Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran kyynärnoja.  (Luettu 13029 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Valtran kyynärnoja.
tulipa mielenpäälle;  eiks noita takana tulevia vois siellä koneella hoitaa sähkölohkoilla?   sais vaikka kuin monta toimintoa sitten sarjaan...
         ens kesänä pitäsi modifoida lanaa hieman moisella värkillä jotta sais kaikki toiminnot hydelle...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
tulipa mielenpäälle;  eiks noita takana tulevia vois siellä koneella hoitaa sähkölohkoilla?   sais vaikka kuin monta toimintoa sitten sarjaan...
         ens kesänä pitäsi modifoida lanaa hieman moisella värkillä jotta sais kaikki toiminnot hydelle...

Tähän ollaan jonkionverran menossa mutta mielestäni se on ihan tupla investointia. Mitä enemmän veturi pystyy tekemään ja työkone tulee mahdollisimman yksinkertaisena perässä niin sen parempi. Toki vaaditaan hyvää tiedonsiirtoa jotta työkone osa pyytää painetta oikeista venttiileistä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Valtran kyynärnoja.
Niin tai todennäköisesti vqltumies ei ymmärrä oman raktorin toimintaa. Epäilen vaan että ei ymmärrä huoltokaan tai eivät tahdo ymmärtää. Jos jollekin jäi vielä epäselväksi niin tossa on siis yksi nelisuuntavipu nappeineen millä hallitaan etukuormaajaa. Kiertokytkimellä saa sitten valita että samalla vivulla hallitaan takaventtileitä ja on yksi välimuotokin että saa yksi eteen ja toinen taakse. Nyt kuitenkin olisin halunnu että oltaisi laitettu kaksi vipua lisää millä oltaisi hallittu noita takaventtiileitä ja vaikka unohdettu toi kiertokytkinhässäkkä mutta tämä ei ollut kuulemma mahdollista.
******
Periaatteessa hyvinkin yksinkertaista, käsinojassa on valmiina paikat
3 ja 4 lohkon käyttövipujen vieressä kahdelle lisävivulle.
Kun sopivat liittimet vaan löytää ja varaosina kaksi käyttövipua, homma on periaatteessa
Siinä. Se kiertokytkinhässäkkä on suoraan sanoen hanurista. N 163 versu mulla.

Sopivan sähkö/eletroniikka puolen huoltomiehelle ei kovinkaan iso homma.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran kyynärnoja.
Ei se käytännössä ole noin helppoa. Koneessa on kuitenkin väyläohjatut lohkot. Koneen hydrauliikan konfiguraatiot on muutettava oikeaksi läppärillä ja takalohkojen johtosarja vaihdettava oikeanlaiseksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtran kyynärnoja.
Ei se käytännössä ole noin helppoa. Koneessa on kuitenkin väyläohjatut lohkot. Koneen hydrauliikan konfiguraatiot on muutettava oikeaksi läppärillä ja takalohkojen johtosarja vaihdettava oikeanlaiseksi.

Pitikö sun se mennä kertomaan.... ;D


Jokapoikatinaa.comissa se on helppo....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran kyynärnoja.
Onkohan muokattava äkkiä piiloon edellinen  ;D

Toinen mikä ongelma tulee vastaan on se, että mistää löytää oikeanlaisen konffin hydrauliikkaan kun tehtaalta konetta ei saa kuin 4 takalohkolla.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Onkohan muokattava äkkiä piiloon edellinen  ;D

Toinen mikä ongelma tulee vastaan on se, että mistää löytää oikeanlaisen konffin hydrauliikkaan kun tehtaalta konetta ei saa kuin 4 takalohkolla.

Siis mä en käsitä miksi pitää kikkailla johtosarjoilla ym systeemeillä. Kaikki kun on koneessa jo valmiina. Itte näkisin että koko systeemiin vaaditaan kaksi vipua ( samanlaiset mitä kahdelle muulle lohkoille) ja johdon pätkä millä saa yhdistettyä nämä koneen bus väylään. Sitten vähän nörtin vikaa kertomaan koneelle että nyt kun tuolta tulee tiettyä signaalia niin aukaset ton takaventtiilin. Ei pitäisi olla rakettitiedettä. Mihinköhän johtosarjoja tarvittaisi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtran kyynärnoja.
Onkohan muokattava äkkiä piiloon edellinen  ;D

Toinen mikä ongelma tulee vastaan on se, että mistää löytää oikeanlaisen konffin hydrauliikkaan kun tehtaalta konetta ei saa kuin 4 takalohkolla.

Siis mä en käsitä miksi pitää kikkailla johtosarjoilla ym systeemeillä. Kaikki kun on koneessa jo valmiina. Itte näkisin että koko systeemiin vaaditaan kaksi vipua ( samanlaiset mitä kahdelle muulle lohkoille) ja johdon pätkä millä saa yhdistettyä nämä koneen bus väylään. Sitten vähän nörtin vikaa kertomaan koneelle että nyt kun tuolta tulee tiettyä signaalia niin aukaset ton takaventtiilin. Ei pitäisi olla rakettitiedettä. Mihinköhän johtosarjoja tarvittaisi.

Ehkä siksi sää lypsät lehmiä?????????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtran kyynärnoja.
Onkohan muokattava äkkiä piiloon edellinen  ;D

Toinen mikä ongelma tulee vastaan on se, että mistää löytää oikeanlaisen konffin hydrauliikkaan kun tehtaalta konetta ei saa kuin 4 takalohkolla.

Siis mä en käsitä miksi pitää kikkailla johtosarjoilla ym systeemeillä. Kaikki kun on koneessa jo valmiina. Itte näkisin että koko systeemiin vaaditaan kaksi vipua ( samanlaiset mitä kahdelle muulle lohkoille) ja johdon pätkä millä saa yhdistettyä nämä koneen bus väylään. Sitten vähän nörtin vikaa kertomaan koneelle että nyt kun tuolta tulee tiettyä signaalia niin aukaset ton takaventtiilin. Ei pitäisi olla rakettitiedettä. Mihinköhän johtosarjoja tarvittaisi.

Periaatteessa juu. Käytännössä tarvitsee tietää systeemistä PALJON että homma onnistuu, ja vielä omistaa tekniikka ja softat joilla systeemille pääsee jotain 'kertomaan'.

Valmistajalle kyse olisi pikkujutusta, mutta jälkikäteen hakkerointi ei ole ihan triviaali juttu... olen sitä mieltä että kaverin jolta tuo onnistuu ei kannata tuota projektia enää tehdä vaan jotain tuottavampaa.

Nukkumatin tehostamiseksi väärän kielistä tietoa CAN-toteutuksesta:  https://www.kvaser.com/about-can/the-can-protocol
Täydellisen ISO-standardin tiedot taitaa saada vain rahalla. Ja ehkä Boschilta. Ja sitten pitäisi vielä tietää miten traktorivalmistaja on sitä käyttänyt.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Onkohan muokattava äkkiä piiloon edellinen  ;D

Toinen mikä ongelma tulee vastaan on se, että mistää löytää oikeanlaisen konffin hydrauliikkaan kun tehtaalta konetta ei saa kuin 4 takalohkolla.

Siis mä en käsitä miksi pitää kikkailla johtosarjoilla ym systeemeillä. Kaikki kun on koneessa jo valmiina. Itte näkisin että koko systeemiin vaaditaan kaksi vipua ( samanlaiset mitä kahdelle muulle lohkoille) ja johdon pätkä millä saa yhdistettyä nämä koneen bus väylään. Sitten vähän nörtin vikaa kertomaan koneelle että nyt kun tuolta tulee tiettyä signaalia niin aukaset ton takaventtiilin. Ei pitäisi olla rakettitiedettä. Mihinköhän johtosarjoja tarvittaisi.

Periaatteessa juu. Käytännössä tarvitsee tietää systeemistä PALJON että homma onnistuu, ja vielä omistaa tekniikka ja softat joilla systeemille pääsee jotain 'kertomaan'.

Valmistajalle kyse olisi pikkujutusta, mutta jälkikäteen hakkerointi ei ole ihan triviaali juttu... olen sitä mieltä että kaverin jolta tuo onnistuu ei kannata tuota projektia enää tehdä vaan jotain tuottavampaa.

Nukkumatin tehostamiseksi väärän kielistä tietoa CAN-toteutuksesta:  https://www.kvaser.com/about-can/the-can-protocol
Täydellisen ISO-standardin tiedot taitaa saada vain rahalla. Ja ehkä Boschilta. Ja sitten pitäisi vielä tietää miten traktorivalmistaja on sitä käyttänyt.

Juu siis sen ymmärrän että ei tonne hakkerin kannata mennä sörkkimään. ( jos sitä ei ota elämäntehtäväksi niin kuin vaikka porin tehotuonti ym) mutta nyt oli siis kyse ihan valtran henkilökunnasta niin luulisi että siitä firmasta löytyisi tietämys helpolla. Yhä edelleen olen sitä mieltä että oli firman sisällä jäykkyyttä ja sen takia asia ei osattu hoitaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtran kyynärnoja.
Eiköhän se ole kustannuskysymys......

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran kyynärnoja.
Pitipä ihan pajalla ollessa tutkia tilanne.

Eli jos haluaa viidennen takalohkon nelilohkoiseen koneeseen tarvitsee seuraavat osat:

- Lohko itse
- Pidemmät pinnapultit takalohkopakettiin
- Takalohkojen can-johtosarja missä on viidelle lohkolle liittimet
- Vivun käsinojaan
- Henkilön läppärillä kertomaan koneelle, että takana on yksi lohko lisää (=huoltomies)

Mikäli koneessa on power beyond liittimet se muuttaa vielä asennusta.

Näin suurinpiirtein.

Viimeksi muokattu: 20.04.16 - klo:15:42 kirjoittanut JayZ

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Pitipä ihan pajalla ollessa tutkia tilanne.

Eli jos haluaa viidennen takalohkon nelilohkoiseen koneeseen tarvitsee seuraavat osat:

- Lohko itse
- Pidemmät pinnapultit takalohkopakettiin
- Takalohkojen can-johtosarja missä on viidelle lohkolle liittimet
- Vivun käsinojaan
- Henkilön läppärillä kertomaan koneelle, että takana on yksi lohko lisää (=huoltomies)

Mikäli koneessa on power beyond liittimet se muuttaa vielä asennusta.

Näin suurinpiirtein.

Mutta kun ei kukaan ole puhunut uusista lohkoista. Vaan siitä että olemassaolevat lohkot on käytössä erillisillä vivuilla. Nyt kun näytät tietävän asiasta niin onhan niin että etukuormaimelle on kuitenkin omat lohkot. Jos näin ei ole ja sensijaan ohjataan öljynvirtauksia vaihtoventtiilein niin sitten ymmärrän että asia menee vaikeaksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran kyynärnoja.
Omat lohkot on kuormaimelle. Sieltä ne löytyy pakoputken alta akkukotelon edestä. Tuossa sun tilanteessa ongelma tulee noista väyläsähköistä. Jokaista lohkoa ohjaa yksi purkki. Jos valintarulla on etu-hydrauliikka asennossa purkki ohjaa etulohkoja, jolloin 1. ja 2. takalohko on mykkänä. Tuota väylää on vaikea "Puukottaa" että sinne saisi ujutettua pari vipua lisää koska lohkojen ohjaus tapahtuu erillisen ohjainpurkin kautta.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Valtran kyynärnoja.
Omat lohkot on kuormaimelle. Sieltä ne löytyy pakoputken alta akkukotelon edestä. Tuossa sun tilanteessa ongelma tulee noista väyläsähköistä. Jokaista lohkoa ohjaa yksi purkki. Jos valintarulla on etu-hydrauliikka asennossa purkki ohjaa etulohkoja, jolloin 1. ja 2. takalohko on mykkänä. Tuota väylää on vaikea "Puukottaa" että sinne saisi ujutettua pari vipua lisää koska lohkojen ohjaus tapahtuu erillisen ohjainpurkin kautta.


Deeressä Voi käyttää edessä olevia 3 sähkölohkoa takana olevien 4 lohkon kanssa samaan aikaan.
Jos joku ei vielä tiennyt.