Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kyntöauran työsyvyys  (Luettu 74494 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Kyntöauran työsyvyys

Tällähetkellä kyseessä lainakvernet ja työntövarsi on pitkässä reijässä. Joskus vaan pohtinut että Kannattaisiko investoida auroihin ja kyntää vähän enemmänkin. Noissa on hieman säätöongelmaa sikäli että ei tahdo saada työntövartta riittävän pitkäksi ja sitten ei tahdo nostaa tarpeeksi ylös jotta mahtuu kääntymään. En kuitenkaan jaksa ruveta vetokarttua siirtämään.

No ensinnä sun sitten kannattaisi säätää nostovarsia lyhyemmäksi, että saat sen fältin nousemaan tarpeeksi ylös.

Onko niis aurois kaikki kulutuspalat varmasti hyvät, kumma jos ei maassa pysy. Säädöt?

Mulla sarka-aurat, ei nekään nouse maasta kun on säädetty sopivasti ottavaan malliin ja kärkipalat ja lehdet on kunnossa, vaikka olisi kuinka kovaa mäkisavia välillä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Niin siis ongelma ei ole se että aurat ei pysy maassa vaan se että ne ei pysy samassa korkeudessa vaan joutuu nostolaitetta säätämään. Taitaa olla kaikille tuttua vaikka harva sen myöntää. Tätä kun tekee varsinkin pimeässä niin epäonnistumisen riski on suuri. Näissä kyseisissä autoissa on siis tosiaan kaksi vetopistettä nostolaitteelle ja nyt se tanko on siinä etummaisessa. Tämä tekee sen että ei tahdo löytyä tarpeeksi pitkää työntövartta ja sitten kun nostaa ilmaan niin auroja käänteessä tahtoo pyörä osua maahan. Niin joo tota nostovartta voisi toki ruuvata että nousee korkeammalle. Toinen säätyykin sitten tunkilla.

Viimeksi muokattu: 26.10.16 - klo:11:37 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Oisko toi riittävä tukirengas, työntövarsi pitkään rakoon ja vetovastuksen tunnustelu mitään?
Pehmoista maata on ihan kiva kyntää vetovastussäädöllä, mutta tiukassa paikassa aurat ovat jo pinnassa, ennen kuin ehtii säädön laittaa nollille.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Kyntöauran työsyvyys
hitaat on teilän luut!  eiks noi ihan oikeesti pitäs pitää aurat oikeessa syvyytessä kun kerran asetettu?                    vai onko noi sähköhärpäkkeet liian ranttuja?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Tällähetkellä kyseessä lainakvernet ja työntövarsi on pitkässä reijässä. Joskus vaan pohtinut että Kannattaisiko investoida auroihin ja kyntää vähän enemmänkin. Noissa on hieman säätöongelmaa sikäli että ei tahdo saada työntövartta riittävän pitkäksi ja sitten ei tahdo nostaa tarpeeksi ylös jotta mahtuu kääntymään. En kuitenkaan jaksa ruveta vetokarttua siirtämään.
Hohhoijaa.

Ootko nyt ihan varma että karjatilan kannattaisi kyntää paljon? Ihan olet kuitenkin pohtinut asiaa!

Sulla menee se vältti todennäköisesti keula liian ylhäällä. Kyl valmeteissa pitäs nostokorkeuden riittää.

Onlandit isoilla tukirenkailla pitäis varmaan parhaiten työsyvyyden tasaisena.

Ei mun omat kynnettävät mihinkään muutu. Nurmet uusitaan ja siinäkin 20 porsaan sääntö rajoittaa. Kuitenkin voisi löytyä yhteistyökuviota ja jopa urakointia sen vertaa että saisi oikeasti vähän kyntää. Jos aurat pysyisi helposti säädössä niin sinne hyttiin olisi helpompi istuttaa renkiä myös tarpeen mukaan. Itte koen että kyntö on sellaista touhua mikä pitää tehdä kunnolla jos tekee ollenkaan. Jäljen kun heti näkee niin ei voi todeta että ei nähnyt. Lisäksi kynnöllä saa tilattua pellon tulevaa rehuntekoa ajatellen jos peltoa ei saa tasaiseksi. Sitä peltoa kun ei millään enää keväällä tasolta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2524
  • Etelä-Karjala
Vs: Kyntöauran työsyvyys
hitaat on teilän luut!  eiks noi ihan oikeesti pitäs pitää aurat oikeessa syvyytessä kun kerran asetettu?                    vai onko noi sähköhärpäkkeet liian ranttuja?

Jotenkin tuntuu ettei osata käyttää niitä. Mulla on ehkä helpommat maat siinä mielessä, ettei ole niitä tiukkoja savia. Valtun perässä kääntö-Överumit tulee niinkuin pitääkin, sekoitussäätö on jossain asennossa 2-4 maasta riippuen, sitten kun säätää työsyvyyden halutuksi niin ei siihen tarvi kesken lohkon puuttua.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Tällähetkellä kyseessä lainakvernet ja työntövarsi on pitkässä reijässä. Joskus vaan pohtinut että Kannattaisiko investoida auroihin ja kyntää vähän enemmänkin. Noissa on hieman säätöongelmaa sikäli että ei tahdo saada työntövartta riittävän pitkäksi ja sitten ei tahdo nostaa tarpeeksi ylös jotta mahtuu kääntymään. En kuitenkaan jaksa ruveta vetokarttua siirtämään.
Hohhoijaa.

Ootko nyt ihan varma että karjatilan kannattaisi kyntää paljon? Ihan olet kuitenkin pohtinut asiaa!

Sulla menee se vältti todennäköisesti keula liian ylhäällä. Kyl valmeteissa pitäs nostokorkeuden riittää.

Onlandit isoilla tukirenkailla pitäis varmaan parhaiten työsyvyyden tasaisena.

Ei mun omat kynnettävät mihinkään muutu. Nurmet uusitaan ja siinäkin 20 porsaan sääntö rajoittaa. Kuitenkin voisi löytyä yhteistyökuviota ja jopa urakointia sen vertaa että saisi oikeasti vähän kyntää. Jos aurat pysyisi helposti säädössä niin sinne hyttiin olisi helpompi istuttaa renkiä myös tarpeen mukaan. Itte koen että kyntö on sellaista touhua mikä pitää tehdä kunnolla jos tekee ollenkaan. Jäljen kun heti näkee niin ei voi todeta että ei nähnyt. Lisäksi kynnöllä saa tilattua pellon tulevaa rehuntekoa ajatellen jos peltoa ei saa tasaiseksi. Sitä peltoa kun ei millään enää keväällä tasolta.

Vallullako kynnät vaiko Deerellä?

Sen huomasin taas tänä vuonna, että Deeren "sekoitussäädöstä" ei löytynyt sellaista kohtaa joka olisi toiminut joka paikassa. Käänsin sen sitten pois päältä ja ajelin pelkällä asentosäädöllä. Kun takapyörät upposivat maahan, niin aurat kävivät tietty välillä 45 sentissä  ;D ;D

Tää siis paikoissa joissa vaihtuu hiesusta harmaaseen saveen ja maatumattomaan suohon metrin matkalla
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 377
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Pitää siirtyä hinattaviin auroihin.


+kääntöaura_https://www.youtube.com/watch?v=K11FoQWxbWA

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Tällähetkellä kyseessä lainakvernet ja työntövarsi on pitkässä reijässä. Joskus vaan pohtinut että Kannattaisiko investoida auroihin ja kyntää vähän enemmänkin. Noissa on hieman säätöongelmaa sikäli että ei tahdo saada työntövartta riittävän pitkäksi ja sitten ei tahdo nostaa tarpeeksi ylös jotta mahtuu kääntymään. En kuitenkaan jaksa ruveta vetokarttua siirtämään.
Hohhoijaa.

Ootko nyt ihan varma että karjatilan kannattaisi kyntää paljon? Ihan olet kuitenkin pohtinut asiaa!

Sulla menee se vältti todennäköisesti keula liian ylhäällä. Kyl valmeteissa pitäs nostokorkeuden riittää.

Onlandit isoilla tukirenkailla pitäis varmaan parhaiten työsyvyyden tasaisena.

Ei mun omat kynnettävät mihinkään muutu. Nurmet uusitaan ja siinäkin 20 porsaan sääntö rajoittaa. Kuitenkin voisi löytyä yhteistyökuviota ja jopa urakointia sen vertaa että saisi oikeasti vähän kyntää. Jos aurat pysyisi helposti säädössä niin sinne hyttiin olisi helpompi istuttaa renkiä myös tarpeen mukaan. Itte koen että kyntö on sellaista touhua mikä pitää tehdä kunnolla jos tekee ollenkaan. Jäljen kun heti näkee niin ei voi todeta että ei nähnyt. Lisäksi kynnöllä saa tilattua pellon tulevaa rehuntekoa ajatellen jos peltoa ei saa tasaiseksi. Sitä peltoa kun ei millään enää keväällä tasolta.

Vallullako kynnät vaiko Deerellä?

Sen huomasin taas tänä vuonna, että Deeren "sekoitussäädöstä" ei löytynyt sellaista kohtaa joka olisi toiminut joka paikassa. Käänsin sen sitten pois päältä ja ajelin pelkällä asentosäädöllä. Kun takapyörät upposivat maahan, niin aurat kävivät tietty välillä 45 sentissä  ;D ;D

Tää siis paikoissa joissa vaihtuu hiesusta harmaaseen saveen ja maatumattomaan suohon metrin matkalla

Vallulla.

Tää on Just se ongelma että auroista pitäisi saada pois se veturin ja maalajien aiheuttama muutos ja Auran runko säätyisi juuri ennen ensimmäistä auraa sangen päältä ja sitten tukipyörä takana tietenkin takareunassa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Köntys

  • Vieras
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Niin siis ongelma ei ole se että aurat ei pysy maassa vaan se että ne ei pysy samassa korkeudessa vaan joutuu nostolaitetta säätämään. Taitaa olla kaikille tuttua vaikka harva sen myöntää. Tätä kun tekee varsinkin pimeässä niin epäonnistumisen riski on suuri. Näissä kyseisissä autoissa on siis tosiaan kaksi vetopistettä nostolaitteelle ja nyt se tanko on siinä etummaisessa. Tämä tekee sen että ei tahdo löytyä tarpeeksi pitkää työntövartta ja sitten kun nostaa ilmaan niin auroja käänteessä tahtoo pyörä osua maahan. Niin joo tota nostovartta voisi toki ruuvata että nousee korkeammalle. Toinen säätyykin sitten tunkilla.

No jotenkin kuulostaa siltä, että sulla kun pitää toi työntövarsi olla liian lyhkäisellä tuon nostokorkeuden takia, niin sen takia sitten aurat on liian nenällään, eli liian ottavassa säädössäkin, raskas vetää. Tunnustelija reakoi "liikaa" pienempiinkin maanvaihteluihin. Ja kun tunnustelija sitä auraa alkaa nostattamaan, se nouseekin kokonaan, juurikin sen takia kun työntövarsi on liian lyhkäisellä. Lyhennä niitä nostovarsia reippaasti, niin että saat sen auran nostettua tarpeeksi ylös ja sitten kyntäessä oikeaan asentoon (vaateriin) ja että työntövarren tappi on kyntäessä keskimäärin sen pitkän reiän puolivälissä. Ristus notta...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Niin siis ongelma ei ole se että aurat ei pysy maassa vaan se että ne ei pysy samassa korkeudessa vaan joutuu nostolaitetta säätämään. Taitaa olla kaikille tuttua vaikka harva sen myöntää. Tätä kun tekee varsinkin pimeässä niin epäonnistumisen riski on suuri. Näissä kyseisissä autoissa on siis tosiaan kaksi vetopistettä nostolaitteelle ja nyt se tanko on siinä etummaisessa. Tämä tekee sen että ei tahdo löytyä tarpeeksi pitkää työntövartta ja sitten kun nostaa ilmaan niin auroja käänteessä tahtoo pyörä osua maahan. Niin joo tota nostovartta voisi toki ruuvata että nousee korkeammalle. Toinen säätyykin sitten tunkilla.

No jotenkin kuulostaa siltä, että sulla kun pitää toi työntövarsi olla liian lyhkäisellä tuon nostokorkeuden takia, niin sen takia sitten aurat on liian nenällään, eli liian ottavassa säädössäkin, raskas vetää. Tunnustelija reakoi "liikaa" pienempiinkin maanvaihteluihin. Ja kun tunnustelija sitä auraa alkaa nostattamaan, se nouseekin kokonaan, juurikin sen takia kun työntövarsi on liian lyhkäisellä. Lyhennä niitä nostovarsia reippaasti, niin että saat sen auran nostettua tarpeeksi ylös ja sitten kyntäessä oikeaan asentoon (vaateriin) ja että työntövarren tappi on kyntäessä keskimäärin sen pitkän reiän puolivälissä. Ristus notta...

Teatteriin koittaa huvikseen ottaa työntövarsi irti yhdeksi vedoksi ja kattoa että osaako toi käyttäytyä. Epäilen että ei muutu miksikään mutta aina voi kokeilla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Niin siis ongelma ei ole se että aurat ei pysy maassa vaan se että ne ei pysy samassa korkeudessa vaan joutuu nostolaitetta säätämään. Taitaa olla kaikille tuttua vaikka harva sen myöntää. Tätä kun tekee varsinkin pimeässä niin epäonnistumisen riski on suuri. Näissä kyseisissä autoissa on siis tosiaan kaksi vetopistettä nostolaitteelle ja nyt se tanko on siinä etummaisessa. Tämä tekee sen että ei tahdo löytyä tarpeeksi pitkää työntövartta ja sitten kun nostaa ilmaan niin auroja käänteessä tahtoo pyörä osua maahan. Niin joo tota nostovartta voisi toki ruuvata että nousee korkeammalle. Toinen säätyykin sitten tunkilla.

No jotenkin kuulostaa siltä, että sulla kun pitää toi työntövarsi olla liian lyhkäisellä tuon nostokorkeuden takia, niin sen takia sitten aurat on liian nenällään, eli liian ottavassa säädössäkin, raskas vetää. Tunnustelija reakoi "liikaa" pienempiinkin maanvaihteluihin. Ja kun tunnustelija sitä auraa alkaa nostattamaan, se nouseekin kokonaan, juurikin sen takia kun työntövarsi on liian lyhkäisellä. Lyhennä niitä nostovarsia reippaasti, niin että saat sen auran nostettua tarpeeksi ylös ja sitten kyntäessä oikeaan asentoon (vaateriin) ja että työntövarren tappi on kyntäessä keskimäärin sen pitkän reiän puolivälissä. Ristus notta...

Teatteriin koittaa huvikseen ottaa työntövarsi irti yhdeksi vedoksi ja kattoa että osaako toi käyttäytyä. Epäilen että ei muutu miksikään mutta aina voi kokeilla.

Laita siihen kettinki "työntövarreksi".

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Niin siis ongelma ei ole se että aurat ei pysy maassa vaan se että ne ei pysy samassa korkeudessa vaan joutuu nostolaitetta säätämään. Taitaa olla kaikille tuttua vaikka harva sen myöntää. Tätä kun tekee varsinkin pimeässä niin epäonnistumisen riski on suuri. Näissä kyseisissä autoissa on siis tosiaan kaksi vetopistettä nostolaitteelle ja nyt se tanko on siinä etummaisessa. Tämä tekee sen että ei tahdo löytyä tarpeeksi pitkää työntövartta ja sitten kun nostaa ilmaan niin auroja käänteessä tahtoo pyörä osua maahan. Niin joo tota nostovartta voisi toki ruuvata että nousee korkeammalle. Toinen säätyykin sitten tunkilla.

No jotenkin kuulostaa siltä, että sulla kun pitää toi työntövarsi olla liian lyhkäisellä tuon nostokorkeuden takia, niin sen takia sitten aurat on liian nenällään, eli liian ottavassa säädössäkin, raskas vetää. Tunnustelija reakoi "liikaa" pienempiinkin maanvaihteluihin. Ja kun tunnustelija sitä auraa alkaa nostattamaan, se nouseekin kokonaan, juurikin sen takia kun työntövarsi on liian lyhkäisellä. Lyhennä niitä nostovarsia reippaasti, niin että saat sen auran nostettua tarpeeksi ylös ja sitten kyntäessä oikeaan asentoon (vaateriin) ja että työntövarren tappi on kyntäessä keskimäärin sen pitkän reiän puolivälissä. Ristus notta...

Teatteriin koittaa huvikseen ottaa työntövarsi irti yhdeksi vedoksi ja kattoa että osaako toi käyttäytyä. Epäilen että ei muutu miksikään mutta aina voi kokeilla.

Laita siihen kettinki "työntövarreksi".

Tää puhelin on hauska kun kirjoittaa mitä sattuu.

Ei taida nostokorkeuteen riittää. Jos jaksaa askarrella niin joku lenkkisysteemi johon saa hydraulisem työntövarren kiinni olisi ainakin periaatteessa toimiva jos siis osoittaa että toi työntövarsi vaikuttaa tähän. Epäilen hieman sitä mutta kannattaa ehkä kokeilla. Kronoksen lapiorullaäkeestä taitaa löytyä tuo osa valmiina. Sitten taas tarvitaan aika lyhyt hydraulinen työntövarsi minkä saa hinattua lyhyeksi kun nostaa auran ilmaan...
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Vallulla.

Tää on Just se ongelma että auroista pitäisi saada pois se veturin ja maalajien aiheuttama muutos ja Auran runko säätyisi juuri ennen ensimmäistä auraa sangen päältä ja sitten tukipyörä takana tietenkin takareunassa.
No osta ne onlandit, ei tartte raidevälin mukaan säädellä sitten.

Urakoit vaan niin äkkiähän se on maksettu...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Niin siis ongelma ei ole se että aurat ei pysy maassa vaan se että ne ei pysy samassa korkeudessa vaan joutuu nostolaitetta säätämään. Taitaa olla kaikille tuttua vaikka harva sen myöntää. Tätä kun tekee varsinkin pimeässä niin epäonnistumisen riski on suuri. Näissä kyseisissä autoissa on siis tosiaan kaksi vetopistettä nostolaitteelle ja nyt se tanko on siinä etummaisessa. Tämä tekee sen että ei tahdo löytyä tarpeeksi pitkää työntövartta ja sitten kun nostaa ilmaan niin auroja käänteessä tahtoo pyörä osua maahan. Niin joo tota nostovartta voisi toki ruuvata että nousee korkeammalle. Toinen säätyykin sitten tunkilla.

No jotenkin kuulostaa siltä, että sulla kun pitää toi työntövarsi olla liian lyhkäisellä tuon nostokorkeuden takia, niin sen takia sitten aurat on liian nenällään, eli liian ottavassa säädössäkin, raskas vetää. Tunnustelija reakoi "liikaa" pienempiinkin maanvaihteluihin. Ja kun tunnustelija sitä auraa alkaa nostattamaan, se nouseekin kokonaan, juurikin sen takia kun työntövarsi on liian lyhkäisellä. Lyhennä niitä nostovarsia reippaasti, niin että saat sen auran nostettua tarpeeksi ylös ja sitten kyntäessä oikeaan asentoon (vaateriin) ja että työntövarren tappi on kyntäessä keskimäärin sen pitkän reiän puolivälissä. Ristus notta...

Teatteriin koittaa huvikseen ottaa työntövarsi irti yhdeksi vedoksi ja kattoa että osaako toi käyttäytyä. Epäilen että ei muutu miksikään mutta aina voi kokeilla.

Laita siihen kettinki "työntövarreksi".

Tää puhelin on hauska kun kirjoittaa mitä sattuu.

Ei taida nostokorkeuteen riittää. Jos jaksaa askarrella niin joku lenkkisysteemi johon saa hydraulisem työntövarren kiinni olisi ainakin periaatteessa toimiva jos siis osoittaa että toi työntövarsi vaikuttaa tähän. Epäilen hieman sitä mutta kannattaa ehkä kokeilla. Kronoksen lapiorullaäkeestä taitaa löytyä tuo osa valmiina. Sitten taas tarvitaan aika lyhyt hydraulinen työntövarsi minkä saa hinattua lyhyeksi kun nostaa auran ilmaan...

Laita niin lyhyt kettinki että nostovara just riittää. Mutta kuitenkin niin pitkä, että se ei rajoita normaaleja liikkeitä.

Voit sä tietty laittaa sen työntövarren ja aurojen väliin jonkun virityksen parilla sakkelillakin. Siinä vaan käy niin, että työntövarsi luiskahtaa sinne aurojen "vetokolmion" sisäpuolelle ja sitten se työntövarsi vääntyy paskaksi.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.