Olen monesti jälkeenpäin miettinyt että oli se hyvä kun ei minun nuoruudessa ollut varaa hankkia trampoliineja ja mönkijöitä. Kai sitä jo olis mullan syönnissä jos olis saanut niillä vapaasti "toteuttaa itseään" 400 markan raisun kanssa piti rapaojassa repiä lystinsä alle mopoikäisenä ja sitten autoikään asti sai solifer suzuki S olla kulkupelinä. Sitten kun auton sai, niin ei ole jaksanut nuo lelut kiinostaa. Maastoajoakin on saanut ihan riittävästi harrastaa valtralla vajaat viismottinen puuta perässä.
Mönkijällä olen muutaman kerran ajanut enkä ymmärrä sitä intoa noihin leluihin, koska sitä ne ovat jos työhommista puhutaan. Takapotku traktori japa perässä tekee moninkerroin tehokkaammin samat kuljetus- ja vetohommat ja ei mene homma nysväämiseksi. Kopillisessa koneessa on vielä säänsuoja. Minusta EU teki karhunpalveluksen tieliikenneturvallisuudelle kun salli nämä kevyet nelipyörät ym. surmanloukut. Ruotsissa on oltu tuossakin asiassa paljon fiksumpia, kun ovat sallineet nopeusrajoitetut autot, eli A-traktorit. Niissä on kaikki auton hyvät puolet eikä näitä kananmunankuoren turvallisuudella varustettujen häkkyröiden haittapuolia.
Ennemin hankkisin kopillisen traktorin lapsille leikkikaluksi, kuin mönkijän. Jos ei fysiikka vielä taivu tuommoista ajamaan, niin sitten ei tarvi ajaa. On vanhempien asia asettaa rajat lapselle ja määrittää milloin se lapsuus loppuu, ei se nikopetteri 10V mene pilalle vaikkei saa sitä mönkijää kun haluaa, päinvastoin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's