Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tynnyripumput  (Luettu 26471 kertaa)

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Tynnyripumput
Imuvaihtajalla on kätevä imasta öljyt pois mutta pohjaropun avaaminen on elämääkin tärkeämpää. Kaikki lika mikä öljytilassa kerääntyy nimenomaan öljyroppu syvennykseen ja magneetti kerää viellä metallihileet. Nämä kannattaa kyllä poistaa. Ihan kaukana ei olla että kannattaa viellä kaataa puoli litraa polttoöljyä öljytilan läpi ennen kuin laittaa ropun paikalleen ja täyttää taas öljyllä.


 No se on just näin.

 Ja tolle Liomaam idiootille: maailman sivu mutteri on hitsattu propun reiän päälle eikä mitään uusia jenkoja tehty, on meinaan paljon helpompi, eikä mene kierteenteossa lastuja vahingossakaan öljytilaan niinku sun tyhmässä esityksessäsi. Skoodaa ei ole eikä ole ikuna ollukkaan eikä tule.

  ota poika asioista selvää. ;D Jos jollain on tarve tehdä uusia jenkoja pohjaropun reikään niin sitten on syytä tuijottaa peiliin. Nouse varpailles niin voit nähdä siittä alimmasta peilistä ruman naamasi kun olet niin pätkä. Kun vaihtaa prikan joka öljyvaihdolla eikä vedä mutteria hampaat irvessä kiinni niin koskaan ei tule ongelmia pohjaropun pitävyyden kanssa, dille. Aina voi syyttää entistä omistajaa, niinhän se menee et me köyhät pienviljelijät ei koskaan voida uutta autoa ostaa, jollain menee rahat lasten koulutuksiin ja jollain taas peltovuokriin ;) ja vanhojen romujen ostoihin. :D

 Jos haluaa et kaikki öljy tulee vaihdettua niin pohjaproppu auki ja ehkä jopa kevyt huuhtelu öljytilaan. Jos haluat et juuri ne eniten metallikuonaa sisältävät (painavat)öljymönjät jää sinne öljytilan pohjalle niin ime sinä vaan vaikka perselävelläsi ne öljyt pohjaroppua avaamatta. ;D sinnehän jäävät.

 Ihan perusasioita jopa kaltaisellesi amisdillelle ;D ;D  ei vit tu sää oot tyhmä... ;D ;D ;D
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tynnyripumput
Öljypohjiin saa sellaisia kierrettäviä kierteenkorjausosia. Biltemasta/Motonetistä.... parilla eurolla.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Tynnyripumput

Hei Puuha-Pete... Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, mistä sinne auton moottorin öljyjen joukkoon sitä metalliromua tulee?  ::)

Vaihdeaskin jotenkin ymmärrän, kun jotkut vaihtaa niin että hampaat rutisee  :D

Köntys

  • Vieras
Vs: Tynnyripumput
Öljypohjiin saa sellaisia kierrettäviä kierteenkorjausosia. Biltemasta/Motonetistä.... parilla eurolla.

Höh, Puuhishan just sanoi että se öljyproppu on helpompi hitsata kiinni  ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tynnyripumput
Öljypohjiin saa sellaisia kierrettäviä kierteenkorjausosia. Biltemasta/Motonetistä.... parilla eurolla.

Höh, Puuhishan just sanoi että se öljyproppu on helpompi hitsata kiinni  ;D
Eteenkin alumiiniseen ölljypohjaan helppo homma ihan kotikonstein  :D

Mää oon kerran hitsannut mutterin kiinni Opelin peltiseen öljypohjaan  :-X
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Tynnyripumput
No nyt on kyllä öljynvaihtohommat käsitelty, paitsi  SAS ei ole vielä kertonut omaa kokemustaan.

Köntys

  • Vieras
Vs: Tynnyripumput
Öljypohjiin saa sellaisia kierrettäviä kierteenkorjausosia. Biltemasta/Motonetistä.... parilla eurolla.

Höh, Puuhishan just sanoi että se öljyproppu on helpompi hitsata kiinni  ;D
Eteenkin alumiiniseen ölljypohjaan helppo homma ihan kotikonstein  :D

Mää oon kerran hitsannut mutterin kiinni Opelin peltiseen öljypohjaan  :-X

Kuivan puutapin kun veistelee reikään sopivaksi, se pitää paremmin, kun se paisuu sinne "vettyessään"  :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
Imuvaihtajalla on kätevä imasta öljyt pois mutta pohjaropun avaaminen on elämääkin tärkeämpää. Kaikki lika mikä öljytilassa kerääntyy nimenomaan öljyroppu syvennykseen ja magneetti kerää viellä metallihileet. Nämä kannattaa kyllä poistaa. Ihan kaukana ei olla että kannattaa viellä kaataa puoli litraa polttoöljyä öljytilan läpi ennen kuin laittaa ropun paikalleen ja täyttää taas öljyllä.


 No se on just näin.

 Ja tolle Liomaam idiootille: maailman sivu mutteri on hitsattu propun reiän päälle eikä mitään uusia jenkoja tehty, on meinaan paljon helpompi, eikä mene kierteenteossa lastuja vahingossakaan öljytilaan niinku sun tyhmässä esityksessäsi. Skoodaa ei ole eikä ole ikuna ollukkaan eikä tule.

  ota poika asioista selvää. ;D Jos jollain on tarve tehdä uusia jenkoja pohjaropun reikään niin sitten on syytä tuijottaa peiliin. Nouse varpailles niin voit nähdä siittä alimmasta peilistä ruman naamasi kun olet niin pätkä. Kun vaihtaa prikan joka öljyvaihdolla eikä vedä mutteria hampaat irvessä kiinni niin koskaan ei tule ongelmia pohjaropun pitävyyden kanssa, dille. Aina voi syyttää entistä omistajaa, niinhän se menee et me köyhät pienviljelijät ei koskaan voida uutta autoa ostaa, jollain menee rahat lasten koulutuksiin ja jollain taas peltovuokriin ;) ja vanhojen romujen ostoihin. :D

 Jos haluaa et kaikki öljy tulee vaihdettua niin pohjaproppu auki ja ehkä jopa kevyt huuhtelu öljytilaan. Jos haluat et juuri ne eniten metallikuonaa sisältävät (painavat)öljymönjät jää sinne öljytilan pohjalle niin ime sinä vaan vaikka perselävelläsi ne öljyt pohjaroppua avaamatta. ;D sinnehän jäävät.

 Ihan perusasioita jopa kaltaisellesi amisdillelle ;D ;D  ei vit tu sää oot tyhmä... ;D ;D ;D

Ottipas koville toi sun tietämättömyys, taas saatiin vinyylistä neulan kautta koko ura kaikkine uusine juttuineen.;D

Ihan tiedoksi, öljyjä yleensä vaihdellaan niin että ne on kuumia, silloin kaikki partikkelit on sekoittunu sihen öljyyn eikä suinkaan lajittuneena sinne pohjalle. Ja mistä helvetistä sinne tulee sitä metallikuonaa????? Jos moottoriöljyssä on metallisia pienpartikkeleita saati silmin huomattavia lastuja tms. ni se öljynvaihto kannattaa jättää tekemättä ja poistaa koko öljypohja. ;D

Mahtaaks tuosta suodattimesta olla muuten mitään apua????

Ai niin, miten sää hitsaat alumiinista öljypohjaa paikallaan ja onko sulla alumiinisia muttereita?????

Viimeksi muokattu: 18.05.16 - klo:21:14 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Tynnyripumput
pätevin syy ropun aukaasuhu on tiivistyneen kosteurenpoisto joka ei imuvaihtajalla niinkää onnistu.. tokiki se siihe öölihi sekaantuu seki.. pätee ehkä enemmän vaihteistoihi yms..

toisaalta ropun magneetista ne ensimmääset hippujen huomaamiset säästää lompsaa aikalailla ku viä aukaasooki sitte aijjoos paikkoja ???
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Tynnyripumput
Petellä lienee öljyt sekoittuneet pahemman kerran,se annettakoon hänelle anteeksi.
Minä olen ollut siinä käsityksessä että tuohon öljynsuodattimeen jää ne kampiakselin ja männänkappaleet jottei niitä tarvitse ronkkia öljypohjan kaukalosta.
Mutta, ei taida olla magneettia moottoriöljypropussa,pitää huomenissa vilkaista.Sattuu nimittäin oleen sellanen auto jossa vaihdetaan proppu öljynvaihdon yhteydessä ja juuri tuon tiivisteen vuoksi.

Viimeksi muokattu: 18.05.16 - klo:21:23 kirjoittanut Dr.Who

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tynnyripumput
pätevin syy ropun aukaasuhu on tiivistyneen kosteurenpoisto joka ei imuvaihtajalla niinkää onnistu.. tokiki se siihe öölihi sekaantuu seki.. pätee ehkä enemmän vaihteistoihi yms..

toisaalta ropun magneetista ne ensimmääset hippujen huomaamiset säästää lompsaa aikalailla ku viä aukaasooki sitte aijjoos paikkoja ???

Kyllpäs tynnyripumpumpusta kehkeytyy melkonen mielipiteiden ja näkemysten kyhäelmä. ;D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tynnyripumput
Petellä lienee öljyt sekoittuneet pahemman kerran,se annettakoon hänelle anteeksi.
Minä olen ollut siinä käsityksessä että tuohon öljynsuodattimeen jää ne kampiakselin ja männänkappaleet jottei niitä tarvitse ronkkia öljypohjan kaukalosta.

Opelista tuli kerran teelusikallinen nokka-akselin nokkia ulos öljyn mukana, raekoko oli sama kuin merisuolalla  ;D

Pikkuisen tikitti
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Tynnyripumput
ei tuo mitään,mää olen kaapinut vallun persuuksista pesufatillisen laakerin ja rattaankappaleita.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tynnyripumput
ei tuo mitään,mää olen kaapinut vallun persuuksista pesufatillisen laakerin ja rattaankappaleita.
No Vallu on aina Vallu. Sassi on kaapinut sata vallunperää ja väliaikoina keitteli korviketta
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Tynnyripumput
pätevin syy ropun aukaasuhu on tiivistyneen kosteurenpoisto joka ei imuvaihtajalla niinkää onnistu.. tokiki se siihe öölihi sekaantuu seki.. pätee ehkä enemmän vaihteistoihi yms..

toisaalta ropun magneetista ne ensimmääset hippujen huomaamiset säästää lompsaa aikalailla ku viä aukaasooki sitte aijjoos paikkoja ???

Moottorista se kondenssivesi kyllä yleensä haihtuu huohohottimen kautta, kun sitä käytetään pidempään lämpöisenä edes sillointällöin.
Ja voihan sitä kondenssivettä tulla sen uudenkin öljyn mukana, ja on melkein toennäköisempääkin, jos sitä otetaan vuosia samasta vajaasta tynnyristä  ::)