Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kyntöauran työsyvyys  (Luettu 74549 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Vallulla.

Tää on Just se ongelma että auroista pitäisi saada pois se veturin ja maalajien aiheuttama muutos ja Auran runko säätyisi juuri ennen ensimmäistä auraa sangen päältä ja sitten tukipyörä takana tietenkin takareunassa.
No osta ne onlandit, ei tartte raidevälin mukaan säädellä sitten.

Urakoit vaan niin äkkiähän se on maksettu...

Vähän olen 5 siipisiä puolihinattavia kattellu mutta ovat vain vähän arvokkaat. Onlandeja ei tarvita kun maat on niin kantavat että pyörä voi hyvin kulkea siellä vaossa. On muutenkin mukavampi ajella kun ei tartte niin ohjata ja näissä kirpuissa on niin kapea rengastus että nekin mahtuu sinne kuoppaan. Hydraulisella ekan viilun säädöllä saa sitten mahdollisuuden vaihtaa veturia jos tarve vaatii. Ehkä jotkut käytetyt joskus.

Viimeksi muokattu: 26.10.16 - klo:13:12 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

-aggo-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Onko jollain jotain rakenteita jolla pidetään kyntöaurat oikeassa syvyydessä kun maalajit vaihtelee. Eli käytännössä kait joku rengas auran etupuolella joka määrittää korkeuden. Ärsyttää kun toi aura ei kulje tasaisesti epätasaisessa maassa ja maalajien vaihtuessa.

Niin joo ei kannata tarjota gepsi lamkeniä koska nyt tarvitaan paljon tarkempaa korkeussäätöä.


--onko työntövarsi kun aurat kyntösyvyydessä-tr puoli hieman alempana? ..aina joutuu jos maalaji kovasti vaihtuu, pehmeällä kohottamaan, vaikka tunnustelu herkimmillään,
Mutta kyllä normaali olosuhteissa-edellyttäen että tunnustelu toimii, aurat pysyvät oikeassa syvyydessä. Vatu-passi ja aurat tasaisella suoraan, auttaa paljon, rengas paineet kans niin alas kun
renkaan runko sallii

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kyntöauran työsyvyys
On valtra nykyään mutta sama ongelma on ollu niin natikalla kuin massikallakin.millä olen enemmän kynänyt. Eikä kyllä kiinnosta keksiä yhtään lisää tekemistä jossain pimeessä ja kurassa koittaa ylläpitää jälkeä sellaisena että sitä viittii aamullakin kattoa.

Tuossa muuten on jonkinlainen pyörä mikä pitää työsyvyyttä vaikka tuossa se taitaa korjata jonkun sylinterihässäkän avulla ehkä.

https://www.youtube.com/watch?v=lRkBnX55BwE

Suosittelisin hajurakoa sihen feissiryhmään. En tiä tarttuuko toi molempiin suuntiin, luultavasti sekä että.

Mää nyt olettasin et avasit tän keskustelun pilke silmäkulmassa ja halolla päähän lyötynä, kun et sää oikeesti varmaan ole noin puupää.

Mun aloituksethan on aina haudan vakavia. Sitä toki tossa pohdin että eikö muka muita ollenkaan häiritse se että noi aurat ei tule oikeassa syvyydessä perässä maalajista riippumatta mutta ei sitten. Itte joudun näillä kyntömäärillä ainakin elämään nyky kaluston kanssa kun ei ole mitään järkeä rakennela auroihin mitään muutamien päivien takia. Mietin vaan niitä jotka kyntää paljon.

Millanen kyntökalusto sulla on, ja miten ne on asennettu ja säädetty? Olisi paljon helpompi pohtia sun ongelmaa jos tietäisi kaikki faktat.

Mulla ainakin aurat kulkee riittävän samalla syvyydellä maalajista riippumatta. Aurat kulkee tukipyörän varassa aina samalla syvyydellä, tunnustelija tekee pientä korjausliikettä vain auran etupäässä, kun työntövarsi on pitkässä reiässä. Päisteeseen tullessa kun traktori nousee pois vaosta, nousee etummainen siipi ekana ylös ja tekee päisteeseen tasaisen lopetuksen, eli eka ja vimppa siipi nousee liki samalla kohtaa ylös. Jos pellossa on kumpuja tai notkoja, aatra myötäilee maata samassa syvyydessa juurikin sen pitkän reijjän ja tukipyörän ansiosta. Ei toi kyntäminen ton kummempaa rakettitiedettä oo  :)

Tällähetkellä kyseessä lainakvernet ja työntövarsi on pitkässä reijässä. Joskus vaan pohtinut että Kannattaisiko investoida auroihin ja kyntää vähän enemmänkin. Noissa on hieman säätöongelmaa sikäli että ei tahdo saada työntövartta riittävän pitkäksi ja sitten ei tahdo nostaa tarpeeksi ylös jotta mahtuu kääntymään. En kuitenkaan jaksa ruveta vetokarttua siirtämään.
Ethän sää haluakaan saada kunnon jälkeä kun et viitsi auroja säätää.Joten älä ruikuta ennekuin olet säätänyt aurat.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kyntöauran työsyvyys
No jotenkin kuulostaa siltä, että sulla kun pitää toi työntövarsi olla liian lyhkäisellä tuon nostokorkeuden takia, niin sen takia sitten aurat on liian nenällään, eli liian ottavassa säädössäkin, raskas vetää. Tunnustelija reakoi "liikaa" pienempiinkin maanvaihteluihin. Ja kun tunnustelija sitä auraa alkaa nostattamaan, se nouseekin kokonaan, juurikin sen takia kun työntövarsi on liian lyhkäisellä. Lyhennä niitä nostovarsia reippaasti, niin että saat sen auran nostettua tarpeeksi ylös ja sitten kyntäessä oikeaan asentoon (vaateriin) ja että työntövarren tappi on kyntäessä keskimäärin sen pitkän reiän puolivälissä. Ristus notta...
Mul on tapana pitää työntövartta vain hieman silleen että se ei vedätä. Jontikassa on aika paska nostokorkeus kääntöauroille enkä viitti työntövartta lyhentää joka nostolla.

Se vetokarttu pitäis olla silleen, että työntövarren ja nostovarren väli olis aika suuri. Silloin aura tulee paljon kevyemmin perässä, eli siis tälleen <.
Kuhnissa saa tosi helposti säädettyä kaikki nuo vetokartut ja ensimmäiset viilut. On aika huoleton kyntöaura joka tekee hyvää jälkeä (ei ole maksettu mainos)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?

😅😅😅😅

Todennäköisesti
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?

😅😅😅😅

Todennäköisesti

Ei vit......

HUUUUUUUUUTONAURUA!!!
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?
Vaikka aurassa olisi 12 siipeä säännöt ovat samat.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?
Vaikka aurassa olisi 12 siipeä säännöt ovat samat.

Älä nyt jaksa naurattaa, **tun taneli   :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?
Vaikka aurassa olisi 12 siipeä säännöt ovat samat.

Suihku pumppu superloonissa....

Tää on kyl aiheena jo niin tanelia kuin olla ja voi. Yks tonttu kyselee tyhmiä ja toinen tonttu korottaa tyhmyyspanosta....

Saatanan dillet...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?
Vaikka aurassa olisi 12 siipeä säännöt ovat samat.

Älä nyt jaksa naurattaa, **tun taneli   :D
Voitte käyttää tukipyörää mutta seuratkaa sitä ettei se kannattele auraa sen takia se ei siellä ole.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Aika siistiä jos oli 12- siipinen sarka-aura ilman tukipyörää.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?
Vaikka aurassa olisi 12 siipeä säännöt ovat samat.

Älä nyt jaksa naurattaa, **tun taneli   :D
Nothing is Something Worth Doing

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?
Vaikka aurassa olisi 12 siipeä säännöt ovat samat.

Älä nyt jaksa naurattaa, **tun taneli   :D
Voitte käyttää tukipyörää mutta seuratkaa sitä ettei se kannattele auraa sen takia se ei siellä ole.

No miksi se sitten on?
Se mikä ei tapa, se vituttaa

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Selvästi näkee nyt sen että kaikilla homma on hukassa tukipyörä on kaikkeen syyllinen se on turha,
olen kyntänyt viimeiset vuosikymmenet ilman tukipyörää se on ruuvattuna ylös vain painona.
Jos aura on kunnossa ja oikein säädetty tukipyörä on viraton niin kuin auran perusäännöissä sanotaan tukipyörän tehtävä on vain kevyesti joskus tapailla maan pintaa EI kannattaa auraa,
jos näin on aura ei ole säädetty kunnolla tai se ei ole maapuoleltaan eikä teristään lyönnissä.
Tukipyörän käyttö johtaa siihen että kovettuneen maan kohdalla aura alkaa nousemaan maasta pois ja tulee niitä anturan tiivistymiä ja voidaan kyntää päin p...... säädetyllä auralla.
Nii sulla oli 3-siipinen sarka-aura?
Vaikka aurassa olisi 12 siipeä säännöt ovat samat.

Älä nyt jaksa naurattaa, **tun taneli   :D
Voitte käyttää tukipyörää mutta seuratkaa sitä ettei se kannattele auraa sen takia se ei siellä ole.

No miksi se sitten on?
No sen takia että tyhmäkin voi kyntää jotenkin siis sellainen joka ei osaa auraa säätää eikä traktoriaan sen eteen oikein.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !