On valtra nykyään mutta sama ongelma on ollu niin natikalla kuin massikallakin.millä olen enemmän kynänyt. Eikä kyllä kiinnosta keksiä yhtään lisää tekemistä jossain pimeessä ja kurassa koittaa ylläpitää jälkeä sellaisena että sitä viittii aamullakin kattoa.
Tuossa muuten on jonkinlainen pyörä mikä pitää työsyvyyttä vaikka tuossa se taitaa korjata jonkun sylinterihässäkän avulla ehkä.
https://www.youtube.com/watch?v=lRkBnX55BwE
Näyttää olevan ihan tavallinen nostolaiteauroissa käytetty tukipyörä, joka muuttaa puoltaan käännettäessä. Mahtaisikohan se sopia kääntymään etupäässä ilman maakosketusta nostolaiteauroissa, kun takanakin oleva iso tukipyörä tuottaa vaikeuksia?
Itse olen muuten poistanut lukkoventtilit hydraulisesta työntövarresta. Kyntäessä venttili on kelluvassa asennossa, mutta päisteessä sylinteri lyhyenä. Toimii hyvin, kun maan pinta riittää kantamaan tukipyörän paineen. Märässä paikassa tukipyörä painuu helposti 5 senttiä ja samalla traktorikin. Lisäksi ainakin hietasavella vetovastus on yllättävän suuri märkänä. Kuivalla kelillä samat paikat ovat siten niin kovia, että aura nousee pintaan. Salaojituksen korjaaminen lieneekin ainoa keino, jolla tasaisen kynnön voi taata.