Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kytkimen elinkaari  (Luettu 15579 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kytkimen elinkaari
+10 000h 6600 Valmet, etukuormain, turbiini. Karjatilan sekalaisessa ajossa ja metsäajoa jonnin verran. Nyt olis kytkimen säätövara käytetty, eli kai sen kohta joutuu vaihtamaan.
Niin ,kyllä se etukuormain voi siinä nokilla ollamutta jos joka päivä käytetään,se onkin kytkimelle eri asia.Jäi vielä tuo paskan mättäminen ja soranajotalkoot tuolle kuormainkoneelle.Eli käytöstä se kytkimen kestävyys riippuu ei koneen merkistä.Alkuperäisinä niissä yleensä LUK, eikä tuo kytkin remppa mikään maailmanloppu ole.Joillekin lienee aiheuttaa kuitenkin jopa häpeän tunnetta.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Kytkimen elinkaari
Etukuormain casen 845 nokilla koko ikänsä, tunteja nyt 8000 ja kolmas kytkin.Mutta, tuota kytkintä on käytetty ees taas ajoa rehun siilolevityksessä/polkemisessa, samoin sitten myös rehun irroituksessa miljoonia kiloja.Toisessa Casessa 955 samanikäinen, niin ei ole ollut katkaisussa vieläkään vaikka tunteja on saman verran.Onhan se hiukan järeämpi mutta kuitenkin.
Kytkimen ikä riippuu siitä kuin paljon sitä käytetään, pidän sitä  vastaavana kulutusosana samoin kuin renkaita.

Muutaman kytkinremontin tekijänä voin kertoa, että vauhtipyörän sorvaaja on usein eräs kytkimen pilaaja.

Nyrkkipajassakin voi vauhtipyörän sorvata, mutta ehtona on että se nyrkkisorvari selvittää maahantuojalta, montako milliä on paineasetelman ja sorvatun vauhtipyörän pinnan erotus.

Jokaisen luulisi ymmärtävän että vauhtipyörän sorvauksen lisäksi kytkinasetelman kiinnityspinnasta pitää poistaa saman verran, jotta asetelman puristusvoima säilyy riittävänä.

Ellei, kohta on taas luistava kytkin.

Mutta ainahan on Agronet, johon voi valittaa. 

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2538
  • Etelä-Karjala
Vs: Kytkimen elinkaari
Valtra 6550 HiTrol etukuormaajalla. Ajettu 4200 h.

Mikä ihmeen kytkin??? ::)

(vitsivitsi, ei saa vetää papua persiiseen...)
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kytkimen elinkaari
Etukuormain casen 845 nokilla koko ikänsä, tunteja nyt 8000 ja kolmas kytkin.Mutta, tuota kytkintä on käytetty ees taas ajoa rehun siilolevityksessä/polkemisessa, samoin sitten myös rehun irroituksessa miljoonia kiloja.Toisessa Casessa 955 samanikäinen, niin ei ole ollut katkaisussa vieläkään vaikka tunteja on saman verran.Onhan se hiukan järeämpi mutta kuitenkin.
Kytkimen ikä riippuu siitä kuin paljon sitä käytetään, pidän sitä  vastaavana kulutusosana samoin kuin renkaita.

Muutaman kytkinremontin tekijänä voin kertoa, että vauhtipyörän sorvaaja on usein eräs kytkimen pilaaja.

Nyrkkipajassakin voi vauhtipyörän sorvata, mutta ehtona on että se nyrkkisorvari selvittää maahantuojalta, montako milliä on paineasetelman ja sorvatun vauhtipyörän pinnan erotus.

Jokaisen luulisi ymmärtävän että vauhtipyörän sorvauksen lisäksi kytkinasetelman kiinnityspinnasta pitää poistaa saman verran, jotta asetelman puristusvoima säilyy riittävänä.

Ellei, kohta on taas luistava kytkin.

Mutta ainahan on Agronet, johon voi valittaa.
Niin ilman muuta se pitää sorvata. ja säätää turha siitä on tupeloiden tehdä koko hommaa.Merkkikorjaamo ja tuhansia euroja tupeloinnista.Ei sieltä sitä asiantuntemusta löydy sen paremmin.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Kytkimen elinkaari
Merkkikorjaamo ja tuhansia euroja tupeloinnista.Ei sieltä sitä asiantuntemusta löydy sen paremmin.
[/quote]

Sitä sopii ihmetellä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kytkimen elinkaari
+10 000h 6600 Valmet, etukuormain, turbiini. Karjatilan sekalaisessa ajossa ja metsäajoa jonnin verran. Nyt olis kytkimen säätövara käytetty, eli kai sen kohta joutuu vaihtamaan.

Ittellä meni -95 6300 hitrollista kytkinosat vaihtoon n. 8000 tunnin kohdalla. Levy ja painelaakeri olis ollut vielä ihan ok, mut nuo säätövarat meni nollaan kytkinhaarukan laakeroivien tappien kulumisen takia. Mut uusittiin siihen levy ja painelaakeri, kun tuo jousittamaton lätty ei mahdottoman kallis ollut. Taisin mitata että millin oli levy kulunut uuteen verrattuna. (ja varaa oli vielä toinen mokoma)

Ek käyttöä oli tuolla koneella suht paljon, soran ja muun aineksen mättöä metsäajon lisäksi. Ennemin meinas polvet loppua kuin kytkinosat, toki niitä mekaanisia vipuja sai olla usein säätämässä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kytkimen elinkaari
Merkkikorjaamo ja tuhansia euroja tupeloinnista.Ei sieltä sitä asiantuntemusta löydy sen paremmin.

Sitä sopii ihmetellä.
[/quote]
Ihmettelen,koska tuo kytkinremontti ei ihmeitä vaadi.Itse tehden saa hyvän tuntipalkan.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Kytkimen elinkaari
Merkkikorjaamo ja tuhansia euroja tupeloinnista.Ei sieltä sitä asiantuntemusta löydy sen paremmin.

Sitä sopii ihmetellä.
Ihmettelen,koska tuo kytkinremontti ei ihmeitä vaadi.Itse tehden saa hyvän tuntipalkan.
[/quote]

Sitä tarkoitin, mutta nykytraktoreiden katkaisu suuresta koosta johtuen kyllä asettaa uusia vaatimuksia.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kytkimen elinkaari
Samasta kohtaa ne katkeaa kaikki traktorit,ei niissä mitään ongelmaa ole.Jos on fiksusti suunniteltu kone jopa sähköjutut ovat suunniteltu siten että nekään eivät aiheuta päänvaivaa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kytkimen elinkaari
265 ferku 1500 tuntia niin voan levystä keskiöstä niitit poks ,meni öljyä siihen levyyn kun Mp stefa vuoti aina pakkasilla ravisti niitit poikkeen.
Alkoi vuotamaan taas seuraavana talvena no vaihdoin uuteen traktoriin ongelma loppu. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä niissä kytkimissä on valtava ero. Olen ollut tekemisissä kahden nassikan kanssa ja molemmissa on tehty kytkinremppa. Olikohan numeroltaan 399 tai jotain.

Valmetteja on ajettu vuosien saatossa kototilalla ja nyt ittelläni huomattavasti eikä ainoaan ole ikinä vaihdettu kytkimen osia. toki koneet on hukattu ennen 10000 tuntia pois mutta kuitenkin. 4000 fortista joskus tehtiin kanssa katkaisuhomma mutta siinä nyt homma hoitui melkein kahvitauolla. Yhdestä valtrasta olen onnistunut polttamaan ulosoton pakat mutta mielestäni se liittyi jotenkin valmistusvirheeseen koska koneella on ajettu paljon sen jälkeen eikä mitään ole esiintynyt. Ei kytkinhomma mikään iso ongelma mutta häiritsee se kiireaikaan paljon jos joutuu remonttihommiin.

mun mielestä ton ek:n käyttöä parjataan ihan liikaa. Kyllä kytkimet polttaa pienissä siirroissa todella raskaan kuorman kanssa eli kun perässä on vaikka santakuorma ja koittaa sillä kitkjuttaa liikkeelle.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kytkimen elinkaari
Juu, kyllä se santakuormapolttaa kytkimen eka siirtoajossa jos se kytkin luistaa sitä ennen.
Aivan sama kuin luulette kun ette kuitenkaan asiasta mitään tiedä.Paapan juttuja nösit kertoilee taas.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä niissä kytkimissä on valtava ero. Olen ollut tekemisissä kahden nassikan kanssa ja molemmissa on tehty kytkinremppa. Olikohan numeroltaan 399 tai jotain.

Valmetteja on ajettu vuosien saatossa kototilalla ja nyt ittelläni huomattavasti eikä ainoaan ole ikinä vaihdettu kytkimen osia. toki koneet on hukattu ennen 10000 tuntia pois mutta kuitenkin. 4000 fortista joskus tehtiin kanssa katkaisuhomma mutta siinä nyt homma hoitui melkein kahvitauolla. Yhdestä valtrasta olen onnistunut polttamaan ulosoton pakat mutta mielestäni se liittyi jotenkin valmistusvirheeseen koska koneella on ajettu paljon sen jälkeen eikä mitään ole esiintynyt. Ei kytkinhomma mikään iso ongelma mutta häiritsee se kiireaikaan paljon jos joutuu remonttihommiin.

mun mielestä ton ek:n käyttöä parjataan ihan liikaa. Kyllä kytkimet polttaa pienissä siirroissa todella raskaan kuorman kanssa eli kun perässä on vaikka santakuorma ja koittaa sillä kitkjuttaa liikkeelle.

Kerros joku tilanne santakuorman kanssa että joutuu kitkjuttamaan liikkeele?????? Eiks keppiä hämmentämällä voi auttaa asiaa? Tietty jos ajaa sinappivalmeteilla joissa ei ole välitykset sopivia muuhun kun siirtoajoon ni sitten...

Kestääkö aski?? Hä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kytkimen elinkaari
Juu, kyllä se santakuormapolttaa kytkimen eka siirtoajossa jos se kytkin luistaa sitä ennen.
Aivan sama kuin luulette kun ette kuitenkaan asiasta mitään tiedä.Paapan juttuja nösit kertoilee taas.

 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kytkimen elinkaari
Alavääntö jos on heikko traktorissa kytkin on todella lujilla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !