Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Autojen viat  (Luettu 44387 kertaa)

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Autojen viat
Työautona ollu tuollainen citroen jumpy 2,0hdi. Teki sellaisen tempun eräs aamu että lähti käyntiin mutta ei reagoinu kaasupolkimeen millään lailla. Nyt kolmisen viikkoa ollu merkkihuollossa valohoidossa. Vikaa ei vaan löydy. upeetamahtavaa.. Muuten hyvä pikkupirssi käytännön ajoihin.

Sua odottaa vielä siivapyörä ja poltto-ainepumppu  katso google > haku = hdi siivapyörä poltto-ainepumppu

Siivapyörä vaihdettiin jo aiemmin  :)

Movado

  • Vieras
Vs: Autojen viat

[/quote]

Sua odottaa vielä siivapyörä ja poltto-ainepumppu  katso google > haku = hdi siivapyörä poltto-ainepumppu
[/quote]

Siivapyörä vaihdettiin jo aiemmin  :)
[/quote]

Kuinka pitkälle pääsit ?

heinänen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Autojen viat
Voi kun olis vilä Japanis tehtyjä autoja - ei pikku eikä isoja vikoja

Tulikohan sohaastua kepillä liika lujaa?

                            onhan noita kun ottaa oikean vuosmallin ja ominaisuuksia vanhassa aina riitää ;D. itellä HT Bluebird 82. joka leimalle pari paikkaa. kesällä kansi remonttiin tai kans pahvi, nopeus mittarin vaijeri katki. kytkin luistaa hieman. mutta silti kuljettaa tarvittavat matkat. ja maavarakin riitti syksyllä metsäteillä (en jääny kun kerran kiinni)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Autojen viat
Maatullissa oli sama juttu joka on ollut jo mediassa monta viikkoa eli
viat autoissa.
Avensiksesta voisin kyllä kertoa hieman eri tarinaa mitä näissä tilastoissa.
Veljen poika osti aven vuonna 2003 ,sitten kolmen vuoden päästä piti ensi kerran katsastaa autolla oli ajettu 30 tuhatta .no eipä mennyt
läpi katastuksesta .Katastusmies totesi että takaakseliston kaikki tuet pitää uusia kun ne on niin pahoin ruostunut on kuulemma tyyppivika kaikissa avensiksissa..No onneksi takuuta oli vielä jäljellä ja niin takuu korvasi kaiken .Nyt taas tänä syksynä
ei mennyt läpi vaan katastusmies sanoi että tukivarsisto lenkkuu korvakkeissa niin että se pitää tivistää.Moottoriin on tullut nykismisilmiö jota huolto ei ole saanut kuntoon.Että tälläistä laatua Toyotalta.
Tilastoja kun tutkii kannattaa katsoa ajomäärää suhteessa vikoihin varsikin Volvo V70 näyttää aika runsasvikaselta mutta on sitten ajomäärätkin jopa kolminkertasia esim Corollaan.Liikkeissäkin näkee aika usein 5 vuotta vanhan Corollan jossa ajomäärä ei vielä ylitä 100 tuhatta kun vastaava Volvo ajettu lähes järestään vähintään 270 tuhatta.Samoin Passatit on paljon ajettuja.

Niin tarinaan jatkoa veljenpoika soitti ja sano että aven kytkin luistaa ajettu 60 th ensi viikolla menee huoltoon Vankkaa Toyota Laatua.
Tosiasia on että myös Volvon laatu on pudonnut 80 luvun tasosta paljon 740 taitaa olla luotettavin Volvo mitä on koskaan tehty näin ainakin kaikki tilastot kertoo ja käyttäjät.
Kytkin laittettiin huollossa uusi lasku 843 e ,tyhjäkäynti aaltoilee on kuulemma aivan normaalia lämmittää katalysaattoria nostaen välillä kierroksia.Nyt ajettu 70 th.Ei takuuseen vaikka kytkin vikoja paljon ,
on kuulemma alamittanen kytkin otettu Corollasta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

realisti

  • Vieras
Vs: Autojen viat
itellä pitäisi olla yksi maailman surkeimmaista kärryistä: mercedes-benz E220cdi -2001.
ollut meillä noin 70tkm ajan, eikä laturin lisäksi ole ollut muita vikoja myös ruosteesta on selvitty säännöllisen suojauksen ansiosta. Räätälöidyllä lastulla on voimaa noin 175hepoa ;D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7144
Vs: Autojen viat
itellä pitäisi olla yksi maailman surkeimmaista kärryistä: mercedes-benz E220cdi -2001.
ollut meillä noin 70tkm ajan, eikä laturin lisäksi ole ollut muita vikoja myös ruosteesta on selvitty säännöllisen suojauksen ansiosta. Räätälöidyllä lastulla on voimaa noin 175hepoa ;D

Kohtalotoveri,mulla 320CDI samaa vuosikertaa :) 100tkm tullu itellä 300tkm lisäksi ja termostaatin oon vaihtanut sekä tulpannut pakokaasun kierrätyksen pois käytöstä kun siitä meni kalvo rikki ja hukkas ahtopaineet. Uudelleen ohjelmoituna ollut kolmisen vuotta,vakioon verrattuna eroa ainakin tumma pilvi kaasua polkaistessa ::) Paska mikä paska,vajaa tonni tullut nytkin viikossa kilometrejä eikä tulisi mieleenkään että autolla voisi jäädä tienpäälle ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Autojen viat
Emännällä on C200 kompura,ajettu 115tkm.Siihen on vaihdettu termostaatti,iskarit eteen,jarrulevyt,palat eteen ja taakse.Nyt on alkanu automaatti ilmastointi temppuileen ja etupään niveliä oli kaksi vaihtokunnos >:(
Jos olis esim corolla niin tolla ajomäärällä ei olis tehty viä mitään.Ehdotin emännykselle corollaan vaihtoa niin mulkoili vain ja meinas ettei ikinä ;D

Jalamari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Autojen viat
Niin se vaan on notta voorti on auto..
Kyllä vaatimatoon saa olla muttei nöyrä

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Autojen viat
Emännällä on C200 kompura,ajettu 115tkm.Siihen on vaihdettu termostaatti,iskarit eteen,jarrulevyt,palat eteen ja taakse.Nyt on alkanu automaatti ilmastointi temppuileen ja etupään niveliä oli kaksi vaihtokunnos >:(
Jos olis esim corolla niin tolla ajomäärällä ei olis tehty viä mitään.Ehdotin emännykselle corollaan vaihtoa niin mulkoili vain ja meinas ettei ikinä ;D

meillä c200 cdi. 145t km jarrupalat+levyt eteen, esp:n ohjausyksikkö kaks kertaa, takalasinpyyhkimen moottori, abs:n hydraulipumppu,etupään nivel, kesä takarenkaita menee ku leipää, eipä sit juuri muuta ku normihuollot.. helkkarin hyvä auto..

superdexta

  • Vieras
Vs: Autojen viat
-Volvo traktori 240 GL, vm.-90, ajettu tosin vasta 260tkm, paranee vain vanhetessaan. 8) Palvelee vielä vuosia, toivottavasti.
-MB 200 dsl. vm.-78, 123 korilla. Pari vuotta oli, ei remontteja. Edellinen omistaja oli laittanut kauttaaltaan. Seuraavalla katkesi jakoketju pian myynnin jälkeen, harmi.
-Range Rover vm. -85, pari vuotta jaksoimma maksella ajonautinnosta hirvittäviä bensalaskuja. Vikoja ei ehtinyt olla yhtään.
-Toyota Land Cruiser vm.-81 palveli myös hienosti liki 10 vuotta. Ainut vika että n. 18 vuotiaana lahosi yhtäkkiä kauttaaltaan. Tekniikka oisi kyllä kestänyt vielä.
-Lada 1300S vm. -80 palveli suht. hyvin sen 6-7 vuotta minkä sillä nuorena kloppina tuli ajeltua. Vain yksi nokka-akseli kerkesi mennä. ;)
-Ford Taunus vm.-73, ensimmäinen oma auto. Palveli vaihtelevalla menestyksellä vajaan vuoden. Mutta oli se komia siihen aikaan verrattuna riisikippoihin. ;)

Siinäpä ne, nykyisestä ensimmäiseen järjestyksessä. Ei voi sanoa että yksikään olisi ollut mitenkään erityisen hyvä tai huono.

Viimeksi muokattu: 23.01.09 - klo:22:14 kirjoittanut superdexta

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Autojen viat
M-B S 320 CDI -04, kunnon kyyti mutta etupään niveliä ja niitä takarenkaita syö kuin karkkia. Automaattilaatikon ohjausyksikkö vaihdettiin, kun lakkas hold-toiminto pelaamasta, Daimler-Chrysler makso puolet remontista.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Autojen viat
Mulla on kaikkien kehuma murheekryyni Vito 112 CDI -03, mutta yllättävän pienillä vioilla on päässyt. Justiin kyllä tuli remontista, kun ei meinannut enää saada käyntiin, kolmossuutin vuoti, eikä vaikuttanut mitään oliko lämmin vai kylmä moottori. Alkuperäinen olisi maksanut yli 500 euroa, tuttu sai omia reittejään reilulla 300:lla eurolla. Pieni, mutta häiritsevä vika on puhaltimen meneminen välillä lakkoon. Napakka isku nyrkillä kojetauluun herättää ruususen unesta. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Autojen viat
itellä pitäisi olla yksi maailman surkeimmaista kärryistä: mercedes-benz E220cdi -2001.
ollut meillä noin 70tkm ajan, eikä laturin lisäksi ole ollut muita vikoja myös ruosteesta on selvitty säännöllisen suojauksen ansiosta. Räätälöidyllä lastulla on voimaa noin 175hepoa ;D

Kohtalotoveri,mulla 320CDI samaa vuosikertaa :) 100tkm tullu itellä 300tkm lisäksi ja termostaatin oon vaihtanut sekä tulpannut pakokaasun kierrätyksen pois käytöstä kun siitä meni kalvo rikki ja hukkas ahtopaineet. Uudelleen ohjelmoituna ollut kolmisen vuotta,vakioon verrattuna eroa ainakin tumma pilvi kaasua polkaistessa ::) Paska mikä paska,vajaa tonni tullut nytkin viikossa kilometrejä eikä tulisi mieleenkään että autolla voisi jäädä tienpäälle ::)
Emännällä myös tuollainen 320CDI ja sama vuosimalli. Kilometrejä tullut ehkä 40t vuotta kohti. Murhetta on ollut monta sorttia, viimeksi hehkut ja releen vaihto. Oman kymmenen vuotta vanhemman kärryn kulut paaljon pienemmät.

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Autojen viat
Niin se vaan on notta voorti on auto..



oli joskus vuonna 65 ameriikas 8)
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

realisti

  • Vieras
Vs: Autojen viat
taitaapi olla nuo uudemmat (ja vähän vanhemmatkin) yksilöitä. Eka tiellä ajettava pirssini taisi olla lada 1200L jolla kyllä pääsi jos se vain sattui ylipäätään lähteen käyntiin. Onneksi älysin hävittää ennen kuin kuulo meni. ;D
seuraavana oli m-b 190E oli murhetta vaikka mihin lähtöön, kolme vuotta remppailtiin kunnes hävitin remontteihin meni paljon enemmän kuin auton hinta.
kolmas pirssi oli 95:nen E200d mailman laiskimpia autoja, mutta älyttömän luotettava,lämmin ja mukavakyytinen. Ruoste rupesi vaivaamaan parin vuoden päästä joten pääsi kiertoon. Sitten nykyinen E220cdi muuten olen tyytyväinen mutta ilman webastoa sisällä talvella TODELLA kylmä paitti kun on ajanut 50km.
niin ja onhan noita irtonumeroita ollut välissä kuten nivelsyöppä ja muutenkin syöppö 850glt volvo. Niin ja emännällä on ollut pitkään vain traktori: volvo 740 td -92...