Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kulutus maantieajos  (Luettu 15069 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: Kulutus maantieajos
Eli nyt tuon pidemmän reissun kulutus oli n17,5 litraa/tunti.Ja lähes kokoaika lätkätiskis 50km/h.
Tavallaan yllättävän pieni kun omastamielestä tuo museomallin autopoweri on tieajos ollu aika janoinen...
Siis täh :o Mikä malli ja mitä kiertää? Museomalli tyhjänä kierrä kahtatuhatta, eikä kyllä noin paljon syö, ei kyllä mittaus faktaa ole.
pessimisti ei pety!

Köntys

  • Vieras
Vs: Kulutus maantieajos
Liikennemallin Mega-Valmetti haukkasi Hesan keikalla kokonaisuutena n. 11l tuntia kohden tankkauksesta laskettuna. Menomatka 40km/h letkan mukana ja kotiin täysiä aina kun vaan oli baana vapaa.

705 olisi vienyt vain puolet tuostakin  ;)

mah

  • Vieras
Vs: Kulutus maantieajos
Tunteja en katsonut, mutta oma T161 kulutti polttoainetta mielenpahoitus reissulla 41,5 litraa 219,5 kilometrillä. Tuo kulutus on siis tankkausmittarin näyttämä. :-X

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Kulutus maantieajos
Tää ei oo eiliseltä, vaan tältä päivältä. 18.2l/h, kuormaa oli perässä traktorin ja ek:n lisäksi noin 19000kg ja veturina 6630JD. Kuorman kanssa 48.5, takaisin tullessa tyhjällä kärryllä 50 vauhtia, kierroksia 2100 molemmin puolin. Pari kertaa piti ajaa talla tiskissä pienen pätkän, jolloin soppa maistuu ja matka joutuu...
Keppilaatikolla, 40km/h ekomalli. Lievästi piristetty, alle 200hv.

Kulutus oli hyvinkin linjassa, tyhjäkäyntiä kuorman purkamisen ajan ts. kuorman kippaaminen eli muutama minuutti, muuten oltiin kokoajan tienpäällä. Matkaa kertyi 148km, polttoainetta meni 67.5l, aikaa 3.7h.

Aika jännä jos vanhempi autopoweri vie tyhjänä lähes saman, kuin keppilaatikolla oleva kuorman kanssa :-X  Näitä uudempia on moitittu vanhoja syöläämmiksi, muttei tää ainakaan. Tämän päivän ajo oli niin tehokasta kuin oikeastaan voi olla, reilusti alle neljä tuntia kotipihalta kotipihaan tuo em. keikka.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Kulutus maantieajos
6920 autopoweri kysees.Pojilla meni 248litraa ja ajoaika noin15tuntia.Siitä tulee 16,53 tunnille.Konees on pboksi,ja se oli kokoajan päällä.Ja heppoja on n225.
Munmielestä se on tiellä aina ollu suht isoruokainen,mutta pellolla se ei mitenkään mahdottomasti haukkaa.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Kulutus maantieajos
Eli nyt tuon pidemmän reissun kulutus oli n17,5 litraa/tunti.Ja lähes kokoaika lätkätiskis 50km/h.
Tavallaan yllättävän pieni kun omastamielestä tuo museomallin autopoweri on tieajos ollu aika janoinen...
Siis täh :o Mikä malli ja mitä kiertää? Museomalli tyhjänä kierrä kahtatuhatta, eikä kyllä noin paljon syö, ei kyllä mittaus faktaa ole.
Niin eihän tuo kierrä kuin 1800-1900 kun mennään se52.
Tuos on 710-38 renkaat,eli luulis menevän viä vähemmällä.
Mittausfakta oli huoltsikan mittari.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kulutus maantieajos
Liikennemallin Mega-Valmetti haukkasi Hesan keikalla kokonaisuutena n. 11l tuntia kohden tankkauksesta laskettuna. Menomatka 40km/h letkan mukana ja kotiin täysiä aina kun vaan oli baana vapaa.

705 olisi vienyt vain puolet tuostakin  ;)

Näin on, ja 305 olisi vienyt puolet siitä mutta olisi ollut liian hidas tuolle keikalle.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kulutus maantieajos
6920 autopoweri kysees.Pojilla meni 248litraa ja ajoaika noin15tuntia.Siitä tulee 16,53 tunnille.Konees on pboksi,ja se oli kokoajan päällä.Ja heppoja on n225.
Munmielestä se on tiellä aina ollu suht isoruokainen,mutta pellolla se ei mitenkään mahdottomasti haukkaa.
Heitä se p-boksi metsään ja laitata ohjelmointi.. Varsinkin noin isolla tehonlisäyksellä tehoboksi on jo aikamoinen löpönhukkaaja. Tehoboksi kun pidentään vain ruiskutusaikaa ja isoilla lisäyksillä niiden kanssa löpö palaa vasta turbossa..

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Kulutus maantieajos
Tää ei oo eiliseltä, vaan tältä päivältä. 18.2l/h, kuormaa oli perässä traktorin ja ek:n lisäksi noin 19000kg ja veturina 6630JD. Kuorman kanssa 48.5, takaisin tullessa tyhjällä kärryllä 50 vauhtia, kierroksia 2100 molemmin puolin. Pari kertaa piti ajaa talla tiskissä pienen pätkän, jolloin soppa maistuu ja matka joutuu...
Keppilaatikolla, 40km/h ekomalli. Lievästi piristetty, alle 200hv.
Mun 6630 kiertää 50 vauhissa jotain 2450. Oon luullu, että ekoloota ois tää sama liikennemalli kierrosrajottimella, mutta eikö ookkaan?
Kulutuskokemukset mulla ihan samallaisia. Myös ohjelmoitu 6920s vie saman samassa kuletustyössä ku tuo enemmän kiertävä 6630.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Kulutus maantieajos
7530 aq+ loodalla kiertää tasan2000 kun nopeus on 52.Kulutusmittari näyttää kokoajan 20-22 l/tunti.
Konees on ylivoimalan ohjelma.Ennen ohjelmaa kulutus oli parilitraa isompi.
Ja nimenomaan tyhjällä koneella.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Kulutus maantieajos
Tää ei oo eiliseltä, vaan tältä päivältä. 18.2l/h, kuormaa oli perässä traktorin ja ek:n lisäksi noin 19000kg ja veturina 6630JD. Kuorman kanssa 48.5, takaisin tullessa tyhjällä kärryllä 50 vauhtia, kierroksia 2100 molemmin puolin. Pari kertaa piti ajaa talla tiskissä pienen pätkän, jolloin soppa maistuu ja matka joutuu...
Keppilaatikolla, 40km/h ekomalli. Lievästi piristetty, alle 200hv.
Mun 6630 kiertää 50 vauhissa jotain 2450. Oon luullu, että ekoloota ois tää sama liikennemalli kierrosrajottimella, mutta eikö ookkaan?
Kulutuskokemukset mulla ihan samallaisia. Myös ohjelmoitu 6920s vie saman samassa kuletustyössä ku tuo enemmän kiertävä 6630.

Kuulin kaimalta että ekoloota ei oo viidenkympin malli. Mutta aika vahvasti viittaa viidenkympin perään... ->



Mittari heittää hiukan, vanhassa näytti alakanttiin ja tässä hieman liikaa gepsin mukaan. Todellinen 55-56, eli paljon enemmän ku tuossa sun koneessa. Ihan normaalit 650/65R38 renkaat, tuskin sullakaan pienemmillä.

Viimeksi muokattu: 14.03.16 - klo:18:06 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Kulutus maantieajos
Tää ei oo eiliseltä, vaan tältä päivältä. 18.2l/h, kuormaa oli perässä traktorin ja ek:n lisäksi noin 19000kg ja veturina 6630JD. Kuorman kanssa 48.5, takaisin tullessa tyhjällä kärryllä 50 vauhtia, kierroksia 2100 molemmin puolin. Pari kertaa piti ajaa talla tiskissä pienen pätkän, jolloin soppa maistuu ja matka joutuu...
Keppilaatikolla, 40km/h ekomalli. Lievästi piristetty, alle 200hv.
Mun 6630 kiertää 50 vauhissa jotain 2450. Oon luullu, että ekoloota ois tää sama liikennemalli kierrosrajottimella, mutta eikö ookkaan?
Kulutuskokemukset mulla ihan samallaisia. Myös ohjelmoitu 6920s vie saman samassa kuletustyössä ku tuo enemmän kiertävä 6630.

Kuulin kaimalta että ekoloota ei oo viidenkympin malli. Mutta aika vahvasti viittaa viidenkympin perään... ->



Mittari heittää hiukan, vanhassa näytti alakanttiin ja tässä hieman liikaa gepsin mukaan. Todellinen 55-56, eli paljon enemmän ku tuossa sun koneessa. Ihan normaalit 650/65R38 renkaat, tuskin sullakaan pienemmillä.
Kierrokset ja rengastus sama, mutta mulla vauhti jää 50:en. Kyseessä siis täysin vakio liikennerattori.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Kulutus maantieajos
Tää ei oo eiliseltä, vaan tältä päivältä. 18.2l/h, kuormaa oli perässä traktorin ja ek:n lisäksi noin 19000kg ja veturina 6630JD. Kuorman kanssa 48.5, takaisin tullessa tyhjällä kärryllä 50 vauhtia, kierroksia 2100 molemmin puolin. Pari kertaa piti ajaa talla tiskissä pienen pätkän, jolloin soppa maistuu ja matka joutuu...
Keppilaatikolla, 40km/h ekomalli. Lievästi piristetty, alle 200hv.
Mun 6630 kiertää 50 vauhissa jotain 2450. Oon luullu, että ekoloota ois tää sama liikennemalli kierrosrajottimella, mutta eikö ookkaan?
Kulutuskokemukset mulla ihan samallaisia. Myös ohjelmoitu 6920s vie saman samassa kuletustyössä ku tuo enemmän kiertävä 6630.

Kuulin kaimalta että ekoloota ei oo viidenkympin malli. Mutta aika vahvasti viittaa viidenkympin perään... ->



Mittari heittää hiukan, vanhassa näytti alakanttiin ja tässä hieman liikaa gepsin mukaan. Todellinen 55-56, eli paljon enemmän ku tuossa sun koneessa. Ihan normaalit 650/65R38 renkaat, tuskin sullakaan pienemmillä.
Kierrokset ja rengastus sama, mutta mulla vauhti jää 50:en. Kyseessä siis täysin vakio liikennerattori.

-09 tää kone, mutta tuskin merkitystä vaikka silloin jotain muutoksia tullutkin. Ihme juttu, näitä on sitten eri välityksillä... Kaima tulee käymään ehkä tällä viikolla, tsekkaamaan koneen, jotain varmaan selviää sillä keikalla. Ei haittaa yhtään vaikka kulkeekin lähes jenkkiperän tahtiin :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Kulutus maantieajos
No onneksi kaverin Tm oli syöny 50litraa enemmän vaikka sillä oli lyhyempi matka...

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kulutus maantieajos
Niin ja kun nopeus nostetaan kuuteenkymppiin, alkaa eväs vasta kelpaamaankin. Vastukset kasvavat nopeuden neliössä.

Silti 276 km 6,5 tuntia 55 litraa. Nuffi 460, perässä traileri ja päällä 3DL. Koljonvirralla tuli käytyä 2009 ilomantsista käsin. Minusta ei paha.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho