Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviesti-lehdessä traktoritesti  (Luettu 52258 kertaa)

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Tuskin, jos tuota ryömivää jontikkaa myydään jenkeissä, kovin vaarallisena voi pitää; siellä joutuu sellaiseen edesvastuuseen, jos vähänkin löytyy aihetta vaarallisuudesta, että huh huh.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Lainaus käyttäjältä: Ärrpää link=topic=75120.msg1362571#msg1362571 7date=1488638743
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?

 Noku se on erilainen kuin ventissä, eikä se silloin voi olla hyvä ominaisuus. Onko automaatti autoa ajaessa Ricelle liian vaikeaa varmistaa jarrua painamalla, ettei auto liiku mihinkään, kun sillä jarrulla autopoverikin paikallaan pysyy?

Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.

Itse asiassa kyllä liikkuu ainakin vanhemmat ameriikan laitokset, kunnossa olevakin.

En oo sellaista automaattiautoa ajanut, joka ei liikkuisi kovalla maalla kun vaihteen laittaa silmään, nyt niitä taloudessa kaks, sakemanni ja jenkki. N ja P sitä varten, että ollaan paikallaan.  Jokin pikkukinneri voi pysyäkin paikoillaan, kun ei voima riitä liikuttamaan autoa. Ja toki nää kaksoiskytkimellä olevat, pysyy kai paikoillaan? Mutta eivät ole perinteisiä automaattivaihteisia. Ryömiminen loistava ominaisuus, ruuhkassa tms. tarvi kuin jarrua hipsiä ja auto etenee jouhevasti. Eilen illalla viimeksi sellainen tilanne kun jääkiekko-ottelusta lähdin :) Traktorissakin hyvä ominaisuus, jarrulla saa pysäytettyä just eikä melkeen, ei hyökkäile ajopolkimella kuten jotkut. Paljon vaarallisempaa kuski, jolta lipsahtaa jalka kytkimeltä kurotellessa tms.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Eli yhteenvetona : minä ja kv ja kansainväliset toimittajat,kotimaiset toimittajat ja koe-ajajat ympäri eurooppaa olemme tyhmiä ja te muutaman vuoden ,muutaman tuhannen tuntia ajaneet (luultavasti vain yhdellä kahdella merkillä)olette todella viisaita ja kokeneita  .Piste.Se oli tässä!

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Eli yhteenvetona : minä ja kv ja kansainväliset toimittajat,kotimaiset toimittajat ja koe-ajajat ympäri eurooppaa olemme tyhmiä ja te muutaman vuoden ,muutaman tuhannen tuntia ajaneet (luultavasti vain yhdellä kahdella merkillä)olette todella viisaita ja kokeneita  .Piste.Se oli tässä!


Sulla taitaa olla jonkinmoinen itsetunto-ongelma. Joskus tulee mieleen halkaisukirves.

"koeajat ympäri eurooppaa" = 12 kuskia, norja, ruotsi, suomi, tanska ja hollanti, maantieteellisesti voisi kuvailla kuskien olevan pohjoismaista ja hollannista.

Valitettavasti mulla on kokemusta vain yhdestä merkistä 16 vuoden ajalta ja tunteja n 1000/vuosi.

Mielestäni kukaan ei ole haukkunut räkäjosea tai testikuskeja tyhmiksi. Kait mielipiteensä saa kertoa vaikka se poikkeaisikin testin päätelmistä.


Testi oli sinällään hieno. Vilpittömästi nostan hattua KV:lle.

Viimeksi muokattu: 05.03.17 - klo:11:52 kirjoittanut ilkka

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.
Tottahan voit luottaa kallioon mutta minä luotan kv toimittajiin ja todella kokeneeseen käyttäjien kaartiin.
Jaaha, nyt rupesi luottoa löytymään kun sopii omaan agendaan. Esim. nimimerkki SAS tuomitsi taannoin koko Koneviestin toimittajakunnan juopoiksi. Se oli peruste, kun ei voinut yhden kotimaisen mettäyhdistelmän pakettia lähettää testeihin.
>Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.

Mies puhuu niin paskaa kuin pystyy.
Tässä muutama "viisas" kommentti ja valhettakin siellä kylmis levitteli toivottavasti Sassin kirjoitus löytyy niin saadaan todisteita. Ilkka oli kyllä asiallinen ja tunnustit että ehkä paras testi mitä koskaan on kv tehnyt. ,mutta muutamaa en edes viitsi lainata ne ovat tämän palstan vakiopaskanjauhajat.Ennen aina moitittiin Valtraa kalliiksi mutta nyt taisi olla kolmanneksi edullisin siihen ei voi ainakaan vedota että on kallis. Nostolaitettahan jontikassa moitittiin no se on 60 luvulta siinä kehitys on pysähtynyt ja muotoilussa 80 luvulla.. Piste.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.
Tottahan voit luottaa kallioon mutta minä luotan kv toimittajiin ja todella kokeneeseen käyttäjien kaartiin.
Jaaha, nyt rupesi luottoa löytymään kun sopii omaan agendaan. Esim. nimimerkki SAS tuomitsi taannoin koko Koneviestin toimittajakunnan juopoiksi. Se oli peruste, kun ei voinut yhden kotimaisen mettäyhdistelmän pakettia lähettää testeihin.
>Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.

Mies puhuu niin paskaa kuin pystyy.
Tässä muutama "viisas" kommentti ja valhettakin siellä kylmis levitteli toivottavasti Sassin kirjoitus löytyy niin saadaan todisteita. Ilkka oli kyllä asiallinen ja tunnustit että ehkä paras testi mitä koskaan on kv tehnyt. ,mutta muutamaa en edes viitsi lainata ne ovat tämän palstan vakiopaskanjauhajat.Ennen aina moitittiin Valtraa kalliiksi mutta nyt taisi olla kolmanneksi edullisin siihen ei voi ainakaan vedota että on kallis. Nostolaitettahan jontikassa moitittiin no se on 60 luvulta siinä kehitys on pysähtynyt ja muotoilussa 80 luvulla.. Piste.
Kattele sieltä Susikosken kanssa esille, se tuntee hyvin noi Sassin jutut.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
  Ollaanko nykyään niin mukavuudenhaluisia että käsijarrukin pitäs automaattisesti ajatuksen voimalla kyteytyä, ja toi portaattomuus, Laatuvehkeissä on löytynyt jo 80- luvulla kepinkin kanssa vekseli joka hommaan, toisin kuin senaikuisissa valluissa, ja nestekytkin antaa pehmeyttä ajoonkin.. (Fendt turbomatik sarja)
  Jontikkaan en puuttuisi, nykykoneista ei ole tietoa,(eikä muuten Valtrastakaan),Yhden syksyn kynsin sellasella missä oli se hydraulinen neliveto, välillä toinen etupyörä kun tuli liukkaampi kohta alkoi sutimaan vimmatusti.no, tiettystihän nykyisissä on lukko etupäässäkin,,
 Eikä ainakaan senaikuisten jonnikoiden kestävyydessäkään ollut kehumista,Tukon valtuutetulla korjaamolla töissä ollessa yllätyin kuinka paljon ja ihmeellisiä vikoja niissä oli.
  No, nää nykytraktorit taitavat olla jo kaikki samanlaisia älykoneita joissa, jos vikaa tulee niin remonttiin menee yhden toimivan vanhanaikaisen vehkeen hinta..
  Eikä tuo konerikkovakuutuskaan ole kovin pienellä rahalla ylläpidettävä, mutta toistaiseksi se on vielä tullut tuohon veeämässään pidettyä voimassa

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
Menee vaihteistot sekasin vanha jenkkiauto vaihteistossa "turpiinina" mometinmuunin ja keskipakokytkin tyhjäkäyntiä varten ettei auto vedä liikennevaloissa kun on vaihdepäällä mutta auto ryömii vähän laakerikitkojen tai vastaavien takia, Valtrassa "turbiinina" nestekytkin joka eri asia ja keskipakokytkintä ei käsittääkseni ole jolloin veto on päällä kokoajan kun vaihepäällä.
Testissä portaattomissa valitus ettei pysähdy "vaihdepäällä" on minusta turvaominaisuus joku jätä vaihdetta päälle ja poistu kopista vaan pakotetaan laittamaan p tai n asentoon
Oliko ne kv toimittajat ja käyttäjät (kansainvälinen testi eikös joo siis kuljettajia ympäri eurooppaa)niin TYHMIÄ teidän mielestä että sen takia moittivat ja te taas niin VIISAITA vai miten se menee. Minä kyllä luotan noihin kv toimittajiin ja varmasti kokeneisiin käyttäjiin. Olihan tuo ominaisuus täysin poikkeava toisista eikä hyväksyttävissä.

 Se ryömiminen loppuu polkemalla jarrua, jos sulle tulee paniikkitilanne ja joku kumipyörälaite pitää saada pysähtymään, niin mikä on ensimmäinen mieleen tuleva konsti sen toteuttamiseksi?
 Valtussa on turbiinituntuma direktissä ominaisuutena, mitä se tarkoittaa?
Ei ryömi jos vaihteisto on kunnolla rakennettu,sitä juuri moitittiin kun pitää aina olla jalka jarrulla ,luotan tuohon testiin kuin kallioon.
Tottahan voit luottaa kallioon mutta minä luotan kv toimittajiin ja todella kokeneeseen käyttäjien kaartiin.
Jaaha, nyt rupesi luottoa löytymään kun sopii omaan agendaan. Esim. nimimerkki SAS tuomitsi taannoin koko Koneviestin toimittajakunnan juopoiksi. Se oli peruste, kun ei voinut yhden kotimaisen mettäyhdistelmän pakettia lähettää testeihin.
>Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.

Mies puhuu niin paskaa kuin pystyy.
Tässä muutama "viisas" kommentti ja valhettakin siellä kylmis levitteli toivottavasti Sassin kirjoitus löytyy niin saadaan todisteita. Ilkka oli kyllä asiallinen ja tunnustit että ehkä paras testi mitä koskaan on kv tehnyt. ,mutta muutamaa en edes viitsi lainata ne ovat tämän palstan vakiopaskanjauhajat.Ennen aina moitittiin Valtraa kalliiksi mutta nyt taisi olla kolmanneksi edullisin siihen ei voi ainakaan vedota että on kallis. Nostolaitettahan jontikassa moitittiin no se on 60 luvulta siinä kehitys on pysähtynyt ja muotoilussa 80 luvulla.. Piste.
No joo, mää helpotan teidän etsimistä.....
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.Älä yleistä evissä aina ollut veden pitävä rakenne.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.
Oliko tämä Evi koskaan mukana Koneviestin vertailussa? Olisi ollut mukava nähdä kuinka pärjää siellä.
Pientä valmistajaa aina sorrettaan ei niillä ollut KV toimittajien juottamiseen rahaa siinähän se on.Mää olen tehnyt käytännön testejä jo vuodesta 82 evillä ja hyvin pelittää nyt kolmas jo talossa.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Tuo sassiko yrittää sanoa että olis lahjottuja nuo KV testaajat :o
No pakkohan se kait on uskoa :-\

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
kylmis eihän tuossa Sas puhu mistään juopoista sanaakaan vai onko kaikki juovat juoppoja no niitähän olis tässäkin maassa noi 5,5 miljoonaa. Mikä ihme mies tuo Sas on kun siitä koko ajan täällä on juttua ja sen sanomisia väännellään ja käännellään ?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Kylmis muisti ainakin asian ihan kohtuudella oikein, ei esim väittänyt poutaa sateeksi tms.
pessimisti ei pety!

Salesman

  • Vieras
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Kannattaa muistaa, että kuljettajapisteet jakaa loppupelit noissa KV testeissä. Oikean koneen saa itse puntaroimalla tekniikan ja etenkin ne kuljettajaominaisuudet pitää itse miettiä. Niitä ei mikään lehti voi ennalta päättää 145 cm pitkän satakiloisen savolaisen tai rannikon ruotsinkielisen liki 2,1 metrisen ja 60 kg painavan puolesta. Ja kotikasvatus vielä vaikuttaa, vaikka järjellään nämä pitäisi ostaa..

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Miten tuo jontikan nostolaite liittyy 60-lukuun, ja muotoilu 80-lukuun? Sittenhän suurin fendtikin on 80-lukua, kun on kuten keltavanteinen.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Sas sivupersoonineen on oikeassa ja väärässä.

Kaikki momentinmuunninautomaatit henkilö ja pakettiautoissa ja myös tietyissä kuorma-autoissa ryömivät vaihde valittuna. Oma Mersuni kulkee melkein kahtakymppiä ykkösellä jos ei paina jarrua. Henkilöautoissa tämä on erittäin hyvä ja turvallinen ominaisuus. Miettikää kuinka vaikea olisi esim taskupysäköidä peruuttaen ylämäkeen autolla joka ei ryömisi. Toinen jalka kaasulla ja toinen jarrulla pitäisi hakea tuntumaa että auto liikkuisi rauhallisesti takaperin. Tämän hankaluuden voi kuka vaan kokea yrittämällä tuota manooveria dsg volkkarilla jonka manuaaliautomaatti ei ryömi. Sellaisella autolla ei yksinkertaisesti voi peruutella tarkasti ylämäkeen. Manuaalillahan tämä vielä onnistuu kun kytkimellä voi hakea tuntumaa.

Traktorissa ja työkoneissa tuo ominaisuus taas on turha tai joissain tapauksissa rasittava, mutta ei missään nimessä vaarallinen.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Turbiinikytkin hidastaa nopeutta pienillä kierroksilla, ja tyhjäkäynnillä pysäyttää menon. Sitten jos on lukkoturbiini yhteys on mekaaninen, joka on poiskytekttävissä.