Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Stokerin ruuvin välitys  (Luettu 23056 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Stokerin ruuvin välitys
niijjoo ja paa lapporuuvia se säiliön osuus

Siis täh, lapon ymmärrän, mutta hakkeella sen toimiminen?

noo mikähän se olis.. laparuuvi?

kuitenki niin jotta latanpaloja viiren sentin välein, korvaa ruuvin lehtä, ettei puske liian lujaa mikä on isoos säiliös turhaa..
Tiheämpi nousu tai pienempi halkaisija auttaa myös.
pessimisti ei pety!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Stokerin ruuvin välitys
niijjoo ja paa lapporuuvia se säiliön osuus

Siis täh, lapon ymmärrän, mutta hakkeella sen toimiminen?

noo mikähän se olis.. laparuuvi?

kuitenki niin jotta latanpaloja viiren sentin välein, korvaa ruuvin lehtä, ettei puske liian lujaa mikä on isoos säiliös turhaa..
Tiheämpi nousu tai pienempi halkaisija auttaa myös.

nojoo mutta pärjää vähemmillä varaosilla.. ja jotenki tuo lapa vetää kivasti tikkuaki mukana kun ruuvi sylykee pois.. ainaki vaajaampana enee merkitystä..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Stokerin ruuvin välitys

Yks kova juttu on hommata koko paska Saksasta tai Austriasta.

Noin määkin oisin sanonu muttaku se on jo puoliks sen teheny.
Mitä sitä enää mieltä pahottammaa..

Edelleenkään, ei häiriöitä muuta kuin hakkeen loppuminen pariin vuoteen.
Liian helppoa, kuukauteen ei tarvii pannulla käydä ellei gsm jotain ilmoita.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Stokerin ruuvin välitys

Yks kova juttu on hommata koko paska Saksasta tai Austriasta.

Noin määkin oisin sanonu muttaku se on jo puoliks sen teheny.
Mitä sitä enää mieltä pahottammaa..

Edelleenkään, ei häiriöitä muuta kuin hakkeen loppuminen pariin vuoteen.
Liian helppoa, kuukauteen ei tarvii pannulla käydä ellei gsm jotain ilmoita.
Ei maitomiehellä ole varaa Gillesiin,me joudutaan kuitenki käyttää vähät varat lehmien nappuloihin.Hyvä kun saa irti 2-laadun kiinalaista rautaa ja Esabin lankaa :-\

Kiitos Jusulle ja Köyhälle vinkeistä,ja kait bäkkärikin parhaansa tua alus yritti ;D

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Stokerin ruuvin välitys
tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..


Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.

Mika

elovainio

  • Vieras
Vs: Stokerin ruuvin välitys
tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..


Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.

Mika

  Taajuusmuuttajissa on myös  jumisuoja joka pysäyttää moottorin ennenkuin ruuvi menee rikki,  on ajastimet,
  jos niitä voi käyttää ei tarvita erillisiä aikareleitä.

   Vaikka onkin taajuusmuuttaja, suojalaitteena tarvitaan  ylikuumenemissuojan ohjaama ns. pääkontaktori, joka katkaisee taajuusmuuttajan
   ja ohjauslaitteiden sähkön jos jotain yllättävää tapahtuu.
   
   Ja vielä takapaloa varten termostaatti syöttöputken päälle pyörittämään syöttöruuvia 10 sekuntia
   kun syöttöputki kuumenee liikaa, tai antaa  hälytyksen.

ev.
   
   

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8359
Vs: Stokerin ruuvin välitys
Lopettakaa jo toi pelleily. Taajuusmuuttajat ja kaikki. Äänestä sen kuulee jos joku hirttää kiinni. Laakerit ei hajoo vaan kaikki ruuvit ja muut niittautuvat ensin.

Kas kun ei mehiläisvahatulpat ja Tokmannin muoviämpärit kattoon roikkumaan.

Logiikkaa tarvitaan vasta sitten kun Boolen algebralta loppuu veto.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Stokerin ruuvin välitys
tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..


Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.

Mika

  Taajuusmuuttajissa on myös  jumisuoja joka pysäyttää moottorin ennenkuin ruuvi menee rikki,  on ajastimet,
  jos niitä voi käyttää ei tarvita erillisiä aikareleitä.

   Vaikka onkin taajuusmuuttaja, suojalaitteena tarvitaan  ylikuumenemissuojan ohjaama ns. pääkontaktori, joka katkaisee taajuusmuuttajan
   ja ohjauslaitteiden sähkön jos jotain yllättävää tapahtuu.
   
   Ja vielä takapaloa varten termostaatti syöttöputken päälle pyörittämään syöttöruuvia 10 sekuntia
   kun syöttöputki kuumenee liikaa, tai antaa  hälytyksen.

ev.
   
 


nojuu tuo syöttö takapalon aikana on laitettu tohon maatilallekki, samoon pakkosyöttö sytytystä varte.


mitäs tämä lysti maksaa taajuusmuuttajalla? etenki jos korvataan perus kontaktorilokiikkaohjattu hälytyksin varusteltu?


sitte valaaskaa tyhmää, pelaako lämpösuojat samaan tapaan kuin kontaktorilla kytkies? meinaan jos on kiihdytys ja iskuaika muutenki lyhyt, mitkä väännöt jumitilantees ehtii kohristua vaihteistoon, välitykseen§ ja ruuviin ennen suojan laukaasua?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Stokerin ruuvin välitys
tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..


Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.

Mika

  Taajuusmuuttajissa on myös  jumisuoja joka pysäyttää moottorin ennenkuin ruuvi menee rikki,  on ajastimet,
  jos niitä voi käyttää ei tarvita erillisiä aikareleitä.

   Vaikka onkin taajuusmuuttaja, suojalaitteena tarvitaan  ylikuumenemissuojan ohjaama ns. pääkontaktori, joka katkaisee taajuusmuuttajan
   ja ohjauslaitteiden sähkön jos jotain yllättävää tapahtuu.
   
   Ja vielä takapaloa varten termostaatti syöttöputken päälle pyörittämään syöttöruuvia 10 sekuntia
   kun syöttöputki kuumenee liikaa, tai antaa  hälytyksen.

ev.
   
 


nojuu tuo syöttö takapalon aikana on laitettu tohon maatilallekki, samoon pakkosyöttö sytytystä varte.


mitäs tämä lysti maksaa taajuusmuuttajalla? etenki jos korvataan perus kontaktorilokiikkaohjattu hälytyksin varusteltu?


sitte valaaskaa tyhmää, pelaako lämpösuojat samaan tapaan kuin kontaktorilla kytkies? meinaan jos on kiihdytys ja iskuaika muutenki lyhyt, mitkä väännöt jumitilantees ehtii kohristua vaihteistoon, välitykseen§ ja ruuviin ennen suojan laukaasua?
Jos hyvän haluais, moottorin lämpötilaa pitäisi valvoa sisäisesti. Lyhyet käyntipulssit jumitilanteessa kuumentaa kyllä moottorin, mutta ei lämpörelettä.
pessimisti ei pety!

Sandbacka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Stokerin ruuvin välitys
Jos ruuvi on 160 mm , kannattaa ostaa niin hidas vaihde kun pussi kestää ostaa.😎 On sitten pelivaraa syötönsäätöön ja mahdollisuus käyttää pellettiäkin.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Stokerin ruuvin välitys
tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..


Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.

Mika

  Taajuusmuuttajissa on myös  jumisuoja joka pysäyttää moottorin ennenkuin ruuvi menee rikki,  on ajastimet,
  jos niitä voi käyttää ei tarvita erillisiä aikareleitä.

   Vaikka onkin taajuusmuuttaja, suojalaitteena tarvitaan  ylikuumenemissuojan ohjaama ns. pääkontaktori, joka katkaisee taajuusmuuttajan
   ja ohjauslaitteiden sähkön jos jotain yllättävää tapahtuu.
   
   Ja vielä takapaloa varten termostaatti syöttöputken päälle pyörittämään syöttöruuvia 10 sekuntia
   kun syöttöputki kuumenee liikaa, tai antaa  hälytyksen.

ev.
   
 


nojuu tuo syöttö takapalon aikana on laitettu tohon maatilallekki, samoon pakkosyöttö sytytystä varte.


mitäs tämä lysti maksaa taajuusmuuttajalla? etenki jos korvataan perus kontaktorilokiikkaohjattu hälytyksin varusteltu?


sitte valaaskaa tyhmää, pelaako lämpösuojat samaan tapaan kuin kontaktorilla kytkies? meinaan jos on kiihdytys ja iskuaika muutenki lyhyt, mitkä väännöt jumitilantees ehtii kohristua vaihteistoon, välitykseen§ ja ruuviin ennen suojan laukaasua?
Nois tamuis mitä mulla on,on säädettävät nuo laukeamis asetukset.
Ja esim viljaruuvis toimii ihan hienosti,ennenkuin remmit sulaa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Stokerin ruuvin välitys
tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..


Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.

Mika

  Taajuusmuuttajissa on myös  jumisuoja joka pysäyttää moottorin ennenkuin ruuvi menee rikki,  on ajastimet,
  jos niitä voi käyttää ei tarvita erillisiä aikareleitä.

   Vaikka onkin taajuusmuuttaja, suojalaitteena tarvitaan  ylikuumenemissuojan ohjaama ns. pääkontaktori, joka katkaisee taajuusmuuttajan
   ja ohjauslaitteiden sähkön jos jotain yllättävää tapahtuu.
   
   Ja vielä takapaloa varten termostaatti syöttöputken päälle pyörittämään syöttöruuvia 10 sekuntia
   kun syöttöputki kuumenee liikaa, tai antaa  hälytyksen.

ev.
   
 


nojuu tuo syöttö takapalon aikana on laitettu tohon maatilallekki, samoon pakkosyöttö sytytystä varte.


mitäs tämä lysti maksaa taajuusmuuttajalla? etenki jos korvataan perus kontaktorilokiikkaohjattu hälytyksin varusteltu?


sitte valaaskaa tyhmää, pelaako lämpösuojat samaan tapaan kuin kontaktorilla kytkies? meinaan jos on kiihdytys ja iskuaika muutenki lyhyt, mitkä väännöt jumitilantees ehtii kohristua vaihteistoon, välitykseen§ ja ruuviin ennen suojan laukaasua?
Nois tamuis mitä mulla on,on säädettävät nuo laukeamis asetukset.
Ja esim viljaruuvis toimii ihan hienosti,ennenkuin remmit sulaa.

mutta se viljaruuvi ei käy muutaman sekunnin sykliis.. ja se remmi on kuitenki se ensin periksi antava eikä riko mitään luistaessaan muuta ittensä, täs taas jos on vaihteiston peräs ketjuvälitys niin mikä antaa periksi?

juuri tuota syklin lyhyyttä aattelin että onko kuitenkaan paras vaihtoehto toimiakseen, kun ei ittellä oo kokemusta nuosta tamuusta piremmän päälle niin siks kyseenalaastan..

ehkä suurin hyöty tulis jos työkäynnillä välitykset olis niin pienet että ruuvi pyöris koko työkäynnin ajan.. vaihteiston ja välityksen hinta pomppaa täs vaihees luulisin.. ja hitaalla välityksellä sitte tyhjästä tavaran saaminen palopäähän sytyttäes, piisaako tamun säätö, tuskin palio auttaa vaikkeihän sitä useen tarvi..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Stokerin ruuvin välitys

Jos hyvän haluais, moottorin lämpötilaa pitäisi valvoa sisäisesti. Lyhyet käyntipulssit jumitilanteessa kuumentaa kyllä moottorin, mutta ei lämpörelettä.

tätä hain muttaku ei tyhymänä osaa kirijoottaa tiivistetysti..

ei silti, mun puheet ei perustu kirjatietoon muutenkaa..

Viimeksi muokattu: 04.12.16 - klo:11:12 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Stokerin ruuvin välitys
tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..


Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.

Mika

  Taajuusmuuttajissa on myös  jumisuoja joka pysäyttää moottorin ennenkuin ruuvi menee rikki,  on ajastimet,
  jos niitä voi käyttää ei tarvita erillisiä aikareleitä.

   Vaikka onkin taajuusmuuttaja, suojalaitteena tarvitaan  ylikuumenemissuojan ohjaama ns. pääkontaktori, joka katkaisee taajuusmuuttajan
   ja ohjauslaitteiden sähkön jos jotain yllättävää tapahtuu.
   
   Ja vielä takapaloa varten termostaatti syöttöputken päälle pyörittämään syöttöruuvia 10 sekuntia
   kun syöttöputki kuumenee liikaa, tai antaa  hälytyksen.

ev.
   
 


nojuu tuo syöttö takapalon aikana on laitettu tohon maatilallekki, samoon pakkosyöttö sytytystä varte.


mitäs tämä lysti maksaa taajuusmuuttajalla? etenki jos korvataan perus kontaktorilokiikkaohjattu hälytyksin varusteltu?


sitte valaaskaa tyhmää, pelaako lämpösuojat samaan tapaan kuin kontaktorilla kytkies? meinaan jos on kiihdytys ja iskuaika muutenki lyhyt, mitkä väännöt jumitilantees ehtii kohristua vaihteistoon, välitykseen§ ja ruuviin ennen suojan laukaasua?
Nois tamuis mitä mulla on,on säädettävät nuo laukeamis asetukset.
Ja esim viljaruuvis toimii ihan hienosti,ennenkuin remmit sulaa.

mutta se viljaruuvi ei käy muutaman sekunnin sykliis.. ja se remmi on kuitenki se ensin periksi antava eikä riko mitään luistaessaan muuta ittensä, täs taas jos on vaihteiston peräs ketjuvälitys niin mikä antaa periksi?

juuri tuota syklin lyhyyttä aattelin että onko kuitenkaan paras vaihtoehto toimiakseen, kun ei ittellä oo kokemusta nuosta tamuusta piremmän päälle niin siks kyseenalaastan..

ehkä suurin hyöty tulis jos työkäynnillä välitykset olis niin pienet että ruuvi pyöris koko työkäynnin ajan.. vaihteiston ja välityksen hinta pomppaa täs vaihees luulisin.. ja hitaalla välityksellä sitte tyhjästä tavaran saaminen palopäähän sytyttäes, piisaako tamun säätö, tuskin palio auttaa vaikkeihän sitä useen tarvi..
Mutta saahan tamulla pyörinnän niin hitaaksi,että se moottori pyörii koko työkäynnin ajan.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Stokerin ruuvin välitys
tuos mietiin että aika turha tuo taajuusmuuttaja täs kokoluokas.. joku ajastussysteemi pitäs kumminki olla ja joset työaikana kokoaikaa pyörivää tee..


Tamu on ihan hyvä vaikka vaan kontaktorin korvikkeena, siis vaikka ajaisi perinteisesti pulsseilla sitä ruuvia. Se ei kulu mekaanisesti, ja siihen voi laittaa hidastus- ja kiihdytysrampit, vaikka puoli sekuntia mikä säästää voimansiirtoa. Hyvä on kanssa kun sen näytöltä voi kattoa kuinka paljon moottori haukkaa virtaa, mikä kielii tukokset ja laakeriviat.

Mika

  Taajuusmuuttajissa on myös  jumisuoja joka pysäyttää moottorin ennenkuin ruuvi menee rikki,  on ajastimet,
  jos niitä voi käyttää ei tarvita erillisiä aikareleitä.

   Vaikka onkin taajuusmuuttaja, suojalaitteena tarvitaan  ylikuumenemissuojan ohjaama ns. pääkontaktori, joka katkaisee taajuusmuuttajan
   ja ohjauslaitteiden sähkön jos jotain yllättävää tapahtuu.
   
   Ja vielä takapaloa varten termostaatti syöttöputken päälle pyörittämään syöttöruuvia 10 sekuntia
   kun syöttöputki kuumenee liikaa, tai antaa  hälytyksen.

ev.
   
 


nojuu tuo syöttö takapalon aikana on laitettu tohon maatilallekki, samoon pakkosyöttö sytytystä varte.


mitäs tämä lysti maksaa taajuusmuuttajalla? etenki jos korvataan perus kontaktorilokiikkaohjattu hälytyksin varusteltu?


sitte valaaskaa tyhmää, pelaako lämpösuojat samaan tapaan kuin kontaktorilla kytkies? meinaan jos on kiihdytys ja iskuaika muutenki lyhyt, mitkä väännöt jumitilantees ehtii kohristua vaihteistoon, välitykseen§ ja ruuviin ennen suojan laukaasua?
Nois tamuis mitä mulla on,on säädettävät nuo laukeamis asetukset.
Ja esim viljaruuvis toimii ihan hienosti,ennenkuin remmit sulaa.

mutta se viljaruuvi ei käy muutaman sekunnin sykliis.. ja se remmi on kuitenki se ensin periksi antava eikä riko mitään luistaessaan muuta ittensä, täs taas jos on vaihteiston peräs ketjuvälitys niin mikä antaa periksi?

juuri tuota syklin lyhyyttä aattelin että onko kuitenkaan paras vaihtoehto toimiakseen, kun ei ittellä oo kokemusta nuosta tamuusta piremmän päälle niin siks kyseenalaastan..

ehkä suurin hyöty tulis jos työkäynnillä välitykset olis niin pienet että ruuvi pyöris koko työkäynnin ajan.. vaihteiston ja välityksen hinta pomppaa täs vaihees luulisin.. ja hitaalla välityksellä sitte tyhjästä tavaran saaminen palopäähän sytyttäes, piisaako tamun säätö, tuskin palio auttaa vaikkeihän sitä useen tarvi..
Mutta saahan tamulla pyörinnän niin hitaaksi,että se moottori pyörii koko työkäynnin ajan.

mikä on moottorin kestoikä ja hinta täs vaihees?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..