Kyllä niissä kytkimissä on valtava ero. Olen ollut tekemisissä kahden nassikan kanssa ja molemmissa on tehty kytkinremppa. Olikohan numeroltaan 399 tai jotain.
Valmetteja on ajettu vuosien saatossa kototilalla ja nyt ittelläni huomattavasti eikä ainoaan ole ikinä vaihdettu kytkimen osia. toki koneet on hukattu ennen 10000 tuntia pois mutta kuitenkin. 4000 fortista joskus tehtiin kanssa katkaisuhomma mutta siinä nyt homma hoitui melkein kahvitauolla. Yhdestä valtrasta olen onnistunut polttamaan ulosoton pakat mutta mielestäni se liittyi jotenkin valmistusvirheeseen koska koneella on ajettu paljon sen jälkeen eikä mitään ole esiintynyt. Ei kytkinhomma mikään iso ongelma mutta häiritsee se kiireaikaan paljon jos joutuu remonttihommiin.
mun mielestä ton ek:n käyttöä parjataan ihan liikaa. Kyllä kytkimet polttaa pienissä siirroissa todella raskaan kuorman kanssa eli kun perässä on vaikka santakuorma ja koittaa sillä kitkjuttaa liikkeelle.
Kerros joku tilanne santakuorman kanssa että joutuu kitkjuttamaan liikkeele??? Eiks keppiä hämmentämällä voi auttaa asiaa? Tietty jos ajaa sinappivalmeteilla joissa ei ole välitykset sopivia muuhun kun siirtoajoon ni sitten...
Kestääkö aski?? Hä?
Sinappivalmetit,,,,,,,,,,,, niissäkun ne vaihteet ei mene päälle tarvittaessa, joutuu sillä kytkimellä noputta säätämään. Ohoh nyt tuli kyllä paha oijoi.