Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Akkusaha  (Luettu 107975 kertaa)

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Akkusaha
Löytyykö jostain tietoa tuon isoimman akun painosta? Itse en äkkiseltään löytänyt. Saattaa nostaa sahan painoa turhan ylös??
https://www.husqvarna.com/fi-fi/varusteet-tarvikkeet/akku/bli300/967071901/?q=966729112
Akku BLi300 painaa 1,9kg. Saha 536Li taas 2,4 kg eli yhteensä 4,3 kg.
On silti sitten vielä melkein kilon kevyempi kuin tuo makitan versio. Painoa tuossakin alkoi juuri mietityttämään.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Akkusaha
Ok. Oli se siellä alempana.

nisu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 380
Vs: Akkusaha
 Makitassa näyttäisi teräketjun ohjurit olevan paremmat ,mitä huskussa ,kun katsoin huskun eittely videota ,niin
siinäkin hyppäs karsinnassa ketju pois päältä, luulisi että 1,1mm ketjulla olisi oikeinkin tärkeät olla ohjurit vetopyörän
tykönä asiallisen oloiset.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Akkusaha
miten tuommosen sahan äänimaailma, kuuleeko kyläiset että siellä metsuri ahkeroi, tarviiko kuulosuojaimet muutenki kuin raadion takia :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Akkusaha
miten tuommosen sahan äänimaailma, kuuleeko kyläiset että siellä metsuri ahkeroi, tarviiko kuulosuojaimet muutenki kuin raadion takia :-\ :-\ :-\ :-\

https://www.facebook.com/koneviesti.fi/videos/1082945738505217/
https://www.facebook.com/koneviesti.fi/videos/845927142207079/

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Akkusaha
 eiks kunnon metsuri käytä ratiokuulosuojain yhistelmää kypärässä jo vesurilla töissä?           nuo akkusahat niiin hiljasii et jalkaansa sahaa ku ei varota millään.

KallePP

  • Vieras
Vs: Akkusaha
eiks kunnon metsuri käytä ratiokuulosuojain yhistelmää kypärässä jo vesurilla töissä?           nuo akkusahat niiin hiljasii et jalkaansa sahaa ku ei varota millään.
Radiosta tulloo niin huonoa ohjelmaa, ettei viitti radiollista kuulosuojainkypäräyhdistelmää hommata.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Akkusaha
se kyllä tänä vuosina tullu huomattua.    aikasemmin oli etes joku asema jota kehtas kuunnella koko päivän.   nykyään on kohteena vain nuo lapset!       ja muutama miljuuna aikuista saa pärjäillä miten sattuu osaamaan.

tilallinenoulusta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Akkusaha
Kehitys kehittyy. Jospa ne sais sellasen akkusahan jolla viittii oikeesti ruveta sahaamaan kunnon mettäpäiviä. Taitaa nuo "lelut" hyytyä pakkasella..

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Akkusaha
Nyt alkaa talven rankahommat olla tehty. Akkusaha on pelittänyt mainiosti.

Käyttötunteja en ole laskenut mutta teräketjuöljyä on kulunut noin 25 litraa.

Akkujen kanssa ei ole ollut ongelmia kylmän takia, lämpimästä olen aina ottanut akut mukaan ja metsässä viipynyt nelisen tuntia. Akkua vaihtaessa olen putsaillut tuota vetorattaan ympäristöä, sinne kertyvä muhju voi heittää ketjun pois päältä. Muutoinkin ketjun kireydelle tuntuu olevan tarkempi kuin tavallinen saha.

Laippa meni uusiksi alkusyksystä, kärkipyörä jumahti ja ostin tilalle tukevamman laipan. Teräketjuja meni muutama, Puuilosta 2kpl 10€.

alpo10

  • Vieras
Vs: Akkusaha
Nyt alkaa talven rankahommat olla tehty. Akkusaha on pelittänyt mainiosti.

Käyttötunteja en ole laskenut mutta teräketjuöljyä on kulunut noin 25 litraa.

Akkujen kanssa ei ole ollut ongelmia kylmän takia, lämpimästä olen aina ottanut akut mukaan ja metsässä viipynyt nelisen tuntia. Akkua vaihtaessa olen putsaillut tuota vetorattaan ympäristöä, sinne kertyvä muhju voi heittää ketjun pois päältä. Muutoinkin ketjun kireydelle tuntuu olevan tarkempi kuin tavallinen saha.

Laippa meni uusiksi alkusyksystä, kärkipyörä jumahti ja ostin tilalle tukevamman laipan. Teräketjuja meni muutama, Puuilosta 2kpl 10€.
jos ketjuöljyä menee noin paljon, niin sitten bensaa olis menny about 40 ltr vai onko sama suhde? Eli aika hyvä kokemus jo sahasta?

Miten tärinä, entä kahvan lämmittimet... tärinä heikentää verenkiertoa sormissa ja sitten tarvitsee ne lämpökahvat. Huomaako tässä eroa, kun ei ole tärinää niin paljon? saako noihin edes lämpökahvoja?

Entäs kivekset? Surkastuuko kokonaan, kun miehekäs ääni sahasta puuttuu....

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Akkusaha
jos ketjuöljyä menee noin paljon, niin sitten bensaa olis menny about 40 ltr vai onko sama suhde? Eli aika hyvä kokemus jo sahasta?

Miten tärinä, entä kahvan lämmittimet... tärinä heikentää verenkiertoa sormissa ja sitten tarvitsee ne lämpökahvat. Huomaako tässä eroa, kun ei ole tärinää niin paljon? saako noihin edes lämpökahvoja?

Entäs kivekset? Surkastuuko kokonaan, kun miehekäs ääni sahasta puuttuu....

Ei tärise ja olen ostanut useamman parin thermohanskoja jotka ainakin minulle on riittävät, kunhan vaan on kuivat sisältä.

En ole kiveksiä mittaillut mutta tuntuu, että saan enemmän toimeksi kun sahan käyntiin nyppiminen ja bensan kanssa puljaaminen on jäänyt pois.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Akkusaha
onko kuin isolla akulla... eiks nuo ole jo halventunna kun merkkejä monta?              kuullu aika monella vanhalla leskellä olevan, aika petoja käytössä..   polttopuun teossa turvallisia ja toimivia, vrt moottorisaha.     ja ei piuhoja tiellä..

Siis " turvallisia " ???
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Akkusaha
        nuo akkusahat niiin hiljasii et jalkaansa sahaa ku ei varota millään.

No nyt ne ei enää olekaan niin turvallisia Oksan mielestä....???
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Akkusaha
Kehitys kehittyy. Jospa ne sais sellasen akkusahan jolla viittii oikeesti ruveta sahaamaan kunnon mettäpäiviä. Taitaa nuo "lelut" hyytyä pakkasella..

Jos haluaa pitkän päivän painaa akkusahalla niin kolme 9,4 Ah:n akkua riittää, vastaa 5-6 tankillista. Lämpimästä kun ottaa mukaan ja eristetyssä kassissa eväiden kanssa säilyttää niin pysyvät hyvin toimintatilassa. Käytössähän akku lämpenee joten silloin ei enää ongelmaa ole. Sama se on polttissahoillakin, harvoin ne hyvin toimii jos ulkoa aina mukaansa nappaisi.

Itse asiassa tuo lämpeneminen saattaa aiheuttaa ympärivuotisessa käytössä enemmän ongelmia kuin liiallinen jäähtyminen. Viime kesänä sahatessani tyvipölkkyjä pätkiksi hydraulihalkaisijaa varten, niinä muutamana harvana todellisena kesäpäivänä mitä oli, niin akun tyhjennyttyä se ei heti lähtenyt lataamaan vaan odotti hetken, kunnes akku oli viilentynyt (laturissa on puhallinjäähdytys ja akussa lämpötilatunnistin).

Oli aika hurjan tuntuista vetää akkusahalla paksuja tyviä pätkiksi lähes tauotta. Hyvin tuo sen kesti, eikä jäänyt lanssille käryä leijumaan.