitkä joten taisi se löytämäni taulukko pitää paikkaansa jossa minimi pituus oli se 16"

Viimeksi muokattu: 23.02.17 - klo:13:44 kirjoittanut lypsyukko

Dr.Who

  • Vieras
Vs: shindaiva 680
sarjassamme Oksan hoopoilut kinukki/japsisahojen kanssa.En alkais tartutteleen moisten kanssa,kyllä Stihl Husqvarna Jonsered akselilta ne sahat löytyy jotka täällä vaihtelevisa oloissa pelaavat.Ja jopa ovat kaksi viimemainittua osiltaan ym yhteneväisiä.En alkais herkutteleen Oksana Kinukilla jos sahasta on kysymys.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: shindaiva 680
sattupa tuollanen kohille... ja nyt aattelin kysellä mikä on myyjä nykyään suomessa ja minkäkokonen tuo mahtaa olla koneeltaan... ja millasia ketjuja ja laippoja noissa on käytössä... tuo yksilö 13 tuuman laipalla ja 325 ketjulla mut mistään ei löyty uutta laippaa ja ketjua moiseen ... saati tietoja...       netissäkin vain varaosamyyjiä ulkomailla...                                onko jollain moista ollu/on käytössä?   edes varaosana..?

Nyt oot taas itses liemeen saattanut :) Mä en tiedä mitään mutta annan muutaman neuvon. Varmista ensin sahan merkki ja malli, toista varmistus muutaman kerran. Jos pysyt vieläkin alkuperäisessä mielipiteessäsi, pidä se. Netistä löytyi taulukko jossa minimi laipan mitta oli 16" ja 3/8 ketjujako siis tuolle alkuperäiselle merkille ja mallille (joka tosin on kirjoitettu Shindaiwa 680) onko se nyt sitten eri saha ? Onhan näitä kirjoitusvirhe merkkejä muitakin Echo / Ecfo. Miksi siinä nyt sitten on 0,325 ketju ? ja tuollainen ranka laippa? Tuo mainitsemani Echo taitaa olla sama saha tuon Shindaiwan kanssa ja myyntikin lähes joka tiskillä. Motonetista lähtien , tosin tuota numeroa ei taida enää saada. Olisko 70-80 luvulta ?

Jossain sahan hajotuskuvissa oli numero laipan muovisuojaan , joka oli 20" pitkä joten taisi se löytämäni taulukko pitää paikkaansa jossa minimi pituus oli se 16"
on se hyvä että sei oo pysyvää akkoo ottanu tuo oksa kun nuo moottorisaha- ja tietokoneongelmat on kuitenkin hyvin johdonmukaisia ja ysiselitteisen yksinkertaisia ratkottavia selkeine logiikkoineen verrattuna naisen käyttöliittymään :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9724
Vs: shindaiva 680
sarjassamme Oksan hoopoilut kinukki/japsisahojen kanssa.En alkais tartutteleen moisten kanssa,kyllä Stihl Husqvarna Jonsered akselilta ne sahat löytyy jotka täällä vaihtelevisa oloissa pelaavat.Ja jopa ovat kaksi viimemainittua osiltaan ym yhteneväisiä.En alkais herkutteleen Oksana Kinukilla jos sahasta on kysymys.

Eikö tuo kumminkin japsi ole. Moni pitää japsi sahoja niinä oikeina.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: shindaiva 680
Stihl Husqvarna Jonsereds ja Dolmar.Riittävä valikoima ilman japsien viritelmiä.

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 376
Vs: shindaiva 680
sattupa tuollanen kohille... ja nyt aattelin kysellä mikä on myyjä nykyään suomessa ja minkäkokonen tuo mahtaa olla koneeltaan... ja millasia ketjuja ja laippoja noissa on käytössä... tuo yksilö 13 tuuman laipalla ja 325 ketjulla mut mistään ei löyty uutta laippaa ja ketjua moiseen ... saati tietoja...       netissäkin vain varaosamyyjiä ulkomailla...                                onko jollain moista ollu/on käytössä?   edes varaosana..?
tuollaistako etsit   http://www.motonet.fi/fi/tuote/8500149/Oregon-Pro-Am-130MLBK095-teralaippa-13-13-mm-325--2-ketjua
+toisin päin kun muistaa laipanpituus, uranleveys, hammasjako, kejunlenkkien määrä ja katsoo laipasta on öljykanava samassa kohti, näin olen ymmärtänyt, tosin husoja olen itse ostanut, rakettia ja jonseretteja  perinyt + muistanut ruotsi valmistusmaa   

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9724
Vs: shindaiva 680
sattupa tuollanen kohille... ja nyt aattelin kysellä mikä on myyjä nykyään suomessa ja minkäkokonen tuo mahtaa olla koneeltaan... ja millasia ketjuja ja laippoja noissa on käytössä... tuo yksilö 13 tuuman laipalla ja 325 ketjulla mut mistään ei löyty uutta laippaa ja ketjua moiseen ... saati tietoja...       netissäkin vain varaosamyyjiä ulkomailla...                                onko jollain moista ollu/on käytössä?   edes varaosana..?
tuollaistako etsit   http://www.motonet.fi/fi/tuote/8500149/Oregon-Pro-Am-130MLBK095-teralaippa-13-13-mm-325--2-ketjua
+toisin päin kun muistaa laipanpituus, uranleveys, hammasjako, kejunlenkkien määrä ja katsoo laipasta on öljykanava samassa kohti, näin olen ymmärtänyt, tosin husoja olen itse ostanut, rakettia ja jonseretteja  perinyt + muistanut ruotsi valmistusmaa

Paitsi että...    http://www.universalaccessories.com/fi/x-ref/moottorisahat/shindaiwa/680/ tuos se mun löytämä taulukko ... ei mikään rankasaha .

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: shindaiva 680
Tuo ukko myi sindaivaa ja muuta siihen kuuluvaa sälää http://www.jariruha.fi/

Dr.Who

  • Vieras
Vs: shindaiva 680
sattupa tuollanen kohille... ja nyt aattelin kysellä mikä on myyjä nykyään suomessa ja minkäkokonen tuo mahtaa olla koneeltaan... ja millasia ketjuja ja laippoja noissa on käytössä... tuo yksilö 13 tuuman laipalla ja 325 ketjulla mut mistään ei löyty uutta laippaa ja ketjua moiseen ... saati tietoja...       netissäkin vain varaosamyyjiä ulkomailla...                                onko jollain moista ollu/on käytössä?   edes varaosana..?
tuollaistako etsit   http://www.motonet.fi/fi/tuote/8500149/Oregon-Pro-Am-130MLBK095-teralaippa-13-13-mm-325--2-ketjua
+toisin päin kun muistaa laipanpituus, uranleveys, hammasjako, kejunlenkkien määrä ja katsoo laipasta on öljykanava samassa kohti, näin olen ymmärtänyt, tosin husoja olen itse ostanut, rakettia ja jonseretteja  perinyt + muistanut ruotsi valmistusmaa
Se nyt on noissa kinukkisahoissa eka ongelma että normilaipat ketjut ym hilppeet ei välttämättä sovi ja joutuu sit alkuperäistyypin ostaan joka on sitä samaa pehmytmetallia.Husku jonsse laippoja löytyy ja kyllä niillä ne normisahailut tekee tarviiko sitä jotain eksotiikkaa hankkia.Tietty nuo thaikkutytöt on sellasia eroottisia ja saattaa oksantyngän imasta kuiviin hetkessä.Ehkä se on nyt pointti.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: shindaiva 680
Stihl Husqvarna Jonsereds ja Dolmar.Riittävä valikoima ilman japsien viritelmiä.
Kolme noista merkeistä löytyy ja lisäksi vielä japanialainen sahakin... On muuten hyvä peli se japski :)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: shindaiva 680
Noo,en ole edes kokeillu kinukkisahoja kun
 noista husoista ja jonsseista ei pääse eroon kun kestää ja kestää

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: shindaiva 680
Japani ei ole sama kuin kiina... Shindaiwa on metsurienkin käyttämä saha. Nykyisin shindaiwat on saaneet echon teippejä kylkiin, mutta sama emofirma molemmilla ja taitaa tulla samalta linjaltakin.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: shindaiva 680
Japani ei ole sama kuin kiina... Shindaiwa on metsurienkin käyttämä saha. Nykyisin shindaiwat on saaneet echon teippejä kylkiin, mutta sama emofirma molemmilla ja taitaa tulla samalta linjaltakin.
Oli aikoinaan todella suosittu saha ammatilaisten keskuudessa oikeastaan se on kopio huskusta mutta nykyään parempi kuin husku.Maahantuonti loppui mutta taas tuodaan hintaansa nähden todella kova .