Kallistaja kyllä auttaa, harvoin se kone pystysuorassa menee. Ojametrit ratkaisee, mutta on silläkin väliä, millaiset.
Kyllä sillä kolmetoistatonnisellakin pärjää, mutta isompi tekee nopeammin pahaa. Ihan vaan koonsa puolesta. Esim. iso kivi on aina pienempi kivi isommalle koneelle.
Koosta vielä, että kolmetoistatonnista vie vielä kaikenlaisilla raktoreillakin ympäri maata. Ja vielä kahdella akselillakin. Niin, lavetissa.
Telat tietenkin sen mukaan, missä meinaa uida. Sellainen panssarivaunutelasto, missä johtopyörä ja vetopyörä ovat ylhäällä olisi ihanteellinen ratkaisu. Sitten se ei sukeltaisikaan niin herkästi.
Siinä mielessä tuossa länkkärissä on järkeä.
Telakoneiston virittämistä ei voi liikaa mainostaa. Tukisukset molemmin puolin telaa. Mutta tärkein on kokomittainen ohjuri alarullien reunoilla, jotta perusketju pysyy siellä keskellä, eikä tule mankeloimaan rullia jumiin. Siten se ketjukin kestää paremmin.
On siellä katolla hyvä olla joku verkko, joka vähän hidastaisi niitä kuivasista ja lahoista puista putoavia latvoja. Ainakin sen verran, ettei tule syliin.