Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä  (Luettu 15200 kertaa)

mah

  • Vieras
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Otetaanpas hieman eri näkökulma asiaan. Kotona ehkä lauma kiljuvia penskoja, nalkuttava akka, tekemättömiä korjaustöitä, risusavottaa, klapihommaa ym. tylsää ja puuduttavaa askaretta.

Eikö se olekin ajatuksena ihan kiehtova, että lähtee muutamaksi tunniksi vaikka lunta auraamaan, pääsee pois pihaympyröistä.  Uudehko traktori on hiljainen ja mukavan lämmin, stereoista voi soittaa just sitä omaa musiikkia eikä kukaan valita volyymistä. Eikai nyt kukaan noin mukavasta hommasta täyttä hintaa edes ilkeä pyytää ? Kylillä pitää tietty käydä kaikessa rauhassa kahvilla, pitäähän se lakisääteinen tauko pitää. Ja ei ole kukaan hoputtamassa että juo se kahvisi että päästään lähtemään...

Tuo on erittäin totta. Itse en osallistu lumiurakointiin kuin omassa pihassa, mutta kyllä sitä kerran talvessa, eli jommalla tai kummalla niistä lumimyrskypäivistä, pitää pihaurakan jälkeen tai lomassa pyyhkäistä huoltoasemakahveille majakka vilkkuen. :-X

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Itte ollen kokenut että nää timpurit on sentään pysyneet jotenkin inhimillisissä hinnoissa. Samoin muut pienyrittäjät eli monta pakua tulee viellä töihin alle 50 hintoja. Ongelman rupee aiheuttaa firmat jossa itse yrittäjä ei tule itse töihin vaan hänen alaiset jo monessa kerroksessa. Äkkiseltään tulee mieleen lavali, agri, valtra atlascopco jne. Niiden tuntihinnat kun alkaa jo seiskasta ylöspäin niin se suhde muihin ei ole enää linjassa.

Niin no joo...... Mesvac on tästä loistava esimerkki.  0.5€ km+tunti liksa mmatkalta. Jätkät siitä firmasta ei käy kohta alle 1000€ edes päivää sanomassa. Delaval on siihen nähen halpa laitos.
Crawfordin ovi on kallis, mutta vuosihuolto maksaa vain 40,69€+ alv, sisältää myös matkat.
Mystinen kesälaatumies

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä



Niin no joo...... Mesvac on tästä loistava esimerkki.  0.5€ km+tunti liksa mmatkalta. Jätkät siitä firmasta ei käy kohta alle 1000€ edes päivää sanomassa. Delaval on siihen nähen halpa laitos.
[/quote]

Minkälaisen sopparin olet saanut taikinoitua firman kanssa. Minulla kävi kesällä Mesvacin huoltomies tekemässä oville vuosihuollon,  tsekkasi 4  sähkötoimista ovea, lasku kaikkine kuluineen alle 150;-.  Tuon vielä sietää.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Otetaanpas hieman eri näkökulma asiaan. Kotona ehkä lauma kiljuvia penskoja, nalkuttava akka, tekemättömiä korjaustöitä, risusavottaa, klapihommaa ym. tylsää ja puuduttavaa askaretta.

Eikö se olekin ajatuksena ihan kiehtova, että lähtee muutamaksi tunniksi vaikka lunta auraamaan, pääsee pois pihaympyröistä.  Uudehko traktori on hiljainen ja mukavan lämmin, stereoista voi soittaa just sitä omaa musiikkia eikä kukaan valita volyymistä. Eikai nyt kukaan noin mukavasta hommasta täyttä hintaa edes ilkeä pyytää ? Kylillä pitää tietty käydä kaikessa rauhassa kahvilla, pitäähän se lakisääteinen tauko pitää. Ja ei ole kukaan hoputtamassa että juo se kahvisi että päästään lähtemään...

 :) ...Kaivurin hyttikin kiva noin ajateltuna...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
 Että akka niitä nekatiivisia asioita muun kiusan ohella?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Mää luin ton aloittajan otsikon niin, että ihmetellään miksi joku tekee ilmaista työtä ollessaan (pari)suhteessa maajussin kanssa. Ts. puoliso ei maksa tehdystä työstä paikkaa.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä



Niin no joo...... Mesvac on tästä loistava esimerkki.  0.5€ km+tunti liksa mmatkalta. Jätkät siitä firmasta ei käy kohta alle 1000€ edes päivää sanomassa. Delaval on siihen nähen halpa laitos.

Minkälaisen sopparin olet saanut taikinoitua firman kanssa. Minulla kävi kesällä Mesvacin huoltomies tekemässä oville vuosihuollon,  tsekkasi 4  sähkötoimista ovea, lasku kaikkine kuluineen alle 150;-.  Tuon vielä sietää.
[/quote]

Ovien huoltomies.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Oooteko te noin kädettömiä?

...mut ku sähköö ja semmosta... Opetelkaa tai menkää kouluun.  :o
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Kuten mtk:n valtuuskuntakin linjasi; on tehostettava, että voi tehdä halvemmalla 8).
VOI PERKELE SENTÄÄN!

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Tehdään tuosta VMS stä agronetin edunmies niin ku Piirainen tuolla atkssa. ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Tehdään tuosta VMS stä agronetin edunmies niin ku Piirainen tuolla atkssa. ;D

Joo mä osaisin sooloilla yleisestä ajatuksesta vähintään yhtä hyvin kun toi piiranen. Ja mielikin muuttuisi yhtä usein. Ei ehkä kannata vetää täyttä johtolankaa acron kirjoittelusta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä


Ovien huoltomies.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Oooteko te noin kädettömiä?

...mut ku sähköö ja semmosta... Opetelkaa tai menkää kouluun.  :o

Mieti hieman ennen kuin lauot tuollaisia ajatuksia. Ei ole osaamisesta kiinni, mutta kun on vierasta työvoimaa ja jos työntekijälle jokin vahinko sattuu ovista tai niiden kunnosta johtuen, voi tulla maksamaan moni(kymmen)kertaisesti tuon huollon hinnan. Voin tietysti olla väärässäkin mutta minä näen asian näin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Tossa on Mopetimiehelle hiukan pykäliä: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1995/19951114
Mystinen kesälaatumies

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Itte ollen kokenut että nää timpurit on sentään pysyneet jotenkin inhimillisissä hinnoissa. Samoin muut pienyrittäjät eli monta pakua tulee viellä töihin alle 50 hintoja. Ongelman rupee aiheuttaa firmat jossa itse yrittäjä ei tule itse töihin vaan hänen alaiset jo monessa kerroksessa. Äkkiseltään tulee mieleen lavali, agri, valtra atlascopco jne. Niiden tuntihinnat kun alkaa jo seiskasta ylöspäin niin se suhde muihin ei ole enää linjassa.
On aika ero, ottaako jonkun pätevän yleismiehen vai spesialistin. Mieluusti moniin hommiin löytäisin sen pätevän yleismiehen, mutta jos se tarratulla pakulla ajeleva ison firman tyyppi oikeasti osaa sen lypsyrobon, Valtran sähköt tai mitä vaan, niin erityisosaamisesta ja infrasta (juuri oikeista mukana olevista varaosista, diagnoosiohjelmista, puhelintuesta tehtaalle jne.) kyllä joutaakin maksaa. Aika harva erikoisalan konsultti, muu asiantuntija tai huoltomies  pystyy oikeasti laskuttamaan enempää kuin 50% työajasta, ammattitaidon ylläpitämiseen etc. menee yllättävän paljon.

Eli kannukone vain takaisin navettaan, sen purkaa ja korjaa vielä jokamies eikä tarvi turhasta maksaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Itte ollen kokenut että nää timpurit on sentään pysyneet jotenkin inhimillisissä hinnoissa. Samoin muut pienyrittäjät eli monta pakua tulee viellä töihin alle 50 hintoja. Ongelman rupee aiheuttaa firmat jossa itse yrittäjä ei tule itse töihin vaan hänen alaiset jo monessa kerroksessa. Äkkiseltään tulee mieleen lavali, agri, valtra atlascopco jne. Niiden tuntihinnat kun alkaa jo seiskasta ylöspäin niin se suhde muihin ei ole enää linjassa.
On aika ero, ottaako jonkun pätevän yleismiehen vai spesialistin. Mieluusti moniin hommiin löytäisin sen pätevän yleismiehen, mutta jos se tarratulla pakulla ajeleva ison firman tyyppi oikeasti osaa sen lypsyrobon, Valtran sähköt tai mitä vaan, niin erityisosaamisesta ja infrasta (juuri oikeista mukana olevista varaosista, diagnoosiohjelmista, puhelintuesta tehtaalle jne.) kyllä joutaakin maksaa. Aika harva erikoisalan konsultti, muu asiantuntija tai huoltomies  pystyy oikeasti laskuttamaan enempää kuin 50% työajasta, ammattitaidon ylläpitämiseen etc. menee yllättävän paljon.

Eli kannukone vain takaisin navettaan, sen purkaa ja korjaa vielä jokamies eikä tarvi turhasta maksaa!

Pälä pälä.

Ihan silmälumetta tää edellinen.

Totakai jokainen on spesialisti omalla alalla ja jos selässä lukee joku tietty merkki niin tietysti pitää osata oma työnkuva kuin omat taskut. Kuitenkin mitään ihmeellistä työkalua harvalla on mukana eikä mitenkään ihmeellistä osaamistakaan mitä on pitänyt vuosikymmeniä opiskella. Kyllä hinta on hiluttautunut vai  ja ainoastaan siksi että jossain istuu joku pimeä ukko joka ei tarvitse olla missään tekemisissä asiakkaan kanssa mutta pystyy heittämään tuntihinnaksi ihan poskettomia hintoja kun saa tietyn monopolin aikaiseksi alallaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: miksi maajussit tekee suhteessa ilmaista työtä
Toi on juu tuuo sähkötöiden teko itse hiukan semmosta riskialtista. Siis ellei mitään papereita satu taskusta löytymään. Tässä talossa on ollu sellainen yksi isäntä mikä teki sähköhommat itte. Olise vissiin 4päivää koulussa aikoinaa kunnes meni sukset ristiin koulunkanssa sukua mulle ::)  Niin olise välillä semmosta kun jostain romikselta sattu saamaan oikein hyviä kamppeita. Johdoistakin saato puuttua joku piuha, mutta eihän suojanollaa mihinkään tarvita eihän. sitte oli välillä virtaa millon missäkin pinnassa :'(
Eikä se ollu niinkään osaamisesta kiinni mutta niitä virityksiä alkaa nuukuuksissaan helposti tulla. Sähkön kanssa virityksissä vaan saattaa mennä joltain henki, helpommin kun esim vaikka vaikka vesijohtojen teossa.

Itte olen muutaman sähköiskun saanu joka on rauhottanu tuota itse tekoa. Mutta näköjään taas alkaa kytkentöjä tulla juur tuli tehtyä stokerin ohjaus kaappi uuteen uskoon ja toimiikin vielä :-\ Ja muita semmosia juttuja mutta mullaonkin sentään reilu 6viikkoo alan opintoja takana ;D ;D ;D ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!