Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dr.Who - 28.12.16 - klo:09:42
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/hytit%C3%B6n-traktori-on-riski-kuljettajalleen-1.173668
Kuvan nuhveltissa ei ole ketjuja,lienee liukastelun pääasiallinen syy.Mutta eihän niitä ketjuja viitsitä laittaa kilisevätkin niin rumasti.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/hytit%C3%B6n-traktori-on-riski-kuljettajalleen-1.173668
Kuvan nuhveltissa ei ole ketjuja,lienee liukastelun pääasiallinen syy.Mutta eihän niitä ketjuja viitsitä laittaa kilisevätkin niin rumasti.
Valistunut arvaus että ko. tapauksessa lähdetty nostalgisissa tunnelmissa ns. Tapaninajelulle, ainakin Pohjanmaalla tunnettu tapa. Jossain uutisessa oli että kuskina tamperelainen mies. En kyllä näillä keleillä mitkä joulunaikaaan olleet ainakin täällä pohjanmaalla, olisi lähtenyt avonuffilla ja muullakaan huvikseen liukastelemaan, enkä päästänyt ketään muutakaan.
Mutta onneksi ei kukaan päässyt hengestään, ajelun kyllä muistaa lopun ikäänsä.
-
Lienee samaa sarjaa kun lomalaiset tulevat isolta kirkolta kylään ja haluavat ajaa hieman 'hurua' mönkkärillä, kelkalla tai vanhalla traktorilla.
-
Ei pelkkään huru ajeluun vaan muutenkin ne vitjat pyörissä talvikeleillä ihmeen hyvät.Vaikka kiluttelevatkin.Vitjattomille saattaa ne pronssikellot kilkutella.Mut aina näitä taneleita maaseudulla riittää.
-
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä. :o
-
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä. :o
Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.
-
eiks noissa kuivat levyjarrut jo leluanteroissa oli arvotus mihin lähtöö sulallakii kun jarrua laitto... kokematon kuski ja vaikka tehasuusi valtu niin metikköön mänee... paljon lie tuon nuhvin hinta tänäpäivänä?? lähteekö kympeillä?
-
Joo tommoisiin vanhoihin voi vielä ketjut laittaakkin hyvin. Mutta meneppäs laittaan nykyaikaseen muovipaskaan. Ensinnäkin neet ketjut on aika kiva siihen kummille nostaa käsipelillä. Toisekseen eivät yleensä kyllä edes mahdu paikoilleen. Sitte kun moiset on joku onnekas saanu ängettyä siihen muovihirviöön ja saanut neet niin kireelle ettei heti pihatiellä kuttaperkan palat lentele. Niin hetken päästä kuitenkin ketjuon senverran venahtanu että lähtee lokasuoja tankki takavalot yms. Mutta totuus on että ketjut pitäis silti olla trakvaattorissa kun jäätiköllä ajellaan.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/hytit%C3%B6n-traktori-on-riski-kuljettajalleen-1.173668
Kuvan nuhveltissa ei ole ketjuja,lienee liukastelun pääasiallinen syy.Mutta eihän niitä ketjuja viitsitä laittaa kilisevätkin niin rumasti.
Jälkiviisaus on sitä parasta viisautta. Ja parhaat assiandundijat huutelee puun takaa.
-
Ketjut olen aina talvella laittanut traktoreihin heti ensimmäisten lumien tultua enenkö lähtee ajelemaan.Se kait on sitä jälkiviisautta sitten.Mut pohjanmaallahan ollaan kaikkitietäviä konesmiähiä.
-
Tarviiko niitä ketjuja kaikkiin rattoreihin laittaa?
-
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä. :o
Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.
Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.
Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.
Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.
-
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä. :o
Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.
Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.
Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.
Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.
Niin huoltoa ne vaativat siihen ei vaan kaikki pysty tai viitsi .Laiskaa rangaistaan.
Painepesurilla ei saa ruiskutella koteloiden lähellä.
-
Ei olisi ketjuista ollut tähän mennessä mitään muuta kuin haittaa. Maat sopivasti jäässä ja lunta ei nimeksikään. Ketjujen kanssa olisi myllätty kaikki paikat ruvelle moneen kertaan.
-
Ketjujen tarpeellisuus riippuu olosuhteista,ei niitä kesäkeleillä tarvitse,mutta liukas talvikeli kaipaa ketjuja.
-
Enimmäkseen omassa pihassa seikkaillessa on toistaiseksi tullut toimeen 8 mm työkonenastoilla eturenkaissa. Mut iliman noita joutuis jo vähän suunnittelemaan että minne kannattaa ajaa jos meinaa poiskin vielä päästä.
Ja JOPA 702 valmetista joutui välillä noita kuivia jarruja herkistelemään ja huoltamaan ;)
-
Ketjujen tarpeellisuus riippuu olosuhteista,ei niitä kesäkeleillä tarvitse,mutta liukas talvikeli kaipaa ketjuja.
kYLLÄ KESÄKELILLÄKIN TARVII.. Norjassa Tromssantien varrella näkyi joskus pari pikkunelikkoa jyrkässä pihassa, kettinkit joka renkaassa. Taavetti 1394 se jäi mieleen. :) Heinäkuuta 2009 elettiin
-
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä. :o
Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.
Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.
Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.
Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.
Laitapas Q-ohjaamoiseen sama operaatio. Ja kerran vuodessa pitää tehdä. Hytti pitää kyllä poistaa, koska jarrupöntöt ovat päästään kiinni lokasuojan levyssä ja siinä levyn takana on kahdet neliöpalkit kiinni hytin pitkittäispohjapalkissa. On siinä monta letkua vaijeria, vipua, sähköjohtoa irrottaa, ja lisäksi VOA-jalkapolkimen ja tasauspyörästön lukon pultit ovat kiristetyt niin että ovat leikanneet kiinni, että rälläköitävä ne kaarevat putket on, ennen kuin hytti nousee ei mahdu jalkapolkimen tassu hytin lattiasta läpitte. Brittilinen maansiirtoliike, jolla aikanaan oli leukkupohjaisia kaivureita, vaihtoivat uusiin jarrupönttöihin kerran vuodessa, putsaamalla ja herkistämällä ei hyvä tule. Olisikohan 1000 pönttöä niillä romukasassa ?
Olisit siihen oksalinkoosikin enemmän tyytyväinen, huoltaisit paremmin.
-SS-
-
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä. :o
Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.
Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.
Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.
Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.
Laitapas Q-ohjaamoiseen sama operaatio. Ja kerran vuodessa pitää tehdä. Hytti pitää kyllä poistaa, koska jarrupöntöt ovat päästään kiinni lokasuojan levyssä ja siinä levyn takana on kahdet neliöpalkit kiinni hytin pitkittäispohjapalkissa. On siinä monta letkua vaijeria, vipua, sähköjohtoa irrottaa, ja lisäksi VOA-jalkapolkimen ja tasauspyörästön lukon pultit ovat kiristetyt niin että ovat leikanneet kiinni, että rälläköitävä ne kaarevat putket on, ennen kuin hytti nousee ei mahdu jalkapolkimen tassu hytin lattiasta läpitte. Brittilinen maansiirtoliike, jolla aikanaan oli leukkupohjaisia kaivureita, vaihtoivat uusiin jarrupönttöihin kerran vuodessa, putsaamalla ja herkistämällä ei hyvä tule. Olisikohan 1000 pönttöä niillä romukasassa ?
Olisit siihen oksalinkoosikin enemmän tyytyväinen, huoltaisit paremmin.
-SS-
:D ;D
Ainakin Ford merkkisiin traktoreihin on asennettu tehtaalla jarrut ja ne vaan toimii ja toimii ja toimii. Edes käsijarruvaijeria en muista että olisi koskaan kiristetty. Eräs urakoitsija päättelee jarru- ja kytkinpolkimien kunnosta ajomäärää. En tiedä sitten onko sellaisessa jo jarruja korjailtu mistä poljin on kulunut puhki, epäilen kyllä ettei. :-X
-
ja kuka oikeesti noita kaupuntilaisten pihavärkkejä on nähny huollettavan korjaamisesta puhumattakaan... ? itekin joutuna putsaamaan sellaista verkun löpösuodatinta josta ei kuppia meinannu saada irti kun oli pikkasen kasvanu kiinni ... vihertävän ruskeaa levää koko järjestelmä täynnä... ja öljyt kuin suklaata....
-
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä. :o
Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.
Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.
Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.
Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.
Laitapas Q-ohjaamoiseen sama operaatio. Ja kerran vuodessa pitää tehdä. Hytti pitää kyllä poistaa, koska jarrupöntöt ovat päästään kiinni lokasuojan levyssä ja siinä levyn takana on kahdet neliöpalkit kiinni hytin pitkittäispohjapalkissa. On siinä monta letkua vaijeria, vipua, sähköjohtoa irrottaa, ja lisäksi VOA-jalkapolkimen ja tasauspyörästön lukon pultit ovat kiristetyt niin että ovat leikanneet kiinni, että rälläköitävä ne kaarevat putket on, ennen kuin hytti nousee ei mahdu jalkapolkimen tassu hytin lattiasta läpitte. Brittilinen maansiirtoliike, jolla aikanaan oli leukkupohjaisia kaivureita, vaihtoivat uusiin jarrupönttöihin kerran vuodessa, putsaamalla ja herkistämällä ei hyvä tule. Olisikohan 1000 pönttöä niillä romukasassa ?
Olisit siihen oksalinkoosikin enemmän tyytyväinen, huoltaisit paremmin.
-SS-
Älä puhu paskaa. Pihassa on QMS 262 eikä siitä tarvitse koppia perusjarruhuoltoa tehdessä ottaa pois!
-
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä. :o
Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.
Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.
Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.
Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.
Laitapas Q-ohjaamoiseen sama operaatio. Ja kerran vuodessa pitää tehdä. Hytti pitää kyllä poistaa, koska jarrupöntöt ovat päästään kiinni lokasuojan levyssä ja siinä levyn takana on kahdet neliöpalkit kiinni hytin pitkittäispohjapalkissa. On siinä monta letkua vaijeria, vipua, sähköjohtoa irrottaa, ja lisäksi VOA-jalkapolkimen ja tasauspyörästön lukon pultit ovat kiristetyt niin että ovat leikanneet kiinni, että rälläköitävä ne kaarevat putket on, ennen kuin hytti nousee ei mahdu jalkapolkimen tassu hytin lattiasta läpitte. Brittilinen maansiirtoliike, jolla aikanaan oli leukkupohjaisia kaivureita, vaihtoivat uusiin jarrupönttöihin kerran vuodessa, putsaamalla ja herkistämällä ei hyvä tule. Olisikohan 1000 pönttöä niillä romukasassa ?
Olisit siihen oksalinkoosikin enemmän tyytyväinen, huoltaisit paremmin.
-SS-
Älä puhu paskaa. Pihassa on QMS 262 eikä siitä tarvitse koppia perusjarruhuoltoa tehdessä ottaa pois!
Ihan miten vain, turha pienikätisen tuommoisesta on kuumeta. Jos se on se synkro,
siinä on hytin takapään kiinnitys eri. Ehkäpä juurikin yleisön pyynnöstä.
Tässä mallissa ei edes säätömutteriin pääse suoraan hylsyllä, koska palkin pää on juuri linjalla edessä.
Semmoisella ohuella nivelakselilla ja pitkällä holkilla pääsee puoliväkisin avaamaan sen säätömutterin.
Hytti pois, ja kaikki sujuu paremmin.
-SS-
-
ketjut renkaisiin talvella,ei tuu mukkuja kirkkoreisulla.
-
nyt olen ite pärjänny noilla ruuvattavilla nastoilla tähän asti ainakin... saa nählä miten lopputalvi..?
-
Jos et tee noita kirkkoreissuja saatat pärjäilläkin.Ja jätä se sontatalikko perästä pois.
-
en vuosiin moista perään laittannu mutta etukauhassa kulkee isompikin mummo!
-
Tarviiko niitä ketjuja kaikkiin rattoreihin laittaa?
No ei tarvii vain niihin millä aikoo liukkailla keleillä ajella.