Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sampo ja intialaiset  (Luettu 8826 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Sampo ja intialaiset
Algeria ja Pohjois-Afrikka voisi ruokkia koko Euroopan viljallaan. Aikoinaan koko Rooman valtakunnan viljasato tuli tuolta alueelta.
Nytkin Voitaisiin lopettaa ainakin vehnänviljely tyystin Välimeren yläpuolelta ja Unionin tundratukia säästyisi roimasti. :)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Sampo ja intialaiset
Intialainen Mahindra ostaa 35% Sampo Rosenlewista.

Varmaan pienien puimurien kehitystä lisätään, Mahindran traktorit tulevat myös Suomeen ja edustuksia vaihdellaan.

Loppujen lopuksi, voi olla hyvä asia tämä. Taisi olla Mahindra mukana neuvotteluissa jo kun Suomen traktoriteollisuutta kaupattiin, vai oliko joku toinen intialainen.

Mahindra on liikevaihdoltaan sata kertaa Sampoa suurempi.
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Sampo ja intialaiset
eikös noita vanhoja sampoja viety jonnekin muualle osian ja paikalliset sitten kasasivat net ja ajelivat tyytyväisinä?      monasti juuri tuolla kehitysmaissa ei tarvita mitään hienoja desing tuotteita vaan käyttökoneita joita on helppo käyttää ja helppo huoltaa.   eiks net brasilian valtutkin ole vanhojen malleja?                  ja hyvin kelpaavat.

On aika isot erot länsimarkkinoiden ja kehitysmaiden koneiden välillä, länsikoneissa kaikki herkut ja mukavuudet luotettavuuden kustannuksella? Tuolla kaukana voi huollon ja korjausten osalta olla vähän niin ja näin, vois joku sähköhimmeli-traktori olla aika lyhytikänen. Jotain vanhoja mallejahan nuo brasilian valtrat on, tai jotain sekoituksia; esim. se paras BT-malli näyttäis olevan T-sarjan pelleillä, rivipumppu-sisulla ja giman dyna-6 laatikolla. Luotettavuutta siellä halutaan, tai siis maksaja haluaa, kuskilta ei ehkä kysytä...

Nähdäänkö kohta sellainen että nuo kahden eri maailman koneet lähentyvät toisiaan, eli kehittyville maille enemmän mukavuuksia ja länsimaihin enemmän peruskoneita? Olisiko karvalakkimalleilla kysyntää muualla kuin Suomessa?

Viimeksi muokattu: 31.03.16 - klo:20:50 kirjoittanut mekano

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Sampo ja intialaiset
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.

Kympissä oli nelipyttyinen kone, mikä ei yskähdellyt, vaan kiljui. Perkins A4.107 ja 3000 rpm.:o

Kunhan eivät aloita 500 valmistusta uudelleen... >:(
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

klapia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Vs: Sampo ja intialaiset
http://www.mahindratractor.com/tractor-mechanisation-solutions/implements/harvester

Tuossa olis sammon uusi comia C0,12

Jos tuo on lähtötaso niin kyllä se 580-taso on jo suuri harppaus eteenpäin. Ei noille markkinoille pysty mitään 100k€:n laitteita myymään..

Jätkä

  • Vieras
Vs: Sampo ja intialaiset
eikös noita vanhoja sampoja viety jonnekin muualle osian ja paikalliset sitten kasasivat net ja ajelivat tyytyväisinä?      monasti juuri tuolla kehitysmaissa ei tarvita mitään hienoja desing tuotteita vaan käyttökoneita joita on helppo käyttää ja helppo huoltaa.   eiks net brasilian valtutkin ole vanhojen malleja?                  ja hyvin kelpaavat.

On aika isot erot länsimarkkinoiden ja kehitysmaiden koneiden välillä, länsikoneissa kaikki herkut ja mukavuudet luotettavuuden kustannuksella? Tuolla kaukana voi huollon ja korjausten osalta olla vähän niin ja näin, vois joku sähköhimmeli-traktori olla aika lyhytikänen. Jotain vanhoja mallejahan nuo brasilian valtrat on, tai jotain sekoituksia; esim. se paras BT-malli näyttäis olevan T-sarjan pelleillä, rivipumppu-sisulla ja giman dyna-6 laatikolla. Luotettavuutta siellä halutaan, tai siis maksaja haluaa, kuskilta ei ehkä kysytä...

Nähdäänkö kohta sellainen että nuo kahden eri maailman koneet lähentyvät toisiaan, eli kehittyville maille enemmän mukavuuksia ja länsimaihin enemmän peruskoneita? Olisiko karvalakkimalleilla kysyntää muualla kuin Suomessa?
Meneehän ne peruskoneet kaupas pitkin Eurooppaa, mutta niitten mainostaminen ei kannata, etenkin jos tr.n tehdashinta ilman suunittelua on melkein sama, mutta uutuudella tehdään se myyntiorganisaationkin kate. (emmehän me tiedä, vaikka nämä portaatomat de lux muovi mallit olisi edullisempia tehdä kiinan palikoista, kuin perinteinen rautaratas traktori)
 
Ja varmaan tr-teollisuudessakin on sama sääntö kuin auto puolella, että "puolet" tuloista pitää tulla jälkimarkkinoinnista. Eli huolto ja varaosat.  Siihen kestävä perus traktori ei sovellu, mutta vikakoodia heittävä portaaton on oiva peli. Kun viljelijä sormi suussa odottaa huotomiestä pellonlaidalla, kun nostolaite ei toimi tai tr. ei liiku.
 Kyllä kauppias osaa ottaa rahat sieltä siltä, joka kuvittelee pystyvänsä maksamaan ties minkä hilavitkuttimen.
 

Naturalis

  • Vieras

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Sampo ja intialaiset
 ;D ;D ;D ;D ;Dkerranki asiallisesti tehty uutinen!       turbaani liimattu kattoon...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sampo ja intialaiset
Voisi kuvitella että joku viimeinen päivitysversio jostain 2045 voisi nykyään olla aika peli tuolla intiassa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Sampo ja intialaiset
https://www.youtube.com/watch?v=fzvSOt8Ve9E

Tuosta Eteläkorealainen peli myyntiin Sampon nimellä, uusin versio tosin rumempi saastehimmeleiden ja uuden moottorin takia. Mutta luultavasti hyvä peli. :D

Jätkä

  • Vieras
Vs: Sampo ja intialaiset
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.

Kympissä oli nelipyttyinen kone, mikä ei yskähdellyt, vaan kiljui. Perkins A4.107 ja 3000 rpm.:o

Kunhan eivät aloita 500 valmistusta uudelleen... >:(

2020 pitää olla Euro 6 päästöt täyttävät moottorit uusissa myytävissä koneissa. Eihän siihen kovin pitkäaika ole, joten epäilen etteivät kovin huonolla nokivasaralla aloita valmistusta.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Sampo ja intialaiset
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.

Kympissä oli nelipyttyinen kone, mikä ei yskähdellyt, vaan kiljui. Perkins A4.107 ja 3000 rpm.:o

Kunhan eivät aloita 500 valmistusta uudelleen... >:(

2020 pitää olla Euro 6 päästöt täyttävät moottorit uusissa myytävissä koneissa. Eihän siihen kovin pitkäaika ole, joten epäilen etteivät kovin huonolla nokivasaralla aloita valmistusta.
Intiaa ei koske mitkään euro kuutoset.
FIXIT

Jätkä

  • Vieras
Vs: Sampo ja intialaiset
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.

Kympissä oli nelipyttyinen kone, mikä ei yskähdellyt, vaan kiljui. Perkins A4.107 ja 3000 rpm.:o

Kunhan eivät aloita 500 valmistusta uudelleen... >:(

2020 pitää olla Euro 6 päästöt täyttävät moottorit uusissa myytävissä koneissa. Eihän siihen kovin pitkäaika ole, joten epäilen etteivät kovin huonolla nokivasaralla aloita valmistusta.
Intiaa ei koske mitkään euro kuutoset.
Eihän heidän ole pakko, mutta itseppähän ovat päättäneet niin. Luultavasti ovat allekirjoittaneet ilmastosopimuksen jossa määritellään standardit ja aikataulut

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Sampo ja intialaiset

Viimeksi muokattu: 01.04.16 - klo:10:34 kirjoittanut Last Man Standing

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19966
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sampo ja intialaiset
Dieselmoottorien taru alkaa olla lopussa, jos niitä poiskytkettyjä eurolaitteita aletaan ratsaamaan tuolla katsastuksissa ja liikenteessä. Bensakoneet ovat jo vähäpäästöisempiä kohta, ja paremminkin luotettavia.

Olihan Ameriikassa bensakoneisia traktoreita pitkälle 1970-luvulle asti. Kyllä niihinkin säätäjä saadaan, ja suoritusarvot olivat aik samat. Suomi on niitä maita, joissa subventoidaan dieselpolttoaineita pienemmällä verolla kuin bensiiniä. Jos sitä nyt subventoinniksi voidaan kutsua.

-SS-