Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MTK:n johtajan palkka kasvaa - tuottajien tilipussi pienentynyt yli 53 %  (Luettu 23537 kertaa)

carhu

  • Vieras
Hyvä jos olet tyytyväinen. Jos tulos yleisesti tippuu 53,7 prosenttia on se varmuudella pois alalta. Jos olet saanut nostettua tuloasi juoksemalla kovemmin oikeastaan olet ottanut sen omasta selkänahasta.

Koskaan ei pidä olla liian tyytyväinen, se tekee vain laiskaksi. Noinhan se menee yrittäjä ottaa sen mitä otettavissa on juurikin selkänahastaan. Pitäishän sinunkin se tietää olethan kertomasi mukaan mukana näissä yritys hommissa.  Tuo Mtk se kun ei ole yritys ,niin puheenjohtajalle se olis syytä alkaa maksaa kunnollista palkkaa niin kun muillekin palkollisille etujärjestö johtajille.

Silja-Johanna

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Palkka tuloksien mukaan. Muuten niitä tuloksia ei tule. Ihan yksinkertaisesti se toimii.

navettapiika

  • Vieras
Palkka tuloksien mukaan. Muuten niitä tuloksia ei tule. Ihan yksinkertaisesti se toimii.
Muuten hyvä, mutta ei tule koskaan menemään MTK:ssa läpi...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Palkka tuloksien mukaan. Muuten niitä tuloksia ei tule. Ihan yksinkertaisesti se toimii.

Oho ! ensimmäinen ehdotus ja heti ... Toimii ! Jos vaan tahtoa on niin MTN:n puheenjohtaja pystyy mihin vain. Siitähän se kiinni on olutkin. MTK.n puheenjohtajan tulospalkkauksella  ei tuottajien tulot olisi tippunut.

Silja-Johanna

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Ansioitten mukaan. Ja toisaalta jos olet sitä mieltä ettei kykene mihinkään niin silloin vasta on ongelma.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Ansioitten mukaan. Ja toisaalta jos olet sitä mieltä ettei kykene mihinkään niin silloin vasta on ongelma.

Vaikutusmahdollisuudet lähes olemattomat. Ongelma toki, mutta tuskin ratkaistavissa.

Silja-Johanna

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52

Homer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Itse olen ajatellut että MTK ei enään voi vaikuttaa meikäläisen tulon muodostukseen ja sen olen hyväksynyt.
 Oletin että järjestön voimavarat kohdennetaan loppaukseen mutta sikafarmarina voin todeta että ministeriö sekä Mtk tulee lopettamaan suomalaisen sikatalouden.
Meidän sioilla on hännät , meidän sioilla on eettiset olosuhteet,  meidän sioilla on tilaa paljon enemmän kuin muilla kilpailija maiden possuilla, meidän sioilla ei ole täysritilää, sikafarmareilla töitä säädösten takia pirusti enemmän kuin saksalaisilla farmareilla , meidän sikojen tuottaminen maksaa paljon enemmän kuin kilpailijoilla(tuontilihalla). Tähän vielä tällä hetkellä Euroopan huonoin hinta ja kallein teurastus systeemi yhdessä vuorossa jne.(ei jaksa jatkaa listaa).
Täytyy myöntää että huumori loppuu kun sanotaan että tehosta sekä kilpaile samoilla Eu- markkinoilla olevan sianlihan kanssa .
Mun mielestä MMM sekä MTK ovat epäonnistuneet tosi pahasti suomalaisen sikatalouden etujen ajamisessa.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2856
Itse olen ajatellut että MTK ei enään voi vaikuttaa meikäläisen tulon muodostukseen ja sen olen hyväksynyt.
 Oletin että järjestön voimavarat kohdennetaan loppaukseen mutta sikafarmarina voin todeta että ministeriö sekä Mtk tulee lopettamaan suomalaisen sikatalouden.
Meidän sioilla on hännät , meidän sioilla on eettiset olosuhteet,  meidän sioilla on tilaa paljon enemmän kuin muilla kilpailija maiden possuilla, meidän sioilla ei ole täysritilää, sikafarmareilla töitä säädösten takia pirusti enemmän kuin saksalaisilla farmareilla , meidän sikojen tuottaminen maksaa paljon enemmän kuin kilpailijoilla(tuontilihalla). Tähän vielä tällä hetkellä Euroopan huonoin hinta ja kallein teurastus systeemi yhdessä vuorossa jne.(ei jaksa jatkaa listaa).
Täytyy myöntää että huumori loppuu kun sanotaan että tehosta sekä kilpaile samoilla Eu- markkinoilla olevan sianlihan kanssa .
Mun mielestä MMM sekä MTK ovat epäonnistuneet tosi pahasti suomalaisen sikatalouden etujen ajamisessa.

Tässä on hyvä kriittinen kommentti. Se miten asiat suomessa tehdään Sianlihan alkutuotannossa, ei ole väärä tapa, vaan parempi kuin muualla. Mutta samaan aikaan se ei tosiaan näy tuottajille päin millään tavalla ja tehoton (tosi huonon suhde hinnalla, laadulla ja määrällä) Suomalainen teurastamoteollisuus ryssii systeemit kuitenkin.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Itse olen ajatellut että MTK ei enään voi vaikuttaa meikäläisen tulon muodostukseen ja sen olen hyväksynyt.
 Oletin että järjestön voimavarat kohdennetaan loppaukseen mutta sikafarmarina voin todeta että ministeriö sekä Mtk tulee lopettamaan suomalaisen sikatalouden.
Meidän sioilla on hännät , meidän sioilla on eettiset olosuhteet,  meidän sioilla on tilaa paljon enemmän kuin muilla kilpailija maiden possuilla, meidän sioilla ei ole täysritilää, sikafarmareilla töitä säädösten takia pirusti enemmän kuin saksalaisilla farmareilla , meidän sikojen tuottaminen maksaa paljon enemmän kuin kilpailijoilla(tuontilihalla). Tähän vielä tällä hetkellä Euroopan huonoin hinta ja kallein teurastus systeemi yhdessä vuorossa jne.(ei jaksa jatkaa listaa).
Täytyy myöntää että huumori loppuu kun sanotaan että tehosta sekä kilpaile samoilla Eu- markkinoilla olevan sianlihan kanssa .
Mun mielestä MMM sekä MTK ovat epäonnistuneet tosi pahasti suomalaisen sikatalouden etujen ajamisessa.

Tässä on hyvä kriittinen kommentti. Se miten asiat suomessa tehdään Sianlihan alkutuotannossa, ei ole väärä tapa, vaan parempi kuin muualla. Mutta samaan aikaan se ei tosiaan näy tuottajille päin millään tavalla ja tehoton (tosi huonon suhde hinnalla, laadulla ja määrällä) Suomalainen teurastamoteollisuus ryssii systeemit kuitenkin.
Juuri näin ja samaan aikaan julkinen sektori ostaa lihaa jonka tuottaminen olisi suomessa lainvastaista siis niiden lakien joita tämä sama julkinen sektori on säätänyt  :(

carhu

  • Vieras
Palkka tuloksien mukaan. Muuten niitä tuloksia ei tule. Ihan yksinkertaisesti se toimii.

 n
Niinpä juurikin nythän tuloksia onkin tullutkin jo  ihan koko rahan edestä ja enemmänkin. Nyt vaan lissää palkkaa,kun vaadit lisää tuloksia.  Ihan yksinkertaisesti se toimii.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Tilipussi -pulitissi
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

carhu

  • Vieras
Ansioitten mukaan. Ja toisaalta jos olet sitä mieltä ettei kykene mihinkään niin silloin vasta on ongelma.

 Jokos se on sinulle selvinnyt ,notta mihin sitä tulisi kyetä. Jos ei niin silloin alkaa olla onkelma.

Silja-Johanna

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Kyllä - se on ollut selvää alun pitäen. Tulos tai ulos. Tuskin Sinäkään pitäisit nollatulosta tekevää työntekijää - se on aika iso ongelma.

carhu

  • Vieras
Kyllä - se on ollut selvää alun pitäen. Tulos tai ulos. Tuskin Sinäkään pitäisit nollatulosta tekevää työntekijää - se on aika iso ongelma.

Mikäs se onkaan se tulos jota vaaditaan ,noin niin kun konkreettisesti.