Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lavettikysymys  (Luettu 12022 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Lavettikysymys

Muuten menisi mutta en hae pelkkää metsäkone/kaivurilavettia vaan mahdollisimman monikäyttöistä. Koneiden lisäksi  paaleja, säkkejä, lavoja, pitkää tavaraa jne. Pitäisi toimia pitkänä ja matalana tasapohjaisena lavana. Ns paalikiilan voi tehdä itse tai ottaa lisävarusteena jos ihan suoraa haluaa.


sitten sulle ei jää vaihtoehtoina muuta kuin Kane, jos monikäyttöisyyttä etit, pelleillä voit muillakin jos tykkäät.
10m tasaista lavaa, kunnolliset renkaat alla, ei mitään sirkkelinteriä parina. menee kaivinkoneet, mettäkoneet ja kaikki muukin. unohtakaa kaikki ramppi pelleillyt.

Itse vetänyt aika hyvin kokosarjan mitä suomessa myynnissä, vain pari puuttuu.
Mun mielestä lista huonoimmasta parempaan(vedettävyydeltään/käyttäytymiseen perässä):

NC- ei pysty ajamaan yli 40 kun alkaa huojumaan kone päällä, muutenkin vetelin runko (taipui 4cm telanmatkalla)
JPM, Cheflettain, Predator- peruslavetteja, jousitus hakkaa runkoon kun kantavuus kuorma
Mc cauley, Herbs- parhaimmat peruslavetit, Herbsin runko ei huoju vaikka kone etupainoisena
Kane

Reilun vuoden itse etsin sopivaa lavettia, päivääkään en ole katunut Kanen hankintaa. koneiden siirtoja n. 300/v

Ps: jos haluat todella monikäyttöisen lavetin: laita aisalle kappaletavaranosturi....

Leku
Eikö Kanea myy kukaan suomessa? http://www.kanetrailers.co.uk/product-3/low-loader-13/

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Lavettikysymys
Mites ihan joku ritilä sm tai niittikoppi?

Muuten menisi mutta en hae pelkkää metsäkone/kaivurilavettia vaan mahdollisimman monikäyttöistä. Koneiden lisäksi  paaleja, säkkejä, lavoja, pitkää tavaraa jne. Pitäisi toimia pitkänä ja matalana tasapohjaisena lavana. Ns paalikiilan voi tehdä itse tai ottaa lisävarusteena jos ihan suoraa haluaa.

En tiedä mitä kunnolliset sitten maksaa, mutta tuohon käyttöön mäkin Chieftainia käytän. Ajorampit lukitsen paaleille koneen sidonta kahleille "kulmaan" , jotta kaks aksilaiseen mahtuu 6 paalia perätysten. Tasoitus kiilaa ei ole, mutta jos olis, niin "kulma" sais olla pienempi. Nyt tahtoo jotkut nyppylät ottaa ajorampin pohjatukeen. Mutta mukava tuollaisella jousi kärryllä on hakea vaikka rakennustavaraa, ei tartte pyörtänöille siroteltuja käydä erikseen keräilemässä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Lavettikysymys

sitten sulle ei jää vaihtoehtoina muuta kuin Kane, jos monikäyttöisyyttä etit, pelleillä voit muillakin jos tykkäät.
10m tasaista lavaa, kunnolliset renkaat alla, ei mitään sirkkelinteriä parina. menee kaivinkoneet, mettäkoneet ja kaikki muukin. unohtakaa kaikki ramppi pelleillyt.



Ja maksaa tietysti kahden tavallisen verran ...?  Käyttöä ei ole niin paljoa että puoli omaisuutta voisin siihen sijoittaa.. järkevintä olisi ehdottomasti ostaa nuo kuljetukset palveluna tai vuokrata lavettia. Niitä ei vaan täällä kellään lähellä ole :-/

Fiksulta idealta kyllä näyttää, se täytyy tunnustaa.

leku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
Vs: Lavettikysymys
Myydään toimitusmyyntinä, eli tilauksesta.
En vaan mainosta täällä kun taitaa olla vastoin sääntöjä.
pistä yv, niin saat tietoa lisää

hinta kysymykseen; oma ei ollut aikoinaan edes porukan kallein....

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Lavettikysymys
Myydään toimitusmyyntinä, eli tilauksesta.
En vaan mainosta täällä kun taitaa olla vastoin sääntöjä.
pistä yv, niin saat tietoa lisää

hinta kysymykseen; oma ei ollut aikoinaan edes porukan kallein....

Onko mahdollista olla 20-24 tonniselle kaivurille lavettia 2-akselisena. Vai onko Kanen renkaillakin aina 3-akselinen?
Ja onko hinta tuolle kokoluokalle 15 vai 20 tuhatta verollisena?

morris

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Lavettikysymys
Kyllä kannattaa tutkia ennen osto. Tässä muutama. Runko ja eritoten takapää ja sen vahvistukset, jousitus .sis lehtipakat ja aksilat . Nämä kun tarkastat niin eipä ole kun yks merkki joka jäi mutta se ei ole kaikista halvin ja yv:n saat kuvia kuinka käy kun ostaa halvan ja sitten TOSI kalliin.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Lavettikysymys
ei riitä 2-akselisessa rakenteellinen kantavuus 20-24 tonnin koneille.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Lavettikysymys
kaks akselisessa perävaunussa kantavuus maksimissaan taitaa olla 20tn. Sekin riippuu akselivälistä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Lavettikysymys
Kyllä kannattaa tutkia ennen osto. Tässä muutama. Runko ja eritoten takapää ja sen vahvistukset, jousitus .sis lehtipakat ja aksilat . Nämä kun tarkastat niin eipä ole kun yks merkki joka jäi mutta se ei ole kaikista halvin ja yv:n saat kuvia kuinka käy kun ostaa halvan ja sitten TOSI kalliin.

Laitoin yv:tä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Lavettikysymys
Täälläpäin oli joskus kesällä yhden korjaamon pihalla predator 3-akselinen (oranssin värinen?), notkahtanut.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Lavettikysymys
Meillä käytössä 33 tn JPM. Rutaa on kyllä käytetty, mutta ei aina oikeaan paikkaan eikä oikeaa laatua. Hydraulirampit hyvät vaikka saranoinnin rakenne alamittainen ja huonosti suunniteltu. Vahvistettiin. Alkuperäiset kiinalaiset renkaat alkavat tulla järjestään tiensä päähän. Matalasta rengaskoosta johtuen jousipakkonen henkselipultit riipoo herkästi kiviin ja muihin kohoumiin. Kolmiakselisessa pitäisi olla ehdottomasti yksi akseli ohjautuva, puskee täydessä lastissa aivan sikana. Tiukat risteykset ajettava tosi varovasti ja jarruilla laahaten, varsinkin talvikelillä.
Muuten kyllä tukeva ja hyvä  vedettävä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Lavettikysymys
Täälläpäin oli joskus kesällä yhden korjaamon pihalla predator 3-akselinen (oranssin värinen?), notkahtanut.
Se johtuu siitä, että teillä on siellä niin isot koneet kaikilla.
 ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Lavettikysymys
Täälläpäin oli joskus kesällä yhden korjaamon pihalla predator 3-akselinen (oranssin värinen?), notkahtanut.
Se johtuu siitä, että teillä on siellä niin isot koneet kaikilla.
 ;D
:D ;D
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Lavettikysymys
Meillä käytössä 33 tn JPM. Rutaa on kyllä käytetty, mutta ei aina oikeaan paikkaan eikä oikeaa laatua. Hydraulirampit hyvät vaikka saranoinnin rakenne alamittainen ja huonosti suunniteltu. Vahvistettiin. Alkuperäiset kiinalaiset renkaat alkavat tulla järjestään tiensä päähän. Matalasta rengaskoosta johtuen jousipakkonen henkselipultit riipoo herkästi kiviin ja muihin kohoumiin. Kolmiakselisessa pitäisi olla ehdottomasti yksi akseli ohjautuva, puskee täydessä lastissa aivan sikana. Tiukat risteykset ajettava tosi varovasti ja jarruilla laahaten, varsinkin talvikelillä.
Muuten kyllä tukeva ja hyvä  vedettävä.

Hassu tuo 33 tn merkintä. Kuitenkaan siellä ei saa olla 24 tn:a enempää kuormaa akseleilla. Ja jos reipasta kuormaa yrittää koukulle painottaa, menee kärryn etuakseli yli.  ???
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Lavettikysymys
Meillä käytössä 33 tn JPM. Rutaa on kyllä käytetty, mutta ei aina oikeaan paikkaan eikä oikeaa laatua. Hydraulirampit hyvät vaikka saranoinnin rakenne alamittainen ja huonosti suunniteltu. Vahvistettiin. Alkuperäiset kiinalaiset renkaat alkavat tulla järjestään tiensä päähän. Matalasta rengaskoosta johtuen jousipakkonen henkselipultit riipoo herkästi kiviin ja muihin kohoumiin. Kolmiakselisessa pitäisi olla ehdottomasti yksi akseli ohjautuva, puskee täydessä lastissa aivan sikana. Tiukat risteykset ajettava tosi varovasti ja jarruilla laahaten, varsinkin talvikelillä.
Muuten kyllä tukeva ja hyvä  vedettävä.

Hassu tuo 33 tn merkintä. Kuitenkaan siellä ei saa olla 24 tn:a enempää kuormaa akseleilla. Ja jos reipasta kuormaa yrittää koukulle painottaa, menee kärryn etuakseli yli.  ???
Kato suljetuilla alueilla ::)