Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.
Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.
Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.
Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.
Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.
No suuri pienkonevalmistaja alkoi USA:ssa vaatia myytyjen moottorisahojen henkilökohtaista käytönopastusta, kun dollarin kurssi ja sinne vähemmällä katteella ehkäpä myydyt sahat alkoivat virrata suurin joukoin takaisin Eurooppaan.
No, riitti silläkin tavalla bulvaaneille tuloja, piti vaan käydä henkilökohtaisesti paikalla.
En ymmärrä, mikseivät uitettujen koneiden maahantuojat sitten saisi järjestää omaa varaosahuoltoa myymilleen koneille ? Jos siis se on valtavan hyvää bisnestä.
-SS-