Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metsurin vaatteet  (Luettu 17094 kertaa)

epv

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Metsurin vaatteet
Mitä mieltä täällä ollaan, onko järkevämpää maksaa Jonseredin/Husqvarnan/Stihlin vaatteista, vai ovatko huomattavasti halvemmat yhtä hyvin suojaavia vahingon mahdollisesti sattuessa?  :o

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Metsurin vaatteet
Jaa'a... onko niin, että huonojamsuojaiksia käyttäneitä ei ole enää elossa kertomassa  ???

Samat standardit ne halvat täyttävät jos se niissä lukee. Jos ei lue, niin sitten eivät täytä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Metsurin vaatteet
Liekö nuo merkkivaatteidenkaan edullisimmat versiot mitenkään merkittävästi kalliimpia , mut niissä lisäpanostuksella kalliimpiin versioihin saa työskentelymukavuutta lisää.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

epv

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Metsurin vaatteet
Liekö nuo merkkivaatteidenkaan edullisimmat versiot mitenkään merkittävästi kalliimpia , mut niissä lisäpanostuksella kalliimpiin versioihin saa työskentelymukavuutta lisää.

Niin tuo lienee totta. Kummasti kyllä ainakin kypärät ovat parilla merkilläa identtiset väriä ja logoa lukuunottamatta  ;D  Hinta on toki silti eri.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Metsurin vaatteet
En tiiä järkevyyestä, mutta yhen päivän kokemuksella totean, että stihlin x-fit housut oli mulle oikia valinta. Kevyet, joustavat ja sopivan lämpimät.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Metsurin vaatteet
eiköhän noilla turvavaatteilla ole se merkitys että kunnollisilla kehtaa tehä pitempää päivää kuin joillan varkunresuilla?   ite ainakin naatin noilla kunnon vehkeillä resuta pitempään ja eipä ole koskaan harmittannu hankinta.   sehän verotuksessakin jo mukavempi!                        kunnon kamat päällä tulee edes jotain.    niin juhlissa kuin töissäkin.                                   (eihän sitä mitään halpahallikalsonkiakaan kepin kuivaustelinettä vonkatessa päälle pistetä vaan börjeporkkia )

brotofobia

  • Vieras
Vs: Metsurin vaatteet
Ostin K-raudan kampanjasta halvat viiltosuojahousut... ovat epämukavat jalassa, ei istu ja painavat aivan tautisesti, varmaan teräsvillaa punteissa  :o  Raivaussaha hommiin olen löytänyt hyviä halpoja army kamppeita varustelekasta. Mutta oiket metsurin kamppeet täytyy ostaa merkkitavaraa.

MOI

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: Metsurin vaatteet
Moro!
Eilen ostin konesahaliikkeestä Huskun läppähaalarimalliset metsurin housut, 139€. Istuvat ainakin kuivaharjoittelussa ihan hyvin päälle. Samoin tuli investoitua matallammalla varrella olevat turvasaappaat, 95€. Jos nuo hankintahakkaajalle välttää?

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Metsurin vaatteet
Kun ei osta kalleinta, eikä sitä halvinta, saa merkistä riippumatta parhaan hinta/laatusuhteen. Pätee erittäin hyvin metsurinkuteisiin...

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Metsurin vaatteet
Ei niihin työvaatteisiin välttämättä sahan merkkiä tarvita. Tietysti senkin voi hankkia jos haluaa.

https://www.uittokalusto.fi/metsatarvikkeet/turva-ja-tyoasut/turva-ja-tyoasut.html

http://www.savotanpuoti.fi/epages/savotanpuoti.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20130410-11092-208229-1/Categories/Metsurin_varusteet

Itse ostin raivausvaatteet jälkimmäisestä ja kyllä ketutti kun en ollut älynnyt ostaa aikaisemmin vaan olin raivaillut milloin missäkin vanhoissa työvaatteissa tai haalareissa. Kunnon asusteiden hankinta ei ollut rahasta kiinni vaan siitä ettei vaan tajunnut...   :D
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Metsurin vaatteet
ja kun ite olen katellu noita vanhempia varusteita niin alkaa niidenkin valmistusvuosi olemaan tuolla 1900- luvulla mutta edelleen ehjät ja toimivat mutta nuhjaantuneet..  iin voi vain sanoa että on se yks lysti maksaako esim. housut 129 vai 169 niin niiden käyttöiän ja mukavuuden mukaan ei mikään kallios investointi. johan kaljaan menee vuodessa enemmän ja se vain kusettaa!

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Metsurin vaatteet
Tärkeä vaatekappale metsurin hommissa on myös kunnollinen kosteutta siirtävä alusasu. Ainakin itse olen mettähommissa aina sen verran hikimärkänä että puuvillarytkyt alkavat tuntua märiltä räteiltä alta aikayksikön ja sitten on vilu ja tekee mieli häipyä työkohteelta. Piti niitä turvahousujakin 12 vuotta käyttää "turhaan" mutta sitten osui jalka tyhjänpäälle ja saha reiteen horjahtaessa että napsahti. Husqvarnan housuun komea reikä kuidut tursuilleen ja ainoat vauriot muuten tulivat henkiselle puolelle kun ketutti kun piti "taas" lähteä turvahousukaupoille, justiinhan siellä oli 12 vuotta aikaa tullut käytyä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Metsurin vaatteet
Stihlin housujen ohjekirjassa väittävät housujen käyttöiäksi satunnaisessa käytössä korkeintaan 5v. Ammattimetsurin käytössä 12-18kk.
Etelliset housut ehti mulla kymmenen vuotiaaksi. Liekkö tuolla vanhenemisella tojenperää?
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Metsurin vaatteet
Tärkeä vaatekappale metsurin hommissa on myös kunnollinen kosteutta siirtävä alusasu. Ainakin itse olen mettähommissa aina sen verran hikimärkänä että puuvillarytkyt alkavat tuntua märiltä räteiltä alta aikayksikön ja sitten on vilu ja tekee mieli häipyä työkohteelta.

Totta, aina alimmaiseksi "parasta mitä rahalla saa". On sitten mukava hörppiä kahviakin kun ei tuu vilu vaikka oikeasti on kovasti hikoillutkin. Normi t-paita kun on alimmaisena, tuntuu että paleltuu siihen paikkaan kun tauon aloittaa.

Jotkin metsurin housut pitäs hommata, isälle ostin windsor vai mikä merkki olikaan, ihan ok. housut verrattuna näihin yleisiin lappuhaalarimalleihin. Sellaiset mulla, repaleiset lahkeet mutta ei vaan meinaa hajota muuten. Kastuessaan painaa ku synti, kuivana vain paljon ja on raskaat liikkua vrt. parempiin.

Housut ja kengät oltava priimaa, ja tottakai kypärä radiopeltoreilla :) Saha oman maun mukainen, noilla pärjää jo pitkälle eikä metsään lähteminen oo varusteista kiinni. Muuta kalustoa tarpeen mukaan, takinkin tärkein tehtävä olisi suistaa puista tippuva lumi ja vesi pois selästä, kerrospukeutumisella sopiva vaatetus kuoritakin alle.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Metsurin vaatteet
juu, ja tuo todellinen alusasu;  reikäpaita angorasta on hiton kiva... vaikka ei nyt ilmoje´n puoleen niin nuuka nyt...   mutta nuo         mutta tuo slän kuivana pysyminen onkin sitten taitolaji.   ite kyllästin jollain mönjällä takin selkämyksen siitä kypäräliinan alta alkaen ja nyt on hyvä.                mutta ite en kyllä pahemmin noihin kahvitaukoihin aikaa tuhlaa kun päivä on niiiin lyhyt mutta se taukoviitta on kyllä hyvä keksintö.  pysyy pensakanisterikin sen alla hyvin kuivana...