Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koko ajan on tehty jotain  (Luettu 20151 kertaa)

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Niitä lehmiä oli 250.

Jossakin viestissä totesit puolangalla lypsettävän yli 10 000 l/lehmä, eli olisko oikea luku 12 000 l.

Puolanka 0,16 €/l x 12000 l x 250 --> 480 000 €/vuosi vs. huittinen 250 x lehmäpalkkio 540 € --> 135 000 €/ vuosi.

Tässä on verrattu litrakohtaista tukea lehmäpalkkioon. Jokainen voi itse hahmotella tästä sellaisia kokonaisuuksia ja suuruusluokkia kuin haluaa.


Kerro toki mikä oli maidon litrakohtainen tuki huittisissa vuonna 2016.


Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Niitä lehmiä oli 250.

Jossakin viestissä totesit puolangalla lypsettävän yli 10 000 l/lehmä, eli olisko oikea luku 12 000 l.

Puolanka 0,16 €/l x 12000 l x 250 --> 480 000 €/vuosi vs. huittinen 250 x lehmäpalkkio 540 € --> 135 000 €/ vuosi.

Tässä on verrattu litrakohtaista tukea lehmäpalkkioon. Jokainen voi itse hahmotella tästä sellaisia kokonaisuuksia ja suuruusluokkia kuin haluaa.


Kerro toki mikä oli maidon litrakohtainen tuki huittisissa vuonna 2016.
Puolangan malli motivoi yrittämään, sillä kilokohtainen tuotantopalkkio on nähtävissä pankkitilillä ja eikö markkinatalous nimenomaan perustu siihen, että ahkeruus palkitaan?

Etelän tuen saa, jos tuottaa maitoa. Matemaatikot voi laskea sen tuotannon tason, jossa etelä saa korkeamman tuen tuotettua litraa kohti kuin pohjoinen. Olisiko jossakin 6000 litrassa lehmää kohti? Ihan hyvä, mutta mitä järkeä tässä on? Jokainen läävä on täynnä lehmiä, joista puolet on ummessa. Muistuttaa luomuviljelytukea.

Ennen passiivista tukipolitiikkaa tehotuottaja otti saman nurmiviljelysadon 30 hehtaarilta, mihin nykyisin 150 hehtaaria ei tahdo riittää. Lopputulemana molemmissa ääripäissä rehuvarastossa on saman verran rehua, mutta mikä verran verorahoilla rahoitettavia tukia maksetaan tyhjästä laajaperäiseen tuotantoon? Lisäksi on aivan selvää, että 30 hehtaaria tehotuotantoa saastuttaa ympäristöä vähemmän kuin 150 hehtaaria luomupeltoa.






Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Niitä lehmiä oli 250.

Jossakin viestissä totesit puolangalla lypsettävän yli 10 000 l/lehmä, eli olisko oikea luku 12 000 l.

Puolanka 0,16 €/l x 12000 l x 250 --> 480 000 €/vuosi vs. huittinen 250 x lehmäpalkkio 540 € --> 135 000 €/ vuosi.

Tässä on verrattu litrakohtaista tukea lehmäpalkkioon. Jokainen voi itse hahmotella tästä sellaisia kokonaisuuksia ja suuruusluokkia kuin haluaa.


Kerro toki mikä oli maidon litrakohtainen tuki huittisissa vuonna 2016.

 Noniin, hyvinhän tuo alakoulu-matikka taipuu.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Etkä sitten parempaan pysty ?

Tupailta letkauksia.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Huittisten litratuki muakin kiinnostas, Loimaalla kun on vähän kuivaa sen suhteen.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Huittisten litratuki muakin kiinnostas, Loimaalla kun on vähän kuivaa sen suhteen.....

Mulla on sellainen litratuki, että keskimäärin joka kolmas tuoppi on ilmainen  :-\

Mut joka toisen joutuu tarjoomaan
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Huittisten litratuki muakin kiinnostas, Loimaalla kun on vähän kuivaa sen suhteen.....

Mulla on sellainen litratuki, että keskimäärin joka kolmas tuoppi on ilmainen  :-\

Mut joka toisen joutuu tarjoomaan

Mää oon ostanu rintaliivejä ja jopa saanukin niitä, eräänlaisia litratukia nekin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Etkä sitten parempaan pysty ?

Tupailta letkauksia.

 Mikäs oli laskelmallasi tarkoituksena, onko sinulla liiketoimintasuunnitelmassa Puolangan litrakohtaiset maitotuet; mahdollisuus, uhka vai katkeruus sarakkeessa?

Tässä nyt ei taida olla muuta noloa kuin ärrpään muka tieto kommentit.

 ...no vähän noloa, viimeisimmässä laskussa Puolangan ammut lypsää meijeriin 12000 litraa, mikä maitomäärä sinulla ensinnä oli lähtöarvona? ...kaikki alle 50% heitot on hyväksyttäviä, agro-toleransseihin sopii.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Niitä lehmiä oli 250.

Jossakin viestissä totesit puolangalla lypsettävän yli 10 000 l/lehmä, eli olisko oikea luku 12 000 l.

Puolanka 0,16 €/l x 12000 l x 250 --> 480 000 €/vuosi vs. huittinen 250 x lehmäpalkkio 540 € --> 135 000 €/ vuosi.

Tässä on verrattu litrakohtaista tukea lehmäpalkkioon. Jokainen voi itse hahmotella tästä sellaisia kokonaisuuksia ja suuruusluokkia kuin haluaa.


Kerro toki mikä oli maidon litrakohtainen tuki huittisissa vuonna 2016.
Puolangan malli motivoi yrittämään, sillä kilokohtainen tuotantopalkkio on nähtävissä pankkitilillä ja eikö markkinatalous nimenomaan perustu siihen, että ahkeruus palkitaan?
Markkina  talous ei perustu ahkeruuteen .

Etelän tuen saa, jos tuottaa maitoa. Matemaatikot voi laskea sen tuotannon tason, jossa etelä saa korkeamman tuen tuotettua litraa kohti kuin pohjoinen. Olisiko jossakin 6000 litrassa lehmää kohti? Ihan hyvä, mutta mitä järkeä tässä on? Jokainen läävä on täynnä lehmiä, joista puolet on ummessa. Muistuttaa luomuviljelytukea. Ei ole noin .

Ennen passiivista tukipolitiikkaa tehotuottaja otti saman nurmiviljelysadon 30 hehtaarilta, mihin nykyisin 150 hehtaaria ei tahdo riittää. Lopputulemana molemmissa ääripäissä rehuvarastossa on saman verran rehua, mutta mikä verran verorahoilla rahoitettavia tukia maksetaan tyhjästä laajaperäiseen tuotantoon? Lisäksi on aivan selvää, että 30 hehtaaria tehotuotantoa saastuttaa ympäristöä vähemmän kuin 150 hehtaaria luomupeltoa.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Itse ärrpää sanoit ettei puolangalla kukaan lypsä alle 10000 l/v;  " Vähä nolo laskelma, ei kai kukaa puolangalla alle kympin tuotoksilla ammuja lypsä...ja peltotuet montakymppiä isommat kun aalla, sekin pitäis vielä vertailevaan tuottolaskelmaan liittää..." (ärrpää vastaus#32 23.02.17 - klo 14:14)

Korjasin vain laskelmaa osoittamaasi suuntaan.


Itse pyysit vertaamaan lehmäpalkkiota  ja litrakohtaista tuotantotukea keskenään;

" Käsittele vaan, lypsylehmäpalkkion huomiotta jättäminen kun messutaan c-alueen litrakohtaisesta tuesta ei palvele kokonaisuuden ja suuruusluokkien hahmottamista."(ärrpää vastaus#46 24.02.17 - klo 19:57)


Joudun edelleen kysymään ärrpäältä mitä litrakohtaista tukea huittisissa maksetiin 2016 ? Itse olen sen verran nolo etten sellaista löydä.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Itse ärrpää sanoit ettei puolangalla kukaan lypsä alle 10000 l/v;  " Vähä nolo laskelma, ei kai kukaa puolangalla alle kympin tuotoksilla ammuja lypsä...ja peltotuet montakymppiä isommat kun aalla, sekin pitäis vielä vertailevaan tuottolaskelmaan liittää..." (ärrpää vastaus#32 23.02.17 - klo 14:14)

Korjasin vain laskelmaa osoittamaasi suuntaan.


Itse pyysit vertaamaan lehmäpalkkiota  ja litrakohtaista tuotantotukea keskenään;

" Käsittele vaan, lypsylehmäpalkkion huomiotta jättäminen kun messutaan c-alueen litrakohtaisesta tuesta ei palvele kokonaisuuden ja suuruusluokkien hahmottamista."(ärrpää vastaus#46 24.02.17 - klo 19:57)


Joudun edelleen kysymään ärrpäältä mitä litrakohtaista tukea huittisissa maksetiin 2016 ? Itse olen sen verran nolo etten sellaista löydä.

 Sori, mä oon pahoillani kaikesta. Miksi esittämäsi faktat joustavat osoittamaani suuntaan? ...ilman sitä maailma olisi tylsempi paikka...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Itse asia ei perusteiltaan kuitenkaan muutu miksikään muuksi kuin mitä se oli aluksi.

Etkä ole pystynyt esittämään mitään faktaa, pelkkiä tupailta letkauksia.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Tässä näkee sen, kuinka pitkälle pääsee, kun luulee liikaa ja tietää liian vähän.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Tässä näkee sen, kuinka pitkälle pääsee, kun luulee liikaa ja tietää liian vähän.

Vielä 200 viestiä niin saa 20 000 täyteen, "kun luulee liikaa ja tietää liian vähän". Helppoa. Puppugeneraattori vaan käymään.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koko ajan on tehty jotain
Itse asia ei perusteiltaan kuitenkaan muutu miksikään muuksi kuin mitä se oli aluksi.

Etkä ole pystynyt esittämään mitään faktaa, pelkkiä tupailta letkauksia.

 Tämä edustuksellinen demokratia ei hirmu voimakkaasti ohjaannu ilkan esittämien faktojen edessä, edelleenkin Puolangalle maksetaan aivan poskellisia maitotukia ja aurinko laskee länteen ilalla, toiset pärjää, kaikki ei, edes itsensä kanssa.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...