Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Täydellinen traktori  (Luettu 21092 kertaa)

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Täydellinen traktori
Paras traktori on se jossa on kolmen
vuoden takuu.
Joista se kahden ensimmäisen vuoden
Aikana hankkii ostohintansa ja kolmantena
takuu vuonna hankkii välirahansa uuteen.
Kaikkien muiden kulujensa lisäksi tietenkin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Täydellinen traktori
Kotimaisiin ei oo tarvinnu kolmen vuoden takuun aikana tehdä takuukorjauksia. Onkohan se sitten hyvää vai huonoa?
Mystinen kesälaatumies

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Täydellinen traktori
niin, takuu ei korvaa kulumisesta johtuvia, vai?              eiks käytetyillekii anneta moinen takuu...?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Täydellinen traktori
.

Voin muuten kertoa, että se täälläkin niin jalustalle nostettu Fendt ei ole sen kummempi kuin esim. Case, mitä nyt vetää huonommin mehulinko vaihteistollaan.
[/quote]

Nyt tuli lavallinen paskaa. Fendt on kuitenkin paras kaikessa.

Variosta en tiedä, kun ei ole niin uusia raktoreita.
[/quote]
 No , mulla löytyy molempia. mutta enemmän tykkään kyllä noista vanhemmista kepillisistä, kestävyydestä en osaa sanoa mitään, kun ovat vielä kasassa pysyneet kaikki

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Täydellinen traktori
Kyllä ulkonäöllä on noin 100000 euron koneessa väliä mutta kestävyys ja eteenkin toimivuus on todella tärkeitä. Tää nykyajan bus systeemi on ihan hanurista kun koneen pitää saada tieto että kaikki toimii. Kyllä kuski on ajansaatossa oppinut haistamaan savun jos joku vika on jossain tai ihan itse huomaamaan että joku juttu ei liiku odotusti. Toki joku vikadiagnostiikka voi olla kova sana mutta itse käytännön työhön moinen ei saisi vaikuttaa.
Se äly estää yleensä suurempien vikojen syntymisen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Täydellinen traktori
Kyllä ulkonäöllä on noin 100000 euron koneessa väliä mutta kestävyys ja eteenkin toimivuus on todella tärkeitä. Tää nykyajan bus systeemi on ihan hanurista kun koneen pitää saada tieto että kaikki toimii. Kyllä kuski on ajansaatossa oppinut haistamaan savun jos joku vika on jossain tai ihan itse huomaamaan että joku juttu ei liiku odotusti. Toki joku vikadiagnostiikka voi olla kova sana mutta itse käytännön työhön moinen ei saisi vaikuttaa.
Se äly estää yleensä suurempien vikojen syntymisen.
Nykyään se ei mene enää kaikissa osissa niin. Tiettyjä asioita valvotaan tänäpäivänä jotka ei oikeasti vaikuta mihinkään vaikka eivät toimi ihan salamannopeasti. Esim hydrauliventtiili ei liiku pakkasessa kovin herkästi mutta pitäisi malttaa odottaa että se aukeaa sensijaan että lyö vikatilan päälle koska auki se on saatava.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Täydellinen traktori
Kukkaro, todellinen käyttötarve ja kukkaro varmaan määrää paljon.

Uusissa koneissa varmaankin paljon turhiakin ominaisuuksia. Mukaviahan autoilmastoinnit jne on, mutta onko ne tarpeellisia.

Myyntimiehet luo tarpeita kyllä. Luulisi 90 luvun tasoisilla koneilla pärjäävän.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Täydellinen traktori
Kotimaisiin ei oo tarvinnu kolmen vuoden takuun aikana tehdä takuukorjauksia. Onkohan se sitten hyvää vai huonoa?

Jokainen versu ja direct on ollut perse auki tuossa paikallisessa huollossa että syytä on kiertää kaukaa nämä uudet.Länsirannikko Porin ja Vaasan puoliväli
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Täydellinen traktori
Täydellisessä traktorissa on moottorin alla valukaukalo. Moottorin on oltava pitkäiskuinen ja laiska kiihtymään. Kytkimen pitää olla pieni, ja nopeasti käytössä kuumuva. Ravistus on aina etu. Kytkinremontti noin 1000 h välein on tehtävissä päältä luukusta. Vaihdelaatikossa pitää olla yksi pakki. Portaalivetopyörästön rallatus ja rohina on tyynnyttävää ja rentouttavaa. Nostolaitteen pitää olla takana pitkällä, valmiina tarttumaan aurojen säätövipuihin ja nostomatkan maksimissaan 23 cm. Voimanottoakselin pitää olla ylhäällä, työntövarressa kiinni, noin 30 cm taaempana kuin normaalisti. Pitkä murrosakseli kun on muutenkin hankala, helpompi on käyttää akseleita, joissa kummankin pään nivelet ovat toisissaan suoraan kiinni. Hydrauliikan pitää pysähtyä, kun voimanottakselin pysäyttää. Erinomainen turvallisuustekijä. Hissikoukun pitää suuntautua traktorin alle, mutta se ei saa laskea 30 cm tason alapuolelle, koska onhan kärryissä seisontajalka. Kuivat jarrut pitävät varmasti, vinkuvat miehekkäästi ja pitävät rassaamisesta. Etuakselin kannattaa olla traktorin alla, jotta ajon saa mukavasti nyökkiväksi.

-SS-

MF?

Valmet ja Zetor.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Täydellinen traktori
Kotimaisiin ei oo tarvinnu kolmen vuoden takuun aikana tehdä takuukorjauksia. Onkohan se sitten hyvää vai huonoa?

Jokainen versu ja direct on ollut perse auki tuossa paikallisessa huollossa että syytä on kiertää kaukaa nämä uudet.Länsirannikko Porin ja Vaasan puoliväli

Koneet olleet "tuossa tilassa" huollossa ja vielä jokainen yksilö?

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Täydellinen traktori
Kukkaro, todellinen käyttötarve ja kukkaro varmaan määrää paljon.

Uusissa koneissa varmaankin paljon turhiakin ominaisuuksia. Mukaviahan autoilmastoinnit jne on, mutta onko ne tarpeellisia.

Myyntimiehet luo tarpeita kyllä. Luulisi 90 luvun tasoisilla koneilla pärjäävän.

 Monesti pärjääkin, onhan niissäkin vaihteiston käyttö ilman kytkintä, virtauksen säädöt lohkoissa, sivuttaisjousitusta penkissä, pysyy melut ja pölyt ulkopuolella yms.

 Termostaattiohjattuilmastointi ajokoneessa, kun metsässä välillä ollaan auringossa ja välillä varjossa, säästää jatkuvalta lämpötilan manuaaliselta säätämiseltä. Oma valinta häiriintymisen herkkyys.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Täydellinen traktori
Hyvin täälläkin on vaiettu esimerkiksi sen ylivoimaisen punavanteisen synnynnäisestä moottoriviasta, jota ilmeni muutama vuosi sitten valmistetuissa yksilöissä.

Myönnettäköön, että aikana ennen portaattomia Fendt on ollut oikeasti ylempää luokkaa kuin muut traktorit.

rollo tomasi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 131
Vs: Täydellinen traktori
Tässä keskustelussa on nyt toistunut virheellinen tieto yhä uudelleen ja uudelleen!
Puhutaan valtran huoltamisesta joskus jopa korjaamisesta! Käsittämätöntä 1900-luvun ajattelua!
Ei valtralle enää tehdä tuollaisia vulgaareja toimenpiteitä, nykyään valtraa vain päivitetään! ;)
Muuten olen sitä mieltä et uusi nelossarjan valtra on suomalaisen insinööritaidon ylistys!
Hytinoven tiivisteet ja lukko kun saadaan kuntoon ja hydrauliikan pikaliittimet tasolle jd on traktorimiehen märkä uni laskeutunut maan päälle!
Ja tietenkin jos päivittely tuntuu naismaiselta toiminnalta löytyy Suomesta nykyään myös konemiehen stressinpoistaja Claas Arion!
Siinä traktorissa on eleganssi, voima ja käytön pehmeys hurmaavassa sopusoinnussa suomalaisen maaseudun kanssa! Onneksi se on myös kotimainen kone, yhteisessä rakkaassa Suur-Suomessa sekin valmistetaan! ;)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Täydellinen traktori
Hyvin täälläkin on vaiettu esimerkiksi sen ylivoimaisen punavanteisen synnynnäisestä moottoriviasta, jota ilmeni muutama vuosi sitten valmistetuissa yksilöissä.

Myönnettäköön, että aikana ennen portaattomia Fendt on ollut oikeasti ylempää luokkaa kuin muut traktorit.

  Näin on, amerikkalaiset kun ostivat virman ei enää tarvinnut välittää laadusta ja merkin maineesta vaan voiton määrästä..

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Täydellinen traktori
165 Tm on itellä ja jos siihen saisi viidenkympin nopeuden jollain 1800 kierroksella ja tonnin voimanoton pyörimään alemmilla moottorin kierroksilla ja pakilla kulkisi kovempaa, alkaisi olla todella hyvä kone. Kojetaulua ja konepellin etulasin puoleista päätyä kapeammaksi vielä, niin yhä paranee. Istuimen kuin vaihtaisi Searsista Grammeriin ja apukuskille kun saisi pehustetun ja turvavyöllä varustetun istuimen niin varmaan alkaisi olla lähellä täydellistä.

Nykykoneissa ehkä eniten ärsyttää (meikäläiselle liian korkean hinnan lisäksi) kokosivun kokoinen ovi. Taitaa joka merkissä joutua paiskomaan ennen kuin lukittuu kunnolla. Kapea kulkea, kallis vaihtaa ja kaukaa joutuu kurkottamaan, että saa kiinni. Sitä kun paiskoo ruokintatraktor(e)issa kymmeniä kertoja päivässä, niin alkaa käydä hermoon ja olkapäähän. Ehkä tässä onkin se syy, miksi apevaunu mitoitetaan satsi per päivä mittaan. Ei tarttee paukuttaa sitä isoa ovea kun muutaman kerran. No ei kai se pelkästään oven koosta ole kiinni tuo paiskomisen tarve, mutta TM:ssä ovi tulee kiinni lähes itsestään. Oikealla puolella voi ollakin koko sivun ikkuna, koska siellä ei ovea tarttee. Sivunlasin pyyhkijän kylläkin.