Kaikki puiman remmit kannattaa säilöä kellarissa vesiastioissa, ei kuivu ja ovat valolta suojattuna myös.
Tuossa on hieman perääkin. Hihnojen paras säilytyspaikka on pimeä ja viileä.
Auringon valo vanhentaa aika nopeasti. Näinhän se on renkaissakin.
Joskus tuohon murenemiseen on auttanut, kun vaihtaa remmin valmistumaata. Idässä käytetään vielä kumia paljon, eikä mitään muovisekoituksia. Näinhän se on renkaissakin (jo toistamiseen sanottua) :-D
Halikon kumipalvelu tuo ilmeisesti jostain idästä remmejä ja ainakin ne ovat kestäneet ihan hyvin...lisäksi siellä on mukava piipahtaa hakemassa, kun sitä pyörittää oikein kaunis tyttö ![Hymyilee :)](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/smiley.gif)
Optibeltin remmissä, jonka just eilen vaihdoin luki Romania valmistusmaana, ihan kelpoinen remmi sekin.
kiinasta ainakin tulee ihan paskaa, käryää ja haisee pahalle kun kuumenee, muu remmi murtuu ihan paloksi ja selkäpuolella oleva kangas vaan jää jäljelle. Huonoja remmejä ei saa sopivalle kireydelle, kun se elastisuus puuttuu, löysänä luistaa ja liian kireenä kuumenee muuten. Variaattoreissa ne mekanismit jos ei toimi kunnolla tai säästäväinen isäntä vaihtaa vaan toisen remmin, niin menee äkkiä. Ennakointi auttaa paljon, turha niitä on ihan loppuun yrittää muutenkaan ajaa
Juu kyllähän toki Optibelti on hyvän maineessa. Toki sinnekin on sattumia mahtunut sekaan.. Se on vain monessa kohtaa, niin että ei kannata maksaa merkistä itseään kipeäksi jos halvempi ajaa saman asian.
Edulliset hihnat ei välttämättä niin viimeisteltyjä. Purseita on, mutta ne lähtee käytössä.
Kiinan p*skaa en yleistä. Toki sitäkin sieltä lähtee paljon, mutta kyllä se pääosin riippu mitä sieltä tilataan ja mistä. Oikein halvalla saa huonoa. Kalliimmalla parempaa laatua.
Yhdessä erässä Roulundsin hihnoja luki Intia. Sinne ne lähti kivimurskaa pyörittämään. Oletettavasti ihan hyvällä menestyksellä, kun ei mitään kuulunut perästä. Hintaero oli luokkaa, yhden orginellin hinnalla sai koko sarjan toista merkkiä.