Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: metsajussi - 22.10.15 - klo:19:40
-
Onko näillä eri (irkku?)laveteilla oleellisia laatueroja?
Näitä kun on Chieftain / Predator / JPM / .... ja kovasti samannäköisiä ovat.
-
http://services.mascus.com/products.aspx?did={4BD2FAAC-A670-48EE-9292-EC321F33D532}&ctl=Cargo-Transport&ctgn=LowLoaders
Jos linkki toimii, niin tuollaisista jmp laitoksista ei paljon pahaa, jos hyvääkään ole kuulunut.
7000 englannin rahaa ja käsittääkseni halvemmallakin saa kun ostaa euromaasta.
-
Predator on ajossa.Pari vuotta ollut.Ok kampe.Hydrauli rampit ois kyllä pitäny ottaa.
-
Vähäisellä käytöllä puoliska Chieftainista. Eipä tuosta pahaa sanomista, paitsi käsijarrun vinssin "nystyrät" oli vähän liian pehmyttä ainesta. Ramppien sitominen sidontaliinalla aika naurettava viritys, tosin toimiihan sekin, jos kunnolla laittaa ::)
-
eikös noihin suht helppoa laittaa kiinteät , siis metalliset kiinnittimet? kun on sentäs rautaa johon pultata ja hitsata.
-
Herbst ollut muutaman vuoden kevyellä käytöllä. Ei kai niissä suuria eroja ole.
-
JPM 3 Akselinen lavetti ollu nyt 6v käytössä, kaivinkoneen ja moton kuskauksessa ilman mitään ongelmia.
Hinnaltaan ainakin aikoinaan oli Chieftainia ja Predatoria Halvempi.
-
Mites ihan joku ritilä sm tai niittikoppi?
-
Predatorin lavalle saa ohjurit, jotka ovat ihan mukava apu telojen kohdistamiseen konetta päälle ajettaessa. Joitain kohteita siinä on toteutettu ns. huoltovapaasti eli ei tarvii rasvoa. Onko tämä sitten hyvä juttu, sen näyttää aika....
-
Mites ihan joku ritilä sm tai niittikoppi?
Muuten menisi mutta en hae pelkkää metsäkone/kaivurilavettia vaan mahdollisimman monikäyttöistä. Koneiden lisäksi paaleja, säkkejä, lavoja, pitkää tavaraa jne. Pitäisi toimia pitkänä ja matalana tasapohjaisena lavana. Ns paalikiilan voi tehdä itse tai ottaa lisävarusteena jos ihan suoraa haluaa.
-
Predatorin lavalle saa ohjurit, jotka ovat ihan mukava apu telojen kohdistamiseen konetta päälle ajettaessa.
Tarviiko työmaallakin olla ylimääräistä tilaa aidattuna? :P
-
Pari vuotta sitten toin itselle ja parille naapurille 2 akselisia 18tn kantavuudella olevia Chieftaineja 7,5m lavalla. Kolme kun ottaa kerralla, niin menee päällekkäin jolloin rahtikustannus on inhimillinen. Kaikin puolin tyytyväisiä ollaan oltu. Rampeiksi ehdottomasti tavalliset jousikeventeiset, en ottaisi hydraulisia vaikka ilmaiseksi saisi. Nuo jousikeventeiset on helppo tökätä alas ja nostaa kauhalla ylös, ei tarvitse käsin koskea.
-
Herbst ollut muutaman vuoden kevyellä käytöllä. Ei kai niissä suuria eroja ole.
Itselläni Eurospec nimellä myyty, kuvien perusteella aikalailla vastaava kuin Herbst. Takaosan viiston osuuden keskellä olevassa syvennyksessä, mitä näissä kaikissa ei näytä olevan, on näppärä kuljettaa kuokkakauhaa kun heittää koneesta pyörittäjällä luiskakauhan ympäri ja laskee sen siihen päälle. Ei tarvi erikseen sitoa ja varmasti pysyy matkassa. Jousikeventeisiä ramppeja en kyllä uskaltaisi jättää sitomatta pelkkien jousien varaan. Alkuperäiset liinat on perseestä, hydraulisylinterit suunnitteilla ja lattaraudat toimii hyvin siihen asti.
-
Herbst järein.. Mutta 3 eri mccauleyta on tullut kiskottua ja ne on olleet aikas jees.. Vanhassa mallissa oli ramppien lukitus vanttiruuvilla eli aikas paska.. Uudemmissa on vaan tanko ja sokka joka on kevyt ja nopea käyttää..
-
Muuten menisi mutta en hae pelkkää metsäkone/kaivurilavettia vaan mahdollisimman monikäyttöistä. Koneiden lisäksi paaleja, säkkejä, lavoja, pitkää tavaraa jne. Pitäisi toimia pitkänä ja matalana tasapohjaisena lavana. Ns paalikiilan voi tehdä itse tai ottaa lisävarusteena jos ihan suoraa haluaa.
sitten sulle ei jää vaihtoehtoina muuta kuin Kane, jos monikäyttöisyyttä etit, pelleillä voit muillakin jos tykkäät.
10m tasaista lavaa, kunnolliset renkaat alla, ei mitään sirkkelinteriä parina. menee kaivinkoneet, mettäkoneet ja kaikki muukin. unohtakaa kaikki ramppi pelleillyt.
Itse vetänyt aika hyvin kokosarjan mitä suomessa myynnissä, vain pari puuttuu.
Mun mielestä lista huonoimmasta parempaan(vedettävyydeltään/käyttäytymiseen perässä):
NC- ei pysty ajamaan yli 40 kun alkaa huojumaan kone päällä, muutenkin vetelin runko (taipui 4cm telanmatkalla)
JPM, Cheflettain, Predator- peruslavetteja, jousitus hakkaa runkoon kun kantavuus kuorma
Mc cauley, Herbs- parhaimmat peruslavetit, Herbsin runko ei huoju vaikka kone etupainoisena
Kane
Reilun vuoden itse etsin sopivaa lavettia, päivääkään en ole katunut Kanen hankintaa. koneiden siirtoja n. 300/v
Ps: jos haluat todella monikäyttöisen lavetin: laita aisalle kappaletavaranosturi....
Leku
-
Muuten menisi mutta en hae pelkkää metsäkone/kaivurilavettia vaan mahdollisimman monikäyttöistä. Koneiden lisäksi paaleja, säkkejä, lavoja, pitkää tavaraa jne. Pitäisi toimia pitkänä ja matalana tasapohjaisena lavana. Ns paalikiilan voi tehdä itse tai ottaa lisävarusteena jos ihan suoraa haluaa.
sitten sulle ei jää vaihtoehtoina muuta kuin Kane, jos monikäyttöisyyttä etit, pelleillä voit muillakin jos tykkäät.
10m tasaista lavaa, kunnolliset renkaat alla, ei mitään sirkkelinteriä parina. menee kaivinkoneet, mettäkoneet ja kaikki muukin. unohtakaa kaikki ramppi pelleillyt.
Itse vetänyt aika hyvin kokosarjan mitä suomessa myynnissä, vain pari puuttuu.
Mun mielestä lista huonoimmasta parempaan(vedettävyydeltään/käyttäytymiseen perässä):
NC- ei pysty ajamaan yli 40 kun alkaa huojumaan kone päällä, muutenkin vetelin runko (taipui 4cm telanmatkalla)
JPM, Cheflettain, Predator- peruslavetteja, jousitus hakkaa runkoon kun kantavuus kuorma
Mc cauley, Herbs- parhaimmat peruslavetit, Herbsin runko ei huoju vaikka kone etupainoisena
Kane
Reilun vuoden itse etsin sopivaa lavettia, päivääkään en ole katunut Kanen hankintaa. koneiden siirtoja n. 300/v
Ps: jos haluat todella monikäyttöisen lavetin: laita aisalle kappaletavaranosturi....
Leku
Eikö Kanea myy kukaan suomessa? http://www.kanetrailers.co.uk/product-3/low-loader-13/
-
Mites ihan joku ritilä sm tai niittikoppi?
Muuten menisi mutta en hae pelkkää metsäkone/kaivurilavettia vaan mahdollisimman monikäyttöistä. Koneiden lisäksi paaleja, säkkejä, lavoja, pitkää tavaraa jne. Pitäisi toimia pitkänä ja matalana tasapohjaisena lavana. Ns paalikiilan voi tehdä itse tai ottaa lisävarusteena jos ihan suoraa haluaa.
En tiedä mitä kunnolliset sitten maksaa, mutta tuohon käyttöön mäkin Chieftainia käytän. Ajorampit lukitsen paaleille koneen sidonta kahleille "kulmaan" , jotta kaks aksilaiseen mahtuu 6 paalia perätysten. Tasoitus kiilaa ei ole, mutta jos olis, niin "kulma" sais olla pienempi. Nyt tahtoo jotkut nyppylät ottaa ajorampin pohjatukeen. Mutta mukava tuollaisella jousi kärryllä on hakea vaikka rakennustavaraa, ei tartte pyörtänöille siroteltuja käydä erikseen keräilemässä.
-
sitten sulle ei jää vaihtoehtoina muuta kuin Kane, jos monikäyttöisyyttä etit, pelleillä voit muillakin jos tykkäät.
10m tasaista lavaa, kunnolliset renkaat alla, ei mitään sirkkelinteriä parina. menee kaivinkoneet, mettäkoneet ja kaikki muukin. unohtakaa kaikki ramppi pelleillyt.
Ja maksaa tietysti kahden tavallisen verran ...? Käyttöä ei ole niin paljoa että puoli omaisuutta voisin siihen sijoittaa.. järkevintä olisi ehdottomasti ostaa nuo kuljetukset palveluna tai vuokrata lavettia. Niitä ei vaan täällä kellään lähellä ole :-/
Fiksulta idealta kyllä näyttää, se täytyy tunnustaa.
-
Myydään toimitusmyyntinä, eli tilauksesta.
En vaan mainosta täällä kun taitaa olla vastoin sääntöjä.
pistä yv, niin saat tietoa lisää
hinta kysymykseen; oma ei ollut aikoinaan edes porukan kallein....
-
Myydään toimitusmyyntinä, eli tilauksesta.
En vaan mainosta täällä kun taitaa olla vastoin sääntöjä.
pistä yv, niin saat tietoa lisää
hinta kysymykseen; oma ei ollut aikoinaan edes porukan kallein....
Onko mahdollista olla 20-24 tonniselle kaivurille lavettia 2-akselisena. Vai onko Kanen renkaillakin aina 3-akselinen?
Ja onko hinta tuolle kokoluokalle 15 vai 20 tuhatta verollisena?
-
Kyllä kannattaa tutkia ennen osto. Tässä muutama. Runko ja eritoten takapää ja sen vahvistukset, jousitus .sis lehtipakat ja aksilat . Nämä kun tarkastat niin eipä ole kun yks merkki joka jäi mutta se ei ole kaikista halvin ja yv:n saat kuvia kuinka käy kun ostaa halvan ja sitten TOSI kalliin.
-
ei riitä 2-akselisessa rakenteellinen kantavuus 20-24 tonnin koneille.
-
kaks akselisessa perävaunussa kantavuus maksimissaan taitaa olla 20tn. Sekin riippuu akselivälistä.
-
Kyllä kannattaa tutkia ennen osto. Tässä muutama. Runko ja eritoten takapää ja sen vahvistukset, jousitus .sis lehtipakat ja aksilat . Nämä kun tarkastat niin eipä ole kun yks merkki joka jäi mutta se ei ole kaikista halvin ja yv:n saat kuvia kuinka käy kun ostaa halvan ja sitten TOSI kalliin.
Laitoin yv:tä.
-
Täälläpäin oli joskus kesällä yhden korjaamon pihalla predator 3-akselinen (oranssin värinen?), notkahtanut.
-
Meillä käytössä 33 tn JPM. Rutaa on kyllä käytetty, mutta ei aina oikeaan paikkaan eikä oikeaa laatua. Hydraulirampit hyvät vaikka saranoinnin rakenne alamittainen ja huonosti suunniteltu. Vahvistettiin. Alkuperäiset kiinalaiset renkaat alkavat tulla järjestään tiensä päähän. Matalasta rengaskoosta johtuen jousipakkonen henkselipultit riipoo herkästi kiviin ja muihin kohoumiin. Kolmiakselisessa pitäisi olla ehdottomasti yksi akseli ohjautuva, puskee täydessä lastissa aivan sikana. Tiukat risteykset ajettava tosi varovasti ja jarruilla laahaten, varsinkin talvikelillä.
Muuten kyllä tukeva ja hyvä vedettävä.
-
Täälläpäin oli joskus kesällä yhden korjaamon pihalla predator 3-akselinen (oranssin värinen?), notkahtanut.
Se johtuu siitä, että teillä on siellä niin isot koneet kaikilla.
;D
-
Täälläpäin oli joskus kesällä yhden korjaamon pihalla predator 3-akselinen (oranssin värinen?), notkahtanut.
Se johtuu siitä, että teillä on siellä niin isot koneet kaikilla.
;D
:D ;D
-
Meillä käytössä 33 tn JPM. Rutaa on kyllä käytetty, mutta ei aina oikeaan paikkaan eikä oikeaa laatua. Hydraulirampit hyvät vaikka saranoinnin rakenne alamittainen ja huonosti suunniteltu. Vahvistettiin. Alkuperäiset kiinalaiset renkaat alkavat tulla järjestään tiensä päähän. Matalasta rengaskoosta johtuen jousipakkonen henkselipultit riipoo herkästi kiviin ja muihin kohoumiin. Kolmiakselisessa pitäisi olla ehdottomasti yksi akseli ohjautuva, puskee täydessä lastissa aivan sikana. Tiukat risteykset ajettava tosi varovasti ja jarruilla laahaten, varsinkin talvikelillä.
Muuten kyllä tukeva ja hyvä vedettävä.
Hassu tuo 33 tn merkintä. Kuitenkaan siellä ei saa olla 24 tn:a enempää kuormaa akseleilla. Ja jos reipasta kuormaa yrittää koukulle painottaa, menee kärryn etuakseli yli. ???
-
Meillä käytössä 33 tn JPM. Rutaa on kyllä käytetty, mutta ei aina oikeaan paikkaan eikä oikeaa laatua. Hydraulirampit hyvät vaikka saranoinnin rakenne alamittainen ja huonosti suunniteltu. Vahvistettiin. Alkuperäiset kiinalaiset renkaat alkavat tulla järjestään tiensä päähän. Matalasta rengaskoosta johtuen jousipakkonen henkselipultit riipoo herkästi kiviin ja muihin kohoumiin. Kolmiakselisessa pitäisi olla ehdottomasti yksi akseli ohjautuva, puskee täydessä lastissa aivan sikana. Tiukat risteykset ajettava tosi varovasti ja jarruilla laahaten, varsinkin talvikelillä.
Muuten kyllä tukeva ja hyvä vedettävä.
Hassu tuo 33 tn merkintä. Kuitenkaan siellä ei saa olla 24 tn:a enempää kuormaa akseleilla. Ja jos reipasta kuormaa yrittää koukulle painottaa, menee kärryn etuakseli yli. ???
Kato suljetuilla alueilla ::)
-
Finlexissä on perävaunujen teliakselistoja koskeva mielenkiintoinen lauselma akselikuormista: " kolmiakselinen teli, jos akselien etäisyys on vähintään 1,3 metriä ja jos vähintään kaksi telin akseleista on varustettu paripyörin 27 t" Sovelletaankohan tätä traktorilavetteihin, ehto kyllä täyttyy.
-
Finlexissä on perävaunujen teliakselistoja koskeva mielenkiintoinen lauselma akselikuormista: " kolmiakselinen teli, jos akselien etäisyys on vähintään 1,3 metriä ja jos vähintään kaksi telin akseleista on varustettu paripyörin 27 t" Sovelletaankohan tätä traktorilavetteihin, ehto kyllä täyttyy.
Taitaa olla vetureiden massoja. Kyllä se perävaunussa on 24 tn.
-
Juu, perun aiemmat löpinäni. 24 tonnia lavetin telille:
3. Perävaunua tiellä kuljetettaessa sen telille kohdistuva massa ei saa ylittää seuraavia arvoja:
.....
f) kolmiakselinen teli, jos akselien etäisyys on suurempi kuin 1,3 metriä 24 t
-
Juu, perun aiemmat löpinäni. 24 tonnia lavetin telille:
3. Perävaunua tiellä kuljetettaessa sen telille kohdistuva massa ei saa ylittää seuraavia arvoja:
.....
f) kolmiakselinen teli, jos akselien etäisyys on suurempi kuin 1,3 metriä 24 t
+ vetoaisalle kohdistuva 3 tonnia, eli silloin saa 27 tonnia kokonaispainoksi?
Näin ainakin kesän näyttelyssä mainostettiin pariakin lavettia.
-
Juu.
-
Juu. Ja kunnon veturi vielä eteen. ;D