Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottorisaha maa/metsätalouteen?  (Luettu 19645 kertaa)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Moottorisaha maa/metsätalouteen?
Lainaus
Ennen sitä olleen 346:sen myin eteenpäin muistaakseni johonkin Kärkölän suuntaan

Omani olen löytänyt huoltoliikkeen hyllystä, ironista kyllä kun olen vienyt 550:n huoltoon...

Lainaus
Otko muuten sitä mieltä että sekoitus on niin tarkkaa että pitää 9,8 litraan laittaa tuo 2 desiä öljyä.Ja oletan että ei noissa sahamerkin 2 tahtiöljyssä ole muuta eroa kuin se tarra purkin kyljessä ja kovempi hinta.

Tuskin se niin tarkkaa voi olla, mutta matemaattisesti asiat eivät ole suurpiirteisiä. Itse laitan myös 2,5%, yleensä bensaa pumpulta 9,75L ja loput öljyä. Moottori- ja raivaussaha kuitenkin aika korkeakierroksisia koneita. Ja pyrin käyttämään sekoituksen loppuun, ettei seiso kesän yli kanisterissa. Tuolla seoksella on jo öljysavua kun sahaa tyvestä lumimontussa tyhjäkäynnin jälkeen, eli pienkonebensa olisi kyllä miellyttävämpi.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Moottorisaha maa/metsätalouteen?
Edelleen pitää mainostaa täyssynteettisiä 2-t öljyjä. Loppuu savutus ja silmien kirvely... Löytyy jopa hajustettuina ;)

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Moottorisaha maa/metsätalouteen?
Varsinkin tyynellä kelillä pakokaasun haju käy nenään aikas paljon. Taidan ens kerralla kokeilla synteettistä.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa