Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tesla  (Luettu 54591 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Tesla
Bemarilla taitaa kohta olla koko mallisto saatavana hybridinä. E-golf käyttää käsittääkseni pitkälle samoja osia kuin combustion-golf, joten ostajalle ei välttämättä tule tesla-yllätystä huoltojen osalta.
Miten pitkän matkan tämä Tesla kulkee sitä 250km/h Saksan moottoritiellä verrattuna hybridi Bemarin, ennen kuin voimakoneista energia loppuu?

Olihan sen joku Saksan liiketeessä sen testannut.
"Auto Bildin toimittajat ajoivat kuudella eri voimalähteellä Hampurista Müncheniin. Toimittajilla oli käytössään BMW 520d (diesel), Mercedes-Benz E 200 (bensiini), Audi A5 Sportback g-tron (maakaasu), Toyota Prius Plug-in Hybrid (pistokehybridi), Hyundai Nexo (vety) ja Tesla Model S (sähkö).

Diesel-BMW:llä tankattiin 782 kilometriä ajon jälkeen eli perillä Münchenissä. Täyssähkö-Tesla kaipasi ensimmäistä latausta jo 213 kilometrin jälkeen.

Dieselauto oli ensimmäisenä perillä. Aikaa kului 6 tuntia 20 minuuttia, bensiinimoottorilla tultiin toisena Baijerin pääkaupunkiin (6 tuntia 37 minuuttia) ja maakaasun voimin kolmantena (7 tuntia ja yhdeksän minuuttia. Sähköauton latauksiin meni sen verran aikaa, että Tesla oli maalissa nelisen tuntia BMW:tä myöhemmin."
https://www.is.fi/autot/art-2000005906715.html
Melkoisen tarkoitushakuinen testi. Voittajan keskinopeus melkein 125km/h.
Testaamattakin tiedetään että autobahnien nopeudet ovat epäedullisia sähköautoille. No se jolla auton käyttö on testin mukaista ostakoon sen diesel Bemarin.
Kunpa jokin taho tekisi testin ihan tavallisella jokapäiväisellä ajosuoritteella. Selvittäisi miten paljon polttoaineita kuluu, miten akujen kapasiteetti riittä ja ennen kaikkea mitä maksaa.

Jep. Täysin samaa mieltä. Testi tehty täysin sähköautolle epäedullisissa olosuhteissa. Esim. meillä sähköautoilu olisi aivan järkevä vaihtoehto.

nisu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 380
Vs: Tesla
Bemarilla taitaa kohta olla koko mallisto saatavana hybridinä. E-golf käyttää käsittääkseni pitkälle samoja osia kuin combustion-golf, joten ostajalle ei välttämättä tule tesla-yllätystä huoltojen osalta.
Miten pitkän matkan tämä Tesla kulkee sitä 250km/h Saksan moottoritiellä verrattuna hybridi Bemarin, ennen kuin voimakoneista energia loppuu?

Olihan sen joku Saksan liiketeessä sen testannut.
"Auto Bildin toimittajat ajoivat kuudella eri voimalähteellä Hampurista Müncheniin. Toimittajilla oli käytössään BMW 520d (diesel), Mercedes-Benz E 200 (bensiini), Audi A5 Sportback g-tron (maakaasu), Toyota Prius Plug-in Hybrid (pistokehybridi), Hyundai Nexo (vety) ja Tesla Model S (sähkö).

Diesel-BMW:llä tankattiin 782 kilometriä ajon jälkeen eli perillä Münchenissä. Täyssähkö-Tesla kaipasi ensimmäistä latausta jo 213 kilometrin jälkeen.

Dieselauto oli ensimmäisenä perillä. Aikaa kului 6 tuntia 20 minuuttia, bensiinimoottorilla tultiin toisena Baijerin pääkaupunkiin (6 tuntia 37 minuuttia) ja maakaasun voimin kolmantena (7 tuntia ja yhdeksän minuuttia. Sähköauton latauksiin meni sen verran aikaa, että Tesla oli maalissa nelisen tuntia BMW:tä myöhemmin."
https://www.is.fi/autot/art-2000005906715.html
Melkoisen tarkoitushakuinen testi. Voittajan keskinopeus melkein 125km/h.
Testaamattakin tiedetään että autobahnien nopeudet ovat epäedullisia sähköautoille. No se jolla auton käyttö on testin mukaista ostakoon sen diesel Bemarin.
Kunpa jokin taho tekisi testin ihan tavallisella jokapäiväisellä ajosuoritteella. Selvittäisi miten paljon polttoaineita kuluu, miten akujen kapasiteetti riittä ja ennen kaikkea mitä maksaa.

Jep. Täysin samaa mieltä. Testi tehty täysin sähköautolle epäedullisissa olosuhteissa. Esim. meillä sähköautoilu olisi aivan järkevä vaihtoehto.



  Sakemannit alkaa panikoimaan ,kun Korealaiset ja Jenkit ovat saaneet sähköautojen tuotantolinjoja käyntiin ja Saksalaiset
 ovat sillä aikaan keskittyneet päästöhuijauksiin tai no ovathan jonkun sähköautonkin osanneet kehittää Korealaisista osista.

 Hundai Kona sähköauto maasturi mielenkiintoinen uutuus 64 kw akulla, saiskohan tuon maatila-autoksi verotuksessa.




nisu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 380
Vs: Tesla


  Tesla 3 tekniikkaan hyvä linkki https://electrek.co/2018/07/26/tesla-model-3-teardown-electric-powertrain/ auttaa
 ymmärtämään miksi sähköautot tulevat syrjäyttämään polttomoottoriset autot.


 

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Tesla

 Paljonko menee pikalatauksessa sähköä lämmöksi?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tesla

 Paljonko menee pikalatauksessa sähköä lämmöksi?

Tuosta dokumentista lainatut tiedot:

www.mdpi.com/2032-6653/7/4/570/pdf

Eli paras kokonaishyötysuhde näyttäisi olevan jossain 22 kW lataustehon kohdalla. Huomioitavaa lienee se, että pikalatausvirtalähteen oma hyötysuhde on huono kovin pienillä tehoilla. Pienemmille tehoille suunniteltu latauslaite olisi pienillä tehoilla tuossa parempi. Akun hyötysuhde käyttäytyy mielenkiintoisesti, pienillä tehoilla hyvä, heikkenee jossain 40 kW:n kohdalla ja alkaa taas parantua kun teho kasvaa edelleen.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Tesla

 Silleen kivasti tuossa kuvassa 9 valittu tuo asteikko, jos yläreuna olisi sata niin vaikutelma olisi huomattavasti
valjumpi, kun noin 8% on tankkaushäviö.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tesla

 Silleen kivasti tuossa kuvassa 9 valittu tuo asteikko, jos yläreuna olisi sata niin vaikutelma olisi huomattavasti
valjumpi, kun noin 8% on tankkaushäviö.

Siksi mä laitoinkin ne numeeriset taulukot :-)
Toisaalta jos alareuna olisi 0 niin aika pieneltä näyttäisi koko vaihtelu.

Muutenhan tuo on ihan tavallinen juttu vaikkapa lajikkeiden satoisuustaulukoissa. Kun näytettävä alue on valittu noin kymmenesosaksi koko skaalasta niin pienetkin erot näyttävät suorastaan dramaattisilta.
6011 kg näyttää paljon suuremmalta kuin 5980 ... käytännössä ei mitään väliä.

Aatami Särkisalami

  • Vieras
Vs: Tesla
v 60 akku alkaa olla finaalissa pikkupakkasia pitelee-9 lentokentällä äsken ja ilman kosteus 100% aurinko häikäisee mäki momttuun ja Tapsan abc kirja on ostoslistalla Eskolan käsialaa..runsaasti

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tesla
Bemarilla taitaa kohta olla koko mallisto saatavana hybridinä. E-golf käyttää käsittääkseni pitkälle samoja osia kuin combustion-golf, joten ostajalle ei välttämättä tule tesla-yllätystä huoltojen osalta.
Miten pitkän matkan tämä Tesla kulkee sitä 250km/h Saksan moottoritiellä verrattuna hybridi Bemarin, ennen kuin voimakoneista energia loppuu?

Olihan sen joku Saksan liiketeessä sen testannut.
"Auto Bildin toimittajat ajoivat kuudella eri voimalähteellä Hampurista Müncheniin. Toimittajilla oli käytössään BMW 520d (diesel), Mercedes-Benz E 200 (bensiini), Audi A5 Sportback g-tron (maakaasu), Toyota Prius Plug-in Hybrid (pistokehybridi), Hyundai Nexo (vety) ja Tesla Model S (sähkö).

Diesel-BMW:llä tankattiin 782 kilometriä ajon jälkeen eli perillä Münchenissä. Täyssähkö-Tesla kaipasi ensimmäistä latausta jo 213 kilometrin jälkeen.

Dieselauto oli ensimmäisenä perillä. Aikaa kului 6 tuntia 20 minuuttia, bensiinimoottorilla tultiin toisena Baijerin pääkaupunkiin (6 tuntia 37 minuuttia) ja maakaasun voimin kolmantena (7 tuntia ja yhdeksän minuuttia. Sähköauton latauksiin meni sen verran aikaa, että Tesla oli maalissa nelisen tuntia BMW:tä myöhemmin."
https://www.is.fi/autot/art-2000005906715.html
Melkoisen tarkoitushakuinen testi. Voittajan keskinopeus melkein 125km/h.
Testaamattakin tiedetään että autobahnien nopeudet ovat epäedullisia sähköautoille. No se jolla auton käyttö on testin mukaista ostakoon sen diesel Bemarin.
Kunpa jokin taho tekisi testin ihan tavallisella jokapäiväisellä ajosuoritteella. Selvittäisi miten paljon polttoaineita kuluu, miten akujen kapasiteetti riittä ja ennen kaikkea mitä maksaa.

Jep. Täysin samaa mieltä. Testi tehty täysin sähköautolle epäedullisissa olosuhteissa. Esim. meillä sähköautoilu olisi aivan järkevä vaihtoehto.

Meinasitko että tammikuun pakkasissa tulisi paremmat tulokset?

Tuossa tulee ilmi Bernerin taloudellinenyhteys sähköautoihin.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016050921534946?fbclid=IwAR0K6RRDL8QwaOg2LxaHpgbGmia052BKBaua8y6rJWx7twHdztXOYpKDRIs

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Tesla
Bemarilla taitaa kohta olla koko mallisto saatavana hybridinä. E-golf käyttää käsittääkseni pitkälle samoja osia kuin combustion-golf, joten ostajalle ei välttämättä tule tesla-yllätystä huoltojen osalta.
Miten pitkän matkan tämä Tesla kulkee sitä 250km/h Saksan moottoritiellä verrattuna hybridi Bemarin, ennen kuin voimakoneista energia loppuu?


Olihan sen joku Saksan liiketeessä sen testannut.
"Auto Bildin toimittajat ajoivat kuudella eri voimalähteellä Hampurista Müncheniin. Toimittajilla oli käytössään BMW 520d (diesel), Mercedes-Benz E 200 (bensiini), Audi A5 Sportback g-tron (maakaasu), Toyota Prius Plug-in Hybrid (pistokehybridi), Hyundai Nexo (vety) ja Tesla Model S (sähkö).

Diesel-BMW:llä tankattiin 782 kilometriä ajon jälkeen eli perillä Münchenissä. Täyssähkö-Tesla kaipasi ensimmäistä latausta jo 213 kilometrin jälkeen.

Dieselauto oli ensimmäisenä perillä. Aikaa kului 6 tuntia 20 minuuttia, bensiinimoottorilla tultiin toisena Baijerin pääkaupunkiin (6 tuntia 37 minuuttia) ja maakaasun voimin kolmantena (7 tuntia ja yhdeksän minuuttia. Sähköauton latauksiin meni sen verran aikaa, että Tesla oli maalissa nelisen tuntia BMW:tä myöhemmin."
https://www.is.fi/autot/art-2000005906715.html
Melkoisen tarkoitushakuinen testi. Voittajan keskinopeus melkein 125km/h.
Testaamattakin tiedetään että autobahnien nopeudet ovat epäedullisia sähköautoille. No se jolla auton käyttö on testin mukaista ostakoon sen diesel Bemarin.
Kunpa jokin taho tekisi testin ihan tavallisella jokapäiväisellä ajosuoritteella. Selvittäisi miten paljon polttoaineita kuluu, miten akujen kapasiteetti riittä ja ennen kaikkea mitä maksaa.

Jep. Täysin samaa mieltä. Testi tehty täysin sähköautolle epäedullisissa olosuhteissa. Esim. meillä sähköautoilu olisi aivan järkevä vaihtoehto.

Meinasitko että tammikuun pakkasissa tulisi paremmat tulokset?

Tuossa tulee ilmi Bernerin taloudellinenyhteys sähköautoihin.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016050921534946?fbclid=IwAR0K6RRDL8QwaOg2LxaHpgbGmia052BKBaua8y6rJWx7twHdztXOYpKDRIs
Tuloksista en osaa sanoa mutta testi olisi järkevä jos se vastaisi auton keskimääräistä käyttöä. Ei jotain 125km/h keskinopeuksista autobahn rykäisyä jota sitten jutustellaan totuutena.
Tai ehkä tarkoitus olikin todistella ilmiselvää asiaa, sähköauto ei ole järkevä vaihtoehto jos ajo on vain moottoritie ajoa.

Viimeksi muokattu: 27.11.18 - klo:18:22 kirjoittanut Tiimo

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tesla
Joo Frankfurtista Müncheniin keskinopeudella 136 km/h sai perheautolla mennä lähes
koko ajan jalka suorana, eikä kovin paljon tarvinnut tilaa tehdä Porscheille.

Tänä aamuna Salosta Helsinkiin keskinopeus siinä 70 km/h, ruuhkajonoja jo Lohjalta asti.

-SS-

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tesla
Joo Frankfurtista Müncheniin keskinopeudella 136 km/h sai perheautolla mennä lähes
koko ajan jalka suorana, eikä kovin paljon tarvinnut tilaa tehdä Porscheille.

Tänä aamuna Salosta Helsinkiin keskinopeus siinä 70 km/h, ruuhkajonoja jo Lohjalta asti.

-SS-
Kesällä ajoin nopeusrajoitusten mukaan +4km/h Kuopio-Helsinki-Kuopio ja molemmissa päissä kaupunkiajoa, niin keskinopeus oli 93km/h. Eli aika paljon nopeuttaa keskinopeutta tuollainen 140km pätkä, jolla saa ajaa 120km/h, vaikka loppu 240km ajellaan 100-80km/h

Oman näkemyksen mukaan ei sitä Saksassakaan tarvitse paahtaa kovin paljoa päästäkseen 136 km/h keskinopeuteen pitkillä moottoriteillä, kun eri kaupungit ohitetaan moottoriteitä pitkin. Riittää kun pääsee kuorma-autoista ja muista teiden tukoista hiljentelemättä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: Tesla
Sillä ei kai ole merkitystä, miksi Hampurista pitäisi päästä Muncheniin nopeasti autolla. Koska saksalaiset ovat täsmällisiä, kaikki pitävät lomansa samaan aikaan. Ruuhkasta aiheutuvaa jonoa vähän joka baanalla ainakin etelän suuntaan, eikä ihan vähääkään.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tesla
Joo Frankfurtista Müncheniin keskinopeudella 136 km/h sai perheautolla mennä lähes
koko ajan jalka suorana, eikä kovin paljon tarvinnut tilaa tehdä Porscheille.

Tänä aamuna Salosta Helsinkiin keskinopeus siinä 70 km/h, ruuhkajonoja jo Lohjalta asti.

-SS-
Kesällä ajoin nopeusrajoitusten mukaan +4km/h Kuopio-Helsinki-Kuopio ja molemmissa päissä kaupunkiajoa, niin keskinopeus oli 93km/h. Eli aika paljon nopeuttaa keskinopeutta tuollainen 140km pätkä, jolla saa ajaa 120km/h, vaikka loppu 240km ajellaan 100-80km/h

Oman näkemyksen mukaan ei sitä Saksassakaan tarvitse paahtaa kovin paljoa päästäkseen 136 km/h keskinopeuteen pitkillä moottoriteillä, kun eri kaupungit ohitetaan moottoriteitä pitkin. Riittää kun pääsee kuorma-autoista ja muista teiden tukoista hiljentelemättä.

Niin nyt olivat jo pudottaneet yöksi sataseen koko ykköstien.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Tesla
mutta mihin immeisillä on niiiiiin kiire?    uottamaan jotain jonnekii?