Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Windows 10  (Luettu 32094 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Windows 10
välähtipä mieleen;  mikä oli koneen ikä ja käyttis ennen kymppiä?   tosa yks sanoi että vanhoissa koneissa ei kait tehot enää riitä moiselle... ja siitä onklemat.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Windows 10
välähtipä mieleen;  mikä oli koneen ikä ja käyttis ennen kymppiä?   tosa yks sanoi että vanhoissa koneissa ei kait tehot enää riitä moiselle... ja siitä onklemat.

Minulla vanhin kone, mihin kympin asensin on n. 2008 paikkeilla hankittu halpis Toshiba, Vista käyttöjärjestelmällä. Sinne laitoin ensin kasin ja sitten kympin, heti kun se tuli mahdolliseksi. Testikoneena tuo enää nykyisin toimii. Toimii vähän hitaasti, mutta paljon varmemmin, kuin Vista. Nyt se kyllä jää pois käytöstä, kun eivät enää meinaa näppäimet pysyä paikoillaan. Asennukset onnistuivat hyvin, eikä mitään ole kadonnut.
Don Essex

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Windows 10
toimiiko tuolla ent.vistakonella mös nuo oheistuotteet?  tulostimet ja nettimokkulat?   moni noita valittaa..

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Windows 10
Mokkulaa en ole kokeillut. Langaton tulostus on varsinkin tuossa koneessa temppuillut aina. Kaapelin kanssa on mustesuihku toiminut hyvin, ja yleensä myös langattomasti laserikin. Langaton verkko toimii ja sitä kautta kulkevat nettiyhteydet pelaavat yhtä hyvin, kuin uudemmissakin koneissa. Toki latautuminen on jo koneen tehonkin vuoksi hieman hidasta. Ei tuota voi toiminnaltaan uuteen koneeseen rinnastaa, mutta kohtuullisesti toimii kyllä. Tuon Vistan jälkeen kaikki on ollut vain parannusta... Seiskaa tuossa koneessa ei ollut, ennen kasin asennusta. Jälkikäteen huomasin Toshiban sivuilta, ettei tuo konemalli tue Win 8, mutta kun olin sen jo asentanut, ja se vielä toimikin entistä paremmin, en palauttanut Vistaa enää takaisin...😊

Velipojalla oli jo kasin asennuksessa ongelmia. Kympinkin oli jollekin koneelle yrittänyt asentaa, mutta sai peruttua seiskaksi. Että olen kyllä ongelmistakin kuullut. Minulla niitä ei kuitenkaan ole ollut.
Don Essex

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Windows 10
En moittisi tätä kymppiä,että olisi aiheuttanut ongelmia.ei tämä konekaan vanha ole ja tehoja kyllä jonkun verran ei kuitenkaan mikään pelikone.Ainakaan Mozilla ei ole tiltannut niinkuin usein teki tuolla 8.1 versiolla.XP:llä ei Mozilla tiltannut muistaakseni koskaan Vistaa eikä Win 2000 eiole tullut kokeiltua.
Sen verran mitä olen nyt tähän kymppiin suhtautunut niin vaikuttaa että oman mieltymyksen mukaiset säädöt on helpommin tehtävissä ja myös löytyy.Aiemmassa versiossa monen klikkauksen takana esim valikkotekstien koon määrittelyt ym vastaavat pikku mukavuusjutut.Se että taitaa myös tiedostot poistua helpommalla ei kyllä hyvä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Windows 10
tuo asennuksen tarkkuus kait joku selitys kun kaveri sanoi että jätti koneen lataamaan yksin ja sitten tunnin päästä olikin jotain sekaisin...    en kyllä ihan varma oliko nuo ominaisuudet vain ohjelman vika vai jopa tilan puute..                            toisaalta mietin tuossa että annan paskan laittaa sen kympin kaikilla hyväksynnöillä ja sitten alan laittaa kaikille sp viestiä allahillalla tekstillä varustettuna...    ja jos alkaa tilttaamaan niin maalitauluks sitten......

Köntys

  • Vieras
Vs: Windows 10
tuo asennuksen tarkkuus kait joku selitys kun kaveri sanoi että jätti koneen lataamaan yksin ja sitten tunnin päästä olikin jotain sekaisin...    en kyllä ihan varma oliko nuo ominaisuudet vain ohjelman vika vai jopa tilan puute..                            toisaalta mietin tuossa että annan paskan laittaa sen kympin kaikilla hyväksynnöillä ja sitten alan laittaa kaikille sp viestiä allahillalla tekstillä varustettuna...    ja jos alkaa tilttaamaan niin maalitauluks sitten......

Laita tosta taustakuva, ja ammu kiväärillä  :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Windows 10
juuu, tuo hyvä ja sitten uudella camolla kohti... juts eilen tarkkasin kiikarinkin tuohon cathunteriin...   aika messevä kun gramman pati lähtee kuin hauki rannasta.                      heittää homorotta voltin iloseen.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Windows 10
Seiskasta kymppiin ja ei toistaiseksi ole ollut mitään ongelmia. Saapi näköjään komennettua konetta ja jotain kännyköistä ja tabletista tuttua on tullut rinnalle mukaan.
Tuttavien kasi-systeemejä olen satunnaisesti käynyt vähän siivoamassa ja tämä kymppi on minulle tutumman oloinen kuin kasi. Enemmän siitä tutun oloisuudesta kait tulee siitä, kun jotain seiskassa itse valittuja ulkonäköasioita siirtyi automaattisesti kymppiin.

EU tukihaun tein tosin ennen kuin sallin päivityksen kymppiin. Haku meni helposti.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Windows 10
Windows 10 asennuksen jälkeen num lock on oletuksena pois päältä.

Mitenkä sen sais päälle oletuksena?
Kui mää ain olen paras?

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Windows 10
Kyllä mulla on num lock ollut päällä myös 8.1 versiossakin.En ole vaivautunut tutkimaan mistä sen vois muuttaa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Kui mää ain olen paras?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Windows 10
mikä mahtaa tuo num lock olla?    kertokaas mullekin... tuo london murre ei onnaa enää....

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Windows 10
Voit kirjoittaa numeroita numeronäppäimistön avulla, kun painat ensin Num Lock -näppäintä. Näppäimistöissä on usein valo, joka osoittaa, onko Num Lock käytössä. Kun Num Lock on poissa käytöstä, numeronäppäimet toimivat siirtymisnäppäinten tavoin

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Windows 10
Siiskun num lockon päällä numeronäppäimistöllä olevat nuolinäppäimet toimivat.Pois ollessa numeronäppäimillä voi kirjoittaa numeroita 123456+-*/, merkit jos Oksa ei ole ninkun huomannut.Mutta mulla on oletuksena pois päältä,mutta ei se käytännössäole ongelma.pian sen näpäyttää.