Tärkeä vaatekappale metsurin hommissa on myös kunnollinen kosteutta siirtävä alusasu. Ainakin itse olen mettähommissa aina sen verran hikimärkänä että puuvillarytkyt alkavat tuntua märiltä räteiltä alta aikayksikön ja sitten on vilu ja tekee mieli häipyä työkohteelta.
Totta, aina alimmaiseksi "parasta mitä rahalla saa". On sitten mukava hörppiä kahviakin kun ei tuu vilu vaikka oikeasti on kovasti hikoillutkin. Normi t-paita kun on alimmaisena, tuntuu että paleltuu siihen paikkaan kun tauon aloittaa.
Jotkin metsurin housut pitäs hommata, isälle ostin windsor vai mikä merkki olikaan, ihan ok. housut verrattuna näihin yleisiin lappuhaalarimalleihin. Sellaiset mulla, repaleiset lahkeet mutta ei vaan meinaa hajota muuten. Kastuessaan painaa ku synti, kuivana vain paljon ja on raskaat liikkua vrt. parempiin.
Housut ja kengät oltava priimaa, ja tottakai kypärä radiopeltoreilla
Saha oman maun mukainen, noilla pärjää jo pitkälle eikä metsään lähteminen oo varusteista kiinni. Muuta kalustoa tarpeen mukaan, takinkin tärkein tehtävä olisi suistaa puista tippuva lumi ja vesi pois selästä, kerrospukeutumisella sopiva vaatetus kuoritakin alle.