Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puimurin kiilahihnat!  (Luettu 13074 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Puimurin kiilahihnat!

Tuli just vaideltua remmiä Faariin, oli jopa yksi alkuperäinenkin vielä, eli 36-vuotta vanha. Olisi se voinut vielä 5-vuottakin mennä, mutta kun ei just ollu muuta tekemistä niin vaihdoin, kun se oli se kaikkein veetumaisin ja takimmaisin vaihdettava ja murtioimia ihan kiitettävästi. Selkäpuoli oli vielä ehjää.  Näitä nykyremmiä menee muutaman vuoden välein. Ei kulumalla, vaan murenemalla!
Kysymys kuuluukin... Millä nämä nykyiset remmet saisi kestämään kauemmin, siis ettei kuivuuttaan ala murenemaan. Auttaisko joku remmivaha pitämään ne elastisina, vai onko niihin jotain muuta ainetta keksitty? Entäs sellaiset remmet, jotka toimii ns. "kytkiminä", jätättekö ne kireelle vai löysälle talveksi?

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8516
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Ota irti ja pidä tasaisessa optimilämpötilassa pimeässä. Optimilämpötilan joutuu vielä selvittämään.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Köntys

  • Vieras
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Ota irti ja pidä tasaisessa optimilämpötilassa pimeässä. Optimilämpötilan joutuu vielä selvittämään.

Melkein olisi helpompi tehdä puimurille oma humidori.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Kaikki puiman remmit kannattaa säilöä kellarissa vesiastioissa, ei kuivu ja ovat valolta suojattuna myös.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Kaikki puiman remmit kannattaa säilöä kellarissa vesiastioissa, ei kuivu ja ovat valolta suojattuna myös.

Tuossa on hieman perääkin. Hihnojen paras säilytyspaikka on pimeä ja viileä.

Auringon valo vanhentaa aika nopeasti. Näinhän se on renkaissakin.

Joskus tuohon murenemiseen on auttanut, kun vaihtaa remmin valmistumaata. Idässä käytetään vielä kumia paljon, eikä mitään muovisekoituksia. Näinhän se on renkaissakin (jo toistamiseen sanottua) :-D

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Noo paljoltihan nuo remmit puimassaon valolta suojassa suojapellien takana.Käytännössä kait ei niitä remmejä juuri löysäillä talvisäilytykseen ainakaan meillä.Optibeltin hihnoja on ja kyllä ne tavan mukaan on kestäneet.Jos remmi luistaa niin kyllä siihen sitten tulee lämpiämisen myötä niitä pykimiäkin, joten kannattaa pitää kireydet sopivina.Silti jokin remmi vaikka näyttää että se just on lopussa saattaa kestää ja kestää........-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66252
Vs: Puimurin kiilahihnat!
mutta ei net enää kestä kuin enne kuiteskaan vaikka punkassa pitäisit... mutta onko net niiiin kalliita ettei niitä muutamien vuosien jälkeen voiskin vaihtaa...      tuleepa einakin kone katottua myös sieltäpäin...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Käyttöäenempi nii kuluukin.eisiinä muuta ihmeempää, enne 50 ha syksyssä nyt 200,siinä remmitkin pyörii enempi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66252
Vs: Puimurin kiilahihnat!
mutta eipä turhaan pyöri.   varastosa seisoneena murentunu hatuttaa...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Kaikki puiman remmit kannattaa säilöä kellarissa vesiastioissa, ei kuivu ja ovat valolta suojattuna myös.

Tuossa on hieman perääkin. Hihnojen paras säilytyspaikka on pimeä ja viileä.

Auringon valo vanhentaa aika nopeasti. Näinhän se on renkaissakin.

Joskus tuohon murenemiseen on auttanut, kun vaihtaa remmin valmistumaata. Idässä käytetään vielä kumia paljon, eikä mitään muovisekoituksia. Näinhän se on renkaissakin (jo toistamiseen sanottua) :-D

Eli jättää talveksi ulos. On märkää ja pimeää.

Tää hihnaongelma on siis vain Fahrissa ja John Deeressä. Siis että hihnat vanhuuttaan kuivuvat 😅😅 Kyl vaikka Sampo syö remmiä sitä tahtia, että ei tartte paljon kuivumista pelätä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66252
Vs: Puimurin kiilahihnat!
sanpossahan linjat on kuin kokoomuksen tekemiä... ei samaan suuntaa ole yksikään hihnapyörä...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52035
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puimurin kiilahihnat!
sanpossahan linjat on kuin kokoomuksen tekemiä... ei samaan suuntaa ole yksikään hihnapyörä...

Tuli kerran kurkistettua 600:n pellin alle, oli vaihtokonerivissä.

Miten ne hihnat pysyy ruodussa? Hihnoja menee ristiin, rastiin ja solmuun.

Vaarissa on terä, kaatokela, pöydän käyttö, variaattori, seula, silppuri, tyhjennys ja moottorilta tuleva päähihna. Moottorissa on puhaltimen ja laturin hihna. Yksikään ei kulje ristiin toisen hihnan kanssa ja yhdenkään hihnan vaihtoon ei tarvi irrottaa kahta muuta hihnaa enempää. Pääsääntösesti riittää sen yhden risan irrotus. Loput elintoiminnot on ketjulla ja rattailla.

No, faarikin on tyhmän ja tumpelon puimuri.



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8516
Vs: Puimurin kiilahihnat!
sanpossahan linjat on kuin kokoomuksen tekemiä... ei samaan suuntaa ole yksikään hihnapyörä...

Tuli kerran kurkistettua 600:n pellin alle, oli vaihtokonerivissä.

Miten ne hihnat pysyy ruodussa? Hihnoja menee ristiin, rastiin ja solmuun.

Vaarissa on terä, kaatokela, pöydän käyttö, variaattori, seula, silppuri, tyhjennys ja moottorilta tuleva päähihna. Moottorissa on puhaltimen ja laturin hihna. Yksikään ei kulje ristiin toisen hihnan kanssa ja yhdenkään hihnan vaihtoon ei tarvi irrottaa kahta muuta hihnaa enempää. Pääsääntösesti riittää sen yhden risan irrotus. Loput elintoiminnot on ketjulla ja rattailla.

No, faarikin on tyhmän ja tumpelon puimuri.

Noin uudet sampot ovatkin paskoja.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20106
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Claasissa on kivasti yksi 3D-hihna, kierteellä, kahdeksikolla ja tusinan verran mutkalla eri suuntiin. Seulaston ja ruuvien käyttöhihna. Siinä lisäksi on nippu remmejä, muutinhina mukaan luettuna, edessä. Plus peltien kannatusrangat ja muut telineet ja raudat.

On semmoinen kahvipaussilla tehtävä homma. Jos paussi kestää pari päivää. Ja jos on valmiiksi se erikoispitkä M12 pultti niitä muuttimen limppuja lukitsemaan.

-SS-

alpo10

  • Vieras
Vs: Puimurin kiilahihnat!
Kaikki puiman remmit kannattaa säilöä kellarissa vesiastioissa, ei kuivu ja ovat valolta suojattuna myös.

Tuossa on hieman perääkin. Hihnojen paras säilytyspaikka on pimeä ja viileä.

Auringon valo vanhentaa aika nopeasti. Näinhän se on renkaissakin.

Joskus tuohon murenemiseen on auttanut, kun vaihtaa remmin valmistumaata. Idässä käytetään vielä kumia paljon, eikä mitään muovisekoituksia. Näinhän se on renkaissakin (jo toistamiseen sanottua) :-D
Halikon kumipalvelu tuo ilmeisesti jostain idästä remmejä ja ainakin ne ovat kestäneet ihan hyvin...lisäksi siellä on mukava piipahtaa hakemassa, kun sitä pyörittää oikein kaunis tyttö :)
Optibeltin remmissä, jonka just eilen vaihdoin luki Romania valmistusmaana, ihan kelpoinen remmi sekin.

kiinasta ainakin tulee ihan paskaa, käryää ja haisee pahalle kun kuumenee, muu remmi murtuu ihan paloksi ja selkäpuolella oleva kangas vaan jää jäljelle. Huonoja remmejä ei saa sopivalle kireydelle, kun se elastisuus puuttuu, löysänä luistaa ja liian kireenä kuumenee muuten. Variaattoreissa ne mekanismit jos ei toimi kunnolla tai säästäväinen isäntä vaihtaa vaan toisen remmin, niin menee äkkiä. Ennakointi auttaa paljon, turha niitä on ihan loppuun yrittää muutenkaan ajaa