Fendt 936 ja mus-max yhistelmällä tehty haketta. Jos aamulla ollu -30 on ooteltu että laskee -25 tuntumaan. Tänään oli -28 ku aloin hakettamaan. Muutama letku menny nosturista, ei muuta. Nosturi 14v vanha kesla 600 jossa suurilta osin alkuperäset letkut. Sen verran on kuitenki järkeä hommassa mukana että joka aamu olen lähteny lämpösestä hallista. Ajoviima kerkiää silti jäykistämään öljyt hakkurissa tehokkaasti! Webastoa on saanu rempata oikeen kunnolla, mutta se ei oo yllätys, eihän ne toimi koskaan...
Kuinkas terät kestää? Ei karkene pakkasessa? Tässä odottelen hakettajaa, kun ei ole ollut liikkeellä ollenkaan kovien pakkasten aikaan. Ei kuulemma lähde jos on yli 20 astetta... Jentz hakkuri...
Viimeksi kävi Mus-Max ja hyvää haketta sillä tuli siihenasti kun meni 19mm kiintoavain ja lattaraudan pätkä läpi
Terät kestää hyvin. Eräässä paikassa oli 70cm tyvipöllejäkin, meni nekin.Mulla 7mm paksut lapputerät kiinni. Kivisemmille kasoille saa 8mm lapputerää. Koville puille suosittelevat 20mm läskiterää,mutta kovia puitahan suomessa ei edes ole. Jäätynyt tuore haapa ja jäätynyt tuore paju pahimpia. Eihän 19mm avain tee ku vähän lovia. Itse laitoin ennen joulua ratakiskon hakkuriin. Teki se siitäkin haketta....pari terää meni paskaksi. Hyvä tuuri oli ettei hajonnu muuta.
Mulla on Työn alla 35v vanha hake-jakke 2000 laikkahakkuri. Siinä on 2600kg painava laikka ja 20mm paksut terät. Se on niin järeä ja yksinkertanen ettei sille ole pakkasrajaa. 35v on jättäny jälkensä siihen, mutta pikkupajotuksella siitä tulee hyvä pakkaskelin kone ja työhuippujen tasaaja. 8950 valtra pyörittämään tottakai :-)