• Tavallinen aihe

Aihe Tesla  (Luettu 29023 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48617
Vs: Tesla
mutta mihin immeisillä on niiiiiin kiire?    uottamaan jotain jonnekii?

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2529
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tesla
mutta mihin immeisillä on niiiiiin kiire?    uottamaan jotain jonnekii?

Tätä joskus itsekin ihmettelen. Tietysti joskus oma aikataulukin on mennyt vähän liian tarkaksi, mutta harvinaisia poikkeuksia ne ovat.
No, mä en olekaan pizzalähetti... enkä myyntiedustaja Huikkanen.

Pidemmälläkin matkalla saan lähinnä stressiä jos ajan kovin aggressiivisella tyylillä, ja lyhyillä matkoilla siitä ei ole edes juurikaan hyötyä. Yleensä sillä ohituksella voittaa muutaman autonmitan kun sitten lopuksi tuolla kaupungin rajalla seisotaan ekoissa valoissa kiltisti jonossa.

Tasaisen leppoisa eteneminen on enemmän mun juttuni. Ohi pääsee ja päästän jos joku niin haluaa.

Aatami Särkisalami

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2077
Vs: Tesla
Uamuja tupiinn ja keittiöihinkii   trrumppi saa laiteeee taas perrruukkia ja mietiskellä..mätäs aika on kevv'äällä ja sahti pänikkä muurahaismättässä..potkukelekka kelit alakaa olla ja -15 on pakkasherran lukemat   Kung Boore ställer till i Närppes..isot potut paleltuu janaftaa on tankki täynnä..
cnc koneen käyttäjä saunaa suunnitteleva vanhempi metsuri....työstöä jyrsintää  majavan suulla ja kierteen höyläämistä suunnitteleva kompassin omistaja ....pitkän matkan kävelijä

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6654
Vs: Tesla
Baselin kaupunki ostaa 7 teslaa, x100D malleja, neliveto ja lokinsiipiovet. Aluksi tuli 3. Ne on muutosvarusteltu Hollannissa - poliisiradio ja piipaa-systeemit. Aluksi on tiedossa ajo-opetusta. Päivittäistä ajoa tulee 100-200 km. Sopiikohan nuo takapenkit juoppokuljetuksiin ?
https://www.youtube.com/watch?v=zKSDLKkdgZI

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1091
Vs: Tesla
mutta mihin immeisillä on niiiiiin kiire?    uottamaan jotain jonnekii?
Lujaa ajaminen on vaan mukavampaa kuin matelu, paitsi jos alla on Toyota niin kaikki yli 80km/h pelottaa niin s**tanasti.

Viimeksi muokattu: 07.12.18 - klo:12:28 kirjoittanut John Ferguson

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4292
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Tesla
mutta mihin immeisillä on niiiiiin kiire?    uottamaan jotain jonnekii?
Lujaa ajaminen on vaan mukavampaa kuin matelu, paitsi jos alla on Toyota niin kaikki yli 80lm/h pelottaa niin s**tanasti.

Ei taatusti ole mukavampaa. Jännittävämpää ehkä.

Kaikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 387
Vs: Tesla
Kaikki haluaa tietää jos Teslalla ajaa reippaanlaisen kolarin jossa kuljettaja ei pahemmin loukkaannu, voiko se poistua autosta saamatta kuolettavaa sähköiskua. Ja voiko pelastuslaitoskaan koskea autoon?

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: Tesla
Baselin kaupunki ostaa 7 teslaa, x100D malleja, neliveto ja lokinsiipiovet. Aluksi tuli 3. Ne on muutosvarusteltu Hollannissa - poliisiradio ja piipaa-systeemit. Aluksi on tiedossa ajo-opetusta. Päivittäistä ajoa tulee 100-200 km. Sopiikohan nuo takapenkit juoppokuljetuksiin ?
https://www.youtube.com/watch?v=zKSDLKkdgZI

Ei taitais nuo ränkkänä-ovet ainakaan takseissa pitkään kestää; TM:ssäkin niitä moitittiin. East bound and down -sarjan päähenkilön pick-upissa oli yhtä laadukkaat. ;)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6654
Vs: Tesla
Kaikki haluaa tietää jos Teslalla ajaa reippaanlaisen kolarin jossa kuljettaja ei pahemmin loukkaannu, voiko se poistua autosta saamatta kuolettavaa sähköiskua. Ja voiko pelastuslaitoskaan koskea autoon?

Focus.de on tehnyt aiheesta jutun. Palomies näyttää, mitä he tekevät. Oranssinvärisissä johtimissa on aina jännite. Autossa on jännitteisten osien erotuspaikkoja - ks. kuvat. Leikkurilla poikki näemmä. Korkeajännitelaite on siten deaktivoitu (mitä lie tarkoittaa ?). Teslalta sanotaan, että "kaapelointi pitää läpierottaa kahteen kertaan, jotta päät eivät saa uudelleen kosketusta toisiinsa".
https://www.focus.de/auto/elektroauto/unfall-mit-tesla-model-s-hochvolt-akku-und-jetzt-das-passiert-nach-einem-schweren-crash-im-elektroauto_id_5429118.html
PS. Kuvissa näkyvä kaiteeseenajo on todellinen eikä harjoitustilanne. Poliisi soitti palokunnan paikalle tekemään auton vaarattomaksi. Palomiehet joutuivat surfaamaan netissä, jotta homma onnistui.

Viimeksi muokattu: 07.12.18 - klo:12:55 kirjoittanut pig24

nisu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
Vs: Tesla
Kaikki haluaa tietää jos Teslalla ajaa reippaanlaisen kolarin jossa kuljettaja ei pahemmin loukkaannu, voiko se poistua autosta saamatta kuolettavaa sähköiskua. Ja voiko pelastuslaitoskaan koskea autoon?

Focus.de on tehnyt aiheesta jutun. Palomies näyttää, mitä he tekevät. Oranssinvärisissä johtimissa on aina jännite. Autossa on jännitteisten osien erotuspaikkoja - ks. kuvat. Leikkurilla poikki näemmä. Korkeajännitelaite on siten deaktivoitu (mitä lie tarkoittaa ?). Teslalta sanotaan, että "kaapelointi pitää läpierottaa kahteen kertaan, jotta päät eivät saa uudelleen kosketusta toisiinsa".
https://www.focus.de/auto/elektroauto/unfall-mit-tesla-model-s-hochvolt-akku-und-jetzt-das-passiert-nach-einem-schweren-crash-im-elektroauto_id_5429118.html
PS. Kuvissa näkyvä kaiteeseenajo on todellinen eikä harjoitustilanne. Poliisi soitti palokunnan paikalle tekemään auton vaarattomaksi. Palomiehet joutuivat surfaamaan netissä, jotta homma onnistui.


  Jos turvatyyny on lauennut, auton oma järjestelmä kytkee virrat poikki ,mutta tietenkin on auttajien hyvä varmistaa
 merkkikohtaisista ohjeista ,miten tulee toimia.






Jätkä

  • Vieras
Vs: Tesla