Lainaus käyttäjältä: Varjo79 - 18.12.15 - klo:10:10Lainaus käyttäjältä: vms1 - 18.12.15 - klo:09:51Mun mielestä on mielenkiintoinen kysymys että voiko koneen nopeutta nostaa kierroksia nostamalla tonne 60 vauhtiin. Oma kun kulkee 53 niin ei se ihan hirveästi vaadi lisää kierroksia niin kulku olisi se 60.No voi sinällään se ei ole kauheen suositeltavaa kylläkään Mulla on 3 tommosta tekelettä jotka kiertää reippaammin. Eli mega ottaa noin 2700rpm 705nen st noin 3000rpm ja 702nen 2700rpm. Megassa on aistittavissa melkoista vihellystä kun lappulattiassa antaa mennä. Myös perä öljyt kuumenee melkoisesti pidemmällä reissulla. Ilmeisesti hyd pumputinta hiukan ahistaa Niin ja tuo on liikenne perällä niin kulkee... Nuo vanhemmat ei kulje siltikään vaikka kiertääkin. Mutta eiole mitään ahdistuksen tunteitakaan niissä esiinny. Hieno vedättää mäkiin kun kierros aluetta piisaa siis noilla vanhemmilla. Megassa on aika hengetön tuo kierros alue 1700-2700välillä. Joten se pudottaa helpoiten mäessä vauhtia. Mutta vetää sitte taas kiukkuisesti välin 1700-900rpm. Nuo toiset sitte laulaa parhaiten siellä 2500 päällä. Mutten suosittele jos vehkeiden sisäkalut on tehtaan jäljiltä suoraan nostaan kovin paljoo.Suosittelen miettimään renkaiden koon muttamista jos haluaa että liikkuu 60km/h. Tuossa vaan on se että maataloustraktorit pitää sitten katsastaa liikenne traktoreiksi jos meinaa että lailisesti ajaa 60km/h.
Lainaus käyttäjältä: vms1 - 18.12.15 - klo:09:51Mun mielestä on mielenkiintoinen kysymys että voiko koneen nopeutta nostaa kierroksia nostamalla tonne 60 vauhtiin. Oma kun kulkee 53 niin ei se ihan hirveästi vaadi lisää kierroksia niin kulku olisi se 60.No voi sinällään se ei ole kauheen suositeltavaa kylläkään Mulla on 3 tommosta tekelettä jotka kiertää reippaammin. Eli mega ottaa noin 2700rpm 705nen st noin 3000rpm ja 702nen 2700rpm. Megassa on aistittavissa melkoista vihellystä kun lappulattiassa antaa mennä. Myös perä öljyt kuumenee melkoisesti pidemmällä reissulla. Ilmeisesti hyd pumputinta hiukan ahistaa Niin ja tuo on liikenne perällä niin kulkee... Nuo vanhemmat ei kulje siltikään vaikka kiertääkin. Mutta eiole mitään ahdistuksen tunteitakaan niissä esiinny. Hieno vedättää mäkiin kun kierros aluetta piisaa siis noilla vanhemmilla. Megassa on aika hengetön tuo kierros alue 1700-2700välillä. Joten se pudottaa helpoiten mäessä vauhtia. Mutta vetää sitte taas kiukkuisesti välin 1700-900rpm. Nuo toiset sitte laulaa parhaiten siellä 2500 päällä. Mutten suosittele jos vehkeiden sisäkalut on tehtaan jäljiltä suoraan nostaan kovin paljoo.
Mun mielestä on mielenkiintoinen kysymys että voiko koneen nopeutta nostaa kierroksia nostamalla tonne 60 vauhtiin. Oma kun kulkee 53 niin ei se ihan hirveästi vaadi lisää kierroksia niin kulku olisi se 60.
Ei kyse nyt hirveesti ole tehostamisesta vaan enemminkin ajomielekkyydestä. Jos viettää tiellä tuhansia kilometrejä niin kyllä koneet saisi hieman kulkea. Itse en koe joskus tulevaisuudessa kauhean huonona vaihtoehtona 80 kulkevaa raktoria kunnon jousin ja jarruin. Paaliliikennettä, lantarallia ja siirtymiä on niin paljon että olisi se ihan kiva.
En nyt koe ajoturvallisuuden mitenkään kauheasti muuttuvan vaiks toi nopeus nousisikin 60. Yhtälaills se raktori karkaa huonolla tiellä jo 50:kin. Ongelmallisempaa on oikeastaan että kaikki kardaanit ym kestää sitä kovempaa pyöritystä. Jotenkin tuntuu että tehdään virhe kun näille natiaisille ei laiteta 40 kilpeä perään vaikka raktori kulkisikin. Sehän tässä on ihan järkevä logiikka että se natiainen saa ajaa konetta vaikka se on rekisteröity 60. Se on ihan eri asia että onko natiaisen turvallista ajaa lujempaa kuin 40. Mielenkiintoista olisi tutkia että onko tossa versusa suora yhteys laatikkoon kun on normi alue käytössä vai kulkeeko voima silloinkin rattaiden kautta. Siinä voisi olla helppo kohta vaihtaa rattaat niin että vauhti lisääntyy. Puhun siis ryöminnän mekaanisesta yhteydestä.
Viimeksi muokattu: 18.12.15 - klo:13:41 kirjoittanut supersammakko
Lainaus käyttäjältä: vms1 - 18.12.15 - klo:12:50Ei kyse nyt hirveesti ole tehostamisesta vaan enemminkin ajomielekkyydestä. Jos viettää tiellä tuhansia kilometrejä niin kyllä koneet saisi hieman kulkea. Itse en koe joskus tulevaisuudessa kauhean huonona vaihtoehtona 80 kulkevaa raktoria kunnon jousin ja jarruin. Paaliliikennettä, lantarallia ja siirtymiä on niin paljon että olisi se ihan kiva.kyllä kyllä, mutta se paalinkuljetus on jo ihan kävelyvauhissakin riittävän vaarallista muille tielläliikkujille maajussien nykyisillä kuormaustavoilla ja sidonnoilla.sitte tullee nämä uudet nopeudet ja vanhat kärryt ja yleensääkin nuo perävaunujen rengastukset, pelto-ominaisuudet ja tieominaisuudet pakkaa oleen ristiriidassa ja painopisteet korkealla... paripyörätkin päällä ilman muuta mennään lujaa ilman äärivaloja
Ei kai tämä laki nyt anna oikeutta vanhojen romujen nopeutta nostaa yhtään mihinkään, täh
Eiköhän tuo ole ihan päivänselvää, että vanhan koneen nopeutta ei saa nostaa. Se saa kulkea sen minkä tehtaalta lähtiessä on kulkenut.