Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt se on virallista!  (Luettu 16187 kertaa)

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: Nyt se on virallista!
Eikös noissa 60km/h traktoreissa ole järjestäin jarruassistentit ja abs hilkkeet?
Tuskin noita alempaan luokkaan tyypitettyjä ihan vaan katsastuskonttorireissulla saa. Joku isompi fentti saattaa mennä, mutta vanhempia koneita tuskin saa ihan läpihuutojuttuna. Saattaa tulla kaikenlaista ihan hytin lujuuksista alkaen.

Eikä silti. Kuorma-auton kun saa jo sillä nopean traktorin rengassarjan hinnalla, niin aika vähän herättää mielenkiintoa tuollainen nopeanajon pompotin. JCB 60km/h mallina taisi olla jo yli 200 000e, vaikea siihen on järki löytää.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Nyt se on virallista!
Eikös noissa 60km/h traktoreissa ole järjestäin jarruassistentit ja abs hilkkeet?
Tuskin noita alempaan luokkaan tyypitettyjä ihan vaan katsastuskonttorireissulla saa. Joku isompi fentti saattaa mennä, mutta vanhempia koneita tuskin saa ihan läpihuutojuttuna. Saattaa tulla kaikenlaista ihan hytin lujuuksista alkaen.

Eikä silti. Kuorma-auton kun saa jo sillä nopean traktorin rengassarjan hinnalla, niin aika vähän herättää mielenkiintoa tuollainen nopeanajon pompotin. JCB 60km/h mallina taisi olla jo yli 200 000e, vaikea siihen on järki löytää.

No sitä kuormuria et käytä kun siihen yhteen hommaan jos ei miljoonaa vaihtolavaa ja jotain maastorenkaita ole. Traktoriin käy  vanhat työkoneet alkuun ja vähitellen voit uusia niitä nopean traktorin vermeitä perään.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt se on virallista!
Eikös noissa 60km/h traktoreissa ole järjestäin jarruassistentit ja abs hilkkeet?
Tuskin noita alempaan luokkaan tyypitettyjä ihan vaan katsastuskonttorireissulla saa. Joku isompi fentti saattaa mennä, mutta vanhempia koneita tuskin saa ihan läpihuutojuttuna. Saattaa tulla kaikenlaista ihan hytin lujuuksista alkaen.

Eikä silti. Kuorma-auton kun saa jo sillä nopean traktorin rengassarjan hinnalla, niin aika vähän herättää mielenkiintoa tuollainen nopeanajon pompotin. JCB 60km/h mallina taisi olla jo yli 200 000e, vaikea siihen on järki löytää.

Niin siis kysehän on nimenomaan siitä että saako nykyisen ns. 50 laatikon nostaa kulkemaan 59 km/h laillisesti. Nää yli 60 kulkevat on sitten ihan oma lukunsa ja suht samaan hintaan menee varmaan kuorma-auto ja raktori jos koneiden ikä on edes lähellä samaa. Lisäksi joku raktori kuormaa paalikuorman ihan erilailla siellä etäpellolla kuin kuorma-auto. On vaan tosiasia että harvalla tilalla riittää kuorkille ajoa mutta monella voisi olla toisena raktorina hieman kovempaa kulkeva kampe.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

-aggo-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Nyt se on virallista!
Ei kyse nyt hirveesti ole tehostamisesta vaan enemminkin ajomielekkyydestä. Jos viettää tiellä tuhansia kilometrejä niin kyllä koneet saisi hieman kulkea.

Itse en koe joskus tulevaisuudessa kauhean huonona vaihtoehtona 80 kulkevaa raktoria kunnon jousin ja jarruin. Paaliliikennettä, lantarallia ja siirtymiä on niin paljon että olisi se ihan kiva.
kyllä kyllä, mutta se  paalinkuljetus on jo ihan kävelyvauhissakin riittävän vaarallista muille tielläliikkujille maajussien nykyisillä kuormaustavoilla ja sidonnoilla.

sitte tullee nämä uudet nopeudet ja vanhat kärryt ja yleensääkin nuo perävaunujen rengastukset, pelto-ominaisuudet ja tieominaisuudet pakkaa oleen ristiriidassa ja painopisteet korkealla... paripyörätkin päällä ilman muuta mennään lujaa ilman äärivaloja ;D ;D ;D ;D

Tekniset ominaisuudet juuri taitaa monesta tr-yhdistelmästä puuttua jotta 60km/h turvallista ajaa, ja JÄRKEÄ tarvis näille 15v kortin juuri saaneille-
vähän ajokokemusta oleville ettei se tr karkaa käsistä, etenkin kokonais paino hurjat 40tn!

60km vauhdin himoitsijoilla taitaa yksi pointti monella unohtunut--kuinka siinä tr riittää voima jos vauhti nostetaan 50>>60km, ja ajetaan siis reilu kuorma päällä.
siinä voi perä ja navat lämmitä, entä jarrut, voipi myös kärryn laakereista savu nousta..

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.
Jaha. Nyt sitte pitäs jo päästä raktorilla reilua kaheksaakymppiä.
Eiköhän joka tilalla oo jo se raktori olemassa. Ja tuolla kolomellakympillä ei varmasti sitä vaihdeta uuteen 60kmh malliksi tyypitettyyn. Puhumattakaan kärryistä. Ja seki on jännä juttu et nämä jotka paljo ajaa tiellä raktorilla eivät "oikeen tiedä tarkasti" paljoko se kone vie löpöä siinä rallisa. Nuppiauto menee kummiski aika paljo vähemmällä. Viehän se toki diiseliä mutta silti.

Josko ne lainsäätäjät kohta antas kuorkin punasella aineella maatalouskäyttöön.... ::)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.

Harvalla kuorkilla mennään pellolle rehunteon aikaan samalla tavalla kuin traktorilla. Silloinhan on sama jo jos nopeatraktori tarvii CE kortin, niin silloinhan pitäisi jo rekkaan verrata. Eli mää väitän että ei saata löytyä sitä rekkamiestä joka kesäkelissä ajaa ajosilppurin rinnalla 72 toonin yhdistelmällä ja ottaa siihen vielä kuorman!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.

Harvalla kuorkilla mennään pellolle rehunteon aikaan samalla tavalla kuin traktorilla. Silloinhan on sama jo jos nopeatraktori tarvii CE kortin, niin silloinhan pitäisi jo rekkaan verrata. Eli mää väitän että ei saata löytyä sitä rekkamiestä joka kesäkelissä ajaa ajosilppurin rinnalla 72 toonin yhdistelmällä ja ottaa siihen vielä kuorman!
Tehdäänhän sitä paljoki. Ei tosin suomesa ;D
Se on muuten 9-akselin suurin mahdollinen massa 75tonnia. Eikä semmosta kyllä pellolla vie mikään raktorikaan....

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.
Jaha. Nyt sitte pitäs jo päästä raktorilla reilua kaheksaakymppiä.
Eiköhän joka tilalla oo jo se raktori olemassa. Ja tuolla kolomellakympillä ei varmasti sitä vaihdeta uuteen 60kmh malliksi tyypitettyyn. Puhumattakaan kärryistä. Ja seki on jännä juttu et nämä jotka paljo ajaa tiellä raktorilla eivät "oikeen tiedä tarkasti" paljoko se kone vie löpöä siinä rallisa. Nuppiauto menee kummiski aika paljo vähemmällä. Viehän se toki diiseliä mutta silti.

Josko ne lainsäätäjät kohta antas kuorkin punasella aineella maatalouskäyttöön.... ::)

Kysehän on siitä hinnasta mikä tulee lisänä kun kalustoa kuitenkin päivittää jos haluaa ottaa seuraavan nopeusluokan koneen. Äkkiseltä uskon, luulen ja toivon että toi ero 40 ja 60 kulkevan koneen välillä on hyvin pieni ja kyseessä on vain joitakin tuhansia maksava paketti kuten lokarit, jarrut, tuuliasi jne. Sitten tää kolmas yli 60 kulkeva kalusto on jo ihan eri maata ja sen varustelu voi jo haitata normaaleja peltotöitä mutta olisi toivottavaa että se olisi sellainen että joitakin hommia pystyisi tekemään jotta samalla rahalla saisi välttävän raktorin joka tekisi välttävästi myös kuorkin hommia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.
Jaha. Nyt sitte pitäs jo päästä raktorilla reilua kaheksaakymppiä.
Eiköhän joka tilalla oo jo se raktori olemassa. Ja tuolla kolomellakympillä ei varmasti sitä vaihdeta uuteen 60kmh malliksi tyypitettyyn. Puhumattakaan kärryistä. Ja seki on jännä juttu et nämä jotka paljo ajaa tiellä raktorilla eivät "oikeen tiedä tarkasti" paljoko se kone vie löpöä siinä rallisa. Nuppiauto menee kummiski aika paljo vähemmällä. Viehän se toki diiseliä mutta silti.

Josko ne lainsäätäjät kohta antas kuorkin punasella aineella maatalouskäyttöön.... ::)

Kysehän on siitä hinnasta mikä tulee lisänä kun kalustoa kuitenkin päivittää jos haluaa ottaa seuraavan nopeusluokan koneen. Äkkiseltä uskon, luulen ja toivon että toi ero 40 ja 60 kulkevan koneen välillä on hyvin pieni ja kyseessä on vain joitakin tuhansia maksava paketti kuten lokarit, jarrut, tuuliasi jne. Sitten tää kolmas yli 60 kulkeva kalusto on jo ihan eri maata ja sen varustelu voi jo haitata normaaleja peltotöitä mutta olisi toivottavaa että se olisi sellainen että joitakin hommia pystyisi tekemään jotta samalla rahalla saisi välttävän raktorin joka tekisi välttävästi myös kuorkin hommia.

En oikein usko että kovin paljoa yli 60km/h liikuvia myydään Suomessa. Pitäsi olla joka kantilla jouset akseleissa, ABS-jarrut joka kantilla ja varmaan jonkinlainen luistonesto. Kärri pitäsisi myös olla tyypihyväksytty tuohon yli 60km/h, sitten kalustolle vuosittainen katsastus. Siinähän rupeaa homma riittämään kun koko repertuaarin hinaa katsastuskonttorille ja osa haisee enemman tai vähemmän paskalle.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.
Jaha. Nyt sitte pitäs jo päästä raktorilla reilua kaheksaakymppiä.
Eiköhän joka tilalla oo jo se raktori olemassa. Ja tuolla kolomellakympillä ei varmasti sitä vaihdeta uuteen 60kmh malliksi tyypitettyyn. Puhumattakaan kärryistä. Ja seki on jännä juttu et nämä jotka paljo ajaa tiellä raktorilla eivät "oikeen tiedä tarkasti" paljoko se kone vie löpöä siinä rallisa. Nuppiauto menee kummiski aika paljo vähemmällä. Viehän se toki diiseliä mutta silti.

Josko ne lainsäätäjät kohta antas kuorkin punasella aineella maatalouskäyttöön.... ::)

Kysehän on siitä hinnasta mikä tulee lisänä kun kalustoa kuitenkin päivittää jos haluaa ottaa seuraavan nopeusluokan koneen. Äkkiseltä uskon, luulen ja toivon että toi ero 40 ja 60 kulkevan koneen välillä on hyvin pieni ja kyseessä on vain joitakin tuhansia maksava paketti kuten lokarit, jarrut, tuuliasi jne. Sitten tää kolmas yli 60 kulkeva kalusto on jo ihan eri maata ja sen varustelu voi jo haitata normaaleja peltotöitä mutta olisi toivottavaa että se olisi sellainen että joitakin hommia pystyisi tekemään jotta samalla rahalla saisi välttävän raktorin joka tekisi välttävästi myös kuorkin hommia.

 Aika monesti jo viidenkympin pelissä pitää olla lokaria, kunnon jarrut ja laminoitu tuulilasi. Miten enkun kuusviis kulkevat ventikset eroo muista? "Maatilan välttävästi" toimivan vetopöytä nupin saa alle kymmenellä tuhannella €:llä, kärry+dolly+tr pellolla, päistetieltä eteenpäin äääfffhhoolla.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.
Jaha. Nyt sitte pitäs jo päästä raktorilla reilua kaheksaakymppiä.
Eiköhän joka tilalla oo jo se raktori olemassa. Ja tuolla kolomellakympillä ei varmasti sitä vaihdeta uuteen 60kmh malliksi tyypitettyyn. Puhumattakaan kärryistä. Ja seki on jännä juttu et nämä jotka paljo ajaa tiellä raktorilla eivät "oikeen tiedä tarkasti" paljoko se kone vie löpöä siinä rallisa. Nuppiauto menee kummiski aika paljo vähemmällä. Viehän se toki diiseliä mutta silti.

Josko ne lainsäätäjät kohta antas kuorkin punasella aineella maatalouskäyttöön.... ::)

Kysehän on siitä hinnasta mikä tulee lisänä kun kalustoa kuitenkin päivittää jos haluaa ottaa seuraavan nopeusluokan koneen. Äkkiseltä uskon, luulen ja toivon että toi ero 40 ja 60 kulkevan koneen välillä on hyvin pieni ja kyseessä on vain joitakin tuhansia maksava paketti kuten lokarit, jarrut, tuuliasi jne. Sitten tää kolmas yli 60 kulkeva kalusto on jo ihan eri maata ja sen varustelu voi jo haitata normaaleja peltotöitä mutta olisi toivottavaa että se olisi sellainen että joitakin hommia pystyisi tekemään jotta samalla rahalla saisi välttävän raktorin joka tekisi välttävästi myös kuorkin hommia.

 Aika monesti jo viidenkympin pelissä pitää olla lokaria, kunnon jarrut ja laminoitu tuulilasi. Miten enkun kuusviis kulkevat ventikset eroo muista? "Maatilan välttävästi" toimivan vetopöytä nupin saa alle kymmenellä tuhannella €:llä, kärry+dolly+tr pellolla, päistetieltä eteenpäin äääfffhhoolla.

Raivataanhan lisää peltoa, niin selviää niillä 60km/h laitteilla.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt se on virallista!
Onpa se ny vaikeeta. Miten kuorma-auto voi olla hankala, ihan samalla tavalla traktoriin pitää olla monta työlaitetta. Vaihtolavajuoksuilla lietepönttö, maansiirtolava ja irrotettavilla laidoilla oleva rahtilava. Perään tuppisovitteella nosturi jolla ne paalit saa kyytiin. Pahasen paketin saa 10000€, hyvään saa varata 30000€. Kolomellakympillä ei taida saada traktoria, etukuormaajaa, lietekärryä, paalikärryä ja maakärryä.
Talavella viikoksi, tai pariksi liikenteeseen jollon ajaa ne paskat pois ja pihan täyteen paaleja etälohkolta. Muun ajan seisonnassa nii ei kulut rassaa.

Niin ja sen kuorma-auton päälle se raktori jolla teet ne kaikki muut työt. Sillä kuorkin 30 tuhannella päivität jo ihmeesti normi raktori kaluston kulkemaan tarvittaessa reilua 80.
Jaha. Nyt sitte pitäs jo päästä raktorilla reilua kaheksaakymppiä.
Eiköhän joka tilalla oo jo se raktori olemassa. Ja tuolla kolomellakympillä ei varmasti sitä vaihdeta uuteen 60kmh malliksi tyypitettyyn. Puhumattakaan kärryistä. Ja seki on jännä juttu et nämä jotka paljo ajaa tiellä raktorilla eivät "oikeen tiedä tarkasti" paljoko se kone vie löpöä siinä rallisa. Nuppiauto menee kummiski aika paljo vähemmällä. Viehän se toki diiseliä mutta silti.

Josko ne lainsäätäjät kohta antas kuorkin punasella aineella maatalouskäyttöön.... ::)

Kysehän on siitä hinnasta mikä tulee lisänä kun kalustoa kuitenkin päivittää jos haluaa ottaa seuraavan nopeusluokan koneen. Äkkiseltä uskon, luulen ja toivon että toi ero 40 ja 60 kulkevan koneen välillä on hyvin pieni ja kyseessä on vain joitakin tuhansia maksava paketti kuten lokarit, jarrut, tuuliasi jne. Sitten tää kolmas yli 60 kulkeva kalusto on jo ihan eri maata ja sen varustelu voi jo haitata normaaleja peltotöitä mutta olisi toivottavaa että se olisi sellainen että joitakin hommia pystyisi tekemään jotta samalla rahalla saisi välttävän raktorin joka tekisi välttävästi myös kuorkin hommia.

En oikein usko että kovin paljoa yli 60km/h liikuvia myydään Suomessa. Pitäsi olla joka kantilla jouset akseleissa, ABS-jarrut joka kantilla ja varmaan jonkinlainen luistonesto. Kärri pitäsisi myös olla tyypihyväksytty tuohon yli 60km/h, sitten kalustolle vuosittainen katsastus. Siinähän rupeaa homma riittämään kun koko repertuaarin hinaa katsastuskonttorille ja osa haisee enemman tai vähemmän paskalle.

Kyllä tässä tapausessa olisi isännällä vain yksi tai muutama työkone jonka saisi hinata yli 60 ja loput olisi ihan perus koneita. Eli sinne konttuurille roudattaisi ainoastaan se raktori ja ne "ajoneuvot" joita saisi vetää yli 60. Loppuja vedettäisi sitten hitaammin.

Nää muutamat viimeiset sivut on toki ihan jargonia koska kukaan ei viellä ole tainnut nähdä lopullista säädösjargonia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2536
  • Etelä-Karjala
Vs: Nyt se on virallista!
Se on muuten 9-akselin suurin mahdollinen massa 75tonnia. Eikä semmosta kyllä pellolla vie mikään raktorikaan....

76.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...