Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikan varaosat  (Luettu 16413 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10960
Vs: Massikan varaosat
Työkoneiden mukana on mulle ainakin tullut varaosakirjat, joten helppo hommata osia. Googleen laittaa varaosanumeron ja tarkistaa ulkomaisen hinnan ja sitten soittaa paikalliseen liikkeeseen ja kysyy hinnan ja saatavuuden. Tilaa sitten mistä tilaa.

Paikalliset nuoret huoltomiehet tilaa osat ulkomailta, jos merkkiosat saa sieltä halvemmalta kuin paikallisesta merkkiliikkeestä. Yhtä nopeasti tulevat melkein kotiin saakka kuin paikallisen merkkiliikkeen tilaukset marmoritiskille. Homma varmaan polarisoituu entisestään siten, että hyvällä palvelulla ja osien löytymisellä hyllystä kohtuuhinnalla saa pidettyä myyntiä yllä, mutta tilaukseen menevät tavarat armotta kilpailutetaan ja todennäköisesti löydetään ulkomailta halvemmalla eli tilataan sieltä. Törkein kuulemani ryöstöyritys oli keskolla kaivurin osista. Muutamalla tonnilla täsmälleen samat osat hollannista, kun keskolla 14k€ kalliimmalla eli aikamoisen tilin meinasivat tehdä.

Lisäksi paikalliset kaverit laittavat tietokonebokseja korjattavaksi hollantiin ja ranskaan. Palvelu kohtuuhintaista ja nopeaa, joskus löytyy jopa vaihtokelpoinen osa samantien postitettavaksi.

Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Massikan varaosat
Jossain 50-60 luvulla Suomalaiset konemiehet tilas Jenkeistä Cat,in osia suomenkielellä  ja oikeat osat tuli(kuulopuheen mukaan). Jotta paljon on ala taantunut tähänpäivään tultaessa. Toki koneet oli pelkistettyjä silloin.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2774
Vs: Massikan varaosat
> eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä.

Tuollainen eilispäivän asenne ajaa aikaa myöten siihen että joutaa pistää ovet säppiin

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: Massikan varaosat
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.

Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.

Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2218
Vs: Massikan varaosat
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.

Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.

Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.

Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.

Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10960
Vs: Massikan varaosat
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.

Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.

Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.

Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.

Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.

Nyt tietysti täytyy sanoa, että noista vanhemman huoltomiehen jutuista on aikaa joku 5 vuotta. Ja niiden mielipiteiden taustoihin vielä varmaan joku vuosi lisää. Nyky tilannetta en tiedä, mutta tuo asenne oli tiedossa kyllä uittamiseen erikoistuneilla konemyyjilläkin. Nyt nuo "uittajatkin" ovat jo ovensa säppiin laittaneet.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20996
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Massikan varaosat
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.

Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.

Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.

Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.

Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.

No suuri pienkonevalmistaja alkoi USA:ssa vaatia myytyjen moottorisahojen henkilökohtaista käytönopastusta, kun dollarin kurssi ja sinne vähemmällä katteella ehkäpä myydyt sahat alkoivat virrata suurin joukoin takaisin Eurooppaan.

No, riitti silläkin tavalla bulvaaneille tuloja, piti vaan käydä henkilökohtaisesti paikalla.

En ymmärrä, mikseivät uitettujen koneiden maahantuojat sitten saisi järjestää omaa varaosahuoltoa myymilleen koneille ? Jos siis se on valtavan hyvää bisnestä.

-SS-

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8770
Vs: Massikan varaosat
Jos homma yhtään toimii niinku Pöttingerin kanssa ni osat on seuraavana päivänä kotona.
Sää asutkin lähellä turkuu.

Pohjoisessa sitten firmakin vaihtuu välillä ja varastoja ei tunneta ;D
Kai rahtarit  tavaraa yhtä nopeasti vie pohjoiseen kuin tuo eteläänkin. Just posti toi tiistaina viikonlopulla Lapin Akusta tilaamani traktorin akun. Olli muuten 70 € halvempi Vartan akku Rovaniemellä kuin etelässä. Postissa tai matkahuollolla ne Pöttin osatkin on tulleet.
Mystinen kesälaatumies

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20996
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Massikan varaosat
Veetin pitäisi puuttua asiaan heti.

-SS-

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2218
Vs: Massikan varaosat
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.

Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.

Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.

Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.

Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.

No suuri pienkonevalmistaja alkoi USA:ssa vaatia myytyjen moottorisahojen henkilökohtaista käytönopastusta, kun dollarin kurssi ja sinne vähemmällä katteella ehkäpä myydyt sahat alkoivat virrata suurin joukoin takaisin Eurooppaan.

No, riitti silläkin tavalla bulvaaneille tuloja, piti vaan käydä henkilökohtaisesti paikalla.

En ymmärrä, mikseivät uitettujen koneiden maahantuojat sitten saisi järjestää omaa varaosahuoltoa myymilleen koneille ? Jos siis se on valtavan hyvää bisnestä.

-SS-
Tilanne tän varaosahomman suhteen on muttunut tässä 2010-luvulla. Aiemmin oli vissiin noi monopolit Euroopassakin voimissaan, joten osien tilaaminen ei niin vain käynytkään. Mutta nyttemmin on  tilanne muuttunut ainakin maatalouskoneiden osien kohdalla. Hyvinkin halukkaita tuntuvat olemaan palvelemaan pohjoisia asiakkaitaankin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: Massikan varaosat
mutta millä kielellä?

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2774
Vs: Massikan varaosat
>mutta millä kielellä?

Mitä sillä väliä on? Puolastakin meinasin tilata  osia kun olisi halvalla saanut mutta ei sattunut just olemaan.

Puolan kielestä en muuta ymmärrä kuin että zetoja on pirusti.

Google kääntäjällä englannin kautta sai ihan kelpaavaa tekstiä ja jutut meni jakeluun

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Massikan varaosat
Kyl niihin osia saa, paikallisen korjaamon sisällä ja ulkona on ruuhkaksi asti punaisia junttitraktoreita. Ei ne ilman moottoria tai reppua montaa päivää näy olevan "huollossa", ammattitaitonen miehistö ja varaosien saatavuus.

Kai sellaseen varaosia saa kun niitä kerran näkyy menevän kun talipalloja tinttilaudalla sydäntalvella.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2774
Vs: Massikan varaosat
Mikä on punainen junttitraktori?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Massikan varaosat
Mikä on punainen junttitraktori?

Arvaas? Ei oo Case eikä suolahden suorahampainen öljyruiskujänisräikkä klikattuna punaisella värillä.

No?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159