Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe FH150 ja mystillinen varoitusvalo  (Luettu 12210 kertaa)

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Sain viimein tiivisteen vaihdettua. Holkki, mitä vasten tiivistää, oli aika syöpynyt ja yritin irroittaa akselin vaihtaakseni sen, mutta en saanut irti lyömällä, enkä 20t harrasteprässillä. Kiillotin sitten pinnan parhaani mukaan akselia käsin veivaten, kun en viittiny lähtee kiikuttamaan mötikkää ammattilaisille. Aika hyvä siitä tuli.

Tarkastelin samalla sitä rinkulaa ja kiinni näytti vielä olevan, vaikka aika pienellä saumalla se on heftattu kiinni. Ei käy kateeksi kavereita jotka vaihtoi rinkulan iljasja2:n koneeseen, aika hankala paikka ellei irroita myös ventiilistöä ja hankala sittenkin.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Hienon rinkulan on sorvannut. Tuohon pitää olla jo aika jööti aihio, mistä alkaa kaivertaa.

Niin olikos sulla FH vai kenties ihan Hitachi? Kun samoja koneitahan ne lienee, moottori vain eri ja Deerellä on kans vastaavat mallit omilla moottoreillaan.

Mulla Iveco huohottoaa jonnin verran ja venttiilikopasta on maalit lähteneet. Lieneekö käynyt joskus kuumana. Hyvinhän tuo muuten puhisee. Tosin pakosarja vuotaa..

Just samanlainen FH150, ei oo tuota varoitusvaloa mikä sulla.

Koneremppa tehtiin samalla kun tuli Hollannista, silloin oli mittarissa jotain 7000+ tuntia. Männänrenkaat oli kuin lasia, kuumana oli käynyt, syyläri oli kuin muurattu umpeen pölyllä/savella. Koneremppa silloin ja nyt mittarissa noin 11500hh, syöttöpumppua ei taidettu silloin rempata. Nyt oli aiheellista, suuttimet on kertaalleen tässä välillä vaihdettu.

Tekis mieli tuoreempaa, mutta tuo pomminvarmaa perustekniikkaa. Tekee kymppitonnilla alustaan fiksausta ja puomia tihittää, tietää mitä saa. Kymppitonni ei oo mitään välirahassa... Ja joutuu pahimmillaan sillä samalla kympillä varusteleen "uutta" vanhaakin.

Joo mulla meni kopelosta venttiilipöytä halki sisältä. On orinut jo kyllä hetkenaikaa mutta sitte lopulta levis täysin.
Eli täällä ei tommosella 10 000e pannostuksella päästä edes alkuun. Maksaa saatanan syntisesti moinen pöytä. Jos yleensä löytää jostain sopivan. Eli nytmenee sitte harrastusväline vaihtoon. Onneks ei pääse syntyyn mitään estoja kun saakuitenkin ajella tuolla firmankoneilla päivät.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Osalla FH-potilaista syntyy näkyviä kolesterolikertymiä jänteisiin (jänneksantoomat), tyypillisimmin akillesjänteisiin. Toinen kertymispaikka on silmän sarveiskalvon ulkoreuna, jossa vaalea kehä (arcus corneae) varhaisessa keski-iässä voi olla vihje FH-taudista.  http://www.sydan.fi/terveys-ja-hyvinvointi/familiaalinen-hyperkolesterolemia-fh   :o :o

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1408
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo

Joo mulla meni kopelosta venttiilipöytä halki sisältä. On orinut jo kyllä hetkenaikaa mutta sitte lopulta levis täysin.
Eli täällä ei tommosella 10 000e pannostuksella päästä edes alkuun. Maksaa saatanan syntisesti moinen pöytä. Jos yleensä löytää jostain sopivan. Eli nytmenee sitte harrastusväline vaihtoon. Onneks ei pääse syntyyn mitään estoja kun saakuitenkin ajella tuolla firmankoneilla päivät.

Otan osaa. Kerran ollut Hitachin pöytä auki ja o-renkaita meni iso kasa. Todellinen vian alku oli täysin remontoidussa pumpussa, josta lähti metallia liikkeelle. Onko koppelossa joku tietty asia tai tyyppivika pöydän särkymiselle

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Eikö noissa ole kunnon painesuodatinta pumpun jälkeen?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo

Joo mulla meni kopelosta venttiilipöytä halki sisältä. On orinut jo kyllä hetkenaikaa mutta sitte lopulta levis täysin.
Eli täällä ei tommosella 10 000e pannostuksella päästä edes alkuun. Maksaa saatanan syntisesti moinen pöytä. Jos yleensä löytää jostain sopivan. Eli nytmenee sitte harrastusväline vaihtoon. Onneks ei pääse syntyyn mitään estoja kun saakuitenkin ajella tuolla firmankoneilla päivät.

Otan osaa. Kerran ollut Hitachin pöytä auki ja o-renkaita meni iso kasa. Todellinen vian alku oli täysin remontoidussa pumpussa, josta lähti metallia liikkeelle. Onko koppelossa joku tietty asia tai tyyppivika pöydän särkymiselle

Niin o-renkaita tuossa pöydässä ei juurikaan ole muutakuin esiohjaus karojen kupeissa. Ja ylipaine venttiilin ympärillä pari. Ensitte tiedä tuohon tyyppivikaan tai edes syyhyn miksi halkes syytä. Mutta luutavimmin kait penkin ja vipujen välistä löytyy syyllinen. Tietysti koneessa on jo tuntejakin ainakin 14th  tiedä vaikka olis todellisuudessa enempikin. Mutta sillä on runnottu kokoonsanähden  elämää suurempia kiviä. Sekä kairattu vieläisompien kivien ampumisen jälkeen niitä pohjalohkareita paljon. Sillä on myös revitty kantoja väännetty routaa jne. Ja tosiaan vaikken kaivaa osaakkaan niin osaan kyllä ottaa koneesta kaiken voiman avustettuna koneenmassalla ja tietenkin lisäksi hydrauliikan shokki pulsseilla. Tällä tavoin pienelläkin koneella saa monenmoista irti. Mutta tulokset on nytsitte ihan käsin kosketeltavissa. Taisii se lohko on hajaalla. Jä tässähän onsiis valettu lohko jota eivoi purkaa/korjata. Ainoa liike mille on oma venttiilinsä on kääntö kaikki muut on tuossa valetussa klimpissä. Ja sieltä siis paine kanavan välisein on murtunut kauhan käytön karan kohdalta. Ja jos ehjänä tuollaisen koppelon hinta olis noin 15-20 tonnia niin eisiihen viitti semmosta 15tonnin remppaa tehdä. Kuitenkin pitäis sitte laittaa myös punput ajomoottorit kääntömoottori ja myös kääntökehän hammaskehä ja jotain muuta pientä. Eli siis ostan toisen kunhan kevätaurinko on tarpeeksi korkeella. Jase toinen lienee sitte ehkä Cat 311c mutta kattotaan nyt miten paljon kerkeen omalla koneella enään tuhriin.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Sitä mää vaan niin kovin ihmettelen, että miksi helvetissä pitää hommata pieni kone ja ryskätä sillä liian isoja hommia?

Kaivuriinkaan ei hintaeroa tee se, että painaako se 10 vai 20 tonnia.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Sitä mää vaan niin kovin ihmettelen, että miksi helvetissä pitää hommata pieni kone ja ryskätä sillä liian isoja hommia?

Kaivuriinkaan ei hintaeroa tee se, että painaako se 10 vai 20 tonnia.
En nyt tiedä mistä hommista puhut, johonkin murskalle tai kannon nostoon täytyy tottakai olla se +20 tonninen, mutta ihan maataloustöissä se 12-15 tonninnen on optimi, sillä pystyy tekee kaikkea ja ylettyy hyvin kuormaamaan, mutta on vielä helposti kuskattavissa traktorilla ja pysyy pinnalla niissä ruppamaillakin.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Sitä mää vaan niin kovin ihmettelen, että miksi helvetissä pitää hommata pieni kone ja ryskätä sillä liian isoja hommia?

Kaivuriinkaan ei hintaeroa tee se, että painaako se 10 vai 20 tonnia.
En nyt tiedä mistä hommista puhut, johonkin murskalle tai kannon nostoon täytyy tottakai olla se +20 tonninen, mutta ihan maataloustöissä se 12-15 tonninnen on optimi, sillä pystyy tekee kaikkea ja ylettyy hyvin kuormaamaan, mutta on vielä helposti kuskattavissa traktorilla ja pysyy pinnalla niissä ruppamaillakin.
No toi varjo tuossa yläpuolella kertoili vetävänsä peruskalliota ylös ja kattelee uudeksi koneeksi 12 tonnista cattia.

Meilläkin on 13 tonnin lyhytperä, mutta sillä tehdäänkin maatilahommia. Jos ois kannon repimistä ja muuta niin sit ois 20 tonninen ainakin, sitäkin saisi vielä liikuttaa traktorilla.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12220
  • Virolaista kiitos!
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Sitä mää vaan niin kovin ihmettelen, että miksi helvetissä pitää hommata pieni kone ja ryskätä sillä liian isoja hommia?

Kaivuriinkaan ei hintaeroa tee se, että painaako se 10 vai 20 tonnia.
En nyt tiedä mistä hommista puhut, johonkin murskalle tai kannon nostoon täytyy tottakai olla se +20 tonninen, mutta ihan maataloustöissä se 12-15 tonninnen on optimi, sillä pystyy tekee kaikkea ja ylettyy hyvin kuormaamaan, mutta on vielä helposti kuskattavissa traktorilla ja pysyy pinnalla niissä ruppamaillakin.
No toi varjo tuossa yläpuolella kertoili vetävänsä peruskalliota ylös ja kattelee uudeksi koneeksi 12 tonnista cattia.

Meilläkin on 13 tonnin lyhytperä, mutta sillä tehdäänkin maatilahommia. Jos ois kannon repimistä ja muuta niin sit ois 20 tonninen ainakin, sitäkin saisi vielä liikuttaa traktorilla.
Eiköhän toi Varjon kommentti ollu vähän kärjistetty.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8353
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Aika paljon pitää olla kaivamista, että tuollaisten kanssa viittii puljata. Puhelimella saa sellaisenkokoisen kaivurin, mikä on työmaalle sopivin. 12 t maksaa 60€/h. Syksyllä oli raiviolla 40 tonninen. Siitä ei ole vielä tullut laskua. Neljää eri yrittäjää olen käyttänyt. Yleensä kun kaivuri on paikalla tarvitaan 1-2 traktoria maanajoon. Jos olis oma kaivuri pitäis sitten hommata kuski noihin.
Mystinen kesälaatumies

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Aika paljon pitää olla kaivamista, että tuollaisten kanssa viittii puljata. Puhelimella saa sellaisenkokoisen kaivurin, mikä on työmaalle sopivin. 12 t maksaa 60€/h. Syksyllä oli raiviolla 40 tonninen. Siitä ei ole vielä tullut laskua. Neljää eri yrittäjää olen käyttänyt. Yleensä kun kaivuri on paikalla tarvitaan 1-2 traktoria maanajoon. Jos olis oma kaivuri pitäis sitten hommata kuski noihin.
Maken kanssa samoilla linjoilla. Koneen lisäksi voi valita kuskin eli erilaisiin töihin erilainen kone ja erilainen kuski. Oma ja eläkeavun aika menee yleensä peltotyömaalla kaikkeen muuhun, joten kaivurikuski on palkkansa ansainnut. Lisäksi lannankuormaus levittimeen on sopiva ulkopuoliselle, jolloin voi itse muokata tai kyntää tilanteesta riippuen.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Sitä mää vaan niin kovin ihmettelen, että miksi helvetissä pitää hommata pieni kone ja ryskätä sillä liian isoja hommia?

Kaivuriinkaan ei hintaeroa tee se, että painaako se 10 vai 20 tonnia.
En nyt tiedä mistä hommista puhut, johonkin murskalle tai kannon nostoon täytyy tottakai olla se +20 tonninen, mutta ihan maataloustöissä se 12-15 tonninnen on optimi, sillä pystyy tekee kaikkea ja ylettyy hyvin kuormaamaan, mutta on vielä helposti kuskattavissa traktorilla ja pysyy pinnalla niissä ruppamaillakin.

Jaa..a, tuosta optimista. Mielestäni optimi on luokassa +15tn, 16-18 tonnia soppeli moneen hommaan. Oma kone otsikossa mainittu, vakiolla tai sitä hieman pidemmällä kaivuuvarrella varustettu. Ulottuvuus meinaa olla tirpalla monessa kohteessa, mutta toki pärjää. Pitää vain tehdä vähän enemmän töitä, isommat ojat kaivettava kummaltakin puolelta jne. Lastaamiseen ja normi ojien kaivamiseen 15 tonnin luokassa optimi. Aika hitokseen ison tuntuinen kokoero on 135 ja 160 tatsilla, ku lähipiirissä molemmat.

Muistan kun aikoinaan oli kurjaa lastata kuorma-autoon, 13 tonnin koneella, mutta se oli harvinaista. Nykyään hiukan isompi kone ja valitettavasti ne kärryt tuppaa olemaan usein korkeudeltaan kuorma-auto luokkaa. Isoimmat niin isoja roikaleita, ettei perästä yllä keulaan asti edes lastaamaan mutta ne onneksi poikkeuksia. Iso kuivapaskan levitin korokelaidoilla ym., mielellään hiukan isommalla koneella lastaisi. Kun ei sinne pskakasaan saa tehtyä lastaukseen petiä kuten monessa muussa lastaamisessa, saa vain pudotella kuormaa puolentoista metrin pediltä :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Metsäalusta helpottaisi lastausta aika merkittävästi. Nykyiselläkin kyllä onnistuu hyvin, kun laittaa alle pari vanhaa paalia tmv.

Uudet yleiskoneet näyttäisi olevan lähes poikkeuksetta 15-18 tonnisia, melkein kaikki 160 Doosaneita. Siis sellaiset joilla tehdään metsä, pelto ja maanrakennushommia.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: FH150 ja mystillinen varoitusvalo
Aika paljon pitää olla kaivamista, että tuollaisten kanssa viittii puljata. Puhelimella saa sellaisenkokoisen kaivurin, mikä on työmaalle sopivin. 12 t maksaa 60€/h. Syksyllä oli raiviolla 40 tonninen. Siitä ei ole vielä tullut laskua. Neljää eri yrittäjää olen käyttänyt. Yleensä kun kaivuri on paikalla tarvitaan 1-2 traktoria maanajoon. Jos olis oma kaivuri pitäis sitten hommata kuski noihin.
Maken kanssa samoilla linjoilla. Koneen lisäksi voi valita kuskin eli erilaisiin töihin erilainen kone ja erilainen kuski. Oma ja eläkeavun aika menee yleensä peltotyömaalla kaikkeen muuhun, joten kaivurikuski on palkkansa ansainnut. Lisäksi lannankuormaus levittimeen on sopiva ulkopuoliselle, jolloin voi itse muokata tai kyntää tilanteesta riippuen.
Juu nämä koneasiat on niin suhteellisia, monella on joku 150 kiloeuron traktori jolla ajetaan ehkä 500 tuntia ja sitten taivastellaan miten jollain on varaa pitää ittellä sitä 30 kiloeuron kaivuria vaan jonkun parin-kolmen sadan tunnin töiden takia..
Ps Noi halvemman luokan kaivurit ei juuri enää hintaansa laske, toisin joku uusi raputon saattaa pudottaa tollasen maatilatason kaivukoneen hinnan jo ekana vuonna..
Ittellä kaivurissa tärkeintä se, että sen saa käyttöön silloin kun haluaa, täällä urakoitsijoilla on melki kaikilla maataloutta ja ne tulee salaojille mieluiten sadepäivinä..