Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ketjuista olisi ollut hyötyä  (Luettu 7931 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Ketjuista olisi ollut hyötyä
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/hytit%C3%B6n-traktori-on-riski-kuljettajalleen-1.173668
Kuvan nuhveltissa ei ole ketjuja,lienee liukastelun pääasiallinen syy.Mutta eihän niitä ketjuja viitsitä laittaa kilisevätkin niin rumasti.

MJKA

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 158
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/hytit%C3%B6n-traktori-on-riski-kuljettajalleen-1.173668
Kuvan nuhveltissa ei ole ketjuja,lienee liukastelun pääasiallinen syy.Mutta eihän niitä ketjuja viitsitä laittaa kilisevätkin niin rumasti.
Valistunut arvaus että ko. tapauksessa lähdetty nostalgisissa tunnelmissa ns. Tapaninajelulle, ainakin Pohjanmaalla tunnettu tapa. Jossain uutisessa oli että kuskina tamperelainen mies. En kyllä näillä keleillä mitkä joulunaikaaan olleet ainakin täällä pohjanmaalla, olisi lähtenyt avonuffilla ja muullakaan huvikseen liukastelemaan, enkä päästänyt ketään muutakaan.
Mutta onneksi ei kukaan päässyt hengestään, ajelun kyllä muistaa lopun ikäänsä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Lienee samaa sarjaa kun lomalaiset tulevat isolta kirkolta kylään ja haluavat ajaa hieman 'hurua' mönkkärillä, kelkalla tai vanhalla traktorilla.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Ei pelkkään huru ajeluun vaan muutenkin ne vitjat pyörissä talvikeleillä ihmeen hyvät.Vaikka kiluttelevatkin.Vitjattomille saattaa ne pronssikellot kilkutella.Mut aina näitä taneleita maaseudulla riittää.

Viimeksi muokattu: 28.12.16 - klo:19:29 kirjoittanut Dr.Who

Utopiaa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 191
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä.  :o

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä.  :o

Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
eiks noissa kuivat levyjarrut   jo leluanteroissa oli arvotus mihin lähtöö sulallakii kun jarrua laitto...          kokematon kuski ja vaikka tehasuusi valtu niin metikköön mänee...                    paljon lie tuon nuhvin hinta tänäpäivänä??                   lähteekö kympeillä?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Joo tommoisiin vanhoihin voi vielä ketjut laittaakkin hyvin. Mutta meneppäs laittaan nykyaikaseen muovipaskaan. Ensinnäkin neet ketjut on aika kiva siihen kummille nostaa käsipelillä. Toisekseen eivät yleensä kyllä edes mahdu paikoilleen. Sitte kun moiset on joku onnekas saanu ängettyä siihen muovihirviöön ja saanut neet niin kireelle ettei heti pihatiellä kuttaperkan palat lentele. Niin hetken päästä kuitenkin ketjuon senverran venahtanu että lähtee lokasuoja tankki takavalot yms. Mutta totuus on että ketjut pitäis silti olla trakvaattorissa kun jäätiköllä ajellaan.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

montöör

  • Vieras
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/hytit%C3%B6n-traktori-on-riski-kuljettajalleen-1.173668
Kuvan nuhveltissa ei ole ketjuja,lienee liukastelun pääasiallinen syy.Mutta eihän niitä ketjuja viitsitä laittaa kilisevätkin niin rumasti.

Jälkiviisaus on sitä parasta viisautta. Ja parhaat assiandundijat huutelee puun takaa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Ketjut olen aina talvella laittanut traktoreihin heti ensimmäisten lumien tultua enenkö lähtee ajelemaan.Se kait on sitä jälkiviisautta sitten.Mut pohjanmaallahan ollaan kaikkitietäviä konesmiähiä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tarviiko niitä ketjuja kaikkiin rattoreihin laittaa?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä.  :o

Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.

Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.

Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.

Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.

Viimeksi muokattu: 29.12.16 - klo:13:53 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä.  :o

Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.

Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.

Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.

Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.
Niin huoltoa ne vaativat siihen ei vaan kaikki pysty tai viitsi .Laiskaa rangaistaan.
Painepesurilla ei saa ruiskutella koteloiden lähellä.

Viimeksi muokattu: 29.12.16 - klo:16:33 kirjoittanut Räkkyjooseppi

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Ei olisi ketjuista ollut tähän mennessä mitään muuta kuin haittaa. Maat sopivasti jäässä ja lunta ei nimeksikään. Ketjujen kanssa olisi myllätty kaikki paikat ruvelle moneen kertaan.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Ketjujen tarpeellisuus riippuu olosuhteista,ei niitä kesäkeleillä tarvitse,mutta liukas talvikeli kaipaa ketjuja.