Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tynnyripumput  (Luettu 26480 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tynnyripumput
Kyllpäs tynnyripumpumpusta kehkeytyy melkonen mielipiteiden ja näkemysten kyhäelmä. ;D
Tätä on ollut mukava seurata.  8) - Viisastuuko... jää nähtäväksi, niin monenlaista osviittaa on tarjolla. ::)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
pätevin syy ropun aukaasuhu on tiivistyneen kosteurenpoisto joka ei imuvaihtajalla niinkää onnistu.. tokiki se siihe öölihi sekaantuu seki.. pätee ehkä enemmän vaihteistoihi yms..

toisaalta ropun magneetista ne ensimmääset hippujen huomaamiset säästää lompsaa aikalailla ku viä aukaasooki sitte aijjoos paikkoja ???

Moottorista se kondenssivesi kyllä yleensä haihtuu huohohottimen kautta, kun sitä käytetään pidempään lämpöisenä edes sillointällöin.
Ja voihan sitä kondenssivettä tulla sen uudenkin öljyn mukana, ja on melkein toennäköisempääkin, jos sitä otetaan vuosia samasta vajaasta tynnyristä  ::)

Kohta olemme öljyn separaattorin kimpussa eli huohotinventtiilin sielunelämässä keskustellen siitä kuinka se erottaa öljyn, veden ja pakokaasun toisistaan. ;D



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
Kyllpäs tynnyripumpumpusta kehkeytyy melkonen mielipiteiden ja näkemysten kyhäelmä. ;D
Tätä on ollut mukava seurata.  8) - Viisastuuko... jää nähtäväksi, niin monenlaista osviittaa on tarjolla. ::)

Muista gore tex ja tuohi, yhtä ainoaa oikeaa tapaa ei ole vaan tarve ratkaisee.. :)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tynnyripumput
Nykyajan autonmoottoreissa syvin kohta on imuvaihtajan imuaukon kohdalla näin nerokkaasti ovat
insirjöörit asian ratkaisseet. Yleensä näissä ei proppua ole laisinkaan.
Glykoli on ongelmallinen jos sitä on joutunut öljyn joukkoon silloin pitää propusta päästä jos kyseessä vanhempi kalusto jossa ei imukärsän syvennystä.Glykoli sekoittuu öljyyn mutta palaa pohjalle erittäin nopeasti.
Vaihteiston öljyn vaihto on aivan eri juttu .Olen päästänyt kippiliittimestä pönikkään  niin kauan että horahtaa ja loput roppujen kautta pääsee paljon helpommalla jos sama öljy vaihteistossa ja hydessä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
Nykyajan autonmoottoreissa syvin kohta on imuvaihtajan imuaukon kohdalla näin nerokkaasti ovat
insirjöörit asian ratkaisseet. Yleensä näissä ei proppua ole laisinkaan.
Glykoli on ongelmallinen jos sitä on joutunut öljyn joukkoon silloin pitää propusta päästä jos kyseessä vanhempi kalusto jossa ei imukärsän syvennystä.Glykoli sekoittuu öljyyn mutta palaa pohjalle erittäin nopeasti.
Vaihteiston öljyn vaihto on aivan eri juttu .Olen päästänyt kippiliittimestä pönikkään  niin kauan että horahtaa ja loput roppujen kautta pääsee paljon helpommalla jos sama öljy vaihteistossa ja hydessä.

Tietääkös SAS mitä pienikin tippa glykolia tekee öljyn seassa hyvinkin nopeasti???????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tynnyripumput
Nykyajan autonmoottoreissa syvin kohta on imuvaihtajan imuaukon kohdalla näin nerokkaasti ovat
insirjöörit asian ratkaisseet. Yleensä näissä ei proppua ole laisinkaan.
Glykoli on ongelmallinen jos sitä on joutunut öljyn joukkoon silloin pitää propusta päästä jos kyseessä vanhempi kalusto jossa ei imukärsän syvennystä.Glykoli sekoittuu öljyyn mutta palaa pohjalle erittäin nopeasti.
Vaihteiston öljyn vaihto on aivan eri juttu .Olen päästänyt kippiliittimestä pönikkään  niin kauan että horahtaa ja loput roppujen kautta pääsee paljon helpommalla jos sama öljy vaihteistossa ja hydessä.

ei sitten voi enää uusia vehkeit' ostaa jos kehitys menee tähän suuntaan. Ittellä on kolme vuotta vanha auto ja raktori. Kaikissa niissä on roppu pohjassa mistä öljyt saa pois.

lisäksi en kyllä arvosta yhtään sitä että peräöljyt ja hydrauliikka on samassa. jarrut ja pikavaihdesysteemit ei ihan heti sovi hyvin yhteen vaihtelevan hydrauliikkaöljyn kanssa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
Nykyajan autonmoottoreissa syvin kohta on imuvaihtajan imuaukon kohdalla näin nerokkaasti ovat
insirjöörit asian ratkaisseet. Yleensä näissä ei proppua ole laisinkaan.
Glykoli on ongelmallinen jos sitä on joutunut öljyn joukkoon silloin pitää propusta päästä jos kyseessä vanhempi kalusto jossa ei imukärsän syvennystä.Glykoli sekoittuu öljyyn mutta palaa pohjalle erittäin nopeasti.
Vaihteiston öljyn vaihto on aivan eri juttu .Olen päästänyt kippiliittimestä pönikkään  niin kauan että horahtaa ja loput roppujen kautta pääsee paljon helpommalla jos sama öljy vaihteistossa ja hydessä.

ei sitten voi enää uusia vehkeit' ostaa jos kehitys menee tähän suuntaan. Ittellä on kolme vuotta vanha auto ja raktori. Kaikissa niissä on roppu pohjassa mistä öljyt saa pois.

lisäksi en kyllä arvosta yhtään sitä että peräöljyt ja hydrauliikka on samassa. jarrut ja pikavaihdesysteemit ei ihan heti sovi hyvin yhteen vaihtelevan hydrauliikkaöljyn kanssa.

Öljykylpyjarrutko on sulle uutta tekniikkaa ja samoten perä sekä hydrauliikkaöljyt samassa tiinussa??? Täh????? :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tynnyripumput
Nykyajan autonmoottoreissa syvin kohta on imuvaihtajan imuaukon kohdalla näin nerokkaasti ovat
insirjöörit asian ratkaisseet. Yleensä näissä ei proppua ole laisinkaan.
Glykoli on ongelmallinen jos sitä on joutunut öljyn joukkoon silloin pitää propusta päästä jos kyseessä vanhempi kalusto jossa ei imukärsän syvennystä.Glykoli sekoittuu öljyyn mutta palaa pohjalle erittäin nopeasti.
Vaihteiston öljyn vaihto on aivan eri juttu .Olen päästänyt kippiliittimestä pönikkään  niin kauan että horahtaa ja loput roppujen kautta pääsee paljon helpommalla jos sama öljy vaihteistossa ja hydessä.

ei sitten voi enää uusia vehkeit' ostaa jos kehitys menee tähän suuntaan. Ittellä on kolme vuotta vanha auto ja raktori. Kaikissa niissä on roppu pohjassa mistä öljyt saa pois.

lisäksi en kyllä arvosta yhtään sitä että peräöljyt ja hydrauliikka on samassa. jarrut ja pikavaihdesysteemit ei ihan heti sovi hyvin yhteen vaihtelevan hydrauliikkaöljyn kanssa.

Öljykylpyjarrutko on sulle uutta tekniikkaa ja samoten perä sekä hydrauliikkaöljyt samassa tiinussa??? Täh????? :o

Ei se mitenkään uutta ole mutta itte en moista kaipaa. Esimerkiksi naapureiden jonnut on aika tarkkoja noista öljyistä. Ittellä kaksi valtion metallia ja yksi nassikka ja niissä ei niin hirveän suurta merkitystä mitä öljyjä hydrauliikassa pyörii. Perän kanssa sitten saa olla aika tarkkana koska siellä ne jarrutkin on.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
Nykyajan autonmoottoreissa syvin kohta on imuvaihtajan imuaukon kohdalla näin nerokkaasti ovat
insirjöörit asian ratkaisseet. Yleensä näissä ei proppua ole laisinkaan.
Glykoli on ongelmallinen jos sitä on joutunut öljyn joukkoon silloin pitää propusta päästä jos kyseessä vanhempi kalusto jossa ei imukärsän syvennystä.Glykoli sekoittuu öljyyn mutta palaa pohjalle erittäin nopeasti.
Vaihteiston öljyn vaihto on aivan eri juttu .Olen päästänyt kippiliittimestä pönikkään  niin kauan että horahtaa ja loput roppujen kautta pääsee paljon helpommalla jos sama öljy vaihteistossa ja hydessä.

ei sitten voi enää uusia vehkeit' ostaa jos kehitys menee tähän suuntaan. Ittellä on kolme vuotta vanha auto ja raktori. Kaikissa niissä on roppu pohjassa mistä öljyt saa pois.

lisäksi en kyllä arvosta yhtään sitä että peräöljyt ja hydrauliikka on samassa. jarrut ja pikavaihdesysteemit ei ihan heti sovi hyvin yhteen vaihtelevan hydrauliikkaöljyn kanssa.

Öljykylpyjarrutko on sulle uutta tekniikkaa ja samoten perä sekä hydrauliikkaöljyt samassa tiinussa??? Täh????? :o

Ei se mitenkään uutta ole mutta itte en moista kaipaa. Esimerkiksi naapureiden jonnut on aika tarkkoja noista öljyistä. Ittellä kaksi valtion metallia ja yksi nassikka ja niissä ei niin hirveän suurta merkitystä mitä öljyjä hydrauliikassa pyörii. Perän kanssa sitten saa olla aika tarkkana koska siellä ne jarrutkin on.

Okei....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
Imuvaihtajalla on kätevä imasta öljyt pois mutta pohjaropun avaaminen on elämääkin tärkeämpää. Kaikki lika mikä öljytilassa kerääntyy nimenomaan öljyroppu syvennykseen ja magneetti kerää viellä metallihileet. Nämä kannattaa kyllä poistaa. Ihan kaukana ei olla että kannattaa viellä kaataa puoli litraa polttoöljyä öljytilan läpi ennen kuin laittaa ropun paikalleen ja täyttää taas öljyllä.


 No se on just näin.

 Ja tolle Liomaam idiootille: maailman sivu mutteri on hitsattu propun reiän päälle eikä mitään uusia jenkoja tehty, on meinaan paljon helpompi, eikä mene kierteenteossa lastuja vahingossakaan öljytilaan niinku sun tyhmässä esityksessäsi. Skoodaa ei ole eikä ole ikuna ollukkaan eikä tule.

  ota poika asioista selvää. ;D Jos jollain on tarve tehdä uusia jenkoja pohjaropun reikään niin sitten on syytä tuijottaa peiliin. Nouse varpailles niin voit nähdä siittä alimmasta peilistä ruman naamasi kun olet niin pätkä. Kun vaihtaa prikan joka öljyvaihdolla eikä vedä mutteria hampaat irvessä kiinni niin koskaan ei tule ongelmia pohjaropun pitävyyden kanssa, dille. Aina voi syyttää entistä omistajaa, niinhän se menee et me köyhät pienviljelijät ei koskaan voida uutta autoa ostaa, jollain menee rahat lasten koulutuksiin ja jollain taas peltovuokriin ;) ja vanhojen romujen ostoihin. :D

 Jos haluaa et kaikki öljy tulee vaihdettua niin pohjaproppu auki ja ehkä jopa kevyt huuhtelu öljytilaan. Jos haluat et juuri ne eniten metallikuonaa sisältävät (painavat)öljymönjät jää sinne öljytilan pohjalle niin ime sinä vaan vaikka perselävelläsi ne öljyt pohjaroppua avaamatta. ;D sinnehän jäävät.

 Ihan perusasioita jopa kaltaisellesi amisdillelle ;D ;D  ei vit tu sää oot tyhmä... ;D ;D ;D

Ei menny taaskaan hitsaushommiks... 

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tynnyripumput
Ei menny taaskaan hitsaushommiks... 
Oot sie kyl kähverä jätkä. Thumbs up. :)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
Ei menny taaskaan hitsaushommiks... 
Oot sie kyl kähverä jätkä. Thumbs up. :)

Still S.K.N...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tynnyripumput
20 vuotta sitten tein tuollasen imuvaihtajan itse vanhasta hydepumpusta siihen porakone pyörittämään ja niin tuli öljyä solkenaan .Miksi ostaa kun itsellä värkkejä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tynnyripumput
20 vuotta sitten tein tuollasen imuvaihtajan itse vanhasta hydepumpusta siihen porakone pyörittämään ja niin tuli öljyä solkenaan .Miksi ostaa kun itsellä värkkejä.
On ne omat värkitkin joskus maksaneet... mutta hyvä noinkin, tuunaamalla tienaa.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
20 vuotta sitten tein tuollasen imuvaihtajan itse vanhasta hydepumpusta siihen porakone pyörittämään ja niin tuli öljyä solkenaan .Miksi ostaa kun itsellä värkkejä.

Huh.....

http://www.motonet.fi/fi/tuote/773358/Bosch-Porakonepumppu-1500lh

Mistäs sää muuten sen säiliön teit?

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159