Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe viljan hinta  (Luettu 940847 kertaa)

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 785
Vs: viljan hinta
On isolla aalla ainakin Hämeenlinnassa varastoo...

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5134
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: viljan hinta
Kouvostoliitosta ainakin pohjois-savoon hk ajattaa.. ostajastahan se on kiinni millaisen rahdin on valmis maksamaan..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22054
Vs: viljan hinta
Ja niin kauan kuin veto kauralla kestää ei kotomainen rehupelle pääse sekoittamaan kauramarkkinoita.
Ellei hinta heti syksystä ole kotimaisilla toimijoilla kohillaan viljan liikkumisen varmistamiseksi, tulee ulkolaiset ostajat hakemaan sen itse.

Ja kauran hinnan nousun myötä edelleen vähenevä ohran viljelyn romahtaminen olisi vain eduksi
rehupelleille, saavat sitten sitä halpaa ulkolaista.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5134
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: viljan hinta
Ja niin kauan kuin veto kauralla kestää ei kotomainen rehupelle pääse sekoittamaan kauramarkkinoita.
Ellei hinta heti syksystä ole kotimaisilla toimijoilla kohillaan viljan liikkumisen varmistamiseksi, tulee ulkolaiset ostajat hakemaan sen itse.

Ja kauran hinnan nousun myötä edelleen vähenevä ohran viljelyn romahtaminen olisi vain eduksi
rehupelleille, saavat sitten sitä halpaa ulkolaista.
Kauran hinta pomppu nyt johtu ihan siitä, että kauppoja oli so***** ja kesä oli mikä oli ja tavaraa ei tullutkaan niin oli pakko maksaa. Nyt on kauraa niin paljon kylvössä että ne joilla ei soppari ole voivat olla kaurojensa kanssa ihmeissään syksyllä. Ellei sitten kesä tee taas temppujaan...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3659
Vs: viljan hinta
Ja niin kauan kuin veto kauralla kestää ei kotomainen rehupelle pääse sekoittamaan kauramarkkinoita.
Ellei hinta heti syksystä ole kotimaisilla toimijoilla kohillaan viljan liikkumisen varmistamiseksi, tulee ulkolaiset ostajat hakemaan sen itse.

Ja kauran hinnan nousun myötä edelleen vähenevä ohran viljelyn romahtaminen olisi vain eduksi
rehupelleille, saavat sitten sitä halpaa ulkolaista.
Kauran hinta pomppu nyt johtu ihan siitä, että kauppoja oli so***** ja kesä oli mikä oli ja tavaraa ei tullutkaan niin oli pakko maksaa. Nyt on kauraa niin paljon kylvössä että ne joilla ei soppari ole voivat olla kaurojensa kanssa ihmeissään syksyllä. Ellei sitten kesä tee taas temppujaan...
Sitä osataan viljellä kauraa muuallakin ja sato valmistuu ennen Suomea...

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
Vs: viljan hinta
Ohran hinta  näyttää  olevan siellä  140     ekee tonni,   onko kauraa liikaa tulossa jos onnistuu.     Voi olla että kauran hinta romahtaa, sitähän   teollisuus odottaa.   Ruista on tulossa aivan liikaa   siinä teollisuuden  toive toteutuu.

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: viljan hinta
Ei jumankaut, puuromiehen alaleuka tipahti kuin sijoiltaan lähtenyt uuninluukku. Siinä missä vielä talvella soiteltiin ja kyseltiin että onko viljoo niin nyt ei kelpaa kenellekkään.  Mallas rekka lähti pihasta 220€ hintaan ja loppuja ei oikein kukaan haluaisi ottaa vastaan, lähinnä ostaja kiermultelee ja huokaa että voin mä ne sit ottaa mutta en mä niistä mitään maksa. Kun ohoran hinta putoo huipuista 85€ niin eipä kiinnosta lähteä lisälannoittamaan. Kannattavinta on minimoida työt ja traktoritunnit ja istua palkkatöissä Agronetin äärellä 16€/h korvauksella.  Ei näistä mun maataloushommista saa ikinä kannattavia palkkatöihin verrattuna.
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19931
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: viljan hinta
Tehtaassa temutaan myös öisin ja viikonloppuisin. Ylitöinä sunnuntaina voi kuitata vajaat puoli tonnia ohraa tunnissa. Eikä tarvii puida ei kuivata ei rahdata.

Eikä tarvitse maksaa folicur extroja omasta pussista pois. Tehdashan on se navetta meille...

-SS-

PelleH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 992
Vs: viljan hinta
Mikset myynyt 220 e/tn ? Odotitko enemmän? Pyy pivossa ja sillai?

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5134
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: viljan hinta
Ei jumankaut, puuromiehen alaleuka tipahti kuin sijoiltaan lähtenyt uuninluukku. Siinä missä vielä talvella soiteltiin ja kyseltiin että onko viljoo niin nyt ei kelpaa kenellekkään.  Mallas rekka lähti pihasta 220€ hintaan ja loppuja ei oikein kukaan haluaisi ottaa vastaan, lähinnä ostaja kiermultelee ja huokaa että voin mä ne sit ottaa mutta en mä niistä mitään maksa. Kun ohoran hinta putoo huipuista 85€ niin eipä kiinnosta lähteä lisälannoittamaan. Kannattavinta on minimoida työt ja traktoritunnit ja istua palkkatöissä Agronetin äärellä 16€/h korvauksella.  Ei näistä mun maataloushommista saa ikinä kannattavia palkkatöihin verrattuna.

Onnittelut että olet ymmärtänyt ettei tämä maatalous mikään kultakaivos ole. Silti vaan ihmettelen kun niin moni haluaa alkaa kokopäiväkseksi jyväjemmariksi..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: viljan hinta
Mikset myynyt 220 e/tn ? Odotitko enemmän? Pyy pivossa ja sillai?

Pro Agrian mies sanoi että toukokuussa on kovin pula ja voi saada 250€ tonni...
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

Rakkine

  • Vieras
Vs: viljan hinta
Mikset myynyt 220 e/tn ? Odotitko enemmän? Pyy pivossa ja sillai?

Pro Agrian mies sanoi että toukokuussa on kovin pula ja voi saada 250€ tonni...

Vieläkö se Proagrian mies on Proagrian palveluksessa?

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: viljan hinta
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

PelleH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 992
Vs: viljan hinta
Pro agria kantaa huolta ensisijaisesti omasta bisneksestään. Huonon neuvon kyllä antoi
neuvoja. No,parempi onni ensi kerralla. Oletteko muuten keksineet käyttöä sille
kymppitonnin Neuvo-rahalle? Mielummin ottaisin tilille suoraan kuin kierrättäisin
systeemin läpi

SKI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: viljan hinta
Mikset myynyt 220 e/tn ? Odotitko enemmän? Pyy pivossa ja sillai?

Pro Agrian mies sanoi että toukokuussa on kovin pula ja voi saada 250€ tonni...

Koskakohan me opitaan ettei ProAgria, MTK tai mikään muukaan ole oikeasti viljelijän asialla. Nuo puljut tuntuvat olevan pääsääntöisesti itseään varten, ei siinä ole yksittäisten tai edes isolla osalla viljelijöistä mitään merkitystä kun järjestellään rahoja joko järjestöille itselleen, teollisuudelle tai sitten valituille oikeille viljelijöille.