Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rampsportteri  (Luettu 20025 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
Valtion/poliisin hankintapäätökset tehdään pelkästään edullisimman hankintahinnan/parhaan tarjouksen tehneen liikkeen perusteella,Ei niissä mitään järkisyitä ole.Ladoja  kuplavolkakreita ja volgiahan poliisilla myös ollut paljon käytössä.Nyt jotain vortin monkeloita näkyy olevan.

         Veit sanat suusta.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Rampsportteri
Vm -99 2.5TDI 75kW löytyy, ollut meillä abaut kuus vuotta. 180 tkm mittarissa, hihnavaihto tehtiin just (+ vakiokilkkeet eli vesipumppu, kiristin yms). Ei isompia murheita, kerran jätti matkalle kun värinänvaimentimen kumille tuli tunnit täyteen ja ääni alkoi olla niin epäilyttävä että huoltomieskään ei uskaltanut antaa ajolupaa eteenpäin. Olisi kuitenkin voinut ajaa kotiin asti, kun varsinainen vaiva sitten löytyi. Takajouset on molemmat vaihdettu, kun alkuperäiset menivät poikki.

Jos ny jotain kaipaan, niin hiljaisempaa kabiinia (väliseinän verhoilulla saattaisi jo tehdä aika paljon) sekä ilmastointia. Kulutus mukavan alhainen, ja potkua ihan riittävästi, ja sitä saa helposti vielä lisääkin.  :)

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1345
Vs: Rampsportteri
hihnan pystyy vaihtamaan itekin,ei vaadi korjaamoa.se sähköpumppu on korjaamoiden pelottelua.

**** Jakopään hihnan pystyy kyllä vaihtaan ja ajottaan,
mutta r u i s k u t u s p u m p u n  hihnan kireys / säätö
vaatii sähköisen mittarin, ainakin 2,5 tdi mallit.

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Rampsportteri
kiristäjä mallia kello kohalleen eli automaattinen,pumpunajoitus tehdään vag komilla.merkkiliike ei tarkista ennakkoja ja ne tehtaan jäliltä myöhäisemmällä asennolla kun tarkistaa ennakonsäätöohjelmalla.yleensä volkkarin omistajilla on nämä vag ohjelmat jotta pystyy tarkistamaan propleemat.merkkiliikkeistä ei taho löytyä tääntason ohjelmaa mitä on normaali tietokoneen käyttäjillä.ja olen nähnyt merkkiliikkeen työn laadun ja pettynyt pahasti

pihlasa

  • Vieras
Vs: Rampsportteri
Pakko myöntää (vaikka terapeuttini onkin kieltänyt puhumasta aiheesta), että ostin vuonna 2001 uuden transportterin 1,9 koneella. Ajoin autolla parissa vuodessa n.100tkm. Käytin auton merkkihuollossa 15tkm välein ohjekirjaa noudattaen. Autoon vaihdettiin normaali huoltotöiden lisäksi vesipumppu 3 kertaa, vaihteensiirtäjä, kaikki hehkutulpat+rele, jarruletkuja ym. Lisäksi kylkien saumoista kesi maalit pois ja töötti huuteli itsekseen aina silloin tällöin, välillä jokusen kilometrin putkeen yhtäsoittoa. Huollot kalliita ja jos halusi tietää esim. miksi vesipumppu vaihdettiin aina normaalihuollon yhteydessä sai vastaukseksi jotain ympäripyöreetä. Autosta pääsin onneksi eroon ja nykyään ajan toyotalla. Kauheesti kehuvat wolkkareita, mutta itse pidän toyotaa paljon luotettavampana. Onnea vaan wolkkarin ostoon ja sen pitämiseen, voi olla että tarvitaan vielä korkeampia voimia....

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
Tojota Hiasse on hintansa väärtti. Luotettava ajo- ja kuljetuspeli. Sekä vielä vaihdettaessa arvossaan.
Ainahan on niitä jotka saavat ajopelin rikki alle 500 000 kilometrin ajon, mutta sitten pitää katsoa peruutuspeilistä omaa kuvaa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Rampsportteri

Jotenkin tuntuu että pakuja arvostellaan ehkä vähemmän kuin henkilöautoja, etenkin julkisesti ja lehtien palstoilla. Jos joku henkilöautomalli on erityisen epäluotettava, on asia todennäköisesti kansankin huulilla. Jos sen sijaa haluaa tietoa vaikkapa muutamasta pakusta, tuntuu että yleistä kuvaa on melko vaikea saada.

No, toki jo ostaa 45 ke maksavan synkro-portterin, niin ei sitä moni uskalla moittia.

Itse olen miettinyt myös pakun ostoa, eiköhän noissakin käytettynä paina enemmän se miten on huollettu ja korjattu. Ainakin jos ei noihin ranskan virityksiin sekaannu..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Pasianssi

  • Vieras
Vs: Rampsportteri
Tuskin tuota vesipumppua nyt joka  huollossa tarvitsee vaihtaa,mutta suositellaan vaihdettavaksi jakohihnan vaihdon yhteydessä;syy siihen on koska hamamshihna käyttää myös vesipumppua ja hihnan kireys muuttuu vaihdon yhteydessä,vesipumpun laakeri saattaa muutaman kilometrin päästä olla vialla ja silloin joudutaan vaihtamaan pumppu ja mahdollisesti myös uusi hammashihna.Osat ei kalliita vespumppu 20,00€ ja jakohihnasarja Gates noin 50E.Volkkarin osat eivät ole kalliita mutta merkkihuolto on.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8427
Vs: Rampsportteri
Mulla oli 2,4 T4 vm -98. Ajoin sillä 180 tuhannesta 240 tuhanteen. Takajarruja siihen laitettiin ja alipainepumppu uusittiin. Oli oikein juhlaa Transitin jälkeen kun joka ainut asia oli paremmin.
Tuo vaihtui sitten 2004 uuteen 1,9 103 heppaseen T 5. Nyt on ajettu 70 tonnia, eikä oo edes poltinta vaihdettu. Mukavasti liikkuu tollakin koneella. Alavääntö on heikko, sammahtaa helposti liikkeellelähdössä ainakin tottumattomalla. Hytti on aika meluisa, muuten ihan mukava peli.

Hinaasesta tarvitaa nelikko, että kulkee samanlaisessa maastossa kuin Portteri.
Mystinen kesälaatumies

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Rampsportteri
nyt on niin kova tuuli täälä ,että hiace kuskien on varmin pysyä kotona
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Rampsportteri
Mulla oli 2,4 T4 vm -98. Ajoin sillä 180 tuhannesta 240 tuhanteen. Takajarruja siihen laitettiin ja alipainepumppu uusittiin. Oli oikein juhlaa Transitin jälkeen kun joka ainut asia oli paremmin.
Tuo vaihtui sitten 2004 uuteen 1,9 103 heppaseen T 5. Nyt on ajettu 70 tonnia, eikä oo edes poltinta vaihdettu. Mukavasti liikkuu tollakin koneella. Alavääntö on heikko, sammahtaa helposti liikkeellelähdössä ainakin tottumattomalla. Hytti on aika meluisa, muuten ihan mukava peli.

Hinaasesta tarvitaa nelikko, että kulkee samanlaisessa maastossa kuin Portteri.
oisit 2,5 ostanut siinä 6 vaihetta on moottoritiellä 150 vauhissa  hiljainen,samaten jakopää hammaspyörilla ,laturi ja ilm kompura suora veto ei remmiä koko autossa.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8427
Vs: Rampsportteri
Ei se ääni moottorista tule. Melu ei edes lisäänny, vaikka vauhdin nostaa kuudestakympistä puoleentoista sataan.

Mystinen kesälaatumies

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
nyt on niin kova tuuli täälä ,että hiace kuskien on varmin pysyä kotona

        Pidä vaan pulkan reunoista kiinni, ettet pullahda hankeen.

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: Rampsportteri
Mulla oli 2,4 T4 vm -98. Ajoin sillä 180 tuhannesta 240 tuhanteen. Takajarruja siihen laitettiin ja alipainepumppu uusittiin. Oli oikein juhlaa Transitin jälkeen kun joka ainut asia oli paremmin.
Tuo vaihtui sitten 2004 uuteen 1,9 103 heppaseen T 5. Nyt on ajettu 70 tonnia, eikä oo edes poltinta vaihdettu. Mukavasti liikkuu tollakin koneella. Alavääntö on heikko, sammahtaa helposti liikkeellelähdössä ainakin tottumattomalla. Hytti on aika meluisa, muuten ihan mukava peli.

Hinaasesta tarvitaa nelikko, että kulkee samanlaisessa maastossa kuin Portteri.
oisit 2,5 ostanut siinä 6 vaihetta on moottoritiellä 150 vauhissa  hiljainen,samaten jakopää hammaspyörilla ,laturi ja ilm kompura suora veto ei remmiä koko autossa.
Ovat vaan noi uudet 2,5tdi kovassa hinnassa . Lähtöhinnat on perusvarusteisena lähemmäs 40 kymppiä . Noita 1.9 saa aika usein tarjouksessa siinä 30t€ pintaan.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Rampsportteri
kyllähä se hijase varmaan siellä tasankomaella ja vähälumisilla seuvvuilla mennee. Täällä pittää talavikelillä olla joku tuhannnen kilon paeno että kulukee vastamäjet ja liukkaat kelit. Taekka olla nelivetonen. Ransportteri mennä roklattaa ihan erilaella.
Elämä on parasta kometiijjaa