Tuli nyt vasta katsottua tota videoo. Eikö sulla ollu rakotulkkia millä venttiilivälykset tarkastit, tiedätkö edes mitä se välys pitäisi olla?
Oli rakotulkki, ei vain pysynyt kaikki yht'aikaa kädessä kuvatessa.
Välys on ohjekirjan mukaan (imu) 0,406 mm ja (pako) 0,305 mm. Nyt ovat kaikki juuri noin. Mielestäni, ehkä, käynti muuttui paremmaksi...
Ja eikö niis paris venttiilis ollu välyksiä ollenkaan, missä peukutit alaspäin, mitkä pytyt ne oli, oliko juurikin ne 3- ja 6-pytyt?
Tuo peukutus oli vain sitä varten, että työntötangosta kokeilemalla voi helposti kokeilla venttiilin asennon. Eli jos työntötanko on löysällä niin venttiilin tulisi olla kiinni.
Meni muuten suurin osa ajasta kun etsin taas vaihteeksi muttereita, prikkoja ja ruuveja nurtsilta. Hyvä apu on magneetti-harava...
Seuraava projekti on ilmeisesti 3- ja 6-sylinterin suuttimien irroitus ja jonkinlainen puhdistus. YouTubessa on monta vinkkiä miten diesel-suuttimet voi puhdistaa ultraäänellä.
Ehkä jo ennen joulua...