Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tesla  (Luettu 54588 kertaa)

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Tesla
Minkänäköinen on rekka-auto joka kiihtyy 36 tonnin kuorma päällä 0-100km/h 20 sekunnissa ja joka kuluttaa n. 12€/100 km ?

Katso täältä:  https://www.tesla.com/semi/

http://www.ts.fi/uutiset/talous/3732553/Tesla+esitteli+sahkorekan+ja+uuden+urheiluauton

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Tesla
mahtaa olla rengastehtailla suunnittelun paikka jolla sitten kompensoidaan nuo kiihtyvyydet..  eri pinnoilla.                         mutta kiva kun rekka käy sähköllä ja saabi uottaa jossain lumiruuhkassa lastin kanssa muutaman tunnin..

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tesla
Siinä saa olla vähän järeämmät latauskaapelit jos meinaa Tesla truckin ladata, kun käy aakos-asemalla kaffeet juomassa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Tesla
Siinä saa olla vähän järeämmät latauskaapelit jos meinaa Tesla truckin ladata, kun käy aakos-asemalla kaffeet juomassa.
Voi olla, että tuolla sikailun määrällä mitä rekkaukot abc-asemilla harrastaa, ei ole kohta enää asiaa edes munkkikahveille. Rahtareiden taukotiloja vähennetään vauhdilla, kun eivät osaa olla ihmisiksi.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8301
Vs: Tesla
Minkänäköinen on rekka-auto joka kiihtyy 36 tonnin kuorma päällä 0-100km/h 20 sekunnissa ja joka kuluttaa n. 12€/100 km ?

Katso täältä:  https://www.tesla.com/semi/

http://www.ts.fi/uutiset/talous/3732553/Tesla+esitteli+sahkorekan+ja+uuden+urheiluauton

Ruma ja huono, koska kukaan tuollaisia nuppikuormia vie. Kai se pysähtyykin yhtä nopeasti, kuin kiihtyy.


Akuista pitäisi päästä eroon. Tuottaa enemmän päästöjä tehdä noita akkuja, kuin ajaa löpöllä. Sitäpaitsi, akut on helposti korvattavissa aggrekaatilla, joka on auton kyydissä. Hölmöjä ovat nuo akkuautoilijat.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

montöör

  • Vieras
Vs: Tesla
Joskus tulee jutunaiheeksi menneet vuodet, kun puhelin oli eteisen pöydällä
johdolla kiinni seinässä ja autot piti käydä tankkaamassa huolto-asemalla.
Noottaa kööllää.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tesla
Voi olla, tai  sitten raskasliikenne panostaa polttokennon kehitykseen ja henkilöautoilijat hankkivat polttokenno auton ja jäyvät samoilla vedyn jakeluasemilla kuin kuorma-autotkin. Toyota on käynnistänyt aika isoja hankkeita Amerikoissa, että sais myytyä omia polttokennojärjestelmiään Amerikkalaisille autotehtaille.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tesla
  Kyllä minä veikkaisin minikokoista atomivoimaa autojen käyttövoimaksi

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8301
Vs: Tesla
Polttokenno on hyvä. Sinne voi laittaa kaiken mikä palaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tesla
Polttokenno on hyvä. Sinne voi laittaa kaiken mikä palaa.

Ehkä tuo oli sarkasmia, mutta kerrotaan nyt niille jotka eivät asiaa tiedä :-))

Valitettavasti ei ihan mene noin... se olisikin muuten helppoa tuo elämä.
Tällä hetkellä polttoaineeksi taitaa kelvata ainakin  vety, ammoniakki, hiili, hiilimonoksidi, metanoli, etanoli, propaani, butaani, maakaasu, diesel, alumiini, magnesium ja sinkki.
Jokainen polttoaine vaatinee kuitenkin oman tyyppisensä polttokennon, samassa laitteessa ei ainakaan ilman olennaisia muutoksia voine käyttää kuin yhtä polttoainetta.

Polttokenno ei varsinaisesti 'polta' mitään liekillä vaan kemiallisen hapettumisen kautta mahdollisten katalyyttien avustamana tuottaa suoraan sähköä.

Viimeksi muokattu: 17.11.17 - klo:22:41 kirjoittanut metsajussi

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8301
Vs: Tesla
Polttokenno on hyvä. Sinne voi laittaa kaiken mikä palaa.

Ehkä tuo oli sarkasmia, mutta kerrotaan nyt niille jotka eivät asiaa tiedä :-))

Valitettavasti ei ihan mene noin... se olisikin muuten helppoa tuo elämä.
Tällä hetkellä polttoaineeksi taitaa kelvata ainakin  vety, ammoniakki, hiili, hiilimonoksidi, metanoli, etanoli, propaani, butaani, maakaasu, diesel, alumiini, magnesium ja sinkki.
Jokainen polttoaine vaatinee kuitenkin oman tyyppisensä polttokennon, samassa laitteessa ei ainakaan ilman olennaisia muutoksia voine käyttää kuin yhtä polttoainetta.

Polttokenno ei varsinaisesti 'polta' mitään liekillä vaan kemiallisen hapettumisen kautta mahdollisten katalyyttien avustamana tuottaa suoraan sähköä.

Höh. Ilonpilaaja.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tesla
Kaasumainen vesi olisi ympäristöystävällisintä, palamistulos puhdasta vettä ja sen voisi kierrättää uudelleen kaasumaiseen muotoon saatettua..Olisi optimaalinen polttoaineen ja hapen seos valmiina kuormituksesta ja kierrosluvusta riippumatta.

Köntys

  • Vieras
Vs: Tesla
Kaasumainen vesi olisi ympäristöystävällisintä, palamistulos puhdasta vettä ja sen voisi kierrättää uudelleen kaasumaiseen muotoon saatettua..Olisi optimaalinen polttoaineen ja hapen seos valmiina kuormituksesta ja kierrosluvusta riippumatta.

Vesi polttoaineena olisi aikas hankala käyttää täällä peräpohjolassa talvisin.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tesla
Kaasumainen vesi olisi ympäristöystävällisintä, palamistulos puhdasta vettä ja sen voisi kierrättää uudelleen kaasumaiseen muotoon saatettua..Olisi optimaalinen polttoaineen ja hapen seos valmiina kuormituksesta ja kierrosluvusta riippumatta.

Vesi polttoaineena olisi aikas hankala käyttää täällä peräpohjolassa talvisin.
Ja luultavasti Suomessa jätelaki näyttää kyntensä, sillä vesi on palamisjäte. Varmaan joutuu veden pullottamaan, maksamaan veroa "jätevedestä" ja toimittamaan veden jollekkin jätevesiasemalle.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tesla
Kaasumainen vesi olisi ympäristöystävällisintä, palamistulos puhdasta vettä ja sen voisi kierrättää uudelleen kaasumaiseen muotoon saatettua..Olisi optimaalinen polttoaineen ja hapen seos valmiina kuormituksesta ja kierrosluvusta riippumatta.

Vesi polttoaineena olisi aikas hankala käyttää täällä peräpohjolassa talvisin.
Ja luultavasti Suomessa jätelaki näyttää kyntensä, sillä vesi on palamisjäte. Varmaan joutuu veden pullottamaan, maksamaan veroa "jätevedestä" ja toimittamaan veden jollekkin jätevesiasemalle.

Ei kun se olisi suljetussa kierrossa, palamisjäte kaasutettaisiin uudestaan käyttöön  sinne palamistapahtumaan, kunhan kehitettäisiin simppeli konsti erottamaan se vety ja happi toisistaan sen palamisen jälkeen..
  Eiks Päätalo jossain kirjassaan kertonut kun sota-aikana oli nähnyt saksalaisen sotilaan moottoripyörästä polttoaineen loppuneen, soltaatti haki järvestä vettä tankkiin ja laittoi jotain pulveria sekaan ja taas menoks,
 Ehkä tän oljypisneksenkin takana on  se valittu kansa, rahat pois ihmisiltä, jollain tollasen pulverin markkinoinnilla ei tehtäis rahaa eikä politiikkaa niinkuin nyt tuon öljyhomman kanssa. :D :D :D