Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rampsportteri  (Luettu 19880 kertaa)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Rampsportteri
Mulla oli 2,4 T4 vm -98. Ajoin sillä 180 tuhannesta 240 tuhanteen. Takajarruja siihen laitettiin ja alipainepumppu uusittiin. Oli oikein juhlaa Transitin jälkeen kun joka ainut asia oli paremmin.
Tuo vaihtui sitten 2004 uuteen 1,9 103 heppaseen T 5. Nyt on ajettu 70 tonnia, eikä oo edes poltinta vaihdettu. Mukavasti liikkuu tollakin koneella. Alavääntö on heikko, sammahtaa helposti liikkeellelähdössä ainakin tottumattomalla. Hytti on aika meluisa, muuten ihan mukava peli.

Hinaasesta tarvitaa nelikko, että kulkee samanlaisessa maastossa kuin Portteri.
oisit 2,5 ostanut siinä 6 vaihetta on moottoritiellä 150 vauhissa  hiljainen,samaten jakopää hammaspyörilla ,laturi ja ilm kompura suora veto ei remmiä koko autossa.
Ovat vaan noi uudet 2,5tdi kovassa hinnassa . Lähtöhinnat on perusvarusteisena lähemmäs 40 kymppiä . Noita 1.9 saa aika usein tarjouksessa siinä 30t€ pintaan.
osta käytetty nuissa ei kilometrit näy omassa 2004.10 tällä hetkellä ajettu 378tkm ja oon ajanu 100ajetulla ja 550ajetulla ,ei kyllä tiiä muusta kuin mittarista jos on enemmän ajettu . yli 500 ajetuissa menee yleensä turbo ja kytkin  . poliisissa vaihtoraja 500tkm ja taksissa 350-500tkm. ps. volkkarilla kun vähä ajetaan niin siitä lähtee uutuen viat pois  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Rampsportteri
kyllähä se hijase varmaan siellä tasankomaella ja vähälumisilla seuvvuilla mennee. Täällä pittää talavikelillä olla joku tuhannnen kilon paeno että kulukee vastamäjet ja liukkaat kelit. Taekka olla nelivetonen. Ransportteri mennä roklattaa ihan erilaella.
mulle riitti aikanaan 3kilometrin koeajo hiacella sattui tuulinen ja liukas keli.     
dynä vt se nykyaikasin portaaton

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Vs: Rampsportteri
kyllähä se hijase varmaan siellä tasankomaella ja vähälumisilla seuvvuilla mennee. Täällä pittää talavikelillä olla joku tuhannnen kilon paeno että kulukee vastamäjet ja liukkaat kelit. Taekka olla nelivetonen. Ransportteri mennä roklattaa ihan erilaella.
mulle riitti aikanaan 3kilometrin koeajo hiacella sattui tuulinen ja liukas keli.     


Kyllähän fakta on, että kovasta maineestaan huolimatta Hiase on aivan kamala kasariauto sisältä ja hankala auto yli 180 senttiselle.

Transporttereissa taas on tyypillisiä VW vikoja yllättävän paljon. Työautona olleessa -00 vuosimallin 2.5 tdi:ssä on ollut murheita riittävästi. Kerran meni polttoaineen ruiskupuolelta joku sellainen venttiili mitä sai odottaa Oulussa kolme viikkoa Saksasta saapuvaksi. Uusissa 130 heppasissa on meillä mennyt turboja vaihtoon useampia: täysiä tehoja käytetteässä veto katoaa ja ongelma korjataan turbon vaihdolla. Lisäksi etuvedoista on kadonnut boorit vetoakseleista materiaalivirheen takia.

Eli hyvää ei oo tehtykään. Fiatilla tuntuu olevan hyvä tarjous ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri

[/quote]
Kyllähän fakta on, että kovasta maineestaan huolimatta Hiase on aivan kamala kasariauto sisältä ja hankala auto yli 180 senttiselle.
Eli hyvää ei oo tehtykään. Fiatilla tuntuu olevan hyvä tarjous ;D
[/quote]

             Mikä tahansa pakettipirssi ottaa tuulta, ei se merkistä mikskään tule.
             Sitkkaan (Viiatti, Pösö) on hankala päästä pukille ja vasemman jalan vieressä ihme patti sotkemassa askelia.
            Hiassessa on sentään mukava penkki matkustella. Naapuri (yli 180) haukkuu Viiatin ajoasennon maanrakoon.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Rampsportteri
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...
Elämä on parasta kometiijjaa

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Rampsportteri
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Vs: Rampsportteri
Sen verran korjaan edellistä lausuntoani, että vielä kamalampi auto > 180 senttiselle on Fiat Scudo varustettuna sillä suomalaisella väliseinällä. Aivan  kamala, Hissu on mersu Scudoon verrattuna  :-\

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Rampsportteri
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Rampsportteri
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

poliiseissa markkinaosuus pikkubusseista 100%. takseista pikkubusseista 70% ja ambulansseistaki suurin osa. myös saksassa,ruotsissa pitkälle näin vaikka vw on kallein paku.vitoki on lähempänä vw,tä vaikka se ei kestäkään niin hyvin kuin vw, mutta se on kuitenki kohtuullinen ajaa .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

poliiseissa markkinaosuus pikkubusseista 100%. takseista pikkubusseista 70% ja ambulansseistaki suurin osa. myös saksassa,ruotsissa pitkälle näin vaikka vw on kallein paku.vitoki on lähempänä vw,tä vaikka se ei kestäkään niin hyvin kuin vw, mutta se on kuitenki kohtuullinen ajaa .

       Entäs pulkka ja Petteri Punakuono?))

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Rampsportteri
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

poliiseissa markkinaosuus pikkubusseista 100%. takseista pikkubusseista 70% ja ambulansseistaki suurin osa. myös saksassa,ruotsissa pitkälle näin vaikka vw on kallein paku.vitoki on lähempänä vw,tä vaikka se ei kestäkään niin hyvin kuin vw, mutta se on kuitenki kohtuullinen ajaa .

       Entäs pulkka ja Petteri Punakuono?))

En kyllä muista nähneeni vw-ambulanssia Suomessa, mutta kait niitä sitten jossain on.
Mutta aivan sama, ei vaikuta mun päivärahoihin.

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Rampsportteri
meiltäpäin löytyy portteri millä ajettu 800tuhatta ja vielä pata aukasematta.haiase laatu nähty viimeksi pata kesti 70 tuhatta ,no tuolla haiasella ajetu vasta250tuhatta nyt siinä vasta 4kone .portteri jakopää romut miksi kannattaa jättää vaihtamatta vesipumppu kun vaihtoväli 90tuhatta ei mitään järkeä jättää vaihtamatta vespumppua.1.9 vespumppu ei ole jakopäässä mutta  kannattaa silti vaihtaa :o

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
meiltäpäin löytyy portteri millä ajettu 800tuhatta ja vielä pata aukasematta.haiase laatu nähty viimeksi pata kesti 70 tuhatta ,no tuolla haiasella ajetu vasta250tuhatta nyt siinä vasta 4kone .portteri jakopää romut miksi kannattaa jättää vaihtamatta vesipumppu kun vaihtoväli 90tuhatta ei mitään järkeä jättää vaihtamatta vespumppua.1.9 vespumppu ei ole jakopäässä mutta  kannattaa silti vaihtaa :o

        Mikä se tuommoinen 'vuosi ja vesipumppu'-vehje on?  Ei Hiasseen tarttee pannua uusia alle 500000 kilometrin. Jos, niin polkijassa on vika.