Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt se on virallista!  (Luettu 16019 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt se on virallista!
Noin vähän vakavasti puhuen niin kyse on aika paljon siitä että hommataanko tiloille kuorma-autoa jolla hoidetaan materiaalin kuskaukset samalla kun raktori seisoo tallissa. Itse koen että on ihan järkevää ostaa joku 90 kulkevaraktori mikä siis on varusteltu siihen hommaan ja ajella sillä nää materiaalinkuljetukset. Sitten tafpeen mukaan pulttaa peltorenkaat ja lähtee kylvämään kun se aika on. Silloin tietenkin raktorin renkaat ja kylvökoneen pitää rajoittaa nopeutta siirtymillä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Nyt se on virallista!
Mun mielestä on mielenkiintoinen kysymys että voiko koneen nopeutta nostaa kierroksia nostamalla tonne 60 vauhtiin. Oma kun kulkee 53 niin ei se ihan hirveästi vaadi lisää kierroksia niin kulku olisi se 60.

No voi sinällään se ei ole kauheen suositeltavaa kylläkään :) Mulla on 3 tommosta tekelettä jotka kiertää reippaammin. Eli mega ottaa noin 2700rpm 705nen st noin 3000rpm ja 702nen 2700rpm.
Megassa on aistittavissa melkoista vihellystä kun lappulattiassa antaa mennä. Myös perä öljyt kuumenee melkoisesti pidemmällä reissulla. Ilmeisesti hyd pumputinta hiukan ahistaa :P Niin ja tuo on liikenne perällä niin kulkee... Nuo vanhemmat  ei kulje siltikään vaikka kiertääkin. Mutta eiole mitään ahdistuksen tunteitakaan niissä esiinny. Hieno vedättää mäkiin kun kierros aluetta piisaa siis noilla vanhemmilla. Megassa on aika hengetön tuo kierros alue 1700-2700välillä. Joten se pudottaa helpoiten mäessä vauhtia. Mutta vetää sitte taas kiukkuisesti välin 1700-900rpm. Nuo toiset sitte laulaa parhaiten siellä 2500 päällä.

Mutten suosittele jos vehkeiden sisäkalut on tehtaan jäljiltä suoraan nostaan kovin paljoo.

Suosittelen miettimään renkaiden koon muttamista jos haluaa että liikkuu 60km/h. Tuossa vaan on se että maataloustraktorit pitää sitten katsastaa liikenne traktoreiksi jos meinaa että lailisesti ajaa 60km/h.

Nii Mutku ei siihen sovi alle isommat siis megaan :-\ Ei niitä noista niinkään kulkemisen takia ole niitä kiekkoja nostettu. Vaan kun on koitettu josko niillä jonkun mäen pääsis paremmin ylös :-\ Joskin niille on jotain muutakin jekkua tehty kuin pelkät kierrokset nostettu.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26132
  • vastustan
Vs: Nyt se on virallista!
Ei kyse nyt hirveesti ole tehostamisesta vaan enemminkin ajomielekkyydestä. Jos viettää tiellä tuhansia kilometrejä niin kyllä koneet saisi hieman kulkea.

Itse en koe joskus tulevaisuudessa kauhean huonona vaihtoehtona 80 kulkevaa raktoria kunnon jousin ja jarruin. Paaliliikennettä, lantarallia ja siirtymiä on niin paljon että olisi se ihan kiva.
kyllä kyllä, mutta se  paalinkuljetus on jo ihan kävelyvauhissakin riittävän vaarallista muille tielläliikkujille maajussien nykyisillä kuormaustavoilla ja sidonnoilla.

sitte tullee nämä uudet nopeudet ja vanhat kärryt ja yleensääkin nuo perävaunujen rengastukset, pelto-ominaisuudet ja tieominaisuudet pakkaa oleen ristiriidassa ja painopisteet korkealla... paripyörätkin päällä ilman muuta mennään lujaa ilman äärivaloja ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Nyt se on virallista!
En nyt koe ajoturvallisuuden mitenkään kauheasti muuttuvan vaiks toi nopeus nousisikin 60. Yhtälaills se raktori karkaa huonolla tiellä jo 50:kin. Ongelmallisempaa on oikeastaan että kaikki kardaanit ym kestää sitä kovempaa pyöritystä.

Jotenkin tuntuu että tehdään virhe kun näille natiaisille ei laiteta 40 kilpeä perään vaikka raktori kulkisikin. Sehän tässä on ihan järkevä logiikka että se natiainen saa ajaa konetta vaikka se on rekisteröity 60. Se on ihan eri asia että onko natiaisen turvallista ajaa lujempaa kuin 40.

Mielenkiintoista olisi tutkia että onko tossa versusa suora yhteys laatikkoon kun on normi alue käytössä vai kulkeeko voima silloinkin rattaiden kautta. Siinä voisi olla helppo kohta vaihtaa rattaat niin että vauhti lisääntyy. Puhun siis ryöminnän mekaanisesta yhteydestä.
en puhunutkaan ajoturvallisuudesta, eniten olen huolissani muiden tielläliikkujien turvallisuudesta.

Kyllähän tuolla valtatiellä voisi ajaa vaikka sataa, mutta kun mentaliteetti on että tie kun tie, niin lämä on pohjassa.

Viimeksi muokattu: 18.12.15 - klo:13:41 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Nyt se on virallista!
Ei kyse nyt hirveesti ole tehostamisesta vaan enemminkin ajomielekkyydestä. Jos viettää tiellä tuhansia kilometrejä niin kyllä koneet saisi hieman kulkea.

Itse en koe joskus tulevaisuudessa kauhean huonona vaihtoehtona 80 kulkevaa raktoria kunnon jousin ja jarruin. Paaliliikennettä, lantarallia ja siirtymiä on niin paljon että olisi se ihan kiva.
kyllä kyllä, mutta se  paalinkuljetus on jo ihan kävelyvauhissakin riittävän vaarallista muille tielläliikkujille maajussien nykyisillä kuormaustavoilla ja sidonnoilla.

sitte tullee nämä uudet nopeudet ja vanhat kärryt ja yleensääkin nuo perävaunujen rengastukset, pelto-ominaisuudet ja tieominaisuudet pakkaa oleen ristiriidassa ja painopisteet korkealla... paripyörätkin päällä ilman muuta mennään lujaa ilman äärivaloja ;D ;D ;D ;D
Sen päivän haluan nähdä kun joku vetää palapelikärryä 60km/h täydessä jyvälastissa ja ne onnettomat mopon renkaat sulaa alle.  ;D

Uudet portaattomat saa kuulemma kulkemaan 60km/h vain ohjelmaa muuttamalla, jarrujenkin pitäisi ilmeisesti olla mitoitetut noille nopeuksille (saako jossain muualla euroopassa jo ajaakin 60km/h). Jos paljon tieajoa tulee, niin siitä vaan Case Optumia ostamaan, on kuulemma automaisempi ajaa kuin muut traktorit. Renkaatkin palautuu mutkan jälkeen keskilinjaan kun ratista päästää irti.  :o

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Nyt se on virallista!
  Naapurikunnassa muutama vuosi sitten ajoi yks kaveri ventillä tutkaan vähän yli 8- kymppiä ,ajo loppuisiihen ja trailerilla pois tutkittavaksi mitä on tehty..

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Nyt se on virallista!
Ei kyse nyt hirveesti ole tehostamisesta vaan enemminkin ajomielekkyydestä. Jos viettää tiellä tuhansia kilometrejä niin kyllä koneet saisi hieman kulkea.

Itse en koe joskus tulevaisuudessa kauhean huonona vaihtoehtona 80 kulkevaa raktoria kunnon jousin ja jarruin. Paaliliikennettä, lantarallia ja siirtymiä on niin paljon että olisi se ihan kiva.
kyllä kyllä, mutta se  paalinkuljetus on jo ihan kävelyvauhissakin riittävän vaarallista muille tielläliikkujille maajussien nykyisillä kuormaustavoilla ja sidonnoilla.

sitte tullee nämä uudet nopeudet ja vanhat kärryt ja yleensääkin nuo perävaunujen rengastukset, pelto-ominaisuudet ja tieominaisuudet pakkaa oleen ristiriidassa ja painopisteet korkealla... paripyörätkin päällä ilman muuta mennään lujaa ilman äärivaloja ;D ;D ;D ;D

Pysyykös esim. sorakuorma kasassa tilanteessa kuin tilanteessa?

No oon nähnyt täyspitkän umpiauton josta tulee kuutio pari lunta takana tulevien niskaan! Eikäs se eräs ammattiautoilia tiputtanut 20 tonnin komatsun vasta liikennevaloihin?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Nyt se on virallista!
Hei oottko kuullu, ruottalaiset valmistaa jo ratkaisua teidän ongelmiin: KUORMA-AUTO!

Kyllä pitäs maataloustuotanto painottaa tänne tundralle. Jokaisella 1000ha paskanlevitys, ja rehunkorjuupinta-alaa navetan takana.
Ei tarvi neljän kunnan läpi ajaa rehupallojen perässä...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt se on virallista!
Mun mielestä ei ole syytä rajoittaa kaikkien kulkua sen mukaan kun jotkut sikailee. Itse pitäisin hyvänä että hinattava kalusto olisi tyyppihyväksytty jos niitä hinataan tän 40-60 välillä ja sitten koko yhdistelmän katsastus jos ylitetään 60. Kalustoa saisi sitten kyllä sekottaa ja ajaa sen hitaamman "ajoneuvon" mukaan. Vaikka katsastuksia ei olisikaan.

Kaikille alle 18 vuotiaille rajoituksena olisi 40 ja sen jälkeen saisi vasta ylittää tuo nopeus vaikka kone kulkisikin. Nää ei kuitenkaan ole mitään leluja vaan työkoneita mitä käytetään ainoastaan työntekoon. Joku kaupunkihurvittelu johtaisi samantien kortin menetykseen ja myös omistajan sakotukseen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Nyt se on virallista!
nuunpä.   onkohan tuossa asetuksessa muuten ollenkaan ajateltu noita 15 vuotiaita jokka saabi ajaa traktoreilla julkisellakin tiellä?   jotenkin tuntuu kun noita kattelee ja enempi kuuntelee että olis sittenkin se 30 kilsaa tunnissa noille ihan kelpo kulkunopeus... alkaa jo huolestuttamaan nuo muut teillä liikkuvat ja niiden turvallisuus.                              testosteronikuohun aikaan voi joku pikkuauto ärsyttää liikaa ja ......

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Nyt se on virallista!
Ei kai tämä laki nyt anna oikeutta vanhojen romujen nopeutta nostaa yhtään mihinkään, täh  :o
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt se on virallista!
Ei kai tämä laki nyt anna oikeutta vanhojen romujen nopeutta nostaa yhtään mihinkään, täh  :o

Se on just mielenkiintoista että vaaditaanko jotain erityistä nykyisen 50 laatikon lisäksi mikä estää uusintakatsastuksen tonne 60 saakka vai vaatiiko edes katsastusta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: Nyt se on virallista!
Eiköhän tuo ole ihan päivänselvää, että vanhan koneen nopeutta ei saa nostaa. Se saa kulkea sen minkä tehtaalta lähtiessä on kulkenut.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Nyt se on virallista!
Eiköhän tuo ole ihan päivänselvää, että vanhan koneen nopeutta ei saa nostaa. Se saa kulkea sen minkä tehtaalta lähtiessä on kulkenut.
Niin, mutta täällä on jo valtava vauhti kiima päällä ;D
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt se on virallista!
Eiköhän tuo ole ihan päivänselvää, että vanhan koneen nopeutta ei saa nostaa. Se saa kulkea sen minkä tehtaalta lähtiessä on kulkenut.

Mikä kulujen maksimointi on tässä tarkoituksena. Ei kait siinä mitään väliä ole vuosiluvulla jos säädökset täyttyy sen nopeamman ajon puolesta. Uusintakatsastus jos ei säädökset ole täyttyneet tehtaalta lähtiessä eli koneeseen on lisätty vaadittavia ominaisuuksia. Aika kallista leikkiä jos väki vaihtelee kalustoa täysin samanlaiseen jotta voidaan käyttää sellaista ohjelmaa joka sallii korkeamman nopeuden.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.