tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..
Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.
Mika
Taajuusmuuttajissa on myös jumisuoja joka pysäyttää moottorin ennenkuin ruuvi menee rikki, on ajastimet,
jos niitä voi käyttää ei tarvita erillisiä aikareleitä.
Vaikka onkin taajuusmuuttaja, suojalaitteena tarvitaan ylikuumenemissuojan ohjaama ns. pääkontaktori, joka katkaisee taajuusmuuttajan
ja ohjauslaitteiden sähkön jos jotain yllättävää tapahtuu.
Ja vielä takapaloa varten termostaatti syöttöputken päälle pyörittämään syöttöruuvia 10 sekuntia
kun syöttöputki kuumenee liikaa, tai antaa hälytyksen.
ev.