Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran kyynärnoja.  (Luettu 13028 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Valtran kyynärnoja.
Onkos kukaan koskaan udellut että voiko ton valtran kyynärnojan korvata jollain. Ei ole oikein ajankohtainen ( lue ei ole varaa) mutta tällainen tuli mieleen kun mietin nosturin vipujen hallintaa. Sähköisinä ne pitäisi olla erillisinä tukevina kyynärnojina ja sitten toi nykyinen pitäisi heittää mäelle. Itse ajattelisin että jos teetättäisi vaikka kaksi paneelia josta toinen tulisi kyynärnojan viereen ja toinen vaikka sivukonsoliin niin ajatuksellisestihan kaikki pitäisi saada toimimaan. Tieto pitää vain olla että mimmonen kortti vaaditaan ja millaiset vivut. Mutta onko siis kukaan ollut valtraan yhteydessä asian tiimoilta ja ollaanko siellä valveutuneita asiaan lainkaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran kyynärnoja.
Mikä malli mistä tässä visioidaan?  :D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Niin joo kyseessä siis kolmossarjan versu. Toki sama ongelma tulee varmaan kaikissa näissä isoissa kyynärnojissa mitkä on täynnä nappeja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Valtran kyynärnoja.
Näpläät nappulat irti ja sijottelet ne sitten siihen uuteen vanerinpalaseen niin kuin haluat ja daa sinulla on uusi ja juuri niin tyylikäs kyynärnoja kuin haluat. Toimivuus sitten onkin jo toinen juttu...

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Valtran kyynärnoja.
Onkos kukaan koskaan udellut että voiko ton valtran kyynärnojan korvata jollain. Ei ole oikein ajankohtainen ( lue ei ole varaa) mutta tällainen tuli mieleen kun mietin nosturin vipujen hallintaa. Sähköisinä ne pitäisi olla erillisinä tukevina kyynärnojina ja sitten toi nykyinen pitäisi heittää mäelle. Itse ajattelisin että jos teetättäisi vaikka kaksi paneelia josta toinen tulisi kyynärnojan viereen ja toinen vaikka sivukonsoliin niin ajatuksellisestihan kaikki pitäisi saada toimimaan. Tieto pitää vain olla että mimmonen kortti vaaditaan ja millaiset vivut. Mutta onko siis kukaan ollut valtraan yhteydessä asian tiimoilta ja ollaanko siellä valveutuneita asiaan lainkaan.

Yhden olen joskus nähnyt missä sen etukuormaajan ristivivun tilalle oli vaihdettu nosturin minivipu kyynärnojassa, vasemmalla puolella oli sitten normaali kyynärnoja minivivulla. Se etukuormaajan kahva oli ihan nätin näköisesti sijoitettu näytön oikealle puolelle tehtyyn lisäpalikkaan. Vähän piti kääntäessä varoa mutta ei hakkurihommassa näyttänyt paljoa haittaavan. Jos pitäisi jatkuvasti penkkiä pyöritellä niin en tiedä alkaisiko tympimään sen vivun varominen...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Itte kyselinn silloin aikojen alussa että saisiko sen 1 ja kakkos lohkon pois tuosta monisuuntavivusta. Tämä ei kuuleman mukaan ollut mahdollista. Itsellä tuli näkemys että kysyin väärältä ihmiseltä mutta mene ja tiedä. Mun käsityksen mukaan etukuormaajaan ja takalohkoille on eri venttiilit ja sitten siitä kiertokytkimestä valitaan ainoastaan kumpaa käytetään. Mutta tuli vähän tunne että koita selvitä niillä mitä on äläkä mieti liikaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran kyynärnoja.
Väittäisin, että ei onnistu tai jos onnistuu niin vaikeaksi menee. Käsinojan kautta kuitenkin tapahtuu kaikki vaihteiston ja hydrauliikan säädöt. Nelivedon ja lukon kytkimet pitäs heittää johonkin, käsinojan ohjainpurkki on myös  nojan sisällä. Ja tuohon päälle vielä väylä sähköt  :o

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Valtran kyynärnoja.
Väittäisin, että ei onnistu tai jos onnistuu niin vaikeaksi menee. Käsinojan kautta kuitenkin tapahtuu kaikki vaihteiston ja hydrauliikan säädöt. Nelivedon ja lukon kytkimet pitäs heittää johonkin, käsinojan ohjainpurkki on myös  nojan sisällä. Ja tuohon päälle vielä väylä sähköt  :o

Joo, "känni-väylä" saattaa olla ihimeissään mahollisista muutoksista...     :'(
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Valtran kyynärnoja.
Itte kyselinn silloin aikojen alussa että saisiko sen 1 ja kakkos lohkon pois tuosta monisuuntavivusta. Tämä ei kuuleman mukaan ollut mahdollista. Itsellä tuli näkemys että kysyin väärältä ihmiseltä mutta mene ja tiedä. Mun käsityksen mukaan etukuormaajaan ja takalohkoille on eri venttiilit ja sitten siitä kiertokytkimestä valitaan ainoastaan kumpaa käytetään. Mutta tuli vähän tunne että koita selvitä niillä mitä on äläkä mieti liikaa.

Jos niilllä on eri venttiilit, niin varmasti saa enemmän tai vähemmän askartelemalla. Mutta jos pitää johtojen ja namiskukkelien siirtämisellä eri paikkaan tms. lisäksi kirjoitella traktoria testaavaa ja valvovaa tietokoneohjelmaa uusiksi, niin muutos voi olla aika kallis tai pitkäaikainen projekti.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Valtran kyynärnoja.
Itte kyselinn silloin aikojen alussa että saisiko sen 1 ja kakkos lohkon pois tuosta monisuuntavivusta. Tämä ei kuuleman mukaan ollut mahdollista. Itsellä tuli näkemys että kysyin väärältä ihmiseltä mutta mene ja tiedä. Mun käsityksen mukaan etukuormaajaan ja takalohkoille on eri venttiilit ja sitten siitä kiertokytkimestä valitaan ainoastaan kumpaa käytetään. Mutta tuli vähän tunne että koita selvitä niillä mitä on äläkä mieti liikaa.
^Mutta tuli vähän tunne että koita selvitä niillä mitä on äläkä mieti liikaa...

sknnän serkkujako siel o hommis  ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Niin olisi mielenkiintoista tietää että onko tällaista hommaa otettu ollenkaan huomioon. Voi äkkiä tulla vastaan tilanne että joku haluaa vaihtaa ton jakkaran metsäkäyttöön soveltuvaksi ja sitten siitä käsinojasta pitää päästä eroon. Eihän siinä kyynärnojassa mitään rakettitiedettä ole mutta mahtaako siihen saada ohjeet suoraan tehtaalta. "minun" tapauksessa (jos olisi rahaa) paras olisi kun saisi tulpat komponentit ja toiset kiinnittäisi siihen sopivaan vanerinpalaan ja se olisi käytössä nosturihommissa ja sitten normi käytössä tulisi tää vakio kyynärnoja.

Viimeksi muokattu: 16.04.16 - klo:23:17 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran kyynärnoja.
Mitä noihin venttiileihin tulee niin onhanse varsin iso takapakki perus ht mallista missä oli etukuormaaja mekaanisella vivulla ja kaikilla selektoilla ja varustelukituksilla. Lisäksi oli taakse neljät lohkot joiden hallintavivut oli siinä sopivassa rivissä. Nykyiseen ei saa taakse kuin kaksi kunnon lohkoa jos etukuormain on käytössä. Ei vaadi ihan kovinkaan erikoista työlaitetta niin löytyy tarvetta kolmelle lohkolle mutta tällaisen käyttäminen nykyisessä raktorissa on siis mahdoton jos etukuormainkin pitää olla käytössä. Kyynärnojassa on paikat 3 ja neljännelle vivulle mutta niihin ei kai sitten ollu saamatteilla ko käyttöön vipua. Epäilen sitä vähän edelleen mutta näin mulle kerrottiin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtran kyynärnoja.
Unlimited pajallahan onnistuu kaikki. Toki lain puitteissa. Ei muuta kuin vanha lihoiksi ja uutta tilalle.  ;)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtran kyynärnoja.
Mitä noihin venttiileihin tulee niin onhanse varsin iso takapakki perus ht mallista missä oli etukuormaaja mekaanisella vivulla ja kaikilla selektoilla ja varustelukituksilla. Lisäksi oli taakse neljät lohkot joiden hallintavivut oli siinä sopivassa rivissä. Nykyiseen ei saa taakse kuin kaksi kunnon lohkoa jos etukuormain on käytössä. Ei vaadi ihan kovinkaan erikoista työlaitetta niin löytyy tarvetta kolmelle lohkolle mutta tällaisen käyttäminen nykyisessä raktorissa on siis mahdoton jos etukuormainkin pitää olla käytössä. Kyynärnojassa on paikat 3 ja neljännelle vivulle mutta niihin ei kai sitten ollu saamatteilla ko käyttöön vipua. Epäilen sitä vähän edelleen mutta näin mulle kerrottiin.
Valtra on vaan paska traktori, minkä sille voi.

mah

  • Vieras
Vs: Valtran kyynärnoja.
Mitä noihin venttiileihin tulee niin onhanse varsin iso takapakki perus ht mallista missä oli etukuormaaja mekaanisella vivulla ja kaikilla selektoilla ja varustelukituksilla. Lisäksi oli taakse neljät lohkot joiden hallintavivut oli siinä sopivassa rivissä. Nykyiseen ei saa taakse kuin kaksi kunnon lohkoa jos etukuormain on käytössä. Ei vaadi ihan kovinkaan erikoista työlaitetta niin löytyy tarvetta kolmelle lohkolle mutta tällaisen käyttäminen nykyisessä raktorissa on siis mahdoton jos etukuormainkin pitää olla käytössä. Kyynärnojassa on paikat 3 ja neljännelle vivulle mutta niihin ei kai sitten ollu saamatteilla ko käyttöön vipua. Epäilen sitä vähän edelleen mutta näin mulle kerrottiin.

Toisaalta, ei hitecissäkään öljy virtaa takaventtiilistölle, jos etukuormaajaa käyttää.  :-X