Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran kyynärnoja.  (Luettu 13030 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtran kyynärnoja.
Mitä noihin venttiileihin tulee niin onhanse varsin iso takapakki perus ht mallista missä oli etukuormaaja mekaanisella vivulla ja kaikilla selektoilla ja varustelukituksilla. Lisäksi oli taakse neljät lohkot joiden hallintavivut oli siinä sopivassa rivissä. Nykyiseen ei saa taakse kuin kaksi kunnon lohkoa jos etukuormain on käytössä. Ei vaadi ihan kovinkaan erikoista työlaitetta niin löytyy tarvetta kolmelle lohkolle mutta tällaisen käyttäminen nykyisessä raktorissa on siis mahdoton jos etukuormainkin pitää olla käytössä. Kyynärnojassa on paikat 3 ja neljännelle vivulle mutta niihin ei kai sitten ollu saamatteilla ko käyttöön vipua. Epäilen sitä vähän edelleen mutta näin mulle kerrottiin.

Mikä malli koneesi on? Voi olla että on jokunen ruksi puuttunut lisävarustelistasta mallista riippuen.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Mitä noihin venttiileihin tulee niin onhanse varsin iso takapakki perus ht mallista missä oli etukuormaaja mekaanisella vivulla ja kaikilla selektoilla ja varustelukituksilla. Lisäksi oli taakse neljät lohkot joiden hallintavivut oli siinä sopivassa rivissä. Nykyiseen ei saa taakse kuin kaksi kunnon lohkoa jos etukuormain on käytössä. Ei vaadi ihan kovinkaan erikoista työlaitetta niin löytyy tarvetta kolmelle lohkolle mutta tällaisen käyttäminen nykyisessä raktorissa on siis mahdoton jos etukuormainkin pitää olla käytössä. Kyynärnojassa on paikat 3 ja neljännelle vivulle mutta niihin ei kai sitten ollu saamatteilla ko käyttöön vipua. Epäilen sitä vähän edelleen mutta näin mulle kerrottiin.


Mikä malli koneesi on? Voi olla että on jokunen ruksi puuttunut lisävarustelistasta mallista riippuen.

N143v.
En oikein siihen usko. Kuudet lohkot sinne taakse tuli. Ongelma vaan on että kahden propolohkon ohjaus on samassa vivussa kun ek ja silloin niitä ei pysty helposti käyttämään kun etukuormaaja on käytössä. Eli jos on työkone missä on kolme sylkkyä ja lisäksi etukulrmaajakäyttöä niin homma menee kiertokytkimen pyörittämiseen ja se on kaikkea muuta kuin kätevää.

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtran kyynärnoja.
No ei siihen ännäläiseen näköjään tehdaslistalta saa lohkoja ruksittua kuin max. Neljä paria. Aika karvalakkia etten sanoisi.

Teekkariin saa jo kuusi paria ja vielä työntövarrelle ja kallistukselle omansa, niin ei ole yhtään pois työlaitteelta.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran kyynärnoja.
Kyllä mää ennemmin sitä kiertokytkintä pyörittelen kun vetelen niitä olkapää linjan takana olevia mekaanisia vipuja  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtran kyynärnoja.
Itte kyselinn silloin aikojen alussa että saisiko sen 1 ja kakkos lohkon pois tuosta monisuuntavivusta. Tämä ei kuuleman mukaan ollut mahdollista. Itsellä tuli näkemys että kysyin väärältä ihmiseltä mutta mene ja tiedä. Mun käsityksen mukaan etukuormaajaan ja takalohkoille on eri venttiilit ja sitten siitä kiertokytkimestä valitaan ainoastaan kumpaa käytetään. Mutta tuli vähän tunne että koita selvitä niillä mitä on äläkä mieti liikaa.
^Mutta tuli vähän tunne että koita selvitä niillä mitä on äläkä mieti liikaa...

sknnän serkkujako siel o hommis  ;) :D ;D 8)

Nii, kyllähän sitä voi kaikkee mahdollista pyytää maan ja taivaan väliltä jokasen mieltymysten mukaan, mutta kustannukset kohoaa sen verran korkeiksi ettei asiakaskohtaset toiveet enää olekaan sille asiakkaalle niin tärkeitä. :-\

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Kyllä mää ennemmin sitä kiertokytkintä pyörittelen kun vetelen niitä olkapää linjan takana olevia mekaanisia vipuja  ;D

Niin se riippuu niin mitä tekee.

Kyllä mä esim mielummin kippaan kivikarhun säiliön siitä kolmannesta lohkosta kun kierrän kiertokytkimellä sen päälle että saan kipattua. Samoin esim puskulevyssä on ihan kiva kun saisi kallistuksen käännön ja pyörityksen siihen riviin. Paalatessa yksi lohko kun menee hydraulisen karhottimen pyöritykseen niin voisi olla kiva kun olisi paalaimen sivusiirto myös noukkimen lisäksi. Nyt se ei onnistu kun etukuormaajassa on karhotin. Eli aika pitkälti käytöstä kiinni mitä tarvitsee ja uskon että ei olisi mitään rakettitiedettä laittaa noi ohjaukset sinne kyynärnojaan lisävivuilla. Lohkot noin yleisesti on viellä toistaiseksi riittänyt. Etukuormaimeen ehkä kaipaisi selektot omiksi lohkoiksi mihin toiseen saisi myös jatkuvan pumppauksen mutta se voi olla jo ihan hintakysymys.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtran kyynärnoja.
kierrän kiertokytkimellä sen päälle.
Aikamoista säätämistä, jos se on tosiaan noin. Eihän se suorassa linjassa oleva keppirivistö varmaan ole mikään ergonomian huippu, mutta olishan sille asialle voinut tehdä jotain jo kauan sitten. Sen olen huomannut, että jos ei jotain asiaa saa käyttöön omalla vivulla/kytkimellä, niin eipä tule sitten sitä toimintoa juuri käytettyä.

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Valtran kyynärnoja.
Kyllä mää ennemmin sitä kiertokytkintä pyörittelen kun vetelen niitä olkapää linjan takana olevia mekaanisia vipuja  ;D

Niin se riippuu niin mitä tekee.

Kyllä mä esim mielummin kippaan kivikarhun säiliön siitä kolmannesta lohkosta kun kierrän kiertokytkimellä sen päälle että saan kipattua. Samoin esim puskulevyssä on ihan kiva kun saisi kallistuksen käännön ja pyörityksen siihen riviin. Paalatessa yksi lohko kun menee hydraulisen karhottimen pyöritykseen niin voisi olla kiva kun olisi paalaimen sivusiirto myös noukkimen lisäksi. Nyt se ei onnistu kun etukuormaajassa on karhotin. Eli aika pitkälti käytöstä kiinni mitä tarvitsee ja uskon että ei olisi mitään rakettitiedettä laittaa noi ohjaukset sinne kyynärnojaan lisävivuilla. Lohkot noin yleisesti on viellä toistaiseksi riittänyt. Etukuormaimeen ehkä kaipaisi selektot omiksi lohkoiksi mihin toiseen saisi myös jatkuvan pumppauksen mutta se voi olla jo ihan hintakysymys.

En nyt ihan tarkkaan osaa kuvitella mitä teet, mutta kyllähän tuon karhottimen pyörityksen vois varmaan ohjelmoida vaikka päisteautomatiikan kautta, eikös sille ole parikin nappia kyynärnojassa ja silloin varmaan voi käyttää mitä lohkoja tahansa. Jos minä noista mitään ymmärrän niin venttiilien ohjaukset pitäisi osaavan huoltomiehen kyllä pystyä ohjelmoimaan ihan miten vaan, mutta lisävivun lisäämisessä kuvittelisin että ongelma on se että tuo ohjaus menee jonkin ohjaimen läpi, tuskin suoraan vivulta venttiilille... Ei saata ohjaimet ymmärtää ylimääräisiä vipuja...?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Mä en ole ihan varma että suostuuko päisteautomatiikka käyttämään venttiiliä joka ei ole muuten tolla kiertokytkimellä valittu. Kuitenkin uskon että ei ole ihan mikään ylivoimainen asia ohjelmoida toi raktori tietämään että tämä venttiili eli 1\0 signaali käyttää tuota venttiiliä. Ehkä isoin ongelma on jos kyynärnojan kortilla ei ole yhtään ylimääräistä paikkaa mihin saisi vivun kiinni. En ole tuota käsinojaa avannu joten en tiedä mitä se on syöny ja aijonkin pitää perjaateen että älä koske niin kauan kuin toimii.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Valtran kyynärnoja.
 Nuita Valturi-miesten elämän kaikkia koukeroita ei pysty pelkällä mielikuvituksella kuvittelemaan...
Zontikan sähköventtiilin askelmoottorissa on CAN-väylän "tunniste", askelmoottori toimii samasta vivusta sijoittipa sen minkä venttiilin kylkeen tahansa.

Viimeksi muokattu: 17.04.16 - klo:21:51 kirjoittanut Ärrpää

Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Niin tai todennäköisesti vqltumies ei ymmärrä oman raktorin toimintaa. Epäilen vaan että ei ymmärrä huoltokaan tai eivät tahdo ymmärtää. Jos jollekin jäi vielä epäselväksi niin tossa on siis yksi nelisuuntavipu nappeineen millä hallitaan etukuormaajaa. Kiertokytkimellä saa sitten valita että samalla vivulla hallitaan takaventtileitä ja on yksi välimuotokin että saa yksi eteen ja toinen taakse. Nyt kuitenkin olisin halunnu että oltaisi laitettu kaksi vipua lisää millä oltaisi hallittu noita takaventtiileitä ja vaikka unohdettu toi kiertokytkinhässäkkä mutta tämä ei ollut kuulemma mahdollista.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran kyynärnoja.
Onhan siinä nojassa kyllä vaihtoehto käyttää 1F venttiiliä ja 2. takaventtiiliä vakionakin. Eli joikkarin eteen-taakse liike käyttää kuormainta ja sivuttaisliike takalohkoa numero 2.

Mutta mutta. Tuli mieleen, että eikös nuo 3. ja 4. takalohko toimi kuitenkin vaikka kiertokytkin on etu asennossa? Eli kuormain toimii joikkarista ja 3. ja 4. takalohkot niistä käsinojan vivuista?

Viimeksi muokattu: 17.04.16 - klo:21:21 kirjoittanut JayZ

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Onhan siinä nojassa kyllä vaihtoehto käyttää 1F venttiiliä ja 2. takaventtiiliä vakionakin. Eli joikkarin eteen-taakse liike käyttää kuormainta ja sivuttaisliike takalohkoa numero 2.

Mutta mutta. Tuli mieleen, että eikös nuo 3. ja 4. takalohko toimi kuitenkin vaikka kiertokytkin on etu asennossa? Eli kuormain toimii joikkarista ja 3. ja 4. takalohkot niistä käsinojan vivuista?

Tottakai toimii mutta jos onkin kone perässä mikä vaatii kolme lohkoa ja lisäksi etukuormaaja pitää olla täydessä käytössä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Valtran kyynärnoja.
Niin tai todennäköisesti vqltumies ei ymmärrä oman raktorin toimintaa. Epäilen vaan että ei ymmärrä huoltokaan tai eivät tahdo ymmärtää. Jos jollekin jäi vielä epäselväksi niin tossa on siis yksi nelisuuntavipu nappeineen millä hallitaan etukuormaajaa. Kiertokytkimellä saa sitten valita että samalla vivulla hallitaan takaventtileitä ja on yksi välimuotokin että saa yksi eteen ja toinen taakse. Nyt kuitenkin olisin halunnu että oltaisi laitettu kaksi vipua lisää millä oltaisi hallittu noita takaventtiileitä ja vaikka unohdettu toi kiertokytkinhässäkkä mutta tämä ei ollut kuulemma mahdollista.

 Voiko tuohon laittaa "kuikan omaa venttiiliä" ja/tai hallintavipua, että valtu vipu jäis takaventtiileille?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtran kyynärnoja.
Mulla on ht ännäs 6kpl takalohkoja joista 2 sähköistä  8)